Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2008
‎Asko hitz egin da, halaber, irakaskuntzak internetera hurbiltzeko eta berau ulertzeko modu berri honi atera dakizkiokeen onurez. Jakintza Ikastolako IKT taldean, duela urte batzuk hasi ginen ohartzen onura hauez eta hausnarketa sakon baten ondorengo emaitza dira gaur egun abian ditugun hainbat proiektu. Garbi ikusi genuen web 2.0 delakoak orokorrean asko eskaintzen zuela, eta irakaskuntza arloan bereziki emankorra izan zitekeela.
‎Oraiko hizkuntza politika publikoa ibilbide zail eta luze baten emaitza da. Azken lau etapak Eramunek laburtzen ditu:
2009
‎Generoak prosodian eragiten dituen desberdintasunak zelan islatzen diren irudikatzeko azterketa baten emaitzak aurkeztuko ditugu (honezaz gehiago Gaminde 2009b). Azterketa honetan Lemoako neba arreba biren hiruna testu arakatu ditugu5 Testu bat irakurria izan zen eta biek gauza bera irakurri behar izan zuten euskara batuan.
‎Adina ahots tasun prosodikoen produkzioan zelan islatzen den aztertzeko esperimentu baten emaitzetan oinarrituko gara. Esperimentuan familia bereko hiru belaunaldiren lekukoen testuen azterketa egin dugu.
‎Ikerketa batzuk burutu diren arren (ikusi Gaminde, 2009b bibliografia zehatzerako), euron helburuak oso desberdinak izan dira. Gure gaurko hau basamortua den esparru ez linguistikoan kokatu behar dugu1 Lan honen helburua generoaren eta adinaren pertzepzioan prosodiaren rola aztertzea izan da; horretarako esperimentu baten emaitzetan oinarritu gara bereziki.
‎Lan honen helburua generoaren eta adinaren pertzepzioan prosodiaren rola aztertzea izan da; horretarako esperimentu baten emaitzetan oinarritu gara bereziki.
2010
‎Newsframe analysis bezala ezagutzen da lehenbiziko ikerlerroa. hurbilpen horrek kazetaritzaren diskurtsoa hartzen du analisiaren ardatz, era horretan komunikabideen framinga zedarritu ahal izateko; baita diskurtso horrek duen informazio prozesua ere (ekoizpena, prozesamendua eta eragina). izan ere, framing prozesua estrategikoa den aldetik, bere funtzionamenduan badute zerikusia komunikabideen barruko eta kanpoko faktoreek. horrela eginez, jorratzen diren gaien eta ezaugarrien zerrendatze hutsa gainditzen da, eta errealitatea ulertzeko edo ulertarazteko eraiki den informazio eremuko egitura orokorra zedarritu eta horren arau orokorrak azalduko lirateke. gure interesgunera ekarrita, newsframe analysiaren abiapuntua hauxe litzateke: ...la eta zergatik moldatzen dituzten albiste horien osaketa, ekoizpena eta prozesamendua. horrela, era sistematikoan ezagutuko genituzke interes ideologikok, politikok, ekonomikok markatzen eta gidatzen duten euskararen framinga (edo, hobeto, framing ezberdinak). horrela eginda, euskara hauteman eta interpretatzeko dagoen egitura orokorraren ezagutza sakona eta zorrotza oinarri, balizko interbentzio batek emaitza oparoagoak ekar litzake.
2011
‎Bilbo gaztelerarekin lotzen duten euskaldunen erantzunak jorratuz, zer ote da hori, diskurtso zehatz baten emaitza. Edo bestela, euskararentzako berriak diren horiena bezain bizitua da?
2012
‎Erdara da hiri jakintza modernoa, bizimodu zibilizatua, arrazoiaren eta aurrerapenaren estiloa. koroa, haraino merkatua. horrela, koroarekiko lotura, hiriarekikoaren gainean ezarri zen, eta maila handiago bateko sinkronizazioa sortu zen espazio publiko berri batean; estatuak, ez hiriak, sinkronizatuko zuena. hori dena nazioaren zentzu politiko modernoa jaio baino lehen gertatu zen. hala ere, burgesek boterea eskuratu arau, gero eta mesfidantza handiago erakutsi zieten boterearen legitimazio transzendente eta tradizionalei. ezin zuten erraz eta eroso onartu agintea norberaren ahaleginetatik kanpo ezartzen zuen paradigma (pre) politiko hura; haien ustetan, agintea ez zen odoleta leinu argitasunak besterik gabe ematen zuen gaitasun bat, ez zen ere behin betiko ezarritako ordenamendu bat. Negoziatu beharreko kontu bat zen, transakzio baten emaitza. eta transakzio ideal guztiak bezala, parekoen artekoa. hitz gutxitan, hirietan hasi ziren pentsatzen errege agintearen mendean bizi zirenak jatorriz parekoak zirela, eta hala izanik, agintearekiko loturak berdina behar zuela. Nazioa deitu zioten horri, jaiotza.
‎Aipatutako horiek dira, beraz, laginaren kalkuluan aintzat hartzen diren balioak. Horien arabera kalkulatzen dugu zenbatekoa den neurketa baten emaitzen konfiantza maila eta errore maila.
2013
‎Orain heldu dio gaiari berriro Iñaki Mart� nez de Lunak BAT aldizkariaren gonbidapenari erantzunez. Gaian sakonduz eta ikerketa landu baten emaitza enpirikoa eskainiz, eztabaida irekirako proposamen zehatza egin du.
‎Aipatutako bi aurrekari horien artean, kokatzen dira Iñakiren txostenean erabiltzen diren euskararekiko azterketa enpiriko gehienak: 1) batzuk jadanik argitaratuta zeudenak, baina orain elkarrekin lotuta emanez, modu sintetikoan, eta zenbait bereizketa aberatsa eginez emanda, genuen ezagutza aberasteko aproposa izan dena, nire kasuan behintzat; 2) beste ikerketa berri baten emaitzak eskainiz: Euskara eguneroko prentsan izenekoa, 3 atalean aurkezten duena (27 or.), berak (eta beste batzuen artean agian?) eginikoa.
2014
‎3 Gaztematika, Gipuzkoako Haurren eta Gazteen Sustapenerako Sistema izendatzeko erabiltzen den izen laburra da. Sistema hau, 2008an eta 2009an egindako hausnarketaprozesu baten emaitza da. Gipuzkoako Foru Aldundiak bultzatutako prozesu horretan haurren eta gazteen esparruan lan egiten duten udal teknikari ia gehienek parte hartu zuten, bai eta bestelako profesionalek eta erakundeek ere.
2016
‎138 Gipuzkoako gazteriaren datu hori ez dator bat gure esperientzia pertsonalarekin. Bistan da inpresio pertsonalek ezin dutela inkesta baten emaitza baliogabetu, eta ez diogula goiko hori inolako epai asmoz. Inkesta bidezko aitormen soilen emaitzak eta kale gorriko mintzajardunaren eguneroko esperientzia pertsonala hain diferenteak direnean, halere, zilegi da harridura horren berri ematea.
2017
‎...akigu hiztunen ibilbide linguistikoei buruz eta bizitzan zehar jarrera linguistikoetan izaten dituzten aldaketen inguruan. aldaketa horiei deitzen diegu" muda linguistikoak", eta hori da artikulu honen gai nagusia. artikuluan aurkeztuko ditugu uoCk, hizkuntza politika sailaren eta kataluniako generalitatearen gazteria behatokiaren mandatuz egin zuen hizkuntza eta gazteei buruzko ikerketa baten emaitzak (gonzàlez et al. 2014). ikerketak batzen ditu zenbait inkestatatik jasotako datuen analisi kuantitatiboa zein elkarrizketa eta eztabaida taldeetatik eskuratutako zenbait daturen analisi kualitatiboa. hona hemen zein inkesta hartu zituen oinarri: kataluniako gazteei egindako inkesta 2002 eta 2007 (kgi02 eta kgi07) eta erabilera linguistikoaren inkesta 2003 (35 urtetik beherakoen emaitzetara mugatuta). elkarrizketak eta eztabaida taldeak lan honetarako egin ziren berariaz:
‎Isaac González itzultzailea: ...akigu hiztunen ibilbide linguistikoei buruz eta bizitzan zehar jarrera linguistikoetan izaten dituzten aldaketen inguruan. aldaketa horiei deitzen diegu" muda linguistikoak", eta hori da artikulu honen gai nagusia. artikuluan aurkeztuko ditugu uoCk, hizkuntza politika sailaren eta kataluniako generalitatearen gazteria behatokiaren mandatuz egin zuen hizkuntza eta gazteei buruzko ikerketa baten emaitzak (gonzàlez et al. 2014). ikerketak batzen ditu zenbait inkestatatik jasotako datuen analisi kuantitatiboa zein elkarrizketa eta eztabaida taldeetatik eskuratutako zenbait daturen analisi kualitatiboa. • Hitz gakoak:
‎bila eta erabil. biak ala biak dira arestian aipatu ditugun produktu (objektu) estatistiko adituak: fabrikazio tekniko baten emaitzak eta errealitatea deskribatzeko eta antolatzeko bideak. bila hizkuntza bilakaeraren tipologia da, zehatzago esan, ama hizkuntza eta hizkuntza gaitasuna neurtzeko erabili ziren kategoriak gurutzatuta agertzen diren tipoen bilduma da. ama hizkuntza dela eta, berriro agertzen dira jakintza arrunteko kategoriak (euskaldun zaharra, euskaldun berria, erdalduna...). orotara, hamabost tipo agertz... euskaldun zaharrak, jatorrizko elebidunak, partzialki erdaldunduak, guztiz erdaldunduak, euskaldun berriak, partzialki euskaldun berriak eta erdaldun zaharrak. eragiketa, egia esan, ez da aski konplikatua, esaterako:
‎Mapa hark berrikuntza metodologiko bat ere ekarri zuen. zentsuko datuak nahikoak ez zirelakoan edo, beste iturri batzuetako datuak jasoz atondu zen Mapa. kontuan hartu zentsua derrigorrez erantzun behar den galdeketa ofizial baten emaitza dela. galdera batzuk errazak eta" objektiboak" dira, beste batzuk ez. galdeketaren testuinguruan, euskarari buruzkoak nahiko aldrebesak dira. galdetegiak hiru aukera baino ez ditu ematen euskaraz ondo ulertu, hitz egin, irakurri eta idazten al dugun
‎Hori baita kategorien erabilera praktikoa. ...sozialak aldagai bat bereiziz, abstradituz eta isolatuz sortzen dira. aldagai hori izaten da, jardun eta testuinguru praktikoetatik kanpo, kategorian sartuko dugun orori egotzi diogun ezaugarria. kategoria, talde gisa, beti izaten da biltzen dituen zernahikoak baino murritzagoa eta sinpleagoa13 ikerketan ezin da pentsatu aldagai linguistikoa berez baliokide gakoa denik; ikerketak egindako operazio baten emaitza da hori. eta, halaber, ezin da espero jendeek horrela hartuko dutenik. gehienek euskaldun, erdaldun eta halako etiketen karga linguistiko (garbi eta huts) horri karga etniko, politiko edota soziokultural larriak eransten dizkiote. hori baita kategorien erabilera praktikoa. hizkuntza biziberritzea ahalegin ideologiko, politiko eta kulturala da, ez soilik jarrerak eta iritziak sailean, gait...
2018
‎Abiapuntuan, Estibalitz Amorrortu irakasleak Deustuko Unibertsitatean egin duten ikerketa baten emaitzen ikuspegitik planteatu zuen bere azalpena. Ikerketa horretan aztertu dena euskarak azken hogeita bost urteotan irabazi dituen 200 mila hiztun berrien gaia izan da.
‎Norbere balore eskala aldatu ere egin liteke, kasutik kasura, edo garaitik garaira. Baina beti izango dira hautu hauek, kontzienteki ala inkontzienteki, ideologia baten emaitza.
2019
‎Aipatu izan dute, baita ere, berdin diela zein hizkuntzatan abestu. Iraganean euskaraz kantatzea kasu askotan konpromiso eta jarrera politiko baten emaitza izan bazen, belaunaldi berriak diskurtso horrekin apurtu du hein batean. hala dio Jon Sarasua Mondragon unibertsitateko irakasleak:
‎Iraganean euskaraz kantatzea kasu askotan konpromiso eta jarrera politiko baten emaitza izan bazen, belaunaldi berriak diskurtso horrekin apurtu du hein batean.
2021
‎Jatorri atzerritarreko biztanleen hizkuntzak, bizipenak eta jarrerak Gipuzkoan proiektuak horiengana hurbiltzeko ikerketa kualitatiboa egin du, ezagutzeko zein diren hizkuntza horiek, baita hiztunek euren hizkuntzekiko eta Gipuzkoan ofizialak diren euskara eta gaztelaniarekiko dituzten iritziak, jarrerak eta praktikak ere. Artikulu honetan, ikerketa horren parte bateko emaitzak eskainiko dira, alegia, hiztun kopuru handiko taldeko kideen artean eta jatorrian gaztelania ofiziala dutenen taldean eginiko ikerketaren emaitzak. • Hitz gakoak:
‎Azkenik, espazioei buruz jarduterakoan, kontuan hartu behar da espazioa, fisikoaz gain, sinbolikoa eta soziala ere badela. Lefebvreri (Baringo, 2013) jarraituz, espazioa produktu sozial bat da, eta prozesu historiko baten emaitza. Prozesu horretan, espazio jakin batean objektiboki gertatzen diren praktika espazialei, haren inguruan sortzen diren irudikapen sinbolikoei edo sortzen duen iruditeria sozialari buruzko gaiak nahasten dira.
‎Horren aldeko argudioak eta irizpideak eskaintzen dira Urangaren (2013) lanean. Lan hori UNESCO Etxea, Garabide1, Soziolinguistika Klusterra eta Katedraren arteko proiektu baten emaitza da. Kooperazio proiektuetan hizkuntza ere irizpidetzat hartzeko proposamen hori Gobernuz Kanpoko Erakundeen artean zabaldu zen eta, aldi berean, erakunde eta elkarte horiek laguntza ematen zien Eusko Jaurlaritzako arduradunei helarazi zitzaien kontuan har zezaten.
‎Azkenik, ezin dugu ahaztu zein den lan honen testuinguru zehatza. Lana, esan bezala, Jendaurrean Erabili praktika komunitatean egindako gogoeta baten emaitza da. Praktika Komunitatearen zeregin nagusia partaideek komun edo erkide duten praktikan elkarrengandik ikastea da, eta ikaste praktikoaren alderdi esanguratsua eta ezinbestekoa da krisietan nola erantzun eta zer gorde behar den barneratzea.
2022
‎Jasotako lehenengo arreta eta arretaren kalitatea ez da parekidea hizkuntza gutxituan mintzo direnak hizkuntza hegemonikoan edo nagusian bizi direnekin alderatzen baditugu. Honen adibide gisa, aipatu, 1997 urtean Cleeland et al. ek egindako ikerketa bateko emaitzak: minbizia zuten eta hizkuntza gutxituan mintzo ziren pazienteen %35ek soilik jasotzen zuten analgesia gidek agintzen zuten tratamendu medikoa (horietatik %69 hispanoa eta %54 afro amerikarrak izanik).
‎2020ko otsailaren 21ean, Ama Hizkuntzaren Nazioarteko Egunean, Eusko Jaurlaritzak ikerketa baten emaitzak argitaratu zituen. Plazaratutako emaitzen arabera, Euskal Autonomia Erkidegoko 25 urtetik beherako hiru gaztetik batek euskara du ama hizkuntza.
2023
‎Eman Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza". Artikulua ebaluazio ikerketa zehatz baten emaitza da, hain zuzen, Eman Hegoak Zirimola Ikastolen Aisialdi Taldeak 2023ko udaran antolatutako udalekuetan egindako esku hartzearen ingurukoa, euskararen erabileran esku hartze horiek duten eragina neurtzeko. Era berean, aztertu nahi izan da zein izan den bertan izan diren haurrengan euskara eta udalekuetako esperientzia ludiko eta positiboen arteko harremana.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia