Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Urrezko abarra, II bol., 365 orr.27 Horrek adieraziko luke hemen, funtsean, egia bat dagoela eta ez superstizio bat. (Egia esan, zientzialari ergelaren aurrean erraza da kontraesanaren espirituan erortzea.) Baina arazorik gabe gerta daiteke erabat depilatutako gorputzak geure buruarekiko begirunea galtzera eramatea.
2002
‎Presoak eta ondoan dituen ikuskatzaile/ espetxe zaintzaileak ikuskatu ahal ditu Begiak. Presoen eta ikuskatzaileen artean zulo sakon bat dago eta presoek hodi baten bidez komunikatu ahal izango dute erdiko dorreko ikuskatzaileekin. Ikuskatzaile nagusia ere aldi berean kanpoko begiraden menpe egonen da, kanpoko jendeak aukera izango baitu dorretik egiten den zaintza lana eta presoen egoera bera ikusteko.
2004
‎3.1 Objektu baten aurrean nagoenean eta honeko galdera hau egiten dudanean: Zer da hau (hori)?, bi erantzun eman ditzaket:
‎3.2 Objektu ezagun baten aurrean gaudenean eta hura izendatzean, zera diogu eskuarki: ‘Hau (hori) X da’ edota ‘X da hau (hori) ’ X k objektuaren izena ordezkatzen du, Wittgensteinek ongi azpimarratu zuen bezala.
2005
‎15 Bestera ere, zuzenbide naturalekoa da itundutakoa betetzea (beharrezkoa baitzen gizakien artean euren buruak behartzeko moduren bat egotea eta ezin da bestelakorik asmatu, izaeraren arabera) eta horren ondorioz, zuzenbide zibila sortu zen. Horretara daude behartuta gizarte naturalaren, gizakume baten, edo giza talde baten menean jarri zirenak; beren beregi edo ekintzaren izaeraz ulertu behar zen hala egingo zutela agindu zutenak, edota gizartearen alde nagusiak edo boterea nori eman eta horiek erabakitakoa betetzea isilbidez onartu dutenak.
‎Zuzenbide positiboa ere bazterrean utzi gabe, Bestera ere, zuzenbide naturalekoa da itundutakoa betetzea (beharrezkoa baitzen gizakien artean euren buruak behartzeko moduren bat egotea eta ezin da bestelakorik asmatu, izaeraren arabera) eta horren ondorioz, zuzenbide zibila sortu zen. Horretara daude behartuta gizarte naturalaren, gizakume baten, edo giza talde baten menean jarri zirenak; beren beregi edo ekintzaren izaeraz ulertu behar zen hala egingo zutela agindu zutenak, edota gizartearen alde nagusiak edo boterea nori eman eta horiek erabakitakoa betetzea isilbidez onartu dutenak.
‎Horrela, bada, era honetan gizakiaren dimentsio linguistikoaz eta hizkuntzaren dimentsio antropologikoaz jabetzen delarik, ahalegin serioa egiten du bere jatorrizko" giza-teoria" orokorra, hemendik aurrera," hizkuntz teoria" sakon eta zabal baten bidez eta bitartez garatzeko. Gizakia etengabeko formazio prozesu batean dago eta, bertan, hizkuntza indar eragile garrantzitsuena da, alegia, hizkuntzari esker bakarrik ahal dezake gizakiak bere burua osatuz eta aberastuz joan, eta baita berau inguratzen duen mundua ezagutuz eta bereganatuz ere. Kontua da hizkuntza, gizakiarekin gertatzen den moduan, aniztasun historiko batean bakarrik dela erreala, alegia, giza-talde ezberdinen mintzaira propioetan edota pertsona ezberdinen hizketa ekintza singularretan.
‎Honela bakarrik izango du posible" zientzia" honek benetan" teleologikoa" izatea, ideia erregulatibo hermeneutikoen moduko erreferenteak proposatzea eta, hauekin, gizabanakoari bere formazio pertsonalean laguntzea. Hain zuzen jarduera honek" ez du naturaren objektu bat bilatzen baizik eta baldintzarik gabeko zerbait", alegia," gizabanakoekiko erlazio berezi batean dauden eta hauentzako helburu bihurtzen diren idealak" 37. " Karaktereak ezagutzen" eta" gida filosofikoak eskaintzen" dituen antropologia hau, beti ere, askorentzat da probetxugarria, bai" gizakia erabili eta menperatu nahi duen tratulariarentzat" bai" berau hobetzen eta osatzen saiatzen den hezitzaile eta filosofoarentzat" 38 Horrela, bada, tresna edo bitarteko egoki baten aurrean gaude, baina honek —bestelako tresna eta bitarteko guztiekin gertatzen den bezalaxe— ez du erabilera on bat bermatzen.
2006
‎Olinpo sakratua zen, jainkoen etxea; agora bat zegoen eta inguruan amaigabeko zoriona hedatzen zen hilezkorren lehiaketan (Hesiodo, Ezkutua, 203).
‎Kojeveren erantzuna: pentsamenduan" soilik" existitzen dena ere gauzatua dago, eta ondorioz kokagune batean dago eta aldi tarte batean dirau, nire gorputzaren barnean pentsatzen baitut, ez beste inon, eta denbora tarte jakin batean pentsatzen baitut. Agian honako kasu honetan aipatu morfema ni neu naizela esan beharra dago.
2014
‎(Meistersinger en, lantutik gertuen dagoen unea III. ekitaldiko Sachs-en" Wahn, Wahn!" abestia da.) Wagnerrek Parsifalek Tristan zauritua bisita zezan nahi zuen Tristan-en III. ekitaldian, baina zuhurki iritziz aldatu zuen: eszenak ez zuen soilik III. ekitaldiaren egitura orokor perfektua pikutara bidaliko, horrez gain pertsonaia batek (errealitatearen, bertsio desberdin, alternatibo batekin) bere buruarekin izango lukeen ezinezko enkontrua eszenaratuko luke, zientzia fikziozko narrazioetan denboran bidaia bat dagoenean eta nik neure buruarekin topo egiten dudanean bezala. Irrigarria litzatekeen zerbait irudika genezake, hirugarren heroiak beste biekin bat egitea:
2016
‎Natura eta kultura (morala) kontrastatu bakarrik egin litezkeen bi polo gisa tratatzen dira. Zergatik ez suposatu portaera faktikoan bederen bien artean eskala bat dagoela eta eskalan graduak, abereentzat ere gradu batzuk eta gizon emakume ezberdinentzat gradu ezberdinak, eta beti Natura eta kulturaren jarraikitasuna eta nahasitasuna? (Tartean beti giza askatasunaren Kanten berbetan" autonomiaren" arazo zaila dagoela teoriarentzat).
2017
‎izateko dudan izate guztia bere limiteari zaio kurba asintota zuzen bati zaiona bezalakoa. Beraz, osotasun osagabea eta zehaztugabea naiz, distantziara mugatzen duen osotasun finitu baten barruan dagoena eta nigandik kanpo naizena inoiz ere nabari edota atzeman ezinik.
‎Ni (re) kontzientzia hartzen dudanean nire posibilitate libreetako baten kontzientziatzat, eta nire burua nireganantz proiektatzen dudanean ipseitate hori gauzatzeko, orduan ni naiz Bestearen existentziaren erantzule: nire espontaneotasun askearen baieztapenaz beraz, nik neuk ahalbidetzen dut Beste bat egotea eta ez, ordea, igorpen infinitu huts bat kontzientziak berarengana lukeena. Bestea, beraz, jokoz kanpo geratzen da, nire esku geratzen baita bera ez izatea eta, horrenbestez, bere transzendentzia jada ez da berarenganantz transzenditzen nauen transzendentzia, baizik eta transzendentzia kontenplatu hutsa, ipseitate zirkuitu emana baino ez.
2022
‎Eta konfiantzarako aukerak, oinarrian, munduaren zentzua osatzen duen ezkutuko zentzu anonimoa du. Ondorioz, ez dago hutsetik hasten den erlaziorik, ezta, hargatik, erabat determinatuta dagoenik ere; jasotako oinarri bat dago eta haren gainean ikasten da razionaltasuna, konfiantzaren eta konfiantzarik ezaren artean mugitzeko irizpideak lantzen dituena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia