Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Bernardo Atxagak ere bere epilogoaren sarreran Bernardo Soaresek (Fernando Pessoaren heteronomoak) idatziriko zati batean jasotzen du nabigatzen duen eta aldarrai dabilen untziaren gaia: " Untzi bat helburu bezala nabigatzea duen untzi bat dirudi, baina bere helburua ez da nabigatzea, baizik eta portu batera iristea. Gu nabigatzen ari gara, baina ez daukagu babestzat hartu genukeen portuaren ideiarik.
‎Ez da hor marinela protagonista, Merlin azti maiteminduaren fatuma da gaia, baina Pott Bandako idazleei eginiko erreferentzia zuzen eta zeharkakoen artean, bada marinelaren aipamen bat ere. Hor azaltzen da, bada, Josemari Iturralde zalduna jazz musika entzunez, Durangoko irteeran dagoen zuhaitz itzaltsu baten ondora iristen da, Merlin eta Enare neskatxa haren ondora atseden hartzera geratu direnean. Zuhaitz horrek, ordea...
‎Beraz, honako bi plano hauek bereiz daitezke eleberri honetan: batetik, herri ustez ezagun batera iritsi den bidaztiaren planoa: honen berri narratzaile estradiegetikoak emango digu; bestetik, bidazti horrek irakurtzen duen egunkaria dugu, eta honetan, noski, lehen pertsonako narratzaile autodiegetikoa mintzatzen da.
2002
‎generoaren beraren izaera malgua, edo, Barojak zioenari jarraiki, historian zehar generoak bereganatu dituen forma anitzak. Eta zail bada eleberriaren beraren definizio adostu eta zehatz batera iristea, zail da, halaber, generoak bere baitan hartzen dituen tipologien berri ematea.
2003
‎Eta oporrak bat batean iritsi zirela batzuentzat, ikasleek agur esan ostean, batzuek hurrengo irailera arte, 4 mailakoek agian betiko, badira lau egun Ainhize ikusten ez duela. Horixe zen berak pentsatzen zuena, bai, baina orain, aitortu behar du, neska horren mina du.
2007
‎Horretara, estantzia eta tanboa kontrajartzen ziren: estantziak oso hedadura handikoak ziren, hirietatik urrun, eta milaka abelburuko taldeak hazteko balio zuten, gero okela, artilea eta larruak ekoizteko; tanboak, aldiz, askotan ez ziren hektarea batera iristen, eta hirietatik hurbil zeuden, beraietan esnetarako abelburu batzuk baino ez ziren hazten. Helburua, azken finean, ez zen esnea kanpoko merkatuetan saltzea, hiritik gertuko merkatuak hornitzea baizik28.
2015
‎Garbi dago beraz, subentzioak euskal aldizkariei zuzendu beharrean erdal egunkariei zuzentzerakoan, ez dagoela inongo egiazko arrazoinik. Demagogia beraz; euskararen onenarako aitzakiaz beste helburu bat iritsi nahiez: euskal prentsa bere horretan hiltzen utzi.
‎Amaieran ematen zuen Argia aldizkariaren aurrekontuen datua: 18 milioi pezeta, zeinetatik Jaurlaritzaren diru laguntza ez zen milioi batera iristen. Egiazki, euskal prentsaren baitan eztabaida errepikaria izango da hori, gerora Euskaldunon Egunkariaren sorrera dela eta antzeko terminoetan biziberrituko dena90 Horretaz gain, esan bezala, Oh!
2017
‎Halaxe egin, eta orduan bai ezusteko harrigarria: handik hilabetera Maria Vöckel ek berak sinaturiko gutun bat iritsi zen. Benetakoa zen!
2018
‎Ea egoki azaltzen dudan; izaeran ekarriko duela esan nahi dut, nik zer dakit! Kontua da, bere buruaren jabetasunik izan ez duelarik, buruak ematen izan dion guztia esan eta egiten izan duela; eta horrela, etxean kontrolatu ezineko puntu batera iritsita egon garela. Horixe da dena.
‎Ez daki Divina Pastorak zein tokitan igaro duten ostiral gaua. Kotxean joanda, portu batera iritsi zirela esan dit eta barku handi baten aurrez utzi zutela volvoa; zuzen sartu zirelarik itsasontzi barnera. Itsasontzi barnetik, ez direla gehiago gaur egunsentira arte handik atera; gela korazatu batean sarturik eman dutela gaua.
‎Ibili genbintzala, paraje zingiratsu batera iritsi ginen. Sakonera gutxiko gainazaleko ur epel berotsudun laku txikiz hornituriko paisaia bistatzen zen.
2019
‎Mutilak aldiz, ez ditu bere sentimenduak ezagutzen edo ez ditu adierazten modu egokian eta harremana zapuztu egiten da, neska beragandik urrunduko delarik. Miren neskatxa gazteak Aitor mutil lagunak sortuko dizkion nahigabeak maitasun erromantikoaren izenean jasan egin behar dituela, sufritzea dagokiola pentsatzetik, fase helduago batera iritsiko da, horrek ez duela konpentsatzen pentsatzera.
‎errepikapenak, objektuak, zenbakiak" izenburuak berak iradokitzen digu Nouveau Romanen poetikaren zantzuen garrantzia haren eleberrigintzan, hots, testuan diskurtsoaren abenturak duela guztizko protagonismoa, gertaeren, pertsonaien edota zentzua emateko ahaleginen gainetik. Hernandez Abaituak ere bat egiten du Ramon Saizarbitoriaren ibilbide narratiboan ildo esperimentalean aurrerabiderik ematen ez zion puntura eraman zuela Ene Jesusek," Osagai narratiboak hainbeste murrizten dituen narraziogintza batera iritsi ondoren zaila zen harantzago joatea. Gero hemeretzi urteko isilune literarioa irekiko zen hurrengo eleberria argitaratu arte, eta laugarren lan narratibo horretan, nolabait ibilitako bidea apur bat desibiltzeari ekin behar izan zion autoreak hurrengo etapa diegetikoago bati hasiera emateko (2008: 380).
‎Bi bide horietatik ugaritu zen euskal irakurlegoaren kopurua, gudaurretik ezagutu gabeko kopuruetaraino. 1965 urtean, lehen aldiz, Durangoko Euskal Liburuaren Azoka ospatu zen, eta hiru urte beranduago, euskararen aldeko beste aurrerapauso handi bat iritsi zen: Ikastola nahiz Euskal eskoletarako irakaskuntza lanetan eta testuliburuetan nahitaezko zen euskara batuaren zutabe nagusiak finkatzea Euskaltzaindiaren Arantzazuko Bileran (1968).
2021
‎Nerabeek literaturarekin duten harremanari buruzko hainbat iritzi eta informazio eskaini da dagoeneko lerrootan, eta ondorio nagusi batera irits gaitezke: oro har, literaturarekiko atxikimendu falta antzematen bada ere, galdekatutako ikasleen esanak kontuan hartuta pertzepzioa errealitatearekin ez datorrela guztiz bat esan genezake.
‎Arazoa da ea irakaskuntzan kritikotasun hori berariaz eta modu gradualean lantzen ote den, hots, kritikoak izaten irakasten zaien, edo besterik gabe kritikoak izateko eskatzera mugatzen ote diren. Edonola ere, heziketa literario egoki batera iristea nahi bada, ikuspegi edo jarrera kritikoa duten ikasleak behar direla aldarrikatzen dute BE1 ek eta AIR1 ek:
‎Gaitasunez ari garenean, hein handi batean, derrigorrezko eskolaldia amaitzerakoan gazteak izan beharreko irteera profilari buruz ari gara. Hau da, zer konpetentzia, zer trebetasun lortu lituzkeen garapen maila egoki batera iristeko. Gaitasun orokorrez hitz egiten da literatur konpetentzian eragiten duten gaitasunen multzoa bi planotan kokatu daitekeelako:
‎Funtsean, hiru aspekturen inguruan antolatu dira elkarrizketak eta horietarako galdetegiak: lehenik eta behin, literaturaren didaktikaren inguruan galdekatu zaie gaiaren egoera edo diagnostiko batera iristeko asmoz; ondoren, ikasle zein irakasleen profilak motibazioa, jarrerak, gaitasunak edota prestakuntza, besteak beste aztertu dira protagonisten begiradetatik; bukatzeko, arloak XXI. mendean izan ditzakeen erronkak irudikatu nahi izan ditugu, azken batean, hau baita ikerketa lan honen helburu nagusietako bat eta, ezinbestean, horri erantzun dio ondoren egingo den proposamen didaktikoak....
‎Bere aldetik, Andradek (op.) autoerreflexioa81 ere dei dakiokeela zehazten du, eta, dioenez, helburua autoaurkikuntza eta kontzientzia hartzea sustatzea da, zeregin edo jarduera espezifiko batean errendimendua hobetzea baino gehiago. Koebaluazioari dagokionez, ikaslea metakognizio ariketa berdinera eramatea da helburua, ez soilik haien ikas prozesu, ekoizpen, jarrera eta bestelakoei buruz hausnarketa sozial eta partekatu batera iristea, ebaluazioaz ere gogoetatzera eramaten dituzten prozesuak baitira (Biggs Tang, 2011; Panadero, Andrade eta Brookhart, 2018). Hala eta guztiz ere, bi kasuetan horretan trebatu behar direla dio McConlogue k (2020), bere burua zein kideak ebaluatzeak ematen dien eskarmentuak soilik eraman dezakeelako ebaluazioan konpromiso maila handiagoa lortzera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia