2000
|
|
Boni Urkizuk euskaratu du" Le point sur les strategies d' apprentisage d' une langue seconde" idazlan kanadiarra, orain HABEk plazaratzen duen hauxe. Bigarren hizkuntza baten irakaskuntza ikas estrategiei buruz egindako ikerketen datuak agertzen dira bertan, ikerketa horiei esker hobeto ezagutzen baita ikaslearen eginkizuna eta bigarren hizkuntza
|
baten
ikas prozesuan parte duten eragileen garrantzi erlatiboa. Ikasle bakoitzaren motibazioa, gaitasuna, ikasteko estiloa eta abar aztertzen dira lehen atalean.
|
2001
|
|
Bigarren hizkuntza
|
bat
ikastea prozesua da, denbora eskatzen duen prozesua.Hizkuntza horretan ezer ez jakitetik nahi den trebetasun maila lortu arte, hilabeteakbehar dira gutxienez, helburua oso apala ez bada, behintzat?, eta kasu gehienetan urteak izango dira ikasteko denboraren denbora neurria. Eta hain denboraluzeko prozesua ezin da homogeneoa eta monotonoa izan; gorabeherak eta mugarriak izango ditu.
|
|
Gure uste apalean, kasu hauek asko badira ere, ez genuke ezer aurreratukoñabardura hauek klasean lantzea proposatuko bagenu, neurri handi
|
batez
ikas prozesua amaigabea litzatekeelako. Bestalde, deskribatzen ikasi duenak deskribatzeko helburu soilarekin deskriba dezake berdin berdin, bestelako helburu bat baduere.
|
2002
|
|
– On line ikasbidearen ezaugarrietako
|
bat
ikas prozesuan inplikaturiko agenteek (irakasle tutorea eta ikaslea) fisikoki leku berean ez jardutea da. Ingurune horri birtuala deitu izan zaio, ikasbide presentzialak (errealak) gogoanharturik.
|
2007
|
|
Barnetegiak alde batetik eskola denboraren trinkotzea bilatzen zuen, epe labur
|
baten
ikas prozesuan sakon murgiltzea, baina beste alde batetik, erabileran ere murgiltzea bilatzen zuen, bi arlotatik: eskola denboratik hara euskara erabili behar den gunea barnetegian bertan eratuta, eta bestetik, ikastaldea euskararen berezko inguru baten kokatuta.
|
|
• Barnetegien loraldia ere sasoi honetakoa da. Barnetegiak alde batetik eskola denboraren trinkotzea bilatzen zuen, epe labur
|
baten
ikas prozesuan sakon murgiltzea, baina beste alde batetik, erabileran ere murgiltzea bilatzen zuen, bi arlotatik: eskola denboratik hara euskara erabili behar den gunea barnetegian bertan eratuta, eta bestetik, ikastaldea euskararen berezko inguru baten kokatuta.
|
2011
|
|
Irudia: John Bolland Azterketa bereizia Arrazoitzea, kontzentratzea, gogoeta, azterketa edo memoria dira ikasleek curriculum irakasgai
|
bat
ikasteko prozesua hasten dutenean abian jarri behar dituzten gaitasun nagusietako batzuk. Horiek guztiak funtsezkoak dira, baina ikastaldiari ekiteko unean komenigarria da ikasleak irakasgai bakoitzerako eraginkorrenak eta egokienak direnak bultzatu eta garatzea.
|
2014
|
|
Bikoizketan aurreztea sarrerak ez garestitzeko modu bat da, eta hori dela-eta ingelesa nahiko ongi ezagutzen dute. Beste hizkuntza
|
bat
ikastearen prozesua, murgiltze kultural gisa ulertu genuke.
|
2019
|
|
Akatsak hizkuntza
|
baten
ikastearen prozesu normalaren barne dira (Baker, 1993; Hagege, 2013). Ikaslea ez da blokeatu behar zuzenketa sistematikoekin: erdibide bat atzeman mezuaren ulermenaeta zuzentasunaren artean...
|
2023
|
|
Eta konturatu naiz badela gauza
|
bat
ikasteko prozesuan adimen artifizilialetatik bereizten gaituena: bizipenak.
|