Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2002
‎Exajerazioetara jo barik, hedabide horiek guztiak hogeita hamarren bat erakunderen esku zeuden. Hogeita hamarren bat erakundek kontrolatzen eta gidatzen zuten 25.000ren bat hedabidek herriratzen zuten produktu mediatikoa, oro har, informazioa barne. Kontzentrazio ikaragarria, beraz.
‎Urteak aurrera joan arren, eredu horrek bizirik dirau gaur egungo hedabideen artean; gaur egun, orduan legez, makina bat hedabide dira agintari klaseen morroi, makina bat hedabide dira botere kontrolaren agente zintzo eta errepresiorako erreminta zorrotz.
‎Urteak aurrera joan arren, eredu horrek bizirik dirau gaur egungo hedabideen artean; gaur egun, orduan legez, makina bat hedabide dira agintari klaseen morroi, makina bat hedabide dira botere kontrolaren agente zintzo eta errepresiorako erreminta zorrotz.
‎Botere politikoa eskuratzeko borrokan, arma eta kate asko erabiltzen dira. Horietako bat hedabideak dira, eta horien artean, eraginkor moduan, telebista gailentzen da, beste guztien gainetik; hala ere ez da bakarra, jakina.
‎Igorleak badu eragin zuzen bat hedabidean eta hartzailearengan, hori argia da; baina bera ere ez dago salbu kanpo eraginetatik. Hartzaileak, jakina, nola igorlearen eragina hala medioarena pairatzen du, bai eta bizi duen testuinguru ezartzen diona ere.
‎Maiz gertatu ohi denez, teoria eta praktika ez datoz beti bat hedabideen munduan.
2006
‎Bartering kontratuarekin antzekotasun handien duena trukatze kontratua den arren, ez dugu publizitateko babesletza kontratua ahantzi behar, bietan ere iragarleak finantzatzen baitu programa bat hedabidean zabaltzea. Lehen begiratuan egia bada ere kontratu bien arteko antzekotasunak handiak direla, praktikan nola gauzatzen diren ikusita, elementu bereizleak ere badira.
‎Gure Zuzenbidean, indargabetutako Publizitatearen Estatutua izan zen publizitatearen kontzeptu juridiko bat ezarri zuen lehendabiziko legezko testua; 2 artikuluan, honela definitzen zuen publizitatea: «Produktu, zerbitzu edo pertsona jakin batengana hedabideen edo publikoaren arreta gidatuz zerbitzu, pertsona edo produktu horien kontratazioa modu berehalakoan sustatzeko helburua duen hedapen oro»8.
‎Sormenezko ideiak hainbat hedabidetan modu desberdinean isla daitezen, hedapen eta sormen sailen arteko harremanak ona izan behar du. Bestetik, sarritan, iragarki bat hedabide jakin baterako pentsatua da, eta, geroago, beste batzuetarako moldatu da. Planifikazioak sormena hartu behar du kontuan, publizitate mezuak kalitate hobeaz transmititzen baitira hedabide jakin batzuen bidez. Planifikatzailearen edo hedabide eroslearen jardueran, beharrezkoa da iragarlearen estrategiarako hedabide egokiak hautatzen jakitea, eta kostu txikienarekin, gainera.
‎Talde, kirolari eta ekitaldi ugarik babesleengandik jasotzen dute beren finantziazio osoa edo gehiena, behintzat. Gero eta ohikoagoa da enpresa batek hedabideetako atal edo programa bat zein ekitaldi kultural bat finantzatzea; horretarako, publizitate bidezko lankidetzan oinarritzen da hitzarmena.
‎Hala, igorpena nahiko iluna edo nahasia da, hedapen kontratuan nahitaezkoa baita alderdietako bat hedabidea izatea, eta, babesletzaren arloan, gutxitan gertatzen da hori. Bestetik, igorpena ere ez da oso operatiboa, arrazoi birengatik:
‎Bestetik, igorpena ere ez da oso operatiboa, arrazoi birengatik: lehenik, hedapen kontratua pentsatuta dagoelako alderdietako bat hedabidea denerako beti, eta, horrenbestez, adibidez, kirol talde bati, aplikatzea ez da oso zentzuduna; bestetik, hedapen kontratuaren erregelamendua oso mugatua da, beraz, eztabaidagarriak diren kasu askotan konponbide bila hara jotzeak ezer gutxi balioko du (Vidal Portabales ek azaldu ditu hedapen eta babesletza kontratuaren arteko ezberdintasun orokorrak, eta argi utzi du bataren erregulazioa...
‎PLOk ez du ezer adierazten publizitate esklusibei buruz, horrenbestez, ez dago argi iragarle eta agentziek esklusibistarekin duten kontratua hedapenezkoa den ala ez. 19 artikuluarekin lotuta dagoen 10 artikulua irakurrita, ezetz pentsa daiteke, arau horien arabera hedapen kontratuaren alderdietako bat hedabidea baita. Gainera, mezu konbentzigarria hedatuko duen komunikazio euskarriaren jabea hedabidea bera izango da beti.
2009
‎Ez ahaztu, herri informazioaren benetako protagonistakherritarrak eurak direla eta oso kontuan izan behar ditugula. Izan ere, bestemodu batean hedabideetara sarbiderik ez luketen gizabanako edo taldeei lekuaeginez, informazio orokorreko mezu bideetan agertzen ez den eta herritarreninteresekoa den informazioa herriko kazetariaren esku jartzen dute.
2011
‎Badirudi adostasun batdagoela konbergentzia emaitzatzat ez, baizik eta prozesutzat hartzeko. Izan ere, denbora jakin batean hedabideei eragiten dieten baldintza batzuk erdiestean datza.Hala, etorkizuneko etapa berri batean, hedabideek informazio edukiak lortzeko, kudeatzeko eta igortzeko eredu berri bat hartuko dute.
‎hedabideen egungo konbergentzia eta integrazio maila erakutsiko dugu. Egia esan, denborazko diseinu diakroniko batek hedabideen bateratze prozesuaren aurrerapeneta atzerapenak azaltzeko aukera emango liguke, bai alderdi profesionalean, baimultimedia edukien erabileran, eta bai audientziarekiko elkarreragin handiago edotxikiagoaren erabileran. Hala ere, ikerketa guztietan gertatzen den bezala, hau eredenborak eta baliabideen eskuragarritasunak mugatu dute.
‎Hedabidean pixkanaka teknologia berriak gaineratu izanari esker, gaur egun, partaidetza modalitate berriak daude, baita prentsan, irratian eta telebistan ere.Teknologia berrien ekarpen nagusietako bat hedabidearen eta erabiltzaileen arteanelkarreragin handiago bat sustatu izana da.
2012
‎Alde batetik, aniztasun horizontalak zabalerazko adiera azaltzen du. Aniztasun horizontalak denbora tarte jakin batean hedabideek plazaratutako albisteen nolakotasuna neurtzen du. Hedabide guztiek batera bete behar dituzten helburuak eta zabaldu beharreko balioak zehazten ditu.
‎Lehenengo eta behin, egiturak(, structure?) komunikazio sistemaren nolakotasuna kontuan hartzen du: araudi sistema, hedabide taldeak, etab. Beraz, gizarte bateko hedabide multzoari komunikazio egitura esaten zaio. Bigarrenik, kudeaketak(, conduct?) enpresaren jardunbidearen ezaugarriak aztertzen ditu (edukia hautatzeko eta ekoizteko metodoak, ildo editorialaren erabakiak, merkatu estrategia, gainerako eragileekiko harremanak, erantzukizunerako prozedurak...).
‎Komunikazio egitura esamoldea gizarte bateko hedabide multzoari esateko erabiltzen da. Gizartea bi ardantzen arabera definitzen da:
‎Sormenezko ideiak hainbat hedabidetan modu desberdinean isla daitezen, hedapen eta sormen sailen arteko harremanak ona izan behar du. Bestetik, sarritan, iragarki bat hedabide jakin baterako pentsatua da, eta, geroago, beste batzuetarako moldatu da. Planifikazioak sormena hartu behar du kontuan, publizitate mezuak kalitate hobeaz transmititzen baitira hedabide jakin batzuen bidez. Planifikatzailearen edo hedabide eroslearen jardueran, beharrezkoa da iragarlearen estrategiarako hedabide egokiak hautatzen jakitea, eta kostu txikienarekin, gainera.
‎PLOk ez du ezer adierazten publizitate esklusibei buruz, horrenbestez, ez dago argi iragarle eta agentziek esklusibistarekin duten kontratua hedapenezkoa den ala ez. 17 artikuluarekin lotuta dagoen 8 artikulua irakurrita, ezetz pentsa daiteke, arau horien arabera hedapen kontratuaren alderdietako bat hedabidea baita. Gainera, mezu konbentzigarria hedatuko duen komunikazio euskarriaren jabea hedabidea bera izango da beti.
‎Talde, kirolari eta ekitaldi ugarik babesleengandik jasotzen dute beren finantziazio osoa edo gehiena, behintzat. Gero eta ohikoagoa da enpresa batek hedabideetako atal edo programa bat zein ekitaldi kultural bat finantzatzea; horretarako, publizitate bidezko lankidetzan oinarritzen da hitzarmena.
‎Hala, igorpena nahiko iluna edo nahasia da, hedapen kontratuan nahitaezkoa baita alderdietako bat hedabidea izatea, eta, babesletzaren arloan, gutxitan gertatzen da hori. Bestetik, igorpena ere ez da oso operatiboa, arrazoi birengatik:
‎Bestetik, igorpena ere ez da oso operatiboa, arrazoi birengatik: lehenik, hedapen kontratua pentsatuta dagoelako alderdietako bat hedabidea denerako beti, eta, horrenbestez, adibidez, kirol talde bati, aplikatzea ez da oso zentzuduna; bestetik, hedapen kontratuaren erregelamendua oso mugatua da, beraz, eztabaidagarriak diren kasu askotan konponbide bila hara jotzeak ezer gutxi balioko du (Vidal Portabales ek azaldu ditu hedapen eta babesletza kontratuaren arteko ezberdintasun orokorrak, eta argi utzi du bataren erregulazioa...
‎Bartering kontratuarekin antzekotasun handien duena trukatze kontratua den arren, ez dugu publizitateko babesletza kontratua ahantzi behar, bietan ere iragarleak finantzatzen baitu programa bat hedabidean zabaltzea. Lehen begiratuan egia bada ere kontratu bien arteko antzekotasunak handiak direla, praktikan nola gauzatzen diren ikusita, elementu bereizleak ere badira.
‎Gure Zuzenbidean, indargabetutako Publizitatearen Estatutua izan zen publizitatearen kontzeptu juridiko bat ezarri zuen lehendabiziko legezko testua; 2 artikuluan, honela definitzen zuen publizitatea: «Produktu, zerbitzu edo pertsona jakin batengana hedabideen edo publikoaren arreta gidatuz zerbitzu, pertsona edo produktu horien kontratazioa modu berehalakoan sustatzeko helburua duen hedapen oro»8.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia