Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2001
‎Nik ez dut erridikuluaren zentzurik batere, eta nahiz eta nik esandakoekin jendeak barre egin horrek ez ninduen lotsatzen. Horrek frogatzen du hizkuntza bat ikasi nahi duenak lortu dezakeela. Jarrera kontua da:
‎Hizkuntzen irakaskuntzan era askotan integratu izan dira eduki kulturalak.Zenbaitetan programetan atal berezi bat hartu dute, gainontzekoetatik aparte; beste askotan, berriz, gainerako edukiekin lotzeko saioa egin da. Batera edo besterajokatu, guztietan onartzen da hizkuntza bat ikasi nahi duenak derrigorrezkoaduela hizkuntza hori sostengatzen duen kultura ezagutzea eta kultura horren legepean aritzea.
‎1 Hizkuntza bat ikasi nahi duenak, kultura jakin horrek ezarritako legeen araberaaukeratu behar ditu formak, benetako gaitasun komunikatiboa eskuratuko badu.Kultura bakoitzak hainbat forma ahalbideratzen ditu mezuak sortzeko, eta bestebatzuk kulturalki ezegokiak dira. Kulturen arteko kontaktuak interferentziaksortzen ditu, eta hizkuntzan ikusten badira ere, hizkuntzaren eta kulturaren artekolotura norabide bikoitzekoa izaki, interferentzia linguistikoek kultura edukienaldaketak sor ditzakete.
2002
‎Deboziozkoak ez diren orrihauek kontrakoa esatera datoz: hizkuntza gertaerak gramatikaren edo testuarenikuspegitik aztertu partez, kaosaren isla moduan aztertzea proposatu nahi dute, baihiztunen arteko harremanak azaltzerakoan, bai beste hizkuntza bat ikasi nahi duenikaslearen aldetik.
2004
‎Donostian egiten nuen lan, baina Oiartzunen bizi nintzen. Nik euskara herri euskaldun batean ikasi nahi nuen eta ez nuen uste Donostia horretarako herri egokia zenik. Ekainean, ikastaroa amaitu eta Ingalaterrara joan nintzen senarra han zegoelako.
2005
‎Zentro homologatuen zerrenda eta eskatutako gutxieneko ordenagailuaren konfigurazioa web orrian bertan kontsulta daitezke. Programa 23 urtetik gorakoentzat da, beren behar eta betebeharretara egokitutako metodo malgu baten bidez ikasi nahi dutenentzat. Euskal Herriko Hezkuntza sailburuak, Anjeles Iztuetak, sistemaren aurkezpenean adierazi zuenez, ikastaroetako edozeinek, amaitu ondoren, ikasleari ezagutza maila bat lortzeko aukera emango dio, “hizkuntza bat ulertzeko eta ulertzeko oinarria ikasteko, eta pizgarri gisa balioko dio ikastetxe bateko prestakuntza osatzeko”.
2007
‎“Herrialde garatuenen %60k dibertsifikazio sistema hori aplikatzen du, eta oso emaitza onak ditu. Ez da maila jaitsi behar guztiek DBHko titulua lor dezaten; guztiontzako hezkuntza sistema interesgarria egin behar da, eta aukerak eman behar zaizkie ikasleei, ikasten jarraitu nahi dutenei eta lanbide bat ikasi nahi dutenei”.
2008
‎Zentzu honetan, adierazi du: gaur egun, LH ez da irteera bat ikasi nahi ez dutenentzako. LH ikasketek “ sektore guztietarako profesionalak hezten dituzte, industrial sektorekoaz edo tailerrekoaz gain”.
‎Zuzenean nomenklaturatik hasten da. Hizkuntza bat ikasi nahi duenari hiztegi bat aurrean jartzea bezala da, buruz ikas dezan. Gainera, beste leku batzuetan ezberdina izango da, baina, hemen, Euskal Herrian, askoz indartsuagoak izan dira makina erreminta eta horrelako industriak.
2009
‎Internet bidez edo beste bitarteko batzuen bidez (akademietako iragarki taulak, eskoletakoak...), hizkuntza bat ikasi nahi duten pertsonak harremanetan jartzen dira beste hizkuntza bat ikasi nahi dutenekin, eta elkarri erakusten diote nork berea.
‎Internet bidez edo beste bitarteko batzuen bidez (akademietako iragarki taulak, eskoletakoak...), hizkuntza bat ikasi nahi duten pertsonak harremanetan jartzen dira beste hizkuntza bat ikasi nahi dutenekin, eta elkarri erakusten diote nork berea.
2010
‎Emaitzarik onenak haurrei zuzendutako ekintzen kasuan lortzen dira, txikitatik ez senti daitezen horrelako jardueretatik kanpo, ahozko hizkuntza indartzeko eta irakurketa sustatzeko. Era berean, azpitituluak onurak dakarzkie hizkuntza bat hobetu edo hizkuntza berri bat ikasi nahi duten entzuleei, “irakurtzeko gaitasuna, ortografia eta hiztegia hobetzen ditu”, dio Fiapasek.
2011
‎L. M. Askotan galdetzen didate hori. Nire ustez zailtasuna neurri handi batean mito bat da; mito bat eta aitzakia bat ikasi nahi ez duten pertsona askorentzat. Hala eta guztiz ere, puntu batean egon ninteke ados zailtasunaren tesi horrekin.
‎Zer irizpide jarraitu behar dira orduan metodologia bat edo bestea aukeratzeko? Master bat ikasi nahi denean, ikaslearen beharrak eta prestasuna baloratu behar dira, bai eta ikasteko aukera horietako bakoitzean aplikatu behar diren erritmo eta estiloak arrakastaz jarraitzeko gaitasuna ere.
‎–Zortzi duro gehiago emango dizkizut gelditzen bazara. . Alde batetik pena ematen zidan, baina bestetik lanbide bat ikasi nahi nuen?. Zuk uste duzu anaia aitaren partetik etorri zela?
2013
‎Beste jendearekin, kultura desberdina duen jendearekin, harremanetan jartzeko, batez ere. Hizkuntza bat ikasi nahi duenak lehenengo unean eskolak jaso behar ditu, baina hori bizi garen lekuan bertan egin dezakegun zerbait da. Gure eskaintza zabalagoa da, haratago doa.
‎Master bat ikasi nahi dut, zenbat kostatzen zait eta nola ordaintzen dut?
2014
‎Neskei etxeko lanak, josketa erakusten zizkieten, prestakuntza horrekezkontzen lagunduko zielakoan. Eta emakumeren batek ikasi nahi bazuen, bigarrenmailako ikasketetara bideratzen zuten, gehienetan zaintzarekin lotutakoetara.
2015
‎Euzkera, batzokitan egiten da gehien, eta pertsona normal batek ikasi nahi badu nahikoa du hortzak kentzea eta txistu zipriztinak botatzea. Barietate honetan idazten du, esate baterako, jesusen lagunak lantzatu nahi duten saiogile eta poeta estonagarri batek, O" Hara euzkeldunak edo, Aita Onaindiak.
‎Etxeko giltza ere izango zuen oraindik, Jabik ez zuen behintzat gogoan giltzak eman zizkionik, baina txirrina jotzeko errespetua izan zuen hala ere. Goiz zen, Heidi biak agertzen ziren ordua baino goizago, eta Jabi bulgarierazko hitz zerrenda haietako bat ikasi nahian ari zen: mayka= ama, bashta= aita, sin= semea, dushterya= alaba, supruga= emaztea, suprug= senarra.
2017
‎Amaiatzen joateko ikertu ditudan gazte batzuk hitano hiztun berri bezala definitu daitezkeela esango dut (Ozaitak (2014) ere erabiltzen du terminoa). Badirudi badagoela betiko esaldi edota formula errazetatik zailagoetara pasatzeko asmoa eta, ikusi den bezala, beraien ikasteko formulak nire iritzizbeste hizkuntza bat ikastea nahi dugunean erabiltzen ditugunak dira. Listening egiten dute, dakitenen artean entzuten saiatzen dira ondoren beraiek ikasteko, eta lotsa kenduaz speakingean ere formula zailagoak nahi dituzte sartu.
‎Dena den, aparteko zerbait moduan ikusten dituzte kontziliazioa eta zaintza Emunen. . Baliteke pertsona batek ikasi nahi izatea edo herrigintzan parte hartu nahi izatea, horretan ere laguntzen du kontziliazioak. Zergatik mugak jarri?
‎Hau da bigarren hizkuntza bat ikasi nahi duenaren kasua. Azken honetan normalean ezagutza mugatuago batekin aski du ikasleak (ulertzea bakarrik, irakurtzea, bidaietan moldatzea.).
2018
‎Giuliak ez zuen denbora askorik behar izan testuingurua ulertzeko. Gurasoen aurka ager zitekeen, esan ez zela gehiago klase partikularretara joango, ez zuela beste hizkuntza bat ikasi nahi, ez zuela gurasoek agindutakoa gehiago egingo. Baina ez.
2019
‎Gogoan dut egun haietan Florina frantses apur bat ari zela ikasten bere kasa, postaz erosi zuen ikastaro batekin. Frantses apurtxo bat ikasi nahi zuen Bruselan bizitzen jarri baino lehen. Ikastaroak kanta erraz batzuk zituen alaigarri eta Charles Trenet en bat ikasia zuen buruz, Que reste t il de nos amours?
2023
‎Zer nolako ahulezia, desira edo beharrei buruz ari gara? Mota askotakoak daude, hizkuntza bat ikasteko nahia, gure fisikoa aldatzeko desira, edo maitasuna aurkitzeko edo maitatuak izateko beharra, adibidez. Gure ahuleziez baliatzen dira, baina baita gure zaletasunez ere, beren helburuetara iristeko, adibidez:
‎Horretarako, Emil Cioranek geroago bere Deskonposizioaren zehaztasunaren paragrafo labur bat eskainiko dio" baliagarriak izateko obsesio txepelari" Kuarteleratzea izeneko liburuan aipatzen du ezen Sokrates, astaperrexila prestatzen zioten bitartean, txirula jotzen aritu zela melodia bat ikasi nahian. Eta" Zertarako balioko dizu?" galdetu ziotenean, filosofoak deblauki erantzun zuen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia