2000
|
|
Urrezko abarra, II bol., 365 orr.27 Horrek adieraziko luke hemen, funtsean, egia
|
bat
dagoela eta ez superstizio bat. (Egia esan, zientzialari ergelaren aurrean erraza da kontraesanaren espirituan erortzea.) Baina arazorik gabe gerta daiteke erabat depilatutako gorputzak geure buruarekiko begirunea galtzera eramatea.
|
2002
|
|
Presoak eta ondoan dituen ikuskatzaile/ espetxe zaintzaileak ikuskatu ahal ditu Begiak. Presoen eta ikuskatzaileen artean zulo sakon
|
bat
dago eta presoek hodi baten bidez komunikatu ahal izango dute erdiko dorreko ikuskatzaileekin. Ikuskatzaile nagusia ere aldi berean kanpoko begiraden menpe egonen da, kanpoko jendeak aukera izango baitu dorretik egiten den zaintza lana eta presoen egoera bera ikusteko.
|
2004
|
|
3.1 Objektu
|
baten aurrean
nagoenean eta honeko galdera hau egiten dudanean: Zer da hau (hori)?, bi erantzun eman ditzaket:
|
|
3.2 Objektu ezagun
|
baten aurrean
gaudenean eta hura izendatzean, zera diogu eskuarki: ‘Hau (hori) X da’ edota ‘X da hau (hori) ’ X k objektuaren izena ordezkatzen du, Wittgensteinek ongi azpimarratu zuen bezala.
|
2005
|
|
15 Bestera ere, zuzenbide naturalekoa da itundutakoa betetzea (beharrezkoa baitzen gizakien artean euren buruak behartzeko moduren
|
bat
egotea eta ezin da bestelakorik asmatu, izaeraren arabera) eta horren ondorioz, zuzenbide zibila sortu zen. Horretara daude behartuta gizarte naturalaren, gizakume baten, edo giza talde baten menean jarri zirenak; beren beregi edo ekintzaren izaeraz ulertu behar zen hala egingo zutela agindu zutenak, edota gizartearen alde nagusiak edo boterea nori eman eta horiek erabakitakoa betetzea isilbidez onartu dutenak.
|
|
Zuzenbide positiboa ere bazterrean utzi gabe, Bestera ere, zuzenbide naturalekoa da itundutakoa betetzea (beharrezkoa baitzen gizakien artean euren buruak behartzeko moduren
|
bat
egotea eta ezin da bestelakorik asmatu, izaeraren arabera) eta horren ondorioz, zuzenbide zibila sortu zen. Horretara daude behartuta gizarte naturalaren, gizakume baten, edo giza talde baten menean jarri zirenak; beren beregi edo ekintzaren izaeraz ulertu behar zen hala egingo zutela agindu zutenak, edota gizartearen alde nagusiak edo boterea nori eman eta horiek erabakitakoa betetzea isilbidez onartu dutenak.
|
|
Horrela, bada, era honetan gizakiaren dimentsio linguistikoaz eta hizkuntzaren dimentsio antropologikoaz jabetzen delarik, ahalegin serioa egiten du bere jatorrizko" giza-teoria" orokorra, hemendik aurrera," hizkuntz teoria" sakon eta zabal baten bidez eta bitartez garatzeko. Gizakia etengabeko formazio prozesu
|
batean
dago eta, bertan, hizkuntza indar eragile garrantzitsuena da, alegia, hizkuntzari esker bakarrik ahal dezake gizakiak bere burua osatuz eta aberastuz joan, eta baita berau inguratzen duen mundua ezagutuz eta bereganatuz ere. Kontua da hizkuntza, gizakiarekin gertatzen den moduan, aniztasun historiko batean bakarrik dela erreala, alegia, giza-talde ezberdinen mintzaira propioetan edota pertsona ezberdinen hizketa ekintza singularretan.
|
|
Honela bakarrik izango du posible" zientzia" honek benetan" teleologikoa" izatea, ideia erregulatibo hermeneutikoen moduko erreferenteak proposatzea eta, hauekin, gizabanakoari bere formazio pertsonalean laguntzea. Hain zuzen jarduera honek" ez du naturaren objektu bat bilatzen baizik eta baldintzarik gabeko zerbait", alegia," gizabanakoekiko erlazio berezi
|
batean
dauden eta hauentzako helburu bihurtzen diren idealak" 37. " Karaktereak ezagutzen" eta" gida filosofikoak eskaintzen" dituen antropologia hau, beti ere, askorentzat da probetxugarria, bai" gizakia erabili eta menperatu nahi duen tratulariarentzat" bai" berau hobetzen eta osatzen saiatzen den hezitzaile eta filosofoarentzat" 38 Horrela, bada, tresna edo bitarteko egoki baten aurrean gaude, baina honek —bestelako tresna eta bitarteko guztiekin gertatzen den bezalaxe— ez du erabilera on bat bermatzen.
|
2006
|
|
Olinpo sakratua zen, jainkoen etxea; agora
|
bat
zegoen eta inguruan amaigabeko zoriona hedatzen zen hilezkorren lehiaketan (Hesiodo, Ezkutua, 203).
|
|
Kojeveren erantzuna: pentsamenduan" soilik" existitzen dena ere gauzatua dago, eta ondorioz kokagune
|
batean
dago eta aldi tarte batean dirau, nire gorputzaren barnean pentsatzen baitut, ez beste inon, eta denbora tarte jakin batean pentsatzen baitut. Agian honako kasu honetan aipatu morfema ni neu naizela esan beharra dago.
|
2014
|
|
(Meistersinger en, lantutik gertuen dagoen unea III. ekitaldiko Sachs-en" Wahn, Wahn!" abestia da.) Wagnerrek Parsifalek Tristan zauritua bisita zezan nahi zuen Tristan-en III. ekitaldian, baina zuhurki iritziz aldatu zuen: eszenak ez zuen soilik III. ekitaldiaren egitura orokor perfektua pikutara bidaliko, horrez gain pertsonaia batek (errealitatearen, bertsio desberdin, alternatibo batekin) bere buruarekin izango lukeen ezinezko enkontrua eszenaratuko luke, zientzia fikziozko narrazioetan denboran bidaia
|
bat
dagoenean eta nik neure buruarekin topo egiten dudanean bezala. Irrigarria litzatekeen zerbait irudika genezake, hirugarren heroiak beste biekin bat egitea:
|
2016
|
|
Natura eta kultura (morala) kontrastatu bakarrik egin litezkeen bi polo gisa tratatzen dira. Zergatik ez suposatu portaera faktikoan bederen bien artean eskala
|
bat
dagoela eta eskalan graduak, abereentzat ere gradu batzuk eta gizon emakume ezberdinentzat gradu ezberdinak, eta beti Natura eta kulturaren jarraikitasuna eta nahasitasuna? (Tartean beti giza askatasunaren Kanten berbetan" autonomiaren" arazo zaila dagoela teoriarentzat).
|
2017
|
|
izateko dudan izate guztia bere limiteari zaio kurba asintota zuzen bati zaiona bezalakoa. Beraz, osotasun osagabea eta zehaztugabea naiz, distantziara mugatzen duen osotasun finitu
|
baten barruan
dagoena eta nigandik kanpo naizena inoiz ere nabari edota atzeman ezinik.
|
|
Ni (re) kontzientzia hartzen dudanean nire posibilitate libreetako baten kontzientziatzat, eta nire burua nireganantz proiektatzen dudanean ipseitate hori gauzatzeko, orduan ni naiz Bestearen existentziaren erantzule: nire espontaneotasun askearen baieztapenaz beraz, nik neuk ahalbidetzen dut Beste
|
bat
egotea eta ez, ordea, igorpen infinitu huts bat kontzientziak berarengana lukeena. Bestea, beraz, jokoz kanpo geratzen da, nire esku geratzen baita bera ez izatea eta, horrenbestez, bere transzendentzia jada ez da berarenganantz transzenditzen nauen transzendentzia, baizik eta transzendentzia kontenplatu hutsa, ipseitate zirkuitu emana baino ez.
|
2022
|
|
Eta konfiantzarako aukerak, oinarrian, munduaren zentzua osatzen duen ezkutuko zentzu anonimoa du. Ondorioz, ez dago hutsetik hasten den erlaziorik, ezta, hargatik, erabat determinatuta dagoenik ere; jasotako oinarri
|
bat
dago eta haren gainean ikasten da razionaltasuna, konfiantzaren eta konfiantzarik ezaren artean mugitzeko irizpideak lantzen dituena.
|