Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2006
‎hizkuntzen arteko harreman baketsu ala gatazkatsuak hizkuntza politika baten bidez jorratu nahi direlarik, beraien osagai indibidual zein kolektiboak kontutan hartu behar dira, zeren hizkuntz aniztasuna komunitateen eta pertsonen kontua da. Beraz, hizkuntza politika guztiek bi oinarri kontutan hartzen dituzte:
‎hizkuntzen arteko harreman baketsu ala gatazkatsuak hizkuntza politika baten bidez jorratu nahi direlarik, beraien osagai indibidual zein kolektiboak kontutan hartu behar dira, zeren hizkuntz aniztasuna komunitateen eta pertsonen kontua da.
2007
‎Horretaz gain, euskaltegien jarduera eremuak beste arlo bat jorratzen du helduen euskalduntze eta alfabetatzean, irakaskuntzarekin zuzenean loturik dagoena: euskararen erabilera.
‎Hausnarketarako gai ugari eskaintzen dizkigu Euskararen Erabilpenaren Kale Neurketak. Etorkizunean jasotako datuek argituko dituzte oraingo zalantzak eta beste kezka iturri batzuk zabalduko dituzte, euskararen normalizazioaren lanean askotan gertatzen zaigun bezala, bide bat jorratzeak beste batzuen hasiera dakarrelako. Euskararen Erabilpenaren Kale Neurketak euskararen normalizazioaren lanean aurrera egiten lagundu dezake, baldin eta bere konplexutasun osoan onartzen badugu, sinplifikaziorik gabe.❚
2009
‎Bost saio proposatzen dira lanerako. Saiootan, batetik, emozioekin lotutako gairen bat jorratzen da (aurreneko lau saioetan), gogoeta bultzatzen da, eta proposamen eta tresna jakin batzuk ere eskaintzen dira eta, bestetik, euskararen gaia lantzen da (saio guztietan eta guztiz bosgarrenean).
‎Bost saio proposatzen dira lanerako. Saiootan, batetik, emozioekin lotutako gairen bat jorratzen da, gogoeta bultzatzen da, eta proposamen eta tresna jakin batzuk ere eskaintzen dira eta, bestetik, euskararen gaia lantzen da.
2010
‎adibidez, ikasleen aurrezagutzak aktibatzea eta ikaste prozesua hortik abiatzea oso garrantzitsua da sekuentzia guztietan. Halaber, funtsezkoa da sekuentzia batean jorratutakoa beste sekuentzia batera eroatea?, edo hizkuntza batean jorratutakoa beste sekuentzia batean eta besIngelesez egiteko eta ingelesa lantzeko badago beste materia bat.
‎adibidez, ikasleen aurrezagutzak aktibatzea eta ikaste prozesua hortik abiatzea oso garrantzitsua da sekuentzia guztietan. Halaber, funtsezkoa da sekuentzia batean jorratutakoa beste sekuentzia batera eroatea?, edo hizkuntza batean jorratutakoa beste sekuentzia batean eta besIngelesez egiteko eta ingelesa lantzeko badago beste materia bat.
‎Eta herrialde horretakoa ez dela salbuespena esango nuke. Hortaz, zenbait informazio ekonomiko lehenago edota modu jakin batean jorratua iristen da zenbait mediotara.
‎2.iKerKeTaren meTodologia tesi honetan garatu nahi izan dugun ikerketaren asmoa, esperientzia baten berrikuspenean oinarrituta lan munduko organizazioetan euskararen normalizaziorako eraldaketa eredu bat jorratzea eta proposatzea izan da. esku artean, beraz, eraldaketa sortarazteari lotutako helburu praktikoa izan duen ikergaia dugu, hizkuntza normalizazioa, eraldaketa, esku hartze planifikatua, ezagutzaren kudeaketa... eta antzeko hitz gakoak barnebiltzen dituena. zentzu horretan, ikerketaren muina esperientzia praktikoari lotzen zaion gizarte fenomeno gisa uler daiteke. hori horrela, eta ikerla...
‎XViii. mendearen amaieran eta XiX.aren hasieran hizkuntzen trataerak aldaketa handiak izan zituen europan. Frantziako iraultzak kontzeptu politiko berri bat jorratu zuen: nazioa. aipatu kontzeptu politiko berriak ondorio onuragarriak izango zituen, baldin eta nazio kontzeptuari eman zitzaion eduki estatala bestelakoa izan balitz. izan ere, Nazio kontzeptuaren beharra aldarrikatu zuen estatuak berak lotu zituen nazioa estatua kontzeptuak. hortaz, estatu bat sortzeko nahitaezko baldintza kulturaren eta hizkuntzaren batasuna lortzea zen; eta herritarren arteko berdintasunaren aitzakia baliaturik nazioa estatua hizkuntza trinomioa eratu zuten.
2018
‎Jarraian, artikuluaren egilearen ustez euskara biziberritzeko gakoetako bat jorratuko da: familia bidezko transmisioa.
2019
‎Ohar sorta laburra egin nahi diegu beraz guztiei, arnasguneen gaineko saio honi amaiera emanez. zailtasun hori ez da lauzpabost lankideren arazo huts, esparru honetako gehienon gaitz endemikoa baizik. Sarri gertatu ohi da, gai bat jorratzen hastean gehienok gehienon ezagun, eskola bateko, irizkide edo ontzi bereko itsas bidazti izatea. hainbatera iritsi gabe ere nor ez da gure artean, axular gogoan izanik, honetan edo hartan elkarri zordun ez gatzaizkionik, eragozpen handicap argia da hori:
‎Gizarte Berrikuntzak duen anbiguotasun arriskua behin ikusita, Eusebio Lasa Altunaren (2018) doktorego tesia baliatuko dugu nagusiki, kontzeptuaren hari mutur teorikoak apur bat jorratzeko. Egile horrek dioenez, Moulaert, MacCallum eta hillier ek (2013) Gizarte Berrikuntzari buruz hitz egiten dutenean, gizarte egoera jakin bat sakon aldarazteko asmoa azpimarratzen da, norabide eta jomuga jakinekin:
2022
‎Batzuek bide bat jorratu eta landu zutelako gaude hemen, baina honaino etortzeko bidea ez da bakarra izan; aitzitik, gutariko bakoitzak bide bat egin du, batzuetan bakarrik, beste batzuetan lagunduta; batzuetan bidea urratzen, beste batzuetan besteek zabaldutakoa ibilita; eta bidea zenbaitetan izan da malkartsua eta estua, beste zenbaitetan laua eta gozoa; bidean izan dira une pozgarriak eta satisfakzio handia em...
2023
‎Aipatutako Nenqayni ch’ih biziberritzeko ahaleginen artean eta lan hori sendotzeko asmoz, 2016an, Yuneŝit’in eko Gobernuak ikerta bat abiatu beharra ikusi zuen. Horretarako, Euskal Unibertsitatearekin batera, Euskal hizkuntzalaritza eta filologia doktorego programaren bitartez, ikerlan bat jorratu zuen. Ikerlari indigenen arabera (Tuhiwai Smith 1999; Graveline 2000; Henry et al. 2004; Creswell 2003; Strand et al. 2003; Brown and Strega 2005; Dickson Swift et al. 2008; Mayan 2009; Finlay et al. 2013; King 2010; Etmanskiet al. 2014; FATSIL 2014), emaitza arrakastatsuak eta bidezkoak izateko, ikerketa bera ikertuak diren pertsonek kudeatu behar dute, eta prozesuaren fase guztietan parte hartu behar dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia