Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2003
‎Adiskideek galdetzen ziotenean ea zergatik idazle frantziarraren izena bereganatu zuen puztu egiten zitzaion bularra eta literaturaren tramoiak duen hutsalkeria hain ausarki salatu zuen bere idazle maitearen istorio zenbait kontatzen zituen. Eta benetako Gary hain idazle ugaria izanik, berak nolatan ez zuen obrarik bidean galdetzen ziotenean," beti nago sortzen hasteko zorian" erantzuten zuen eta etxean bukatu gabeko nobela asko zituela esan ondoren idazle batengan funtsezkoena ez dela obra, kontzientzia literarioa baizik, eta horrelakoak erantzuten zituen, kontzientzia literarioa txorakeriak esatea balitz bezala. Editoreak azalpenak eskatu eta diskrezioa gomendatu zion, baina alferrik izan zen.
2004
‎Aurrez aurre esan dut, bai, baina ez, haatik, buruz buru eta elkarren aurka. Mitxelenaren iritzia bat funtsean goiko pasartean irakurri berri dugunarekin: –Ona da, beraz, (hizkuntza) elkarrekin mintzatzeko eta elkarri gogoetak adierazteko delarik, mintzatzeko eta adierazteko balio duelako; horrexegatik beragatik da ona aizkora zorrotza, ebakitzeko sortua delarik, eta aizkora kamutsa, berriz, txarra.
‎litekeena ote da familia esparruko hizkuntza jarraibidea etenik gabe eta behar duen neurriko gaitasun trebeziaz hornitzea, mintzairaren gizartezko estatus corpusak esparru moderno formaletan garapen eta erropen askirik ez baldin badu? Hizkuntza baten garapen eta egokitzapen maila askia, izan ere, gizarte moderno batean funtsezko diren funtzioen elkarrekiko osaeran baldin badago, eta hori da, bidenabar esanda, gure tesiaren funtsa, zerk berma dezake, diogu, etxe giroko hizkuntza jardunaren nahikotasun maila. Hain zuzen ere, nahikotasun maila hori ez baita funtzio nagusi guztien arteko osagarritasunean baizik oratzen.
2006
‎Religare uste dut dela hitza, zerbaiti lotu. Galderak egiten hastea izango litzateke, eta galdera horiei erantzun baten funtsa aurkitu nahi izatea.
‎Egia da, Unamuno-k hau euskaldunen nahimenaren atalean adierazten duela, baina adimen eta zientzia pixka bat ere diegu ez suposatu itsasturi ausart horiei. Batez ere, alabaina, historia eta zibilizazio gabeko euskaldun primitibo horiek legeria eta justizia paregabe bat funtsean txit modernoa ere finkatu dute(" allí se muestra viril espíritu de individualismo: defender al individuo contra los abusos de toda autoridad civil o religiosa"," allí la familia, los hijos protejidos contra los abusos de los padres; la mujer, contra los del marido, todo lo contrario del romano unitarista") 231, eta antolaera politiko bikain bat asmatu dute, askezalea, oraingo" barbarie civilizada" k(" que algunos llaman liberal") ezarri gura duena baino askoz liberalagoa egiaz.
2007
‎Fundamentala da, bat, arrotzaren aurkikundea arroztasun bezala (nortasuna, originaltasuna, kopiatzerik ez dagoena: askotan horrela gaitzulertzen baita klasizismo alemana); eta, bi, aurkikuntza, herri bat funtsean bere sustrai primitiboen indarra eta bizia dela bere izaera guztian. Bi puntuok, berriro, Europa osoko testuinguruan ulertu behar dira.
‎–edo, les Allemagnes?, frantsesez orduan esan ohi zenez? kontzeptu kultural eta geografiko soila da, ez politikoa), ezpada soil soil agresio injustuaren sentimendu bat funtsean morala, despotaren, aurka, edo erakunde zaharrenganako eraspena eta leialtasuna.
2009
‎Eta hil anonimoon hiltzea, munduaren alde honetatik haraindi aldeko arbaso eta puntarengo jaun haien mundura joatea bezala ulertuko da. Gure Jainkoaren ideia seguruenik den mila motiboren laburbilduman, kontu bat funtsezkoenetakoa agian arbaso jainkozkotuen hauxe da. Izan ere, Jainkoaren ideia eta heriotzaren ideia elkarrekin oso lotuak daudela suposa genezake; baina lotura hori nolakoxea den, oso gutxi dakigu jakin.
‎Amatasun birjinazkoak amatasun naturalaren miragarrizkoa esan nahi zuen, naturgaindikoa, nolabait ulergaindikoa, haurraren esanahia gero historian apartekoa agitu bada batik bat. Baina birjintasuna eta amatasun birjinazkoa, biak, mendebaleak, batez ere modernoak, jatorrizko esanahi sozial erlijiosoaz gabetu eta, pietatezko ideia baten ordez, ipuin fantastiko bat bihurtu du dena, dogma biologiko metafisiko bat funtsean zentzu erlijiosorik gabekoa, ez bada Ahalguztidunaren mirari absurdo bat Naturaren kontra. 66 urte haietantxe Kristoren Pizkundeaz polemika zakarra zebilen protestanteen artean, bi bandoen buruzagiak Münsterko Fakultate Ebanjelikoan baitziren irakasleak.
2010
‎Nik espainiera, frantsesa eta alemana dakizkit, lehen mailako hiru hizkuntza, nik dudan kulturaren gorputzaren osagai?, eta ez dizut esango euskara jakiteak ez liokeela emango halako gatz puntu bat nire bizitzari, hori baino ez!, esan dezadan hori ere argi eta garbi?, baina orain ez nahastu gatz puntu hori kulturaren jakiaren benetako gorputzarekin? arkumea lehengai duen plater batean funtsezkoa ez baita gatza, baizik eta arkumea bera. Espainierak, frantsesak eta alemanak, gainera, gatzetik ere ez dute gutxi?
‎Izan ere, nor itzul daiteke, inora ez?? Hala ere, gutako bakoitzak badu bere barruan leku bat, ez leku bat ere badena mugimenduaren erdian, ezerez bat Funtsaren erdigunean(?). Leku hori bilatzen baduzu, ez duzu aurkituko.
‎...k espainiera, frantsesa eta alemana dakizkit —lehen mailako hiru hizkuntza, nik dudan kulturaren gorputzaren osagai—, eta ez dizut esango euskara jakiteak ez liokeela emango halako gatz puntu bat nire bizitzari —hori baino ez!, esan dezadan hori ere argi eta garbi—, baina orain ez nahastu gatz puntu hori kulturaren jakiaren benetako gorputzarekin... arkumea lehengai duen plater batean funtsezkoa ez baita gatza, baizik eta arkumea bera. Espainierak, frantsesak eta alemanak, gainera, gatzetik ere ez dute gutxi...
‎Izan ere, nor itzul daiteke ‘inora ez’? Hala ere, gutako bakoitzak badu bere barruan leku bat, ez leku bat ere badena mugimenduaren erdian, ezerez bat Funtsaren erdigunean(...). Leku hori bilatzen baduzu, ez duzu aurkituko.
2015
‎Nabigaziorako materiala ere behar bezala dago. Behaketa zorrotza egin dio Peterrek iparrorratzari, hura baita itsasontzi batean funtsezkoena. Baina garrantzitsuak dira zunda, astrolabio, areazko erloju eta bestelako tresna batzuk ere.
2016
‎Adan eta Ebak irudiaren istorio hauxe jadanik bizi izan zutela gogartu izan zuten, Paradisuko betiereko argiz jantzirik, Jainkoaren aginduak entzun zituztenean, isla dibinoan sartuak, baina orain, hor zeuden, alderantzizko bidaiak irudi bat baizik ez zutela bizi erakutsitakoa onarturik. Haien adina zalantzan emanik, argiaren osatzaile zen kutxa hura begi onez ikusten zuten, agian Jainko baten funtsa bere baitan zeukalako, beharbada haien Jainkoarena. Lehen lehenik, Jainkoaren gorputza inoiz ez zutelako ikusi, argi bat baizik izan zitekeela behin baino gehiago pentsatu zutelako eta orain, aroz aro ibilitako bidaia luze honen bukaeran argi dibino bat ikustea harrigarri bezain pozgarri zeukaten.
2020
‎Era batera zein bestera, finantza publikoen kaudimen ezberdina epe motzean igarriko da; herrialdeen pizgarri programen bidez (berehalako neurri fiskalak, ordainketak atzeratzeko aukerak, abal eta bermeak) dibergentziak handituko dira, eta enpresen birkapitalizazioko neurri asimetrikoek europar merkatuan distortsioak sortuko dituzte. Horrez gainera, Europaren esku hartzea, lehen une hauetan bederen, bermeen eta kredituen bidez gauzatzen ari den heinean (erreskatefuntsa osasun arlorako maileguekin 240.000 milioi eurokoa, 200.000 milioi euro kreditutan enpresek egiturazko gastuak estaltzeko, langabeziaren kontrako denbora baterako funtsa 100.000 milioi eurokoa enpleguari laguntzeko), epe motzean herrialdeen artean desparekotasunak handituko dira.
‎Bizitzen ari garen aldaketa guztiak kontuan hartuta, zientifikoki ezinezkoa da abiapuntu berera itzultzea, eta krisi sistemiko bati, hala nola COVID, positiboki erantzun ahal izateko, elkarrekin konektatutako ekintza berrietan pentsatu behar dugu. COVID txerto bat funtsezkoa da epe labur eta ertainean, baina ekimen politiko, ekonomiko eta sozialen sorta batean pentsatu behar dugu, aurre egin behar diogun erronkaren maila duen benetako eraldaketa mugimendua osatu ahal izateko. Aurreko agertokira itzultzen saiatzearen aldeko apustuak oso jarrera kontserbadoreak indartuko ditu, eta, hala, post COVID agertokian lidergoa hartuko duten gizarteen ondoan egotea eragotziko digu.
‎Alde egiteko erabakiak ez zuen ahizpa harritu, jakina; Karonte ere ez, nik uste nuenaren kontra. Irribarre erraldoi bat luzatu zidan nire ahizpak, nolabaiteko bake erraldoi eta eternal baten funtsetik bertatik jaiotako irribarre betiereko bat: niretzat baino ez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia