Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2009
‎Hainbat testuingurutan euskara bakarrik, eta, beste hainbatetan, gaztelania bakarrik. Horrek besteak beste eskatzen du herri administrazioak helburu eta eginkizun horretara egokituz joatea eta bi hizkuntzetako edozeinetan eroso lan egiteko eta zerbitzua emateko prestatzea, eta herritarrak ere hizkuntza ohiturak aldatuz joatea euskararen mesedean, kontziente izanik herritar bakoitzaren esku dagoela neurri handi batean euskararen erabilera.
2010
‎Ildo beretik jo zuen Laura Garrido Knorr PPko legebiltzarkideak. Gizarte elebidun batean euskararen erabilera bermatu behar da, baina ez edonola, adierazi zuen, eta aurreko Jaurlaritzaren euskalduntze politikak disfuntzioa sortzen zuela gaineratu.
2012
‎EAJk «hizkuntzen bizikidetza» proposatzen du bere hauteskunde programan, Urkulluren arabera. «Daukagun erronka batik bat euskararen erabilera da. Mundu globalizatu honetan, euskara erakargarri egin behar dugu, batez ere gazteen artean».
2016
‎Udalaren eta hondarribiar askoren kezketako bat euskararen erabileraren beherakada da, eta, horregatik, Blagan euskara elkartea sortu berri dute herrian prozesu parte hartzaile baten ondoren. Blagan albiste ona dela uste du alkateak, eta haiekin elkarlana ezinbestekoa dela:
2018
‎Euskara Errektoreordetza hor dago, baina erabileraren inguruko kezka orain pizten eta zabaltzen ari da, oso nabarmena delako. Berez EHU erakunde erraldoia da, errealitate askotakoa, baina orain abiatzen ari da bidetxo bat euskararen erabileran eragiteko aukerak sortzeko bidean.
2019
‎Euskaltzaindiaren Jagon Sailaren helburuetako bat euskararen erabilera sustatzea eta indartzea da, eta lan hori, bereziki, Jagon Saileko Sustapen batzordearen bidez egiten du.
2021
‎Euskaldun kontzentraziorik handiena Bilbo Handian da, baina hori ez dator bat euskararen erabilerarekin. Euskaldun kopururik handiena hor, eta erdaldun kopururik handiena ere bertan.
‎Enpresaren beraren tamaina eta lantaldeetan langile mugimendu handia izateak zailtzen zuen metodologiak praktikan jartzea, Garbiñe Garaik azaldu duenez, baina hala ere, abiatu zituzten lau esperientzia pilotu. Eusle metodologia jarri zuten praktikan lau esperientzia horietan.Harreman natural batean euskararen erabilera errazteko borondatezko esperientzia da Eusle esperientzia eta bi baldintza behar dira praktikan jartzeko: lantalde bateko kide guztiek euskara ulertzea eta taldekideen %80 ariketan parte hartzeko prest egotea.
2022
‎Lehen zatian, Uztaritzeko ikastolaren deskribapena egiten du, lan kolektibo baten bidez euskararen erabilera klasetik haratago lotzeko aitzindari izan baita. Hortik, bigarren zatian, ariketa konparatibo batetik, lehen pista orokorrak ateratzen saiatzen da eta azken partean lan marko baten proposamena pausatzen du.
‎Bide honetatik, artikuluan planteatu nahi den ideiara hurbiltzen dira. Bestela, Euskaraldian proposatu zen Arigunearen5 ideia ere ardatz berean dagoela uste dugu, testuinguru zehatz batean euskararen erabilera modu konkretuan lantzea ahalbidetzen duen heinean.
‎Gazteen eta umeen erabilerak kezka sortu du urteotan, baita udalerri euskaldunetan ere, baina kaleko neurketak oraingoz ez du sumatu atzerakada esanguratsurik. Egia da umeetatik gazteetara gertatzen dela galera bat euskararen erabileran —gazteetatik helduetara ere bai, eta handiagoa—, baina galera batez ere euskararen erabilera apalagoa den lekuetan gertatzen da. Alegia, pentsa liteke gazteak, adinean gora joan ahala, kaleko errealitatera arrimatzen joaten direla, umetako erabilera handiagotik aldenduta.
‎Milaka lagunek parte hartzen duten ariketa bat baldin bada, erdaldunek ikusiko dute jendea txaparekin, hedabideetan presentzia bat ikusiko dute. Haiek ere ikus dezatela hemen euskaldunak badirela eta badagoela herri gogo bat euskararen erabilera benetan bultzatzeko. Horri ere erreparatu behar zaio, batez ere Euskal Herriko testuinguru soziolinguistiko erdaldunagoetan.
2023
‎Mondragon Goi Eskola Politeknikoko irakaslea eta eskolaren ordezkaria da Xabier Sagarna Geiken, eta, haren ustez, duala euskaraz egiteak hurbiltasuna eta konfiantza ematen dio ikasleari, eta ikaslearen nahia gogoa eta eskubidea bermatzen dira. Aldarrikatu du ikasle euskaldun bat euskararen erabilera horrenbestekoa ez den enpresa batean sartzen bada, aukera ona izan daitekeela eraldaketa sortzeko enpresan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia