2000
|
|
Aurreko bi ipuin bildumak bezala, hamar narrazioz osaturik dago. Hamargarrena bere ipuingintzaren inguruko testu bat da eta, dagoeneko aipatu dugunez, idazle apokrifo baten obra hipotetiko
|
baten bidez
hitz egiten du. Sarrionandiak liburu honetan bildu dituen ipuinek zerikusi tematikoa badute aurreko bi ipuin bildumetakoekin:
|
|
Istorioa batez ere Mikelen ikuspuntutik kontatzen bazaigu ere, narratzaile orojakile
|
batek
hitz egiten digu. Hau da, narratzaile estradiegetiko batek kanpo fokalizazioa darabil pertsonaia nagusia deskribatzeko.
|
2001
|
|
Bada hirugarren zukako erabilpena liburu honetan. Oraingo honetan fikziozko pertsonaia
|
batek
hitz egiten dio beste pertsonaiari. Adibide garbia da" Ulyses Itacara heltzean" deituriko poeman Eumeo zaharrak hitz egiten dio Ulyses-i.
|
2002
|
|
Idazlearen Asteasu sorterriaren transposizioa baino gehiago ere bada, espazio afektibo horretan barrena sartu ahala, gero eta nabarmenagoa egiten zaigulako giza sentimenduen unibertsaltasuna. Faulknerren Yoknapatawpha edo Rulforen Comalaren kasuan bezala, Obabaren deskribapenek bizitutako geografia
|
batez
hitz egiten dute, zehaztasun topologiko orotatik urruntzen den geografia batez. Kausalitate magikoak agintzen du bertan (ik.
|
2003
|
|
Egiatiegi jokatzen dot normalean... Berba egitea gustetan jat. Gainera neure ideiak argiago ikusten dodaz beste
|
bategaz
hitz egiten dodanean. Edo batek daki, agian berba lodien atzetik barruan hutsik sentitzen nazala ezkutau gura dot.
|
|
-Ez, ez dot ezer hartuko-erantzun zuen, eskua sabelean ipiniz. Unaxek zutituaz
|
batera
hitz egin zion, esne beroa hartzen zuen bitartean.
|
2015
|
|
Aldizkariko bigarren testuan, izenburu gabea bera, azaltzen zaigu beste erreferentzia bat. Hil berri den lagun
|
bati
hitz egiten dion narratzailearen bakarrizketa dugu, hitanoz eta teknika aski modernoz idatzia, eta momentu batean ahotsak EUTGn filologia ikasi zuela ematen du aditzera. Erreferentzia, testu guztia bezalaxe, tonu ironiko eta zirtolarian idatzia da.
|
2017
|
|
Desirak desira iraun beharra daukala esateak ez du desira galarazten, eta desira hizketa edota idazketa horien akuilu nagusia da. Hala, ametsaz hitz egitea ez da gehigarri funsgabe
|
batez
hitz egitea;" amets" horretan dago koska. " Amets"," desira" edo" mamu" hitzak premia horren oinarrian zehaztu behar dira berriro, premia horren hausnarketaren oinarrian.124
|
2018
|
|
Pio Barojak Memorias lanean Olentzero
|
bati buruz
hitz egiten du (Onentzaro terminoa erabiltzen du); desatsegina zela dio, haurrak kikiltzen zituen izaki moduko bat, Mamorro edo Zakuaren Gizonaren klasekoa. Hemen Barojaren hitzen itzulpena:
|
|
Badaezpadako jende-moduaren artean mugitzen zelako, zer esaten zuen, kontu eta zuhurtasun handiak eduki behar zituela esan zidan. Desezagun
|
batekin
hitz egitea, gauzak kontatzea errazagoa zela; ez zegoelako ondorioen beldurrik.
|
2019
|
|
" engainuan gozamen handirik aurkitu gabe, ohi bezala" (262 -263). Hala ere, Marcel Martineko Barbararekin ateratako argazki
|
baten inguruan
hitz egiten duenean, ez du gauza bera esaten:
|
|
Protagonista-kontalaria teknikoki maila intradiegetikoan dagoen narratzaile autodiegetiko gisa defini daiteke, istorio barruko pertsonaia izan eta bere buruaz mintzatzen baita. Ondorioz, barne fokalizazio
|
bati buruz
hitz egin behar dugu, hau da, kontakizuna barrutik kontatzen du berak pentsatzen duen oro agerian utziz, baina gehienetan nahita dioena baino" eskapatu" edo zeharka adierazten duen egia da irakurleari helarazten dion informazioa esanguratsuena. Fokoa ez da aldakorra eta momentu oro berak sentitutakoa edo pentsatutakoa kontatzen du:
|
|
Ondorioz esan daiteke, Mari Jose Olaziregik (2004b) eleberri honi buruz ziharduela aldarrikatu duen gisan, Alain Robbe-Grillet idazle frantsesak Saizarbitoriaren lanean eduki duen eragina handia izan dela. Idazle frantsesak Pour un nouveau roman (1963) lanean errealismo berri
|
bati buruz
hitz egin zuen. Gertuko mundu bat sortu nahi du eta horretarako, hizkuntza literario berezi bat erabiliko du zeinetan adjektibo optiko eta deskribatzaileak erabiliko dituen.
|
|
Pertsonaia erabat asoziala dela islatzen da, horrenbestez. Beraz, gai serio eta tragiko
|
bati buruz
hitz egiteko, egileak ironia eta umorearen eskutik, pertsonaia nagusiaren eskastasuna agerian jartzen du eta beste modu batera transmiti ezin zitezkeen egoera edota sentimenduak azaleratzen ditu. Nola hitz egin bestela inkomunikazioaz, zeloez, gudari buruz eta sufrimenduari buruz, edo beren bizitza eta ingurukoena hondatzen dutenen mundu-ikuskeraz eta jokaera naturalizatuaz?
|