2010
|
|
– Bizi estiloa eta talde kulturala harremanetan jartzen dituen esparrua da, jarrera kultural
|
bat
elikatzeko sorgunea taxutzen eta atzematen laguntzen duela.
|
|
Alegia, zer esana, nork esana eta nola esana badituen eremua dela sinetsita eta autokonfiantza baten jarreratik iragarrita. Horrela, txapeldunaren ezaugarri jarreran esan ekinak bideratutako komunikazio prozesu sozialaren sinesgarritasuna elikatu du, jarrera kulturalaren estilo
|
bat
elikatzeko jokabide dohaia erakutsiz: talentoa eta genialtasuna.
|
|
Horrela, arima horrek dauzkan babes beharrek identitate sentipena biziaraz dezakete, prozesu hori giza harremanetan eta taldekotasun emozio bizipenetan bakarrik sor bailiteke eta batura batean irudikatu. «Bilgune» (Augé, 1992) horretan sortzen den «elkarrekin egoteko» (Maffessoli, 1990) joera elkartasuna eta batura harremanaren loteslea da, gizabanakoa, giza taldearen partaidea dela erakutsi eta sentiaraztera datorrenean, banakoak taldekide izateko nahia eta inplikazioa aske bizi dituenean, partaidetza molde
|
bat
elikatu eta berrelikatuz. Hari ildo horretan, espazio soziokultural horren «zentzua», bere berezkoa, bere baitakoa da, balioa bere baitan duenez, memoria kulturalaren sokan tradizioa eraiki eta partadaidetza molde bat sorrarazteko duen esangura sinbolikoaren eraginean; eta duen gaitasun performatiboan eraikitze prozesua nabarmentzen du nortasun iturri, esan ekinak ezaugarritzen baitu, perfomancean12 oinarritutako identitateaz ari garela esatera gatozenean.
|
2014
|
|
Subjektibotasun hori, antolaketa prozesualaren agerkera komunitarioaren ondorioan berridazten da, «zentzu lur» (harremana, lurra eta kontzientzia) bat ekoitziz egindako bidearen emaitza da. Subjektibotasun hori taldetasunean ekoiztua izen den neurrian, sistema ireki
|
batean
elikatu den subjektu mota azaleratzen du, hitzetik munduranzko norabidean bultza egiten du. Subjektu errotua aro garaikideak elikatu duen gizabanako atomizatu eta isolatuaren aurkako metafora bihurtzen zaigu.
|
|
Hala ulertzen dugu, giza garunak ekoizten duen sistema errepresentazionala, orobat, sistema sinbolikoa da. Esan dezagun ikergai honi dagokionez, komunikazio truke
|
bat
elikatzen duen espazio errepresentazionala dela semiosfera, eta bere baitan, semiosia harremana gertatzen dela.
|
2019
|
|
Horregatik, Maastrichteko Tratatua sinatu zenetik, europar herritarren artean identifikazioa eta kohesioa sortzen duen europar identitate bat eraikitzean oso larriturik egon dira europar erakundeak. Erronka horretan, Mendebaldeko zibilizazioan sakonki finkatutako europar etnozentrismoak oinarrizko papera jokatu du bere buruaren perspektiba
|
bat
elikatzen, non Europak nagusitasun moralaren, zibilizazioaren eta giza eskubideen jabetza eskuratu duen eta, besteei, bere mugetatik kanpo gelditzen direnei (eta aliatuak ez diren horiei guztiei), barbaroen edo basatien etiketa ipini (Quijano, 2000; Febvre, 2001).
|