Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2008
‎Zentzu berdinean Mohan eta Stokke autoreek (2000) enpoderamendu kontzeptuaren bi erabilera mota aurkezten dituzte. Egungo ikuspegi neoliberal batetik, goitik beherako estrategia batez hitz egin daiteke, instituzioak eraginkorragoak izan daitezen aurrez definituta dauden jende talde konkretuak garapen-prozesuan barneratzen direlarik. Ildo horretatik, enpoderamendua buruaskiagoa izatean datza, estatuaren zerbitzuen beharra murrizteari begira, estatuaren esku-hartzearen murrizketa-estrategia bati jarraiki.
‎Bigarrenik, testuinguru teoriko hau oinarritzat harturik EAEko etxebizitza-politika eta planeamendua aztertu dira, aurretik aurkeztutako eztabaidak gurean zertan gauzatzen ari diren ikusteko asmoz. Eta hirugarrenik, EAEko garapen iraunkorraren eredu gisa proposatu den kasu bati buruz hitz egingo da, Donostiako Antondegi auzuneari buruz, hain zuzen. Amaitzeko, ondorioak azalduko dira, aurretik garatutako eta ikasitakoren laburpen modura.
2010
‎Antropologiaren diziplinak ibilbide analitiko ugariak ibili izan ditu Malinowski-k (1884-1942) gerturatze enpirikoan «bertako»aren ikuspuntua atxikitzea proposatu zuenetik eta aldagai kognitiboak eta afektiboak biak sakonduz «zentzu-egitura» batez hitz egitea ahalbidetu zuenetik. Zentzu-egitura horren abiapuntutik. Geertz-ek darabilen analisi sinbolikoaren ikuspuntuan?
‎Aisialdian zentratuz, gazteentzat oso esanguratsua den ospakizun bati buruz hitz egingo dugu hurrengo lerroetan, ezkontzen inguruan alegia. Arazo ekonomikoak dituen gazte bat ezkontza batera gonbidatzen dutenean aukerak dira:
2011
‎Baina, tokiko sistema instituzionalaren egituraketa egoki batek (aktore ororen arteko harremana oinarritzat hartzen duena) aldaketa-prozesurako abantaila ekartzen du. Azkenean, prozesu sozial batez hitz egiten ari garen neurrian, gizarteko zati diren aktoreen beharra eta nahia izango da aldaketarako arrazoia.
‎Kultura herrikoien elementuei buruz ikuspuntu historiko batetik hitz egiterakoan, joera nagusi bi bereizten dira. Alde batetik, «supervivencias», edo iraganeko hondakinak kontzeptuarekin lan egiten dutenen joera, nolabait iraganeko bizitzaren moduak berreraikiz.
2012
‎Gizarte-aldagai edo, hobeki esan, «egoeraaldagai» hori erabili dugu goizuetar gehienek gehienetan bizitzen duten egoera delako gaur egun. Alegia, goizuetar gazte eta heldu asko dago egunero erdialdeko euskaradunekin harremanetan, dela eskolan, dela lanean. Horregatik, erdialdeko hiztun batekin hitz egitean hiztunak duen jokaera linguistikoa aztertu nahi izan dugu eta emaitzak argigarriak izan dira: aztertu ditugun 15 hizkuntza-aldagaietatik 12tan erdialdeko edo euskara batuko aldakia gehiago erabili dute kanpoko solaskidearekin, herrikoarekin baino.
‎Hala eta guztiz ere, berriz ere, ez dago gizaki unitario batez hitz egiterik, egungo gizaki sadomasokista antzezle hutsa baita, makina bat aurpegi izan baititzake, zeinetan bi aurpegi (psikismo) ezberdin eta antagoniko bereiz eta nabarmendu daitezkeen.
2013
‎Berriz ere, estrategia diskurtsiboa, ikasleen aurrean autoritatea ezartzeko jarrerakomunikatiboarekinbatera jasotzen da. Une honetan ikasle baten jarrera «desegokia» dela-eta, askoz ere tonu zorrotzago eta zuzentzaileago batean hitz egiteari ekiten baitio irakasleak eta tonu-aldaketa honen bidez agerian utzi nahi du, bera dela irakaslea eta zenbait interakzio desegoki baztertzeko joera agerraraziko duela.
2015
‎Biolentzia-garaiari eta batzordeei buruz hitz egindakoa: 3 galdera egin ziren gai hauei buruz zenbat hitz egin den aztertzeko («Egiaren Batzordeari buruz hitz egin duzu txostena kaleratu ondoren?»; «Egiaren Batzordeari buruz hitz egin duzu azken hilabetean?»; «Biolentziaren garaiari buruz hitz egin duzu Egiaren Batzordearen txostenak zer dioen jakin ondoren»?) eta beste galdera bat hitz egiteko premia/ beharra ezagutarazteko («Garai hartaz hitz egiteko zenbateko premia izan duzu?». Lau galdera horiekin hizketa-maila neurtu zen(??=. 87).
2019
‎Gauzak horrela, gure aburuz, Laboak kanta tradizionalak berreskuratzeko egin zuen lanean ezin da tradizio huts batez hitz egin, baizik eta garaiko begiradatik berrasmatutako tradizioaz. Aurtenetxek (2011:
‎400) bat egingo luke ideia honekin, zeren eta tradizioan oinarritu arren Laboak lan berritua egin zuela baieztatzen baitu. Era berean, Laboaren lan esperimentalaz aritzerakoan ere, tradizioari lotutako musikatze batez hitz egin beharko genuke. Beraz, Laboaren obra bere osotasunean hartzen badugu, hiru ardatz musikalak bakarra bailiran aurkezten direla baiezta dezakegu; tradizioa, garaiko joerak eta esperimentazioa maisuki harilkatuz.
2020
‎Batetik, diskurtsoa antolatu eta informazioa era zentzudun eta argi batean egituratzea, eta, bestetik, erreferentzia kopurua (eta horri dagozkion agerpen kopuruak) lortzea. Analisian kategoria baten agerpen-ehunekoa agertzen da paragrafo batean tematika bati buruz hitz egiten denean, baina agerpen kopurua datu bakar bat da eta ez interesgarriena gainera; izan ere, interesgarriena kontzeptuei ematen zaien esanahia da. Elkarrizketetan agertzen diren erantzun guztiak kategorizatu dira (dimentsio eta kategorien arabera antolatu baitira) eta horretarako kodifikatu dira ere.
‎Argi ikusten da ikerketa hau bete-betean kabitzen dela metodologia kualitatiboaren barnean; baina are zehatzago, kasu-azterketa erabili da helburuak lortzeko bidean. Kasu-azterketaz hitz egiterakoan, osotasuna kontuan hartzen duen eta sakonki ezagutzea xede duen ikerketa mota batez hitz egiten ari gara Bujan-en (2001) esanetan.
‎Baina aho biko ezpata da hizkuntza batek izan dezakeen konnotazioa. Hiztun-komunitate batek hitz egiteari uztea ekar lezake, baina egoera hori irauli ere egin daiteke, eta hilzorian zegoena biziberritu. Argi dago hitanoaren kasuan eta bereziki nokako formen kasuan azken hamarraldi luzeetan kontrako haizea izan dutela, baina teoriaren atalean aipatu moduan, noka berreskuratzeko egitasmoak loratzen ari dira eta, beren txikitasunean, komunitatearen onarpena jasotzen ari dira.
‎Alberdi-Zumetak (2019) egindako analisi etnografikoan, mutil gazte azpeitiar gehienek hika baino ez dute egiten lagunartean beste gizonezkoekin, eta batzuetan talde misto baten aurrean hitz egiterakoan ere bai. Beste batzuetan zuka egiten dute neska-mutilez osatutako taldeari zuzentzeko, eta halaber zuka gailentzen da neskekin hitz egiten dutenean, nahiz tarteka nokako esaldiren bat bota.
2021
‎50). Ahozko hizkuntza konplexurik ez izatearen arrazoia horren beharrik ez izatea da (Herrero eta Castañeda, 1997; Stringer eta Gamble, 2001), eta, hortaz, neandertalek era xume eta, ziur aski, geldo batean hitz egingo zuten.
‎(Ikertzailea)-Apur bat gehixeau baiña jende askok e erderaz eiten dau. (Ikasle 2, Eus-Ele, Eskoriatza, E)-Hoi da, o sea, adibidez, gure klasen gertatzea gukin, o sea nik adibidez, Gasteizko batekin hitz egitean, nekin euskeraz itteu baño gero beraien arten elkartzeienen klasean izanda ere, erderaz iteue. (Ikasle 3, Eus-Ele, Irura, E)-O sea beaixek badakixela zenekin in euskeraz ta zenekin ez.
‎Defenditzeko hola, bai, ze azken baten hitz egin dot, bueno nire kasuan, hitz egin dot gurasokin ama hizkuntza, nire ama hizkuntza izan da beti euskerie ta uste dot banazela kapaza o sea defenditzeko edo hola. (Ikasle 5, Ele-Pa, Arrasate, E)
2022
‎9 J. M. Fernandez Soria-k, adibidez, bigarren Ilustrazio bati buruz hitz egin du, oraingo egoeran HHk gainditu beharko lituzkeen bi oztopo nagusiak aipatzeaz batera: batetik, arrazoiaren absolutismoa; eta, bestetik, errelato legitimatzaile handiak, subjektu plural eta dimentsioaniztunak aztertzea, isilduei eta isilaraziei ahotsa ematea eta protagonista berriak agertzea eragozten dutenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia