2000
|
|
Gorrindoren lehen eleberrian, emakume sentitzen den gizon
|
baten
istorioa kontatzen zaigu. Honela, honek dituen lotsak gainditzeko igaro beharreko bidea azaltzen digu.
|
|
Laura kanpoan da ipuina da luzeena: honetan, bere emaztea, Laura, asteburuan kurtsilo bat egitera joan dela-eta bakarrik geratzen den senar
|
baten
istorioa kontatzen zaigu. Senarra, Markos, bakarrik geratzean, rock musika talde bat duen bere anaiarekin Vigora kontzertu bat entzutera joatea erabakitzen du.
|
|
Monde Marsan bigarren ipuinean iparraldera lan bila doan pianojole
|
baten
istorioa kontatzen zaigu.
|
|
Donostiar honek bere bi eleberrietan zientzia fikzioa jorratu du. Bere lehen eleberrian espazioko piraten ondorioz lurreratu behar izan duen espazioko merkatari
|
baten
istorioa kontatzen digu: Juliusen istorioa.
|
2001
|
|
Hori horrela izanik ere, aipatutako bi nobela horien argumentuabiapuntua (ohean etzanik dagoen pertsonaia
|
batek
istorioak kontatzen segitu beharra bere existentzia frogatzeko) alde batera utzirik, Beckett-en nobelagintzaren eta, orokorki, bere poetikaren eragina Saizarbitoriarengan donostiarrak berak nabarmendutakoa izanik ere, bi testu hauen desberdintasunak guztiz dira: Saizarbitoriaren nobela askozaz ere fragmentarioagoa izanik, hizkuntza literarioaren mailan ikus daitekeen sinpletasunak eta sekuentzia berdinen etengabeko konbinaketak irlandarrarenean aurki daitekeen hizkera eta intrigaren tratamendu barrokoagoarekin zerikusi gutxi du.
|
|
Lehenengo euskal nobela modernoa deitua izan zen Egunero hasten delako n (1969), etengabe txandakatuz doazen bi plano desberdinetan aurkezten zaizkigu gertakariak. Batetik, abortatu nahi duen ikasle gazte
|
baten
istorioa kontatzen zaigu (Gisèle Sergier deritzonarena, hain zuzen) eta bestetik, pertsonaia ezezagun batek tren geltoki batean nahiz telefono kabina batean solaskide ezezagunekin dituen elkarrizketek osatzen duten planoa. Planoen erabilera hau iraunkorra izango da egile donostiarraren nobela guztietan, eta honen ondorioz, plano desberdinak elkarrekin konbinatu eta lotzeko gai den irakurle gogotsua eskatzen dute testuok.
|
2002
|
|
Bostehundik gora orrialdeko eleberri luzea da, 1998an Kritika Saria lortu zuena. Estatu Batuetatik Euskal Herrira bertako lurra, biztanleak eta ohiturak ezagutzera etorritako gazte
|
baten
istorioa kontatzen zaigu. Erdi euskaldun, erdi iparramerikar, protagonista hunkitu egiten du trantsizio garaian gure herrian bizi zen giro sozio-politiko nahasiak.
|
|
Carla (Erein, 1989) eleberrian Gortari izeneko komiki marrazkilari
|
baten
istorioa kontatzen zaigu; krisialdi artistiko eta pertsonala bizi duelarik, errealitatetik bakartzea erabakitzen du, sortzen jarraitu ahal izateko. Pertsonaia nagusiaren gainbehera fisiko zein psikiko gero eta handiagoak, haren izugarrizko bakardadeak, berak sorturiko pertsonaia batekin identifikatzera eramaten du protagonista, eta, azkenik, Carla izeneko beste pertsonaia batez maitemintzera.
|
|
Ezaugarri guztiok, nahiz eleberrian presente dagoen ametsezko mundua, mundu surrealista eta eromenezkoa, irakurri berri zuen liburu baten eraginari egotzi zizkion Canok, M. Lowryren Lunar Caustic eleberriari. Nobela horretan ere, psikiatriko batean sartzen den alkoholiko
|
baten
istorioa kontatu zigun jazza maite zuen idazle britainiarrak, bizitzaren zentzugabekeria, anbiguotasuna eta paradoxa moralak salatuz aldi berean.
|
2015
|
|
Batetik Alderdi Egunaren inguruko elkarrizketa satiriko bat, eta bestetik, El hijo de Herri Batasuna izenekoa. Bigarren horretan 36ko Gerran borrokan ibilitako EAJko gudari
|
baten
istorioa kontatzen da. Espetxean egon ondoren irten eta denborarekin seme bat izango du.
|
2019
|
|
6 Zenbait narrazio labur argitaratu zituen 1952 eta 1963 artean. Horietan lehenak," Ametsa" (1952) narrazioak, gizon
|
baten
istorioa kontatzen du: Ametsa egin du emaztea hil duela lotan zegoen artean, baina esnatzen denean konturatzen da benetan hil duela.
|
|
indarkeria pairatzen duen biktimaren bakardadea eta euskal gizartearen elkartasun falta. Hala, Zorion perfektua (2003) eleberriak eta hartan oinarrituriko filmak (2009) atentatu baten lekuko izan den hamasei bat urteko neska
|
baten
istorioa kontatzen du. Neska horrek berak kontatzen ditu hurrengo hogeita lau orduak, inguruan eta bere barruan gertatzen diren aldaketa nabariak jasoz, izan ere, ezeren errurik ez badu ere, indarkeria egoera horren antsietate guztiaren zama jasoko baitu bere gainean, bizi osorako arrastoa utziko diolarik.
|