Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2010
‎Bost urte pasatu dira Manex Goihenetxe hil zenetik, baina haren oroitzapena ez zait joan gogotik. Lerro hauen bitartez haren oroimenari omenaldi txiki bat egin nahi nioke, eta era berean zuei azaldu zer den hark guri utzi ziguna eta zergatik den garrantzitsua oraingoz ere haren oroitzapenari erreparatzea1.
2012
‎Bukatzeko, literatur sariketen inguruko hausnarketa txiki bat egin nahi nuke. Ikusi dugu Espainiako Kritika Sariek nahiz Sari Nazionalek eragin zuzena dutela euskal sistemako erdigune kualitatiboa (lehenengoaren kasuan) eta kuantitatiboa (bigarrenarenean) eratzeko orduan.
‎lehenik, Parkeko arduradunekin sakoneko elkarrizketak burutu dira. Elkarrizketa horiek, Parkearen sorreraren eta orain arteko bilakabidearen testigu zuzenak izan diren pertsona esanguratsuei egin zaizkie, eta horien bitartez, Parkearen errealitatea teorizatzeko baliatu dugun marko teorikoaren egokitasunaren lehen kontraste bat egin nahi izan da. Horrez gain, gure abiapuntuko hipotesiak bertako adituekin izaniko elkarrizketen galbahetik pasatu ostean, 24 galderako inkesta bat osatu da, zeina Parkean kokaturik dauden erakunde guztiei igorri zaien.
2013
‎ETBko Euskara Sailekoekin harremanak bideratzen ditu, eta etxeko itzultzaile-egokitzaileen lana koordinatzea eta zuzentzea du egiteko nagusia. Orobat, bikoizketa-zuzendariari argibideak ematen dizkio zalantzak dituenean edo aldez aurretik onartutako gidoiari proposamen berriren bat egin nahi dionean.
2014
‎Azken pasarte horretaz ohar bat egin nahi dugu. Euskaldunen egungo egoera ez da hautazkoa, horregatik dramatikoa ere gertatzen ahal da.
2017
‎Azkenik, EHUren Argitalpen Zerbitzuan arteari buruz agertzen diren izenburuen errepaso labur bat egin nahiko genuke, eta berriz ere gutxi direla ikusiko dugu. Gehienak beste hizkuntzetatik egindako itzulpenak dira, euskarazko baliabideak zabaltzeko, eta beharbada asmo horrekin ere, askok eskuliburu edo hiztegi izaera dute.
‎Bestalde, oraingo enpresan lan egin aurretik sektore pribatuan lan egin duten hiru gidarik bizi izan duten diskriminazio-egoera argitara ematen da elkarrizketetan. Agerian utzi dute bazterketa zuzendaritzaren partetik (A1 «Hemen ez dugu inoiz emakumerik nahi izan, proba bat egin nahi izan dugu»), lankideen aldetik (A1 «Batzuek bizi inposiblea egin zidaten») zein familiaren aldetik (A4«Nere anaiak garraio-enpresa bat zeukan eta esaten zidan, nire enpresara ez etorri?») bizi izan zutela.
2019
‎«#forocoches-en #lamanada-ko biktimarekiko post iraingarriak daude. Erabiltzaileetako batek biktima identifikatu duela aldarrikatzen du eta baita foro honetara bere argazki bat igo duela ere #stopforocoches» (3 Astea; X2= 66,57); «#forocoches-eko erabiltzaileek #lamanada laguntzeko diru-bilketa bat egin nahi dute. #forocoches ixteaz gain gobernuek horrelako foroei pistak ematen dizkieten komunikabideen aurka ere egin beharko luke» (3 Astea; X2= 54,54).
2020
‎Hala, erabil daiteke herriko edo bailarako mapa bat kulturaondarearekin loturiko elementu nagusiak adierazteko, baina baita mapan azaltzen diren eskala, orientazioa eta halako kontzeptuak aztertzeko ere. Beraz, hemen, Debagoienean aurki genitzakeen hezkuntza-baliabide eta-materialen hustuketa bat egin nahi dugu, betiere Lehen Hezkuntza aintzat hartuta.
2021
‎Are gehiago, merkatu sozialak Mance-ren teoriaren adierazpen praktikotzat har ditzakegu, ekonomia solidarioaren sareetako barne-kontsumoa eta elkarren laguntza sustatzen dituzten esperientziak direlako. Horregatik, artikulu honen bitartez, batetik, merkatu sozialen inguruko garapen teoriko eskasari ekarpen bat egin nahi zaio. Izan ere, merkatu soziala Euskal Herriko ekonomia solidarioaren estrategia zentraltzat hartu da sortu zenetik.
‎Esango nuke euskal kulturak, bere osotasunean hartuta, kezka eragiten dion edonori ere atsegin emateko moduko ikerlana dela. Hala ere, ohar bat egin nahi diot irakurle arruntari: ez dadila beldurtu tesiaren lehen atalari ekitean, hasierako kutsu akademikoa gutxika-gutxika indarra galduz baitoa, eta irakurketa erraztu egiten baita lanak aurrera egiten duen heinean.
‎Zu ote zare aitaren zazpigarren alaba?" galdera luzatu zuen. Arabako euskalduntasunaren aldarrikapen bat egin nahi zuen, batez ere, bestelako euskaldunen aurrean; bere iritziz: " Arabarrak ginen pelikularen arloteak[...] bazeuden euskaldun asko Urkiolatik harantza[...] kontsideratzen zutena hori beste gauza bat" 26.
2022
‎Diziplina hori XXI. mendean hasi da garatzen gurean, orain arte, euskararen aldakortasuna ikuspuntu geografikotik aztertu izan baita, batez ere. Hori dela eta, ibilbide horretan beste urrats bat egin nahiko genuke. Gainera, aipatu beharra dago Iparraldea nahiko gune ahaztua izan dela aldakortasunaz gurean egin diren lanetan, eta inguru horretako berri zehatzagoa ematen lagunduko dugulakoan ere bagaude.
‎Hala ere, irakasgaiaren gaitegiaren inguruko iruzkin labur bat egin nahi genuke. Hasteko ikus dezagun zeintzuk diren gaitegia osatzen duten gaiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia