2001
|
|
Beraz, gizakia maitari dela esanez, hitz batez adierazten dugu zer ezagutu eta zer egin behar duen. Ez dira bi erantzun bi galderari, galdera biez
|
bat
egin eta erantzun orokorra, oinarrizko bakarra baizik. Gizakia gogo maitaria dela esanez, maitagogoa dela esanez, erantzun eta erro bakarra jartzen dugu galdera nagusitzat.
|
2002
|
|
Elkarren arteko asimilazio halako bat bilatzen du sistema honek. Horretarako, preso bakoitzaren izaera eta adina kontuan hartuko dira, sailkapen
|
bat
egin eta horrela banatuko ditugu presoak leotz banatan.
|
2003
|
|
— Jarrai iezadazu, orduan, esaera zaharra aldrebestuta honda dezagun" (Agat) onen sinposioetara onak beren kabuz doazela" esanez, alegia. Homerok ez baitu bakarrik ia hondatzen esaera zaharra, horretaz trufatzen da ere, Agamemnon gerra kontuetan guztiz ausarta eta Menelao" lantzari eskasa" egin eta c gero, Agamemnonek eskaintza
|
bat
egin eta otordua eskainirik, Menelao gonbidapenik gabe joanarazi baitzuen afarira, txarragoa zena hobearen afarira alegia.
|
|
besarkadarekin batera, gizonak emakumea topatuz gero, sor zezaten eta espeziea izan zedin, eta arrak arra topatuz gero elkarketatik behintzat asealdia gerta zedin eta etenaldia eginda eginkizunetara itzuli eta gainerako bizitzaz ardura zitezen. Hain antzinatik da bada elkarrekiko maitasuna bed rezkoa gizakiengan, eta antzinako izaeraren bateratzaile eta bitatik
|
bat
egiten eta giza-izaera sendatzen saiatzen dena.
|
2004
|
|
... Harrimena ezin adieraz daiteke galdera
|
bat
eginez eta ez dago erantzunik ere... Guztiarekin ere, hizkuntzaren hesien kontra korrika egiten dugu... Korrika egite hori Kierkegaard-ek ikusi zuen jadanik eta honela ezaugarritu zuen... paradoxaren kontra korrika egitea bezala. Hizkuntzaren hesien kontra korrika egite hori etika da.6
|
2005
|
|
Gizakiaren" indibidualitate errealera" hurbiltzea da hemen kontua: " Helburua, subjektu bat besteengandik karakteristikoki bereizten duen guzti guztia —eta baina hori bakarrik— jasotzean datza", alegia," gehiago bere karakterearen erretratuaren zirriborro
|
bat
egitean eta ez hainbeste honen kontzeptua finkatzean" 43 Hemendik abiatuz kritikatu daitezke antropologo askoren zenbait pretentsio idealista edota zientifista, ze, egiaz, berez da ezinezkoa gizakia bere osotasunean eta kontzeptualki ezagutzea. Honengatik hobesten du gure autoreak antropologia egiteko beste era bat, zeinek helburu apalago baina errealistago bat duen:
|
2007
|
|
Horren jokaera oso ezberdina izan daiteke: edo
|
bat
egin eta animatu dezake, edo eragozpenen bidez zehaztapen gehiago eska dezake, edo eszeptizismoz eta isilik egonez ezer garatzearen kontra egin dezake. Kontua da, edozein kasutan ere, bestea ez dela ahoskatutakoaren helburua bakarrik, baizik eta —bere presentziarekin— baita ahoskatzea bera posible egiten duena ere.
|
2014
|
|
Pentsa dezagun sinpleki pertsonaia estrainio horietan; mutil gazte inuzente horiek, larruzko galtzamotzak soinean, bere obra askotan aurki ditzakegu; edo Siegfried gaztea bera, boy scout bat bezala ateratzen da basotik, ez du inoiz sexu harremanik izan emakume batekin, eta, azkenean hutsune hori konpentsatzen duenean, abentura diaboliko batean sartzen da. Horrek eszena txundigarri batzuk sortzen dizkigu, adibidez, Brunnhilderen koraza kendu, bere bularra ikusi, atzera pauso
|
bat
egin eta" Baina emakume bat da!" 2 oihukatzen duenekoa. Onar dezagun apur bat nahasten gaituela eta musikarentzat zaila dela hori pasaraztea.
|