Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2010
‎2011Ko errolda, eTa lege aldeTiK Horri dagoKiona biztanleriaren beste errolda bat egingo da, teorikoki, hilabete gutxi barru. teorikoki diot, ezen inetik datozen azken informazioen arabera, krisi ekonomiko sakoneko eszenatoki honetan, bai baitirudi inkesta erraldoi bat egiteko asmoa izan dezaketela, lehenengoz, haren ordez. agerikoa denez, formatu aldaketa horrek datu demolinguistikoen bilketan beherakada kualitatibo eta kuantitatibo nabarmena ekarriko luke. eaeko eta nafarroako lurralde agintariek datu kate hori ez eteteko eta ez aldatzeko behar diren neurriak hartuko dituzten itxaropenari eutsi besterik ezin dugu egin. beti aldarrikatu izan dut demolinguistik... hizkuntza erroldek hamaika aplikazio dituzte, baina haien azken helburua hizkuntza gutxitua garatzeko neurririk egokienak planifikatzeko tresna baliagarria izatea da.
2012
‎4.6 Harremanak kultur taldeen artean harreman gutxi dagoela konstatatu dugu. harreman horiek puntualak dira; talde batek egin asmo duen zerbaitetan beste baten beharra daukan heinean gertatzen dira. Bakoitza bere aldetik dabil, beraz. ez daukate beste kultur taldeek eskaintzen dituzten emanaldietara ohituraz joateko joerarik. kultur komunitate sena falta dela esango genuke; ez dira, oro har, kulturgile sentitzen.
‎Azken bi autoreek nabarmendutako norabidean ekarpenen bat egiteko asmoa ere badu ikerketa honek.
‎Eta lan eremu horretan kokatu nahi dugu hizkuntza gutxituen eta, zehatzago esanda, euskararen pertsuasio eraginkortasunaren inguruko ikerketa hau. Euskararen kasua da gertuen daukaguna eta hobekien ezagutzen duguna, eta haren inguruko ikerketa da gure hau, baina egoera antzekoan egon daitezkeen beste hizkuntza gutxituei ere ekarpenen bat egiteko asmoz dihardugu hemen.
2014
‎Gaur gaurkoz ez dugu esku artean arnasguneen egoeraren argazki osorik eskainiko digun azterlanik. Badirudi UEMAren aldetik epe ez oso luzean halako azterketaren bat egiteko asmoa dagoela, baina, halakorik izan artean, esku artean duguna erabili behar. Esku artean izateko aukera izan dugu, besteak beste, X. Bengoetxeak (2012) Tolosaldeko hainbat udalerriren bilakaera aztertuz eginiko lana.
2020
‎Hau jakinda, interbentzio bat egiteko asmoa duen sujetuak Charaudeauren (2004) esanetan, hiru arazo nagusiri egin behar die aurre: hitz hartzea nola gauzatu, beste hizlariari dagokionez nola kokatu eta bere jardunaren aukeraketa, egituraketa eta garapenaz arduratu.
‎Interbentzio bat egiteko asmoa duen sujetuak hiru arazo nagusiri egin behar die aurre. Gure azterketarako, hitz hartzea nola gauzatu arazoa baino ez dugu aintzat hartuko.
2021
‎Aipatu behar da ikerketak ez duela aukerarik izan modu zuzenean ezagutzeko harrera gizarteko biztanleek zein jarrera duten etorkinen hizkuntzekiko, horretarako, beste ikerketa zabalago bat bailitzateke. Nolanahi ere, hurbilketa bat egiteko asmoarekin, etorkinei galdetu nahi izan zaie euren iritziz nolakoa izan den Gipuzkoan izan duten egokitzapen eta integrazio prozesua.
‎Eremu erdaldunetako ikasleek jasotzen dituzten eredu gehienak erdaldunak izan ohi dira; eta eremu euskaldunetako ikasleek, berriz, inguruan dituzten input mediatiko boteretsuen eraginpean, zaila izaten dute euskara erabiltzeko hautuari eustea. Hartara, bi behar horiei erantzun beharraz, ekarpen bat egiteko asmoarekin ere jaio da Pulunpa.
2023
‎Aurtengo egitarauaren balorazio bat egiteko asmoz, aldez aurretik lortu nahi ziren emaitzak bete direla esan liteke: 2 atala baino lehenxeago zehaztutako helburu eta hobekuntzek HIGA antolatzaileok nahi genuen eremura eraman dugulako:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia