2000
|
|
Vienako Zirkuluaren funtsezko tesien aurkezpenarekin bukatzeko, orain arte ezkutuan jardun duen
|
bati
ekingo diogu: zientziaren filosofia eta epistemologia gauza bera direla baieztatzen duenari.
|
|
Hahn, Waismann, Ayer eta, neurri batean, Schlick eta Carnap94, fenomenalistak izan ziren. Carnapen arabera, [A] ufbau ean, ezagutzaren analisi logiko
|
bati
ekiteko hoberena hizkuntza fenomenalista zela neritzon. Filosofiaren eginkizuna ezagutza osoa ziurtasunaren oinarrietara murriztean zetzala uste nuen.
|
|
Utz iezadazue azaltzen. Demagun zuetako bat pertsona orojakilea dela eta beraz munduko gorputz guztien, bizirik edo hilik dauden guztien, higidura guztiak ezagutzen dituela, eta bizi izan diren gizaki guztien gogo egoera guztiak ere ezagutzen dituela, eta demagun gizon honek liburu handi
|
batean
dakien guztia idazten duela. Liburu horrek munduko deskribapen osoa edukiko luke.
|
2001
|
|
Sokratesek, ordea, berean jarraitzen du, eta eraso berri
|
bati
ekiten dio arazo beraren inguruan, arteen eta hauen ezagutzaren inguruan, hain zuzen. Nork jakingo du gehiago arrantzaz —dio Sokratesek—, rapsodak ala arrantzaleak?
|
|
Bekatu egin ondorengo ongiak zera esan nahi du: nahiz eta guk Jaungoikoa utzi, Espiritu Santuak dei egiten digula inoiz etsi gabe, gure gaiztakeriak maitasunez estaliz, beti bide berri on
|
bati
ekin diezaiogun lagunduz.
|
2002
|
|
Esandako guztiak garamatza pentsatzera hilabete edo urte batzuen buruan, presoak prest egongo direla gizartera itzultzeko; halatan, bada, ez ote da gizalegezkoa gure zaintzapean eduki ditugunei behar bezala gizartera daitezen eta bizimodu berri
|
bati
ekin ahal diezaioten bitartekoak helaraztea. Ez ote litzateke maltzurra gure aldetik presoak batere hornidurarik gabe mundu zabalaren hatzaparretara botatzea?
|
|
Nazioak koloniaren bat baleuka, horra joateko aukera emango litzaioke preso ohiari, bertan bizimodu berri
|
bati
ekinez, familia bat osa dezan. Preso egon den denboran zehar eskaini zaion heziketak, gainera, oso erakargarri egiten du preso ohiarentzat aukera hori.
|
2003
|
|
Esate baterako: printzipio baten ariora, nahierarako legeak eskuarki ezagutzen ez diren egitateak dira, eta beste printzipio
|
bati
ekinez, ezinezkoa da lege naturalak ez jakitea; bada, bi printzipio horiek erregela finko bihur daitezkeen egiak dira, erraz erabil eta aplika daitezkeenak. Lehenengo erregela:
|
|
Puzzle ebazpenaren baitako hutsegiteari eman ohi zaion erantzun egokia hauxe da: errua norberaren talentuari edo eskura dauden lanabesei botatzea, eta beste arazo
|
bati
ekitea. Denborarik galdu nahi ez badu, zientzialariak gai izan behar du funtsezko anomalia baten eta hutsegite soil baten artean bereizteko.
|
2004
|
|
Ikasi, bai, baina bere barruan eta munduko liburu handian ikasi... ez liburu sakratuetan, ez garai bateko filosofoek idatzitako testu idortuetan, ez inolako abantailarik eskaintzen ez duen zientzian. Errozko erabakia izango da hau, argiro erakusten duena bere helburua ez dela zientziaren azaleko eraberritze lan
|
bati
ekitea, baizik eta sakoneko aldaketa ezartzea, eta horretarako ezinbestekoa izango da iturriei ere uko egitea. Erabaki sendoa, beraz, eramango duena alde batera uztera, erabat, agintezko hastapen baten bidez ezartzen ziren ezagupenak, hauekin ahazteko eta bi iturri berritatik edateko:
|
|
Ematen du oso benetan hitz egiten zuela Mersenneri esan zionean Meditazioetan bere fisikaren oinarriak bilduta zeudela, baina baita ere adierazten duenean arimak gorputzaz gaindiko bizitza duela. Edozein modutan, bi soslai horiek leku nabarmena izango dute Descartesen sisteman eta oso kontuan izango ditu nahitaezkoa egingo zaion errealitatearen diseinatze razional berri
|
bati
ekitean. Eta horrek eramango du, gura eta gura ez, diseinu horren sustraietan ikuspegi dualista besarkatzera, arimaren hilezkortasuna eta mundu fisikoaren benetako existentzia razionala frogatuz.
|
2006
|
|
Azkenik, Kojevek Hegelen gogoeta gaurkotu eta frantsesez jarri nahi izan zuen; gu Kojeverena euskaraz berridazten ahaleginduko gara, errusiarrak kontzeptu berdinak adierazteko garai desberdinetan erabilitako hitz desberdinak koherentzia ulergarriago batera bilduz, korapilo eta ñabardura zailak argituz eta, azken batean, lan pedagogiko
|
bati
ekinez. Begirunezko hermeneutika baten bidez mamituko dugu azterketa, hots, testuak itzuli, antolatu eta interpretatuko ditugu.
|
|
Kojeveren interpretazioaren arabera, jakintsu
|
baten
ekinaren ondorio izango den Liburua, hau da, zientziaren existentzia enpirikoa izango den aldetik jakintza absolutua eguneratuko duen Liburua, ez da izaki natural huts bat izango, katu baten pareko. Esanahia izango baitu.
|
2012
|
|
" Lynnek ez du nahi, baina aspalditik lokartuak zeuden harreman haien zimenduak astinduko dituzten erreakzioak abiaraziko ditu haiengan: alaitasuna, desira eta bizi berri
|
bati
ekiteko poza eta ilusioa", irakurtzen dugu kontrazalean. Jelosia, errua, amodioa, amodio eza... ez dira falta liburu" badiouriar" honetan.
|
2013
|
|
Demagun zuetako bat pertsona orojakilea dela eta beraz munduko gorputz guztien, bizirik edo hilik dauden guztien, higidura guztiak ezagutzen dituela, eta bizi izan diren gizaki guztien gogo egoera guztiak ere ezagutzen dituela, eta demagun gizon horrek liburu handi
|
batean
dakien guztia idazten duela. Liburu horrek munduko deskribapen osoa edukiko luke.
|
2021
|
|
Kontrara, egina izatea da egiteko aurrebaldintza: " subjektu
|
batek
ekiteko gaitasuna duen subjektu gisa eratua izan ondoren soilik ekiten du, hau da, jada beragan ekin den norbait gisa" (Butler 2016: 20).
|
2022
|
|
Gauzak alienatutako filosofia da. Baina desbideratze guztietan bezala, berrikus liteke egindako bidea, akatsa aurkitu eta pentsamenduaren bideari beste norabide
|
batean
ekin. Husserlek konfiantza hori du oraindik:
|
|
Guztiz aurkakoa. Irekiera, interpelazio, sakabanatze eta aliantza mugimendu
|
bati
ekin behar dio. Gerrillen filosofia, garbizaletasun eta isolazionismo diziplinarraren kontra.
|