Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 43

2004
‎Begiratu batean, helburuak ez baitzuen esperientzia hartan inolako mugapen eta murrizkeria itxuragaberik ezartzen indar politiko eta juridikoen aldetik. Gure hizkuntza ereduen historian, ordea, beste era bateko espiritua gailendu zaigu, eta, zoritxarrez, espiritu horrek makurretik gehiago du zuzenetik baino, zabarkeriatik zehaztasunetik baino. Legearen hitzez aitortua, egitez ukatu izan da.
2009
‎antigualeko espirituaren taxukoa ei da; espiritu modernoa adierazteko ezgauza bere baitan, hots, berez eta bere izaeraz intrinsekoki herbala mundu eta pentsamendu modernoak espresatzeko. Prehistoriatik hasi eta, gizakiaren (zibilizazioaren) historia, geruzetan bezala, arotan doa osatzen, aldi (zibilizazio) bat bestearen gainean, batak besteari eutsiz edo batak bestea azpian zapalduz; eta Unamunoren ustean aro edo geruza bateko espirituaren produktuek(, zientziak?, mitoek, eta hizkuntzek) aro hartako baldintzak islatzen dituzte, eta garapidearen beste aro aurreratuago batean, gaindituak jada, ez dute balio. Historiako martxaren edo bizitzaren legea da zaharrak berriari lekua utzi behar izatea, zaharra hiltzea, berria goititzea.
‎Barojak euskara, ez Unamunok bezala lehenbailehen hila, ez euskaltzaleek bezala modernotu nahian akabatua, ezpada bere arkaismo horretantxe bakean utzia ikusi gura luke. Hizkuntzaren balioa ez baita neurtzen, dio Barojak, kultura jaso unibertsala espresatzeko gaitasunean soilik, baizik ere herri baten espiritu berekia adierazteko antzean. Zein kontsideratu behar dugu zinez euskalduna?
‎Anelkak protagonismoa kendu dio Drogbari, eta Lampardek jarraitzen du estratega lanetan, Terryrekin batera. Chelseak garai bateko espiritua berriz lortzen badu, orduan bai, fidagarria izango da berriro ere.
‎Europa birpentsatu eta berrasmatu beharra dago, bere benetako izaera zein den hausnartu, zein balio nahi dituen garatu, zein giza komunitate nahi duen izan. Kontua ez da Europaren metafisika egitea, ezta diskurtso eurozentrikorik lantzea ere, baizik eta asmo eder baten espiritua berreskuratzea. Horren inguruan gogoeta egin dute bururik argienek XX. mendean, E. Husserlengandik hasi eta J. Habermasenganaino.
‎Forma edo esentzia hori kosmikoa izan daiteke (Dao, Dharma), Jainko bati lotuta (Yahve, Ala) edo Logosaren izateari (Aristoteles). Erromantikoen arabera esentzia hori herri baten espiritua edo esentzia izango litzateke. Esentzia hori, jakina denez, nekazarien (baserritarren) kultura, hizkuntza eta ohituretan gordetzen omen da.
2010
‎big band baten espiritua?
‎101 min. Connor Mead argazkilari bat da, eta ez dago ezkonduta; askatasuna maite du. Iraganeko neska lagun baten espirituak eraso egingo dio anaia baten ezkontzan. Komedia erromantikoa.
2011
‎Ipuin fantastiko bat da: Guatemalako indigena baten espirituak margolari bat hil zuen, erretratu bat eginda arima lapurtu ziola leporatuta. Indiarren artean oso zabalduta dago sinismen hori, eta ez dute nahi izaten inork erretraturik ateratzerik.
2012
‎Baigorrik buru txiki bat darama idunekoan. Hartatik indiar baten espiritua ateratzen da. Zer da, alde mistikoa?
‎Edo ez al da beharrezkoa? Non dago garai bateko espiritu olinpikoa. Aurreko Joko Olinpikoetan ikusi dugun bezala, Londresko Jokoetan ere garrantzitsuena ikuskizuna da.
‎Ikusi nuen beste hamar edo hamabi zaburen ondoren altzairuak nire oihala ukituko zuela, eta horretaz ohartzean etsipenaren baretasun trinkoak hartu zidan bat batean espiritua. Aurreneko aldiz ordu askoan, edo egun askoan beharbada, pentsatu nuen. Biltzen ninduen zerrenda edo xingola pieza bakarra zela bururatu zitzaidan.
2013
‎Presoak kalera aterako baditugu, deja vu bat bizi dugu nahitaez, eta bueltatu eta berreskuratu sasoi bateko espiritua, kartzelatan dagoen gizajendea bertan usteltzen ikusi nahi ez badugu.
‎Gainera, kanpo politikari buruz ados daude. Guk ez badugu gauza bera egiten, EAJ ez bada estatu baten espirituan sartzen, nekez.
‎Alemaniako erromanistek ez zuten miatu nahi iruzkingileek edo Holandako eskolako autoreek nola egokitu zuten zuzenbide erromatarra, garai hartako beharrizanei erantzuteko. Kontrara, humanismo berri baten espirituak bultzatuta, testuetan isilbidez jasotako egitura juridikoa erakutsi nahi zuten. Savignyren eredua zen XVI. mendearen amaierako Hugo Doneaurena.
2014
‎De telles habitudes ne sont satisfaites qu, avec une haute société, une cour et des princes du sang? 758 Frantziak literatura eta kulturako obra noble arrafinak hozitu izan ditu beti; demokrazian halakoak produzitu ahal izango dituela itxarotea, itxarote alferra da. Gizarte antolaketa demokratiko batean espiritu frantsesa herbaldua dago. Ideal frantsesak ezin dira zertu gizarte aristokratikoan ez bada, balioen buruan erregetza dagoela eta hierarkiaren gailurrean koroea.
‎Ez da esatea Frantzia (nazioa) zer den, baizik berak zer nahi duen izan dadila: ez baldin bada, eta ez da, arraza bat (arraza ezberdinen nahasketa bat baizik, edo arrazen arteko gatazka bat, esate baterako), eta Frantzia osatzen duten eskualdeak ez baldin badira eurak libreki Frantzia osatzera etorriak, eta ez dira, eta ez badira hizkuntza bakarrekoak, etc., ahaztu dezatela hori dena, eta izan dadila Frantzia osoa espiritu bat, eta bat espirituan. Intentziozko ahaztura da berea:
‎Orain erlijio unibertsal, puru, moralaren sortzaileak ez dira, estukeria juduaren aurka? Jesus (batere judua ez omen zena!), edo San Frantzisko(, le doux et immaculé François d. Assise?) 1895, etc., baizik Itun Zaharreko profetak, bat batean espiriturik sentibera eta finenak, espiritualenak eta unibertsalenak bilakatuak1896 Antzinako israelitez, nazioaz, bezala mintzatzen da berriro1897, nahiz. Zer da nazioa?, n nazioak fenomeno modernoa direla, finkatu gura zen.
‎Hiru arraza hauek hain diferenteak dira beren artean, ze ezin baitaitezke jatorri edo leinu beretik etorri, Renanek uste duenez (lehenago Voltairek bezala, eta G. Cuvierrek, edo bere garaikide Gobineau, Broca, P. Topinard, etab.ek bezala Frantzian): gizadia bat da aberezko mailan, biologikoan, baina ez da inola ere, Bibliak (tradizio juduak) nahi duen legez, familia bat espirituan. Eta hori naturaz beraz.
‎Eta badirudi, asko samar dela. Harentzat arraza baten espirituaren eta hizkuntzaren arteko batasun estu estuaz ez baitago zalantzarik. Batak bestea egiten dute.
‎Renanen kontzeptuak laburbiltzeko: arraza bat espiritu bat da; espiritua, berak ulertzen duenez, sentitzeko eta pentsatzeko arrazaren molde berekia da(, sa manière originale de sentir et de penser?) 318 Literaturan, ohituretan, lege zibiletan, naturgaindikoaren uste eta sinesteetan, moraltasunean, etab., jendakiaren kultur bizitza guztian materializatzen da eta manifestatzen da,, herri horren bizitzaren sistema osoan? 319 Denboran, arrazak ... Espiritua, lehenik, arrazaren berezko jeinua da (erro biologikoa); gero, inguru geografikoak zerikusi handia du espirituaren tankeran; historiak gutxiago (historiak erakutsi egiten du berezko espiritua nolakoa den).
‎Erromatar mitologian leku bateko espiritu babeslea, sarri suge batez irudikatua. Arkitektura modernoaren teorian inplikazio sakonak ditu, Christian Norberg Schulz teorikoak Genius Loci:
2015
‎Literatur teoriako errealismoaren premisa klasikoetako batetik abiatzen da: " Literatura, herri baten espirituaren adierazgarririk irmoenetakoa da". Halako ideiek beti izaten dute gehiegizko materialismo eta erredukzionismotzat jotzeko kritika prest, baina Izagirreren formulazioaren alde esan daiteke ez dela esaten literatura herri izpirituaren adierazgarri denik bakarrik25, ezta literatura
‎7 Bada, bat bateko espirituaren harrapatze honetara berriro etorriz, benetan gorputzetik irten egiten dela dirudi eta, bestalde, argi dago pertsona hau ez dela hilik geratzen; behinik behin, berak ezin du esan, une batzuetan, gorputzean dagoen ala ez. Osorik, baina bizi garen honen aldean oso bestelakoa den beste lurralde batean egon delako irudipena du; hemengo argiaren aldean hain bestelakoa erakusten zaio, non, bizitza osoa, beste gauza batzuekin batera, hura lantzen arituko balitz ere, ezinezkoa izango bailitzaioke lortzea.
‎San Joan Gurutzeko bidaltzen du moja baten espiritua azter dezan.
‎hizkuntza semitek zehaztasunik ez dute, ez dira trebe kontzeptu abstraktuetarako, euren lexikoa ‘materialista’ da, eguneroko esperientziako gauzak baino ez dakite espresatzen, aditzak ez die pentsamenduaren josketa logikoa egiten uzten, haurren hizkera bezalako sinple eta kamutsak dira. Bere hizkuntza bezalakoa baita herri baten espiritua, espiritu semita idorra eta txepela da. Ez dakite barre egiten, irudimenik ere ez omen dute.
‎Izaki basati bat ehizatzea, arrantzatzea edo behatzea haren bizi indarraren jabe egitea da. Lehoi baten espiritua argazki batean harrapatzen den unetik aurrera, inoiz ez da berriro guztiz libre ibiltzen.
‎Baina beste mota bateko espirituak daude.
2016
‎Inork ez luke beste gizon baten espirituaren tartean sartu behar.
2018
‎Benetako Jedi baten espiritua duzu!
2019
‎Montherlanten jarreraren ifrentzu peto petoa da Bretonena: Montherlantek gerra maite du, hartan emakumeengandik libratzen delako, eta Bretonek, berriz, emakumea gurtzen du, bakea ematen diolako; batek espiritua eta subjektibotasuna nahasten ditu, eta unibertso eginari uko egiten; besteak pentsatzen du espiritua objektiboki presente dagoela munduaren bihotzean; Montherlantentzat, emakumea arrisku bat da, bakardadea hausten diolako; Bretonentzat, berriz, errebelazio bat, subjektibotasunetik ateratzen duelako. Stendhali dagokionez, ikusia dugu emakumeak ia ez duela balio mitikorik harentzat:
2021
‎" Benetako Green Capital baten espiritua berreskuratzeko" helburuarekin sortutako plataformak salaketa bat jarri du aste honetan Arabako Fiskaltzaren aurrean, Olarizu etorbidean kokatutako titulartasun publikoko 124 etxebizitzak" larriki hondatu" direlako.
‎Davidi begira, Ingenierosen hitzak nekuskien gorpuztuta. Gure mirari teknikoek betiko gaztetasunaren lilura sor dezakete, baina, pertsona baten espirituaren barruan begiratuta, gezur guztiak amiltzen dira, Jerikoko harresiak bezala, turuten hotsak inarrosita. Hasteko, arropan laranja eta urdina uztartzeko joera amorragarria zuen Davidek.
‎Antzinakoen begietara, letra idatzia soinudun bihurtzeak sorginkeria kezkagarri bat sortzen zuen. Sinesmen zaharrenek erakusten zuten arnasa pertsona baten espirituaren egoitza zela. Hilarrietako inskripzio goiztiarretan, hildakoek" utz iezadazu zure ahotsa" erregutzen zioten ondotik pasatzen zenari, berpizteko eta hilobian nor zetzan iragartzeko.
2022
‎Ematen du literaturaren lonja akademikoko hainbat adituk ez dakiela, edo ez zaiola jakitea interesatzen? obra batek kontraesanei esker lortzen duela bere sinesgarritasuna, galga artistikoa, garai baten espiritura hurbiltzea.
‎Botere politikoa lortzeko hizkuntza erabiltzea herri baten gorputza prostituitzea da. Horregatik, hizkuntzaren prostituzio politikoak herri baten espiritua endekatzen eta gaiztotzen du.
‎Mintzoak, komunitate baten gorputzak, idazkeraren laguntza behar du bizirik irauteko. Aldi berean, idazkera, komunitate baten espiritua, mintzorik gabe balizkoen munduan geratuko litzateke.
‎75 Ikuspegi horretatik batuaren eta euskalkien arteko gatazka hobeto uler daiteke. Halaber, mintzoa herri baten espirituarekin nahasten duten teoria etnikoen mistizismo irrazionala agerian geratzen da.
‎emakumeak beren neurri berezko edo naturaletan gelditzen dira eskuarki, haundi txikiari dagokionez. Gizon askotxori hantura bat edo koskor bat jaiotzen zaie ariman; uhaunditu bat espirituko zuretan. Gizon haundi izatea neoplasiazko eritasun gisa.) Historiako gizon haundiak gorestea itsusia da oso, zeren haiek deklaratu gabeko zulo bana baitaukate atzean, eta aurreratxoago ere bai.
2023
‎Insomnioagatik edo feniziar baten espirituak hartuta moduan jaiki naiz gaur horretan pentsatuz, eta zerbait etorri zait burura; seguruenik erokeria bat, baina zergatik ez dugu Fedibertsoa telebistako publizitate bihurtzen.
‎La ermita, berriz, Carlota Peredak zuzendu duen animaziozko eta beldurrezko filma da eta honela dio sinopsiak: " Emmak (Maia Zaitegi) mendeak bere herriko ermitan harrapatuta daramatzan neskato baten espirituarekin komunikatzen ikasi nahi du. Carol (Belen Rueda) konbentzitzen saiatuko da, sineskaitza eta medium faltsua, mamuekin hitz egiten erakuts diezaion.
‎denak txunditzeko prest, garbi, txukun. Behin eta berriz entzun behar du andre baten espiritua etxean dagoela: etxea zelakoa, emakumea halakoa.
‎John Maynard Keynesek ere, makroekonomiaren aitak, 1928ko hitzaldi batean, aditzera eman zuen bizitza ekonomikoaren oinarri diren" jainkoak" gaizkiaren espirituak direla ezinbestean. Gaizki beharrezko baten espirituak" gutxienez beste ehun urtez behartuko baikaitu geure buruari sinetsaraztera bidezkoa dena gaiztoa dela eta gaiztoa dena bidezkoa dela, hain zuzen ere gaiztoa dena baliagarria delako eta bidezkoa dena ez delako baliagarria". Gizateriak, beraz, jarraitu omen du kontsideratzen (2028ra arte!)" zekenkeria, lukurreria eta zuhurkeria" ezinbesteko bizioak direla" gu premia ekonomikoaren tuneletik ateratzeko eta egun argitara eramateko".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
baten 27 (0,18)
bateko 8 (0,05)
bat 4 (0,03)
batean 3 (0,02)
batek 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 13 (0,09)
Alberdania 6 (0,04)
Berria 4 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
Argia 3 (0,02)
Open Data Euskadi 3 (0,02)
Karmel Argitaletxea 2 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
Orain 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia