Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2015
‎1 Jainkoak arima iratzartzeko beste era bat du, eta esandakoak baino nolabait mesede handiagoa badirudi ere, arriskutsuagoa ere izan daiteke eta horregatik luzatuko naiz pixka bat honetan; arimarekin era askotara izandako hizketak dira: batzuk kanpotik datozela dirudi, beste batzuk, berriz, arimaren barru barrutik, beste batzuk haren goialdetik, beste batzuk erabat kanpotik etorririk belarriez entzuten dira, ahots eratua dirudielako.
‎A. Bañezek, ironia tanta batez hau idatzi zuen testuaren ertzean: –legant praedicatores?.
‎Ezin dut buruan sartu: beste interpretazio bat hau izan daiteke: neure baitatik ateratzen nau, estasitik hurbil jarriz?
‎Saiatzeko esan zidan eta aurrera jotzeko hasitakoan, berak lagunduko zidala-eta. Nik debozio handia hartu nion, eta egia bihurtu zen esandakoa; izan ere, haren Ordenako mojen monasterio bat honengandik hurbil dago eta mantentzen laguntzen digu; eta garrantzitsuagoa izan dena, apurka apurka nire desira hau perfekzio handira ekarriz, Santa dohatsuak bere etxean zuen pobretasun bera dago hemen ere, eta limosnatik bizi gara; ez zait gutxi kosta izan finkotasun osoz eta Aita Santuaren aginduz izatea hau, beste era batera egiterik ez izatea, eta errentarik ere ez izatea sekula.... Hori eta gehiago ere egiten du Jaunak, eta, beharbada, Santa dohatsu honen otoitzei esker izango da, guk ezer eskatu gabe Haren Maiestateak hornitzen baikaituegoki behar dugunaz.
‎Liburu eta maisu espiritualekin eztabaidan sartzen da, batez ere laugarren graduko otoitzera heldu ondoren, guztia espirituala denez gero, gorputz materiala duen edozein irudipen baztertu egin behar dela baitiote, baita Kristoren Gizatasuna ere. Teresa ez zetorren bat honetan. García Toledori hitz egiten dio (ik. zenbaki hauek:
‎4 Hau izan zen, naizen bezalakoa izan arren? obeditzeko gogoa berotu zidan gauzetako bat hau idaztean eta neure bizitza kaskarraren eta Jaunak egin dizkidan mesedeen kontu ematean, Jauna zerbitzatzen ez banuen ere eta bai iraintzen. Egiaz, autoritate handia izan nahi nuke nik hemen, sinets diezadaten hau.
‎Hau esan dut, argi gera dadin nire gaiztakeria eta Jainkoaren ontasun handia eta zein ongi merezia nuen infernua hain esker gaiztokoa izateagatik; eta mojaren batek hau irakurtzea Jaunak agindu eta nahi baleza, nigan zentzatu dadin ere bai; eta gure Jaunaren maitasunagatik eskatzen diet ihes egin dezatela halako jostaldietatik. Berorren Maiestateak nahi beza, nik neure itsumenagatik, ez dela txarra esanez eta hain arrisku handia bermatuz engainatu ditudan haietako norbaitek begiak zabal ditzala; neure itsumenagatik, apropos ez bainituen engainatu nahi; eta, esan dudanez?
‎Urte batzuk geroago, 1575eko uztailean, aita Domingo Bañez teologo ospetsuak iritzi bera agertzen zuen. Valladolideko inkisidoreei zuzenduriko ebazpen batean hau deklaratzen du: bere iritziz, liburuak ez zuela fedearen eta ohitura onen aurkakorik ezer, ezta heresia usainekorik ere; alderantziz, oso goraipagarria zela.
‎Liburu batean irakurri nuen inperfekzioa dela irudi erakargarriak edukitzea, eta horrela gelan neukan bat ez edukitzea nahi nuen, eta hau irakurri aurretik ere pobretasuna paperezkoak izan ezik bat ere ez edukitzea zela uste nuen; eta gero honelako egun batean hau irakurritakoan, ez nuen nahi beste materialezkorik izaterik. Eta halakoren akordurik ez nuela, hau aditu nuen:
‎Antonio (tituluen oinordeko zena), Maria Acuña, Luisa Padilla eta Kasilda Padilla. Lehenengoa jesulagun egin zen (nobizio izan zen Valladoliden Baltasar Alvarez, gure Santaren aitor entzulearen, agindupean); Luisa moja frantziskotar egin zen, Maria, berriz, domingotar; Kasildak, 12 urte zituela, ezkon hitza eman zion (ez zen ezkondu) bere osaba Martin Padillari, baina laster batean hau utzi eta moja karmeldar sartu zen. Titulua salbatzearren, komentutik irten beharra izan zuen frantziskotarretan zen Luisak (Aita Santuaren baimenaz) eta Martin Padillarekin ezkondu zen.
‎10 Orain, bada, berriro hildurara etorriz, ama prioreak gauza bat agintzen dio moja bati hau hilduratzearren, berez gauza txikia bazen ere, berarentzat larria zena; eta agindutakoa bete ondoren, oso kezkatua eta tentaldian sartua geratu baitzen, hobe izango zen halakorik agindu ez bazioten. Beraz, hortik ateratzen da prioreak argi ibili behar duela, perfekziora besoen indarrez ez eramateko arima, harengan Jaunak bere lana egin arte bestela baitakoan eta apurka apurka baizik; berari probetxu egitearren egiten dena, perfekzio hura gabe moja oso ona izango bailitzateke, ez dakiola izan kezkatzeko eta espiritua nahigabetzeko bide, hori gauza ikaragarria bailitzateke.
‎Baina, gero, zer zen pena horren sustraia agertu zion Jaunak, hau da, haren arimak amaituko ez dena irrikatzen zuela, eta gogoan zerabilen nola bere neba ahizpek hautatu zuten biderik ziurrena eta utzi zuten bera munduko arriskuetan. Alde batetik hau; bestetik, erremediorik ez zelakoan zegoen (izan ere, berak aurrez ez zekien ezkon hitza emanda egonik, moja izaterik zuenik, galdetu zuen arte), eta horrek nahigabea zekarkion; eta, batez ere, senarrari zion maitasunak ez zion uzten erabakia hartzen, eta nahigabez beterik zebilen.
‎behin eta berriro eskatu didate zer edo zer esan dezadala malenkoniazko umorea dutenekin nola jokatu behar den azalduz. Eta izan ere, gaitz hori dutenak ez hartzeko ahalegin guztiak egiten ari bagara ere, hain sotila da, non behar denerako moteldu egiten baita eta horrela erremediorik ez duenera arte ez gara konturatzen; liburutxo txiki batean honetaz zerbait esan nuelakoa dut, ez naiz gogoratzen; ez da ezer galtzen hemen zerbait esateaz, Jaunak asma dezadala nahi badu. Behin edo behin esana egon daiteke; beste ehunka aldiz esango nuke, on egiteko zerbait esaten asmatuko dudala uste banu.
‎– Pastranako fundazioa utzi eta komunitate osoa Segoviara aldatu zenekoa.Behealdeko ohar batek hau dio:. San Jose egunez etxe sartzea eginda laster, Julian Ávilako eta Gaitán Pastranarantz abiatu ziren, eta handik bost karrotan ekarri zituzten Eboliko andrearen aurrean burua makurtu ez zuten 14 mojak; 1574ko apirilaren 7an iritsi ziren Segoviara?.
‎12 Ni hemen pozik egotearen arrazoietako bat eta luzaroago egonarazten nauenetako bat hau da: hemen ez dela han zen santutasun sona haren memoriarik eta horrek bizitzen uzten dit, haizezko dorre hori nire gainera noiz eroriko beldurrez egon gabe?
‎Julianekin dena da santua; baina Jainkoak gorde nazala urte askoko aitor entzuleetatik. Zorte ona izango da halako batean hau sustraitik kentzen bada: zer egingo ote luke hain arima onak ez balira?
‎Joan Calvo Padilla, erreformatzaile zorrotza, oraintsu Nikolas Ormaneto nuntzioaren haserrea bereganatu duena, dokumentu batean honen sinadura faltsutzen ausartu delako.
‎Jesulagun honek eta Teresak bata bestearen kontrako iritziak izan zituzten gauza batzuetan. Beharbada, azpian umorezko zirikadatxoa egon daiteke, beste gutun batean hau esaten baitu: –Hiru gutun idatzi dizkiot?
‎Sagarrondotzat Gurutzeko arbola ulertzen dut nik, Kantarik Ederrenetako beste alde batean hau esan baitzuen: Sagarrondopean iratzarri zaitut; eta gurutzez, nekez eta jazarpenez inguraturik dagoen arima bat, erremedio handia da kontenplazioko atsegin artean hain sarri ez egoteko.
‎Toledon idatzia izan zen, 1576ko abuztuan, A. Gracián beraren aginduz Fundazioak liburua idazten jarraitu aurretik. Egun hauetako batean idazten dion gutun batean hau diotso: –Moja oinutsak bisitatzeko era Jainkoak irakatsia bezala dago?
‎3 Norbaitek zin egin eta esango balio, irainduz, ahizparen bati honek ordaindua duen iraganeko erruren bat, edo berezko akatsen bat aipatuko balio edota beronen gurasoen beste batzuk.
‎Escorialeko autografoaren ertzean zentsoreetako batek hau idatzi zuen: –ezin hobeto azaltzen du gelditasunezko otoitz hau??
‎Toledoko kopia batean hau gehitu zuen Teresak ertzean: bidea galdurik ibiliko gara hemendik bagoaz; orain, Jainkoari eskerrak, ez goaz hemendik, eta ez dadila uler etxe honengatik ere, gezurrez belztea litzatekeelako; izan ere, ama priore izan dena da gehien apaltzen dena; baina monasterioetan hain zabaldua egonik, beldur naiz deabruak hemendik erasoko ote digun; hain arrikutsua izanik, Jainkoak ez ahal du utziko arimaren bat gal dadin ohorearen puntu beltz hauengatik.
‎Eta hau gutxiena zen; baina haren Aitari egindako hainbeste irain eta galtzen zen jende mordoa! Izan ere, hemen maitasuna duen bati honek oinaze latza ematen badio, zer emango ote dio maitasun neurrigabea duen Jaun honi. Eta bai arrazoi handia zuela Aitari eskatzeko, hainbeste gaitz eta lanetatik askatu eta atseden eman diezaiola betiko beronen erreinuan, hango egiazko oinordekoa baita!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia