2011
|
|
behinolako diglosia betearen azken arrastoak baizik gelditzen ez zaizkion elebitasun partzialeko egoera mugikorra. Fishman-en 1967ko formulazioaren lau gelaxketako
|
batean
kokatu beharko bagenu euskal hiztunelkartea, elebitasunezko baina diglosiarik gabeko gelaxkan kokatu beharko genuke dudarik gabe.
|
|
behinolako diglosia betearen azken arrastoak baizik gelditzen ez zaizkion elebitasun partzialeko egoera mugikorra. Fishman-en 1967ko formulazioaren lau gelaxketako
|
batean
kokatu beharko bagenu euskal hiztun-elkartea, elebitasunezko baina diglosiarik gabeko gelaxkan kokatu beharko genuke dudarik gabe. Ikusia dugu ordea punta-muturreko situazioen adierazgarri direla lau gelaxka horiek, eta errealitatea punta-mutur batetik besterako ardatz bikoitzean kokatu ohi dela sarrien, tarte-bitarteko posizioetan.
|
2014
|
|
Sortzen den beste zalantza bat espezifikoki hizkuntzaren berreskurapenean dihardutenen sare propio behar den, ala alderantziz, toki gaEñaut Apaolaza – Euskara toki garapenean, gonbidatu gabeko protagonista rapenari lotutako sare orokorretan aztertu beharreko gaia den hizkuntza eta esparru sozio-ekonomikoa batzen dituena. Orain arte esandakotik nabaritzen da toki garapen estrategia
|
baten baitan
kokatu behar dela euskararen normalizazioa, eta ondorioz, baita erabilera planena ere. Lekuan lekuko ohiturak, antolatzeko moldeak, sektore industrialak, enpresen tamainak, eta egoera soziolinguistikoak baldintzatuko dute bai estrategia honen edukia baita antolaketa ere.
|
|
...endik ere aipatu bezala, gaur egun hizkuntzaren normalizazioan partaide izateko behar gutxi sentitu izan dute ez bada barne eskari bati erantzun behar izan diotelako ala araubidezko kanpo eskari bati erantzun behar izan diotelako —batez ere kontsumo arloan— Zentzu honetan beraien ekoizpenari eta etekinari dagozkionak aztertuta, Orain arte esandakotik nabaritzen da toki garapen estrategia
|
baten baitan
kokatu behar dela euskararen normalizazioa, eta ondorioz, baita erabilera planena ere.
|
2016
|
|
Baina, hobeto ulertzeko hizkuntzak zein eginkizun duen norberaren bilbadura hartan, hiztunaren historiala ezagutu behar dugu: inguru eta bilakaera sozial
|
batean
kokatu behar dugu. Esaterako, jakin behar dugu zenbat hizkuntza dakizkien, zenbat hitz egiten diren bere bizi-inguruneetan, haietan zenbat hautematen dituen eta hizkuntza horiek zein eginkizun eta zein erabilera-tasa duten, edo inguruneek zein praktikek zein balio duten jendarte zabalean, eta abar.
|
2017
|
|
Gaian jarraituz Ozaita (2014) bere ikerketan hitanoaren barnean dauden botere harreman arauekin apurtzearen aldeko erantzunekin ere topatu zen elkarrizketatutako gazteen aldetik-guk orain aurkitu dugunaren antzerakoa baina modu orokorrago batean. Bere aburuz botere harremanetan oinarrituriko arau hauek apurtzearen aldeko jarrera marko handiago
|
batean
kokatu behar da: " belaunaldi heldu eta gazteen arteko burruka bat dago, helduen arauak eta gazteen ikuspegiaren artekoa" (2014, 101 orr.).
|