Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 84

2000
‎Arestian aipatu dugun bezala, juridikoki definizioz desberdinak badira ere, sarritan elkarren sinonimo gisa erabili ohi dira, bai eguneroko jardueran, eta baitatestu akademikoetan ere, frantses eta ingeles testuinguruetan gertatu ohi den bezala, estatu baten kide denaren kualitate legala adierazteko. Brubaker ek berak ere, auziari beste ñabardura bat gehituz,, hiritartasun nazionala?
‎Hortaz, naziotasuna eta nazionalitatea bereizi beharra dago. Naziotasuna, nazio nolakotasuna den heinean, nazio bateko kide edo partaide sentitzeko ahalmena eta eskubidea izanik, nazionalitatea estatu batek bere hiritartzat jotzen dituenpertsonentzat arautzen duen izaera juridikoko nortasuna da. Naziotasuna norbanakoaren aukera da; nazionalitatea, aldiz, estatuak aldez aurretik askripzioz erabakitako eta araututako nortasuna da orokorrean, zenbait kasutan norbanakoak aukeratzeko posibilitatea badu ere, naturalizazio kasuetan adibidez.
‎Lau identifikazio eredu horiek, hala ere, ez dira elkarren artean loturarik gabeagertzen. Adibidez, taldearteko mailan, talde bateko kide gehienek asimilazioa nahibadute, gizabanakoa bere taldekidetza gabe geldi daiteke, beste aukerak esanahigabe gelditzen baitira; edota norbere taldeko kide batzuek bereizketa edo independentzia hautatzen badute, gizarte zabalagoaren ideologia meneratzailea (hau da, ideologia asimilazionista) zalantzan jarria izango da. Azken testuinguru honetanizango da nazioen (adibidez Ipar Irlanda (Crains 1979) edo Euskal Herria (Valencia& Villarreal 1992; 1993; Valencia 1996; 1999)) eta estatuen arteko gatazka emangodeneko kasua.
‎Kontzertu bat, iaberdina da musikaren nolakotasuna? erritoa da, eta bertan eragiten den eta elkarrekinkonpartitzen den sentimen nagusia komunitate sozial jakin batekiko kide izatearenada; horrez gain esperimentatzen diren hunkipen, zirrara eta bestelako sentimenduak, nagusia den sentimendu horren pean daude. Hau dela eta, une eta toki batean hunkitzen gaituen adierazpen musikal batek inguru sozial arrotz, erasokor edo etsaiarenerdian ez luke gugan sentiera berdina eragingo.
‎a) Argudio induktiboa izaera estatistikokoa da eta abiapuntua honako hipotesiadu: mota edo espezie bateko kide batez edo kopuru zehatz batez egia dena, egia damota bereko kide guztiez (probabilitatearen teoria).
‎b) Argudio deduktiboan abiapuntuko hipotesia aurrekoaren kontrako noraanzkoan formulatzen da: mota edo espezie bateko kide gehienez egia dena, egia da motaedo espezie bereko ale edo kide batez, nahiz eta hain begi bistakoa ez izan.
2001
‎Giza komunitate bateko kiderik garrantzitsuenak nabarmentzeko izango ziren, estalkiakgarestiak zirelako eta hilerrira arteko garraioak lan neketsua izan behar zuelako. Gehienak Oiz koharriarekin eginda daude, eta in situ batere ez badago ere, multzorik handiena Durangaldean dago.Ehorzketa hauen jatorriak erromatar eta bisigotikoak dira; beraz, berauen agerpena hegoaldetikdatorren akulturatze prozesuaren islatzat hartzen da.
‎Konturatu orduko, taldekide nintzen; eta zorion hark iraun zuen bitartean, hori sentitu nintzen, talde bateko kide, bereizkeriarik gabe. Orduan ez nekienesperientzia hura salbuespen gertatuko zenik.
‎Lan honen egileak psikosoziolinguistikako ikerketa talde baten kide izan dirahainbat urtez, UPV/EHUko Gizarte Psikologia eta Portaera Zientzien MetodologiaSailean, eta 1990eko hamarkadan euskarari buruz zenbait ikerketa burutu dituzte, Maria Jose Azurmendi irakaslearen zuzendaritzapean; lan honetan jasotzen direnak, gorago aipatu diren azkeneko bi doktorego tesietan ematen diren zenbait alderditeoriko dira, bide luze baten azkeneko emaitza moduan, teorizazio... Hausnarketa berriren baterakoproposamen gisa ere har daiteke lan hau.
‎2 Clement eta Noels entzat (1996) hizkuntz jabekuntza eta erabilera azaltzeko prozesu psikosozial garrantzitsuena identitate etnolinguistikoa da. Halaere, beste autore batzuen iritziz, hizkuntzaren eta identitatearen ar teko harremana ez da beti hain nabarmena izaten; adibidez, testuinguruaren ara bera (publiko/ pribatua) eta akulturazioaren teoriaren ikuspegia erabiliz, gutxiengo den talde bateko kideek, testuinguru pribatuetan, identifikatzekokategoria bezala erabil dezakete hizkuntza, baina ez testuinguru publikoetan.
2002
‎Taldeok mintzagune izatea erabaki dezakete. Emandezagun, adibide gisa, irakasgai bateko kideek mintzagunea osatzeaerabakitzen dutela. Horrela, modu natural batez, euskara erabiltzeko guneasortzen da.
‎Orain arte esandakotik ondoriozta daitekeenez, kultur sortzailea ezin da ulertugizaki isolatu modura, ezta barne trinkotasunik gabeko gizaki multzo bateko kidemodura ere, hau da, agregatu estatistiko gisara osaturiko multzo baten kide modura?. Hori pentsatzea kulturgilea, linbo?
‎ez sozialean kokatzea litzateke, besterik gabe. Kultur sortzaileak, ordea, gizarte bateko kideak izan ohi dira, gizartekoharreman eta talde sozialetan inplikaturik daude, eta, gainera, kultur arloko agentegisa dihardute, bertan ere elkarrekin erlazionaturik egonik bilbe formal zein informal desberdinen bitartez. Gizarte bateko kultur sortzaileek partekatzen dituztenelementu komunen eraginagatik, maila soziala, kapital kulturala, tradizio intelektualak, harremanak, etab.?
‎Gizarteko eta arlo kultural bateko kide izateak eta tradizio intelektual eta kognitiboetan parte hartzeak sozialki eta historikoki kokaturiko agente gisa ezaugarritzen dute kultur sortzailea. Gizartearekiko lotura horrek har dezakeen moldea edoitxura, haatik, kultur jarduerako forma desberdinek ezarritako bitartekaritzakegokituta agertzen da.
‎eta kriminaltasunaren mundua. Biek adierazten digute zein ziren garaibateko balio kulturalak, azken hauek onartuak ala ukatuak izan ziren, eta zeinneurritan onartu zituzten gizarte jakin bateko kideek.
‎Bigarrena, oso deigarri izan da nolabaiteko integrazio maila topatu izatea.Nola uztartu, bada, pobrezia eta kanpoko jatorria aitoren semetzarekin. Herriko agintariek eta bizilagunek ez zuten kezka berezirik plazaratzen.Familia bateko kidetzat hartzen zituzten, eta maila txikiko senideak bilakatzen ziren. Jaietan parte hartzen aurkituko ditugu, euskaraz mintzatzenedota maitale gisa.
‎Jakina denez, hizkuntza diskurtsoa da. Talde bateko kideek elkarren artean komunikatzeko beharrezkoa duten sistema da hizkuntza. Egunerokotasuna irakurtzeko erreminta ere bada hizkuntza, kognizioaren eta ezagutuaren izendapenaren oinarria, hain zuzen ere.
‎Diskurtso publiko ofizialari esker, bere bide propioari ekin gura dion taldeari bere taldekotasuna tradizioarekin uztartzen zaionean, era guztiatako berezkotasunak azturen mailara eramaten zaizkionean, eta izaera propioa folklorearen esparrura hurbiltzen zaionean? subjektutasun publikoa ari zaio usurpatzen, eta, bide batez, menpekotasun administratibo zehatz eta jakin baten kidea izatera konde natzen.
‎Desastrea espektakularrago egiteko, ez dago ezer errazagorik zifrekin jolastea baino. Gaizkiletza lanak direla eta, talde gutxitu bateko kideren bat harrapatzen denean, sarritan gogoratzen dira lapurren artean edo bortxatzaileen artean zenbat diren arraza horretakoak, kolore horretakoak edo kultura horretakoak; munduaren historiako lapurrik handienak zuriak izan dira, gogoratzen ez bada ere.
‎Foroko gladiadore borrokaldian Furio Leptino, pretoriar familia bateko kidea, eta Konto Kalpeno senatari eta abokatu ohia aritu ziren.
‎Behia, ahuntza eta ardi irain jasankorra lehoi baten kideak izan ziren basoetan. Hauek gorputz handiko orein bat harrapatu zutenean, zatiak egin ondoren, honela hitz egin zuen lehoiak:
2003
‎Ikuspegi horren arabera, mugikortasuna eta irisgarritasuna desberdindu behardira. Mugikortasuna sistema sozioekonomiko jakin batean pertsonek edo merkantziek burutzen dituzten desplazamenduen kopurua neurtzen dituen aldagai kuantitatiboa litzateke; irisgarritasuna komunitate bateko kideek beharrak edo nahiakasetzeko bitartekoak dauden tokietarainoko distantzia egiteko duten erraztasunaadierazten duen aldagai kualitatiboa.
2005
‎Alardearen kontrola izatea prestigio eta ohore handiko gauza da Irungogizartean, eta botere harremanak adierazten dira bertan. Eliteko postu bat lortzekofamilia jakin bateko kidea izan behar duzu, etorkinen seme (alaba) izanda ia ezinezkoa da ohorezko postu horietan parte hartzea Alardearen barruan. Alarde tradizionala aztertzen bada, erraz ikusiko da nolabaiteko, endogamia?
‎Erakunde bateko kideek esanahi, printzipio, balio eta sinesmen bertsuak izan ohidituzte, alegia, kultura bera izan ohi dute, aldi berean, kultura hori bera taldekideen eta erakundearen izaeraren eta nortasunaren erantzule izanik. Errituen, zeremonien, ohituren, arauen, tresnen eta abarren bitartez adierazten da kultura.Eskolak osatzen duen izozmendiaren ezkutuko zatia da, beste elementu guztieneuskarri eta antolamendu eta kudeaketa prozesuetan eragilea.
‎Egungo gizartean, ez gara bakartuta bizi; nahiz eta batzuetan ez jabetu, hainbatsaretako kide gara: familia, lagunartea, lantokia, aisialdia (gerta liteke Klub batekokidea izatea, edo kirol talde bateko kidea izatea), politika (modu formalean: alderdibateko kidea izanik; modu informalean:
2006
‎Hauguraso bakarreko familietan gertatu ohi da. Bide horretatik, sei urtez iraun zuenikerketa bat burutu zen familia ez tradizionalekin, eta bertan frogatu zen, konposizio aldaketak maiz egiten zituen familia bateko kide izateak ez zuela negatibokieragiten haurren errendimendu akademikoan; bereziki aldaketa horien arrazoiak, bai familiako kideen aldaketak bai bizileku aldaketak edo beste aldaketa batzuk?, modu ulergarri eta argian agertzen zirenean familiaren barruan.
‎Ziur asko, gaitasun handien garapenean laguntzen duten familien ezaugarrigarrantzitsuenetako bat, familia berean haurraren gaitasun edo trebetasunarenzaletasun berdinak egotea da (Feldman eta Goldsmith, 1991). ...rasoek aktibitate horietarako irakasleak, tutoreak eta beharrezkomaterialak eskaintzen dizkiete beren seme alabei, eta horrela ikaskuntza edo garapen hori bultzatzen da (Piirto, 1994); gainera, haurraren gaitasun horren garapenaren garrantzian zentratzen diren familiak dira (Feldman eta Goldsmith, 1991). Esate baterako, gaitasun musikal baten garapenean, musika baloratzen eta gozatzen duen familia bateko kide bada haurra, eta musikak familia horren egunerokobizitzan paper garrantzitsua badu; haurraren trebetasuna azkarrago garatuko dahemen, balio ezberdinak dituen familia batean baino (Bloom, 1985).
‎AGHNa duten nerabeen erdiek baino gehiagok agertuko lukete komorbilitate hori. AGHNa duten nerabeen talde txikiago bateko kideek PortaerarenNahastea dute: eskolatik piper egiten dute, eraso fisikoak egiten dituzte, gezurrakbolo bolo esaten dituzte eta lapurretak ere egiten dituzte.
‎Kondeari eta berari lotuta ziren pertsona hauei nahiz besteei ezartzen zaien senior edo, jaun? izaerak adierazten digu tokiko nekazarien gainetik zegoen gizarte maila bateko kideak zirela, nekazariak baino ondasun handiagoen jabe seguru asko. Kondearen kasuan dudarik gabe ulertzen da hori bere karguagatik eta, besteen kasuan, kargudunak izan ez arren, bertako nekazari munduko aristokrazia txikiaren partaideak zirela adierazten du.
‎Arauek araututako ekintza. Kasu honetan talde sozial bateko kideek euren ekintzak arau komun batzuen arabera orientatzen dituzte. Kide garen taldeak ezarritako arauen bidez ekiten dugunean gertatzen da.
2007
‎Laburbilduz, ez dut uste talkarik dagoenik kazetari (pertsona, profesional) etaprentsa bulego baten artean, printzipio ideologikoen arabera. Egotekotan, egongo da kazetariaren (beraz, profesionala eta lan-talde bateko kidea denpertsonaren) eta lan-talde horren buruan dagoen hedabidearen artean.
‎Hizkuntza aniztasunaren inguruko adibide bat jarriko dut; Indian lantegibat baldin baduzu, zure enpresak orain arte berria eta arrotza zen hizkuntza batintegratu du bere komunikazioan, zerbait egin du langile horiekintegratzeko. Berdin berdin komunikatu dio enpresak Indiako langilearizertan dagoen bere urteko balantzea; berdin berdin, baina beste hizkuntza bateanegin du, eta beharbada, beste kultura baten kide dela kontuan harturik.Hizkuntza eta kultura aniztasuna lan-taldeetan integratzea zeregin handia dakomunikazioaren esparrutik.
‎Kultur talde bateko kideen multzoak osaturiko kultura aztertzeko, pertsonarekin egin dugun prozesu bera egin dezakegu, taldearen beraren nortasunerainoiritsi arte. Baina, nire ustez, aski da aitortzearekin multzoa dela batugaien ezaugarrien batura.
‎Argi izan behardugu gure jokabideen ondorioak, onuragarriak edo kaltegarriak izanen direla gureizaera indibidualera, sozialera eta anbientalera egokituko garen neurrian; betiere, egokiera horretan helburu antropologikoari eutsiz: pertsonaren onerako jardun, gizabanakoa den aldetik eta talde bateko kide den aldetik.
‎Bizitzaren dialektikakhornitzen dizkigu geure atxikimenduak eta identifikazio lokarriak sozializazioarenbarneratze prozesuan. Herri edo nazio bateko kide eta partaide izatea ez da sentimendu metafisikoen emaitza, kidetasun hori ekoizten duen bizitza sozial etapertsonala bera da hain justu geure nortasun ezaugarrien iturri nagusia. Beraz, bizitza sozialaren eta nazionalaren elkarreraginen alorrean behatu behar ditugujendearen nongo eta zer nolakoen izaerak.
‎Zer garen ez dakigulako. Herri normalizatu bateko kideak eskuarkiez du zalantzarik agertzen galdera horren aurrean. Badaki zer den.
‎Sozialki, aldiz, bai; izan ere, isolatutako norbanakoak ezin baitio, haurtzaroan bereziki, bizitzari eutsi. Beraz, talde bateko kide diren gizakiek ere lurraldea ukan badute halabeharrez; lurraldeaezinbesteko zaiolako osatzen duten taldeari. Bizirik iraun ahal izateko, horrela izanda betidanik.
‎Argi dago lurrralde bateko biztanleek zirkunstantzia geografiko bakar horregatik ez dutela zertan ukan herri jakin bateko kide izatearen kontzientzia. Lurraldetasunari gehitzen baldin badiogu hizkuntza propioa izatea, zailagoa da, bainagerta daiteke oraindik ere herri konzientziarik ez izatea; edo konzientzia hori osoahula izatea beste kultura indartsuago batean murgilduta dagoelako.
‎Lehen orokortasunari dagokionez, galdeketetan aztergai den subjektua ez dakomunitate politiko bateko kidea; herritarraren ordez, bestelako kontzepzioalehenesten da: kontsumitzailea da galderen erantzulea.
‎Oinarrizko premia horiek guztiak asebete ahal izateko, jaioberriak bereinguruko pertsonen beharra du. Pertsona horiek gizarte talde bateko kide dira, eta, horiekin dituen eragin trukeen bitartez, jaioberria talde horretako kide izaterapasatzen da. Talde horrek eskaintzen dion babesari esker lortzen du jaioberriakbizirik irautea.
‎Orain azalduko dugu, gizarte ezagutzaren garapenari dagokionez, nolagauzatzen den Bronfenbrenner en proposamena. Jaiotzen den unean, haurrafamilia bateko kide bihurtzen da (mikrosistema). Familian, lehen eragin trukeakgertatzen dira, nork bere burua nahiz beste pertsonak eta erlazioakezagutzeko ezinbestekoak.
‎Eskola osomikrosistema garrantzitsua da haurraren bizitzan (Lopez eta Fuentes, 1994; Barretteta Buchanan Barrow, 2002; Buchanan Barrow, 2005). Mikrosistema horretansartzeak, besteak beste, honako aldaketa ekologiko esanguratsu hauek dakartza: alde batetik, ordura arte haurrak talde txiki batean (familian) zituen eragin trukeak; eskolan, berriz, talde handi batean gertatzen dira eragin truke horiek; bestetik, adinbatzuetako haur gutxi batzuek eta helduek osaturiko talde bateko kide izatetikheldu gutxi eta adin bertsuko haur asko dituen talde batera pasatzen da; azkenik, berezko jarduerak egitetik araututa dauden jarduerak egitera igarotzen da (Bronfenbrenner, 1979).
‎III. kapituluan ikusiko den bezala, talde bateko kideek gizarte munduariburuz duten ulermen erkideari dagokio irudikapen sozial kontzeptua.Pertsonarteko komunikazioetan sortzen den kontzeptu, baieztapen eta azalpenmultzoak dira irudikapen sozialak. Gure gizartean, ohiko gizarteetako mitoen etauste sistemen tokia betetzen dute, eta zentzu komunaren bertsio garaikidetzat hardaitezke (Moscovici, 1981).
‎Laburbilduz, ikuspegi horretatik, ezagutzaren garapena irudikapenen pilaketada, kultura bateko kideek askotan parte hartzen duten gertakariei buruz eraikia.Haurrek irudikapen horiek eraikitzen dituzte eguneroko bizitzari behatuz edo gurasoengandik, irakasleengandik, berdinkideengandik, komunikabideetatik eta antzekosozializazio agenteengandik jasotzen duten informaziotik abiatuz.
‎ISen teoriak ezagutzaren eraikuntza prozesu sozialtzat hartzen du; izan ere, gizabanakoak talde bateko kide izatean jasotzen ditu ISak. Hala, gizartearen etagizabanakoak horretan duen kokapenaren araberakoa da gizabanakoaren ezagutza (Emler et al., 1990).
‎Baina, halaber, eskolako kide bakoitzakzenbait itxaropen ditu eskolarekin. Bestalde, erkidego bateko kide izatearensentimendua dago. Sentimendu hori haurrengan suspertzen da, besteak beste, eskola bere kideei zenbait eskakizun eta betebehar eskatzen dizkien erakundea delaaldarrikatuz edo eskolarteko lehiaketak eta antzeko jarduerak antolatuz.
‎Politikaren izaera kontraesanezkoa den arren, ukaezina da politikak guganizugarrizko eragina duela, jarduera horretan maila bateko edo besteko izanda ere. Gizakiak izaki politikoak gara, gizartea eta herria gobernatzendituzten erakundeetan antolatuta dagoen erkidego bateko kide gara eta. Politikagaietan ez parte hartzea ere, politika egiteko modu bat da, hala besteek hartzendituzten erabakiak onartzen baititugu.
‎Arazo hori aztertu zuen lehen ikertzaileaPiaget izan zen (1924; Piaget eta Weil, 1951), eta honako hau egiaztatu zuen: 10 11urteko haur suitzarrek ez zutela onartzen aldi berean talde lokal (adibidez, Genevakoak) eta talde nazional (suitzarrak) bateko kideak zirenik. Jahoda k (1963a, 1964) ere arazo hori aztertu zuen 6 urtetik 11 urtera bitarteko haurrekinGlasgowen.
‎Nazio identitatea (NI) hauxe da: talde nazional bateko kide sentitzea. Talde horribarne talde nazionala esaten zaio.
‎Bestalde, badira nazio talde bateko kide izateagatik pertsonek izan ditzaketengizarte emozio batzuk; besteak beste, nazio harrotasuna, lotsa eta errua. Ikurnazionalek sorraraz ditzakete emozio horiek.
‎Lotsatu ere egin daiteke bere herrialdekofutbol selekzioak ustekabean Munduko Futbol Txapelketan porrot egiten duenean.Hala ere, emozio horiek ager daitezen, ez da beharrezkoa izaten halako ikurrik edogertakaririk. Askotan pertsonak harro sentitzen dira nazio talde bateko kide izatehutsagatik. Garapenaren ikuspuntutik, garrantzitsua da emozio horiek noiz eta nolaagertzen diren aztertzea.
‎Pertsona batek bere burua kategoria horietariko batean sailkatzen duenean (gizarte klasean edo generoan, adibidez) eta kategoria horrekin subjektiboki identifikatzen denean, identitate soziala garatu duela esaten da. Identitate soziala autokontzeptuaren zati bat da, talde bateko kide izatearen kontzientziatik eta taldekidetza horrek gizabanaemozionaletik eratortzen dena (Tajfel, 1978).
‎Esan liteke ezen dena delako autoritate hori oso susmagarri den talde bateko kide dela, eta taldeak ez duela inolako lasaitasunik islatzen bere agerraldi publiko nahiz pribatuetan.
2008
‎Zati baztertuek ere hor jarraituko dute, baina ez dira kontuan hartuko gorputz irudia antolatzean. Gorputz eskemak espezie bateko kide moduan identifikatzen du pertsona. Gorputz irudia, berriz, subjektuaren historiari lotuta dago, eta berezia da.
2009
‎Konpainia: ikergai den aktore soziala batailoi bateko kide bazen, zeinkonpainiatan jardun zen.
‎Era horretan, generoaren inguruko kognizio zabala sortuz doaz, genero identitatea eta generoestereotipoak barne?. Neska mutilak genero talde bateko kide direla ohartzendirenean, euren taldeko kideekiko preferentzia, atentzio selek tiboa eta taldekoinformazioaren inguruan memoria gehiago erakusten dute. Horre taz gain, eurengeneroarekin bat datozen ekintzekiko interes handiagoa aurkezten dute (Ruble etaMartin, 1998).
‎Azalpen kognitiboak igurikimen kognitiboen teoriarekin bat egiten du. Teoriahori babesten duen ikerkuntzak azaldu duenez, kategoria bateko kide prototipikoakkategorian orokortzeko joera dago; kide atipikoak kategoria osoan ez dira orokortzen, ordea (Rothbart eta Park, 1986). Ondorioz, hizlariek igurikimenekin bategiten duen informazioa edo portaera orokortzeko joera dute, era abstraktuan deskribatuz, eta salbuespen gisa hautematen dena edo aurkeztu nahi dena era konkretuagoan deskribatzen dute.
‎Beraz, memoria kolektiboa egitate historikoenbelaunaldi arteko helarazpena litzateke, askotan ahoz eta modu informalezbururatua. Halbwachs en ustez, memoria kolektiboa talde bateko kideen memoriada, zeinek beraien interesetatik eta orainaldiko erreferentzia markotik abiatutairagana berreraikitzen baitute.
‎isiltasunaahaztua izan ez den zerbait ezkutatzeko, ezabatzeko borondate kontziente batenerantzuna da, eta, bigarrena, berez, inoiz ez da borondatezkoa. Ahanztura, batzuetan, lekukoak gizabanako gisa eta kolektibitate bateko kide gisa helarazi nahi duenirudiari estu loturik egoten da; beste batzuetan, bere bizitzako pasarte berezikidesatsegin batek sorrarazten dion mina edo lotsarekin erlazionatuta azaltzen da (Sanchez Mosquera, 2008: 102).
‎Zenbait herritan, legezko erabilera duen moneta edo dibisa propiorik ez dago, beste herrialde bateko moneta onartu dutelako edo diru batasun bateko kide direlako (adibidez, euroaren esparrura sarturiko estatuak).
‎Arazo horretarako ez dago irtenbide garbirik. Aukera bat kide bakoitzak bere partaidetza publiko egitea da bere ezagunen artean (bere webgunean, edo posta elektronikoko mezuen sinaduran), baina oso mugatua da. Beste bat da taldekide batzuen identifikazioa gordetzen duten zenbait aurkibide argitaratzea.
2010
‎Jarduera tasa: biztanleria aktiboaren (enplegatuak gehi langabezian daudenak) parte den talde bateko kideen proportzioa. Ehunekotan adieraztenda eta, oro har, 16 urteko eta gehiagoko biztanleriari buruz kalkulatzen da.
‎Enplegu tasa: enplegua duten talde bateko kide aktiboen proportzioa.Ehunekotan adierazten da. Oro har, 16 urteko eta gehiagoko biztanleriariburuz kalkulatzen da.
‎Langabezia tasa: langabezian dauden talde bateko kide aktiboen proportzioa. Ehunekotan adierazten da.
‎Bukatzeko, azken hamarkadetan inguru horretan sortutako beste integrazioekimen bat APEC deiturikoa da (Asia eta Ozeano Bareko Elkarlaguntzarako Foroa). 1989an sortu zen, eta hasiera bateko kideak honako hauek izan ziren: AmeriketakoEstatu Batuak, Australia, Brunei, Kanada, Filipinak, Hego Korea, Indonesia, Japonia, Malaysia, Singapur, Tailandia, eta Zeelanda Berria.
2011
‎Ez da diru kontua soilik, dirua baino gauza garrantzitsuagoak daude, erantzukizuna, erabakiak, gaiak, beste talde bateko kideekin negoziatzea, errealizadoreekin operadoreekin. «zein da eskean datorkidan hau?».
‎sozialak, hezkuntzazkoak, edota ekonomikoak. Gero eta txikiagoa den komunitate bateko kideen baldintza sozialak modu horretan bilakatzen badira, orduan komunitate hori eta, beraz, komunitatearen hizkuntza txikia, baldintza sozial txarren ispilu bihurtzen dira. Horren ondorioz, asko zailtzen dira mehatxupeko hizkuntza indarberritzeko saiakerak, hizkuntza txikia indarberritzeak baldintza sozial txarren jarraipena esan nahiko duelako.
‎Laburpena: New Yorkeko balet konpainia bateko kide da Nina dantzaria. Dantzara erabat emana bizi da.
‎Zenbait trantze txamanikok (adibidez, Libanoko hileta errituak) adierazpen histeriko egituratuaren antza du. Horrelakoetan, nortasun histerikoa duenaren adierazpenekin modu kolektibo eta mimetikoan identifikatzen dira kultura bateko kideak.
2012
‎memoria. Bere buruataldetzat daukan talde bateko kideek, horrela, jatorri berbera aldarrikatu eta hareniraunkortasuna egiaztatzen dute historian zehar.
‎balio partekatuen markoan bakarrikdela ulergarri, zeren gizakiok kide gareneko komunitatearen kultura eta tradizioenemaitza baikara. Herritarra, beraz, eskubide multzo baten jabe ez ezik, oroimenak, identitatea eta balioak partekatzen dituen komunitate bateko kide ere da eta hutsalada, hortaz, estatuaren neutraltasuna aldarrikatzea. Are gehiago, komunitate politikoek estatus morala dute.
‎Filosofiarenmunduan, eta eremu akademikoan oro har, animaliei eskainitako tratuaren gaiak70eko hamarkadan egin zituen lehen agerpenak. Psikologia esperimentalarenalorrean Richar Ryderrek speciesism hitza erabili zuen lehen aldiz gizakiek espeziediferente bateko kide izateagatik gainerako animaliei eragindako diskriminazioaizendatzeko. Hala ere, hitz hori Peter Singer filosofo australiarrak egin du ezagunbere lanaren bidez. Singerrek korronte etiko utilitaristak oinarritzen duen etikaproposatzen du animaliei ere dagokien estatus morala aldarrikatzeko eta beraienaskapena defendatzeko.
‎Laugarren Munduak tokian tokiko estatu, erregio eta kontinenteetako erakunde, gobernu zein gizabanako indigenak biltzen ditu bere baitan. Laugarren Mundukoak mugimendu etniko handi bateko kide dira nazioarteko politikan parte hartzeko, euren artean kontaktuak dituzte sarri askotan, eta nazioarteko eremuan, NBEn bereziki, modu koordinatuan borrokatzen duten nortasun agenda komuna garatu dute.
‎Hortaz, egileek herritar anonimoen iritzia zabaltzeko hedabideen joera gaitzesten dute. Esparru horretako adituak edo elkarte bateko kideak ez diren neurrian, fikziozko tentsio soziala islatzen dutelakoan daude. Horregatik, informazio elementu gehigarrien egokitasuna zainduko du kazetariak, elementuok berez agertzen dituzten W galderak kontuan izanik.
2014
‎Mardarasen gonak eta Loidiren ahotsak bat egin zuten garai hartan (1980kohamarkadan). Horiekin batera, belaunaldi berri bateko kideak agertzen hasi ziren12.Atea irekita topatu zuten; bidea, aldiz, egiteke. Bakoitza bere moduan egoeraraegokitzeko ahaleginak egiten ari zen, baina, lan pertsonalaz aparte, beste alderdi bataipatu behar dela uste dut:
‎– Suizidioa galarazten duen talde erlijioso bateko kide dena ez dela suizidatuko: ez da beti egia izaten; ez da gauza bera talde erlijioso bateko kide izatea eta talde horren eskaeren arabera jokatzea.
‎Suizidioa galarazten duen talde erlijioso bateko kide dena ez dela suizidatuko: ez da beti egia izaten; ez da gauza bera talde erlijioso bateko kide izatea eta talde horren eskaeren arabera jokatzea.
‎2) Suizidio altruista: talde edo gizarte bateko kide sentitzen da, eta gizarte horri mesede egitearren suizidatzen da. 3) Suizidio anomikoa:
‎Taldea hobekien ordezkatzen duten eta beste taldeen bereizgarri gutxien dituzten kideak dira prototipoak. Talde prototipiko bateko kideek ez dituzte inoiz edukitzen prototipoaren bereizgarri guztiak, bereizgarri nagusietako batzuk edukitzen badituzte ere. Prototipo ezberdinetakoek bereizgarri berberak parteka ditzakete.
‎Alkoholarekin abusu arazoak dituztenek sarritan tratu txar fisikoak eragiten dizkiete familiako beste kideei. Horregatik, familia terapian tratamendua behar duen familia bateko kide moduan tratatzen da alkohol abusatzailea. Beraz, familiako beste kideak ere inplikatu egin behar dira alkoholikoaren tratamenduan.
2015
‎Audientzien fideltasuna sendotzeko parte hartzea sustatzen duten estrategiak diseinatzen dituzte: hartzaileak kontsumitze izate hutsetik harago bultzatzen dituztenak, parte hartzaile aktibo izatera, jarraitzaile edo fan, media komunitate bateko kide (Jenkins, 2006; Jenkins et al., 2013; Scolari, 2013, 2014)
‎Zer motatako dispositibo fisikoak behar ditu erabiltzaileak proiektu hau ikusteko (ordenagailua, bideokontsola, telefonoa)? Eta zer dispositibo birtual (software, Interneteko plataforma bateko kidea izatea, pluginak, etab.)?
2017
‎Ez baita berdina ezaugarri maskulinoen inguruan eraiki diren lanbideetan jardutea, zeinetan emakumeekiko aurreiritziak handiagoak diren, edota ezaugarri femeninoen inguruan eraiki direnetan jardutea. Erakunde kulturak, erakunde baten kide direnen artean partekatzen diren balore, sinbolo egiteko modu eta ohiturei egiten diete erreferentzia, bertan gertatzen denari zentzua emanaz eta kide direnak kide ez direnengandik ezberdinduaz (Gosselin eta Ann, 2011).
‎Orain arte kultura profesionala eta erakunde kulturak lanbide eta erakundeen genero tipifikazioan nola islatzen diren azaldu da, elementu independente bezala.Alabaina, bata bestearekin interakzioan dihardute erakunde kultura batean kultura profesional ugari egon ohi direlako, eta kultura profesional baten kide direnek erakunde ezberdinetan lanean jarduten dutelako (Zanten, 2003; Champy, 2009; Raelin, 1985). Kultura profesionalari atxikitutako baloreak, organizazio zehatz batean onesten diren baloreak baino aitzinago ikasitakoak dira, formazio prozesuan barneratuak ala profesio konkretu bat burutzeari loturikoak (Raelin, 1985).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia