2000
|
|
estatuak neutrala izan behar duela gizabanakoek dituzten bizimodu onaren ideien aurrean. Kontuan harturik gizarte modernoetan bizimodu onaren ideiak anitzak (eta sarritan elkarren kontrakoak) direla, estatuak hobe luke indibiduoek bultzaturiko egitasmo kultural, erlijioso edota beste mota
|
bateko
helburu jakin bati ez laguntzea. Bestela, politika" perfekzionista" bat segituko luke, hots, bizimodu onaren ikuskera jakin bat bultzatuko luke eta, hortaz bada, beste bat edo beste batzuk oztopatuko lituzke.
|
2004
|
|
Ez zen kasu guztietan gertatu, jakina, baina literatura rekiko hurbiltze prozesu horretan arlo horren merkatua ren alde txarrenetara jo zen; hau da, marketinak, komunikabideek, sentimenduen ‘sendagai’ merkeak eta ideologiak ‘hazteko’ produktu saltzaileek zuzendutako presentzia publiko etengabera. Azken buruan, beren ustez ‘bizirik’ dagoen —edozein forma hartzeko prest dagoen— filosofia
|
baten
helburua gustukoa izatea eta modan egotea delako. Apaintze mahaiko filosofia baino gehiago, denbora pasako pentsamendua, txistu eta danbolineko poetaren laguntzazbihotzaren saminak osatzeko.
|
2009
|
|
Bi interpretazioen planteamenduak guztiz aurkakoak diren arren, azken
|
batean
helburu bera bilatzen dute: Euskal Herriak estatu independente izateko duen eskubidea aldarrikatzea, modu batera edo bestera ulertuta, iraganean independente izan da eta.
|
2017
|
|
Espainiatik euskal nazioaren inguruan historikoki egin den umore jarioak, maila handi
|
batean
helburu politikoei erantzuten zienak, eragina izan du halako umoreak dakarren diskurtso eta formaren asimilazioan. Neurri batean, eduki horiek gaur umoretsuak diren diskurtsotzat jotzen badira, mendeetan zehar jasandako kultura nazional espainiarraren sozializazioaren eraginarengatik da.
|
|
zazpi lurraldeetako eragile ezberdinek euskal lurraldeari maila juridiko, sozio-ekonomiko, geografiko eta sinbolikoan oinarriak ezartzeko idatzitako testua. Liburu zuri
|
bat
helburu propositibo batekin idatzita dago: zer nahi den, nola egingo den, nork egingo duen.
|
2018
|
|
Galdu da begirada kritikoa, ulermen zorrotza (Adornok, dena den, praxi eta teoriaren arteko etena defendatzen zuen, eta teoria lehenetsi; nire ustez, praxiak bere baitan behar du dimentsio kritiko eta utopikoa). Bestaldetik, idealismo huts
|
batek
helburu urrunak eta abstradituak bihurtzen ditu fetitxe. Bistan da biak oso antipragmatikoak direla.
|
2019
|
|
Ez dira kasualitatea, bi adibide aipatzearren, pisu baten gelen banaketa nolakoa izan ohi den, zeina seme alabekin bizi den bikote batentzat pentsatuta dagoen, edo hiri baten plangintzan zaintzarako zerbitzu publikorako gunerik apenas ez egotea. Gainera, bai arkitekto bai ekonomialari feministek nabarmendu dute, bestelako gizarte antolaketa
|
bat
helburu, estatuaz, merkatuaz eta etxeez gain leudekeen guneak ere aintzat hartu behar ditugula, hala nola elkarteak eta komunitateak.39 Hortik, gune horietan burutzen diren zereginak eta harremanak eta hartzen dituzten formak aztertzea nahitaezkoa litzateke.
|