Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2001
‎3 Garai klasikoko hezkuntza grekoari buruz era erraz batean gehiago jakiteko: R.
2002
‎Bakoitzak lantzen duen ikergaia zer eremutan kokatzen den ikusi, eta lan horren pasarte interesgarrienak gehitu. Horrela, gai zehatz bati buruz gehiago jakin nahi duenak jakingo du nora jo».
‎Litekeena zen, baita ere, Fernandoren idatzia Emmak gorde izana. Antza denez, esandakoa baino pixka bat gehiago zekien beti. Baina, usteak uste, ez zuen zirikatu nahi.
2005
‎–Urkok eta Tetsuok ezin izan dutena zelan lortuko duzu zuk, informatikaz amak baino apurtxo bat gehiago dakizula?
2007
‎Gehienetan, klase horietara doazenen helburua ez da irakasgai baten gainean gehiago jakitea, irakasgaia gainditzea baizik; hori dela eta, askotan, irakasleek gaiak azaldu baino ez dute egiten, eta ez diete ikasleei laguntzen zailtasunak gainditzen.
‎Horrelako egoerak ekiditen saiatu behar dugu. Etxean gertatzen denazbarneko jendeak, kanpokoak baino pixka bat gehiago jakin behar du. Nabaritubehar da barruan gaudela, gure enpresa dela.
2009
‎Eta gutxien itxaroten duzunean botatzen dizu baten batek (bizikletan hankak gogor gogor eginda nindoala, nire kasuan), ondo legokeela herrian halako zerbait antolatzea; inguruetako saioetara eta txapelketetara joan ohi diren lagun batzuek ibili dutela berriketa hori inoiz: gustatzen zaizkiela bertsoak eta gura luketela apur bat gehiago jakin.
2010
‎Elkartasunaren dimentsioa, bestalde, hiztunen zintzotasun eta erakarpen sozialarekin loturik dauden alderdi afektiboek xedatzen dute. horren arabera, elkartasun mailan estimu positiboa erakusten duten hiztunak zintzoak, adeitsuak eta eskuzabalak antzematen dira, eta euren hizkuntza giza harremanetarako eta taldeintegraziorako egokitzat hartzen da. dimentsio bi horien arteko banaketa oso baliagarria suertatu da hizkuntzekiko eta hiztunekiko jarrerak aztertzerakoan eta sarri erabili da hizkuntza eta aldaera gutxituen kasuan, zergatik ordezkatzen diren ala eusten zaien azaltzen laguntzen dute-eta (romaine 1980, woolard 1989, Coupland, williams eta garrett 1994). izan ere, hizkuntza gutxituen kasuan, sarri, hiztunek ospe txikiko hizkuntza modura hautematen dute eurena, estatusaren aldetik —overt prestige, ageriko ospe txikikoa (trudgill 1972) hain zuzen—, baina ospe handikoa elkartasun mailan —covert prestige, izkutuko ospe handikoa— eta elkartasun mailan aitortzen zaion balio handia da, hain zuzen, estatusarekin lotuta dauden funtzioetarako balio txikia duten hizkuntzak bizirauteko arrazoia; taldeko balio afektibo handiak ahalbidetzen du sozialki mailaz igotzeko asmoarekin hizkuntza ez baztertzea. aipaturiko dimentsio bi horiek gazteen euskararekiko jarrerak aztertzerakoan ere agertu dira. unibertsitateko ikasle euskaldunen artean egindako ikerketa batean, bikote ezkutuaren (matched guise) teknika esperimentala erabilita, gazteek euskaraz hitz egiten zuten hiztunak hobeto ebaluatu zituzten estatus edo profesionaltasun mailan gaztelaniaz hiztun berek hitz egin zutenean baino. elkartasunaren dimentsioan, berriz, modu berean antzeman zituzten gaztelaniaz eta euskaraz egin zutenean (amorrortu 2001a). euskararen aldaera ezberdinak (bizkaiera, gipuzkera, batua eta gaitasun mugatuko batua) erabiltzen zuten hiztunak ebaluatzerakoan ere dimentsio berak agertu ziren (amorrortu 2001b). beste ikerketa batean (larrañaga 1995, 2000), 13 urteko gazte euskaldunek egindako euskarari buruzko idazlanen azterketak antzeko dimentsioak azaleratu zituen: eragile izanarazleak (euskaldun izaerari lotutakoak) eta trukeordaineko eragileak (lana edo ikasketei lotutakoak). hala, lehenbizikoen bidez euskara nortasun hizkuntza (euskaldun egiten gaituena, arbasoen hizkuntza) dela azpimarratu zuten gaztetxoek eta bigarrenen bidez euskararen balio instrumentala (lana topatzeko, ikasketetan aurrera egiteko, hizkuntza bat gehiago jakiteko, baita euskaldunekin harremanak izateko ere) indartu zuten. hirugarren atalaren ondorenean, ikerketa kualitatiboan euskararen balio instrumental eta integratzaileari buruz aurkitutako emaitzak aurkeztuko dira; gero, ikerketako lekukoen datuak aztertzeko bi dimentsio klasikoak ez direla nahikoa defendatuko da, eta beste dimentsio bi proposatuko dira. kontuan izan behar da ikerketa...
‎Prest egon behar, beraz! Eta azkenean ezer gertatzen ez bada ere, gutxienez artikulu honek balio izango zizun Interneten barne funtzionamenduaz apur bat gehiago jakiteko. Ez da hala, irakurle?
2011
‎Egingo duzun bidaiari buruz apur bat gehiago jakiteko.
2012
‎Erraza da interes esparrua estaltzen duen erakundea aurkitzea eta hari buruz ikertzea. Ekintza hori sentsibilizazioaren esparruan kokatzen da, eta, erakunde bati buruz gehiago jakiteko ez ezik, GKE bati laguntzeko edo laguntzeko unean irizpide handiagoa izateko aukera ere ematen du. Laguntzari dagokionez, zenbait GKEk Internet bidezko babesa bultzatzen dute, eta, beraz, erraza da zenbait kausarekin konpromisoa hartzea.
2013
‎Kultur Elkartea.AZAROAK 10, IGANDEA: HERRIKO ONDAREA EZAGUTZEKO IBILALDIAOrdua: 9: 30: 00.Ibilbidea: Kaxkotik abiatuta, Urdaiagara, Txokoaldera eta Aginagan amaitu.Edukia: herria beste begirada batez ezagutzeko aukera, ditugun txokoak balorean jarri eta herri ondareaz apur bat gehiago jakiteko aukera ederra izango da azaroaren 10erako antolatu dugun txangoan. Kaxkoan hasiko dugu goizetik eguerdi partera arte luzatuko den txangoa; Urdaiaga aldera lehenik, Txokoaldera gero, Aginagan amaitzeko.
2015
‎Sakongarritasuna, berriz, bektore bertikala litzateke. Erabiltzaileak gai bati buruz gehiago jakin nahi izanez gero, transmediak eskaintzen dituen sakonera eta abersatasun mailak.
2017
‎Nor? Batek gehiago daki gai horretan, bertzeena osagarri nuke haatik... Batekin lan egiten badut, zer gertatuko da bertzeekin?
2023
‎Joan den hilabeteetako obsesioa: trikitixaz pixka bat gehiago jakiteko bidea. Eta buruhauste handixkoa:
‎Pilotan aritzeko eskolak jaso zituzten, eta kirola hobeto ezagutzeko aukera izan zuten. «Haurrek ohituta ez dauden kirol baten inguruan gehiago jakiteko aukera izan zuten, eta ikuspegi zabalagoa izatea lortu dute. Oso pozgarria da», nabarmendu du Capellanek.
‎Etxera eramandako gutunak irakurri ez banitu, ezetz erantzungo niokeen, nik ez dudala ezer egiteko han, ez dudala eskubiderik inoren intimitatean horrela sartzeko. Baina gutunetan deskubritu dudan Mirariren eta Martinen aitaren istorio horrek jakin mina piztu dit eta berriz sentitu dut halako urgentzia bat gehiago jakiteko Martini buruz, bere azken hilabete haiei buruz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia