2004
|
|
Legeak kapitulu berezi
|
batean
jorratu ditu hipotekatutako edo pignoratutako ondasunen betearazpen berezitasunak. Arlo honetan, hipoteka betearazpenaren aurreko araubideari eutsi zaio oinarrian.
|
2005
|
|
Erregelamendu honetan oposizioen inguruan garatu ez diren gaiak, oposiziogileen eskabideei, epaimahaiaren jardunbideari, ariketak egiteari edota oposizioa gainditu duten oposiziogileen proposamenari buruzkoak, erregelamendu berezi
|
batean
jorratuko dira.
|
2007
|
|
Bada, lege organikoaren bidez egindako arauketari dagokionez, gauza garrantzitsu bat kontuan izan behar da: EKren 15 artikuluetara bildutako eskubide eta askatasun horiek neurri txikian ukitzen dituzten arauketa guztiak ez dira lege organikoaren bidez egin behar, arau askok, urrunetik bada ere, horiekin zerikusia duen alderdiren
|
bat
jorratu dezakete eta. Lege organikoaren erreserba modu zabalean interpretatuko balitz, milaka lege organiko egon lirateke.
|
|
I. kapituluan, eskubide zibil eta politikoei buruzkoan, bereizkeriarik ezaren printzipioa aldarrikatu zen, 25 artikuluan. Hurrengo bi artikuluak, 26 eta 27.a, 3 artikuluan egindako adierazpenaren ondorioa ziren eta, zalantzarik gabe, konstituzio testuko polemikoenak izan ziren, Errepublikan planteatutako gairik delikatuenetako
|
bat
jorratu zuten-eta, erlijio arazoa alegia. Gai horrek Espainiako gizartean zatiketa handiak eragin zituen eta, azkenean, gerra zibila etorri zen.
|
|
Gorteen eginkizunei dagokienez, Estatutuaren V. tituluan arautu ziren: a) erregearen edo errege adingabearen «zaintzaileen» zina jaso eta erregea obeditu eta hari leial izateko zina egiten zuten; b) arazoren
|
bat
jorratzeko agindua errege dekretuz jaso ezik, ezin zuten jorratu, baina beraiek onetsi behar zituzten lege proiektuak, erregeak sendetsi ondoren lege bihur zitezen; c) erregeari eskariak egiteko eskubidea zuten; d) monarkak proposatutako tributu eta zergak eskatzeko, adostasuna agertu behar zuten. Zergak gehienez bi urterako ezartzen ziren eta epe hori amaitu aurretik, Gorteek berriro botazioa egin behar zuten; e) aurrekontua aurkeztu behar zitzaien eta administrazioko atalen egoera azaldu behar zitzaien, ezarri beharreko zergen inguruan botazioa egin aurretik; f) gertaera adierazgarriren bat jazotzen zenean deitzen ziren, erregearen ustez gertaeraren larritasunak hala eskatzen bazuen.
|
2008
|
|
Administrazio doktrinari dagokion aldetik, TZNk eta EAAZk edo Ekonomia Administraziozko Foru Auzitegiak emandako ebazpenak nahiz kontsulten erantzunak aipatu behar ditugu. Aurrerago esan bezala, horiek guztiak ez dira Zuzenbidearen iturri eta alderdiei begira bakarrik dira lotesleak (kontsulten erantzunei buruzko arazoa, alabaina, ez da hain argia, baina hori beste atal
|
batean
jorratuko dugu). Nolanahi den ere, ebazpen nahiz erantzunok badute zelanbaiteko balioa, Herri Ogasunak legea nola interpretatzen duen erakusten baitute.
|