Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 320

2000
‎Horregatik, eta berak herri mugimendu horretan izan duen inplikazio bizitikjartzen du bere kritika ere, prestaketa soziolinguistikorik ezean ipintzen duenean hainbihotzeko duen EHE elkartearen krisietako baten azalpena, Txepetx en iritziarekin bateginez: . E.H.E.en kasua ere ukitzen du Txepetx ek; hasierako bultzaldi esperantzagarrihura gogoratuz; baita ere gero jasan zuen beherakada ezaguna, eta berau soziolinguistika teoria sendo baten eskasiari leporatuz (hein batez egia izan daitekeena, zalantzarikgabe)? (2, 8).
‎a) Argudio induktiboa izaera estatistikokoa da eta abiapuntua honako hipotesiadu: mota edo espezie bateko kide batez edo kopuru zehatz batez egia dena, egia damota bereko kide guztiez (probabilitatearen teoria).
‎Urtebete eskas pasatu da sekretu hori gordetzen dudanetik, eta inori esan ez badiot, epaiketa kontuetan ez hasteagatik izan da. Orain, berriz, ezezagun baten aurrean egiak aitortzen hasiak garenez, nire txanda heldu dela uste dut".
‎Baina nola erdietsi eta nola eskuetaratu nuen nik neure libertate hura? Izan ere, hor nonbait erran dizut ezen libertatea ez dela diruz erosten, eta, alde batetik egia den arren, bertzetik nola uka ezen don Venancioren urrezko hogeita hamar dukatei esker nintzela libre...!
‎Bere teoria koherentistak, oinarrizko enuntziatuek interpretatu beharreko edukia zeukatela baiesten zuen. Enuntziatu baten egia, hortaz, ez ‘emandakoarekin’, baizik eta beste enuntziatuekin koherentea den ikusiz juzgatzen da:
‎Beste osagaiok, emotibo, estetiko edo bestelako edozeinek, albo eragin psikologikoak eduki ahal izan arren, ez zeukaten zeresanik zientzia edo filosofiaren enuntziatu bat indartzeko garaian. Garrantzizkoa, zientzi diziplinatan, objektibotasuna edo egibalioa ziren —enuntziatu bat egiazkoa edo faltsua izatea— Berriro ere egiaztagarritasunaren forma bat barneratu zitzaien isilean enpirista logikoei.
‎2.0211: Munduak substantziarik ez balu, orduan perpaus batek zentzurik izanen luke baldin eta soilik baldin beste perpaus bat egiazko balitz.
2001
‎Garai batean iraultza zapalduek egingo zutela uste zen, baina orain garbi ikusten da gauzak miresten eta pertsonak gutxiesten dituen gizarte honek irentsi egiten dituela biktimak (langabetuak, baztertuak, zokoratuak), eta hauek beren aurpegiak ezkutatu egiten dituztela eta beren egoeraren errua beren buruei leporatzen dietela. Garai batean egia izan bazen ere, errepresioak eta txirotasunak kontzientzia hartzea eragiten zuela, ez dirudi gaur egun hala denik. Honi guztiari eransten badiogu, denek ez bada ere, askok, bankuan kontu bat dugula eta zentzuzkoa iruditzen zaigula, ba...
‎Aitortzen dut pixka bat egia dela. LEIA tresna bat izan da ni publikoki agertarazteko.
‎ARGAZKI berri bat egia bilakatu nahi dugu, oso argi izanda egungo markotik abiatu behar dugula, eta beti ere bide demokratiko eta politikoak erabiliz. Horretarako elkarrizketa mahai bat proposatzen dugu; eta mahai horretan, ordezkaritza politikoa duten alderdiek behar dute partaide izan.
‎Denborak erakutsiko zuen hedabideek gizarte errealitatearen gainean eraikitako egitura sinbolikoa ez zetorrela bat egiaz gizartearekin; honetan, sektarizazioa ez zela hain muturrekoa, edo lazo urdineko jende edo bahiketaren aurka mobilizaturiko jende askoren iritzia ez zetorrela bat polizia irtenbideekin edo negoziazio politikoa ukatzearekin. Hedabideek ez zuten lortu gizartearen iritzia eta haren ordezkaritza berriemailearena bat etortzea.
‎Hemen bi gertakizunen arteko harremana dugu, bata bestearen ondoren gertatzen da, eta maila horretan denborazko ordena besterik ez dugu; eta, beraz, kategoria baten bidez, kausaren kategoriaren bidez soilik, hain zuzen, ezarri ahal izango da bi gertakizunen arteko harreman objektiboa. Eta azkenik, judizio disjuntibo esklusiboan(" hau ala bestea") komunitatearen kategoria agertzen da, zeren bata edo bestea da egia, eta orduan bataren egiak bestearen gezurra determinatzen du oposaketa sortuz; bi aukeren artean, beraz, lotura zuzena dago, eta gainera era berean bi alternatibek batera ezagutzaren eremu osoa betetzen dute. Substantziek elkar determinatzen dute kausazko erlazioan.
‎Neurri batean egia zuan, bizitza bilakatu zuan
2002
‎Noizbait huts egin izana ere arazo bihurtzen da zenbaitentzat eta bueltak eta bueltak ematen dizkiote; eta horrela egoera larritu eta aurrez ez zuen disfuntzio bat egiazko bihurtzen da.
‎Igorle batek egia dioenean, ez dakigu zergatik dagikeen, ez dakigu egia interesatuki dioskun ala ez, ez dakigu egia bere tesiekin bat dioskun ala ez. Alabaina, gezurra esaten duenean, argi dago dirigismoa egin gura duena, gizartean eragin zehatz bat eduki gura duena.
‎Jakina, batek baino gehiagok pentsa dezake hizkuntzaren kaxkartze hori ez dela euskararen kontua bakarrik, beste hizkuntzetan ere gertatzen dela. Eta neurri batean egia da hori: gure ikasleek ez dute iristen anitzetan luketen maila ezta erdararekin ere, zenbat aldiz ez dizuete hori esan eskolan.
‎Honaino iritsi garelarik, batek baino gehiagok pentsa lezake orain arte egindako azterketa honek berdin balio dezakeela Espainiar Estatuko beste unibertsitateetarako, eta, beraz, ez duela inolako ekarpenik egiten Euskal Herr iko ikerkuntzaren beharren ikuspuntutik. Eta neurri batean egia da hori, baina ez guztiz.
‎Nola ezkondu bi iritzi horiek? Posible ote da biak batera egia izatea. Ezbai honetan murgildurik, euskararenegoera eta joera ezagutzeko ahaleginetan, eskertzekoa litzateke ahalik eta argazkirik errealena marrazten saiatzea.
2003
‎Baina gizon handien bizitza ezin daiteke marinelen esamesekin idatzi. Bere etsaiei –lehoi guztiek izaten dituzte zorriak –zurrumurru bat egia balitz bezala aipatzea gustatu ohi zaie: Albert Meziguek herritik alde egin eta handik zazpi bat urtera postala bidali omen zion Pisson andereñoari hitz hauekin:
‎" Neronek mantendu nahi dut neure familia", errepikatu zion. Neurri batean egia zen, baina egia ere bazen emaztearen anaiak eta haren lagunek egindako isekak eta txantxak zituela gogoan erabaki hura hartzean. Familia kaskarin xamarra iruditu izan zitzaion hasiera hasieratik emaztearena.
2004
‎Alde batetik egia osoa behin ere izango ez dugula, gauzak bestela ere ikusi eta egin daitezkeela jabetu behar dugu baina, hori bezain garrantzizkoa da bide horiek aurkitzeko geure burua motibatzea.
‎Gainerako frogen emaitzetatik kontrakoa ateratzen ez bada, epaian egiazkotzat joko dira alderdi batek egiazkotzat jo dituenak, baldin eta alderdi horrek parte hartze pertsonala izan badu egitateotan eta horiek egiazkotzat jotzea erabat kaltegarri izan badakioke ere.
‎predikatua Tarskiren cgiaren kontzepzio semantikoarekin lotuko bagenu, pcrpaus baten esanahia ematea perpaus horrcn egia baldintzak ematea litzateke. Tarskircnegiaren kontzepzio semantikoaren eredua hizkuntza naturaici aplikatzca lortuko bagenu, hizkuntza naturalentzako csanahiarcn teoria genuke Davidsonen iritziz.6 MVNDV POSIBLEAKTarskiren egiarcn teorian oinarritzen diren semantikek, perpaus baten egia balioa berorrekerrealitatearekin duen egokitasunean oinarritzen dute. Aitzitik, zenbait perpausen cgiabalioa ezin zehatz daiteke crrcalitatcari begiratuz soilik; ezin csan dczakegu, eiuna zuria danahitaez?
‎Egia egokitasun gisa: perpaus bat egiazkoa da bsb horren eta errealitatearen arteanegokitasun bat badago. p egiazkoa izango da bsb crrealitatcan/, k dioena bctetzenbada. Ikuspegi hori Russellck eta, oro har, joera enpiristak defcndatu dute.
‎Egia koherentzia gisa: perpaus bat egiazkoa da horrckin harremanctan dagocnuste sistemari koherentzia handiagoa ematen badio. Ikuspegi horri jankintzasistema holisten alde dauden autorcek eutsi diote.
‎Egiarekiko ikuspegi pragmatista: perpaus bat egiazkoa da hura mantentzeak efektu, positiboak, badakartza baditu.
‎Horietan, egiaren kontzepzio semantikoaren aldeegin zuen, hau da, egiazkotasuna semantikari dagokiola esan zuen, adierazpen linguistikoak erreferitzen dituzten objektuekin harremanetan ezartzen dituen eremuari, alegia.Tarski egiaren nozio aristotelikotik abiatzen da. Horren bertsio gaurkotuaren arabera,, perpaus bat egiazkoa da bsb perpaus horrek gauza egoera existente bat designatzen badu?. Badirudi horrekin Tarskik egokitasunean oinarritutako egiaren hala holako interpretazioadefendatzen duela. Halere, Tarskik definizio aristotelikoa berrituko du (T) formakodefinizioak aldeztuz.
‎Horren arabera: (T) r X egiazkoa da baldin eta soilik baldin pAdibide honetan p perpaus edota proposizio bat litzateke, eta X haren izena. Horrela, perpaus bat egiazkoa izango da perpaus hori ematen denean. Horren arabera, badirudiTarski egtaren ikuspegi erredundantista batera gerturatzen dela, hau da, perpaus bategiazkoa dela esatea perpaus hori esatea dela defenditzen duen teoriara.
‎zail litzateke sinestca ezagutza soihk egiazko ustea dela, justifikaziobaten beharrik iz.an gabc. Ikusmolde tradizionalak proposizio bat egiazkoa dela baieztatunahi duenean, hain zuzen, horregatik eskatzen du justifikazioa. Hots, egiarantz garamatzanjustifikazioa edo, gutxienez, uste bat egiazkoa izatcko probabilitateak gehitz.cn dituen justifikazioa.
‎Ikusmolde tradizionalak proposizio bat egiazkoa dela baieztatunahi duenean, hain zuzen, horregatik eskatzen du justifikazioa. Hots, egiarantz garamatzanjustifikazioa edo, gutxienez, uste bat egiazkoa izatcko probabilitateak gehitz.cn dituen justifikazioa. Justifikazio epistemikoa esaten zaio horri.
‎Ez du zerikusirik esanahi arau-emaile tradizionalarekin, Quineren iritziz ebidentzia honako hau baita: proposizio bat egiazkoa dela pentsaraztendigun arrazoiak oinarri sendoa edukitzea. Baina arrazoi onaren nozioa ez da psikologiaenpirikoaren kontzeptua, ez da nozio zientifikoa, asko jota zio filosofiko baten, tresna?
‎Formula bat inteipretazio baterako egiazkoa izango da interpretazio horren unibertsoko elementuez osatutako segida guztiek formula asetzen badute. Formula egiazkoa badaI interpretazioan, I formularen eredua dela esango dugu ere; formalki I |= A idatziko dugu.
‎Hizkuntza da, ordea, etnia baten egiazko oiñarria. Hizkuntza berezirik gabe, ez dago egiazko etniarik; eta etnia bat ez dagoen lekuan, erresuma bat eraiki diteke beharbada, baiñan ez nazio bat.
‎Eta alde batetik egia da, nekazari txikiei lursailak kentzea izerditan hasteko moduko kontua delako, eta gezurrik ez dio Di Ruggerok, ze oparitu, ez diote ezer oparitu. Izatekotan, lapurtu egin du.
‎Bere parekotzat hartzen ninduen— Gerra bukatu ote den galdetzen diot. Bukatu zela esan zuten orain dela urtebete inguru, eta alde batera egia dirudi, zeren orain ez baita lehengo tiro hotsik entzuten. Baina, bestera, ez da bukatu, seguru nago.
2005
‎Hau da, kratilismoan oinarritutako azterbidea, zein hitzen eta gauzen arteko lotura eternalean oinarritzen baitzen. Honela hitz batek egiazkoa eta aldagaitza den errealitate bat jasotzen du. Ikuspegi platoniko honetatik hitzak sakralizatu egiten dira.
‎Pentsa dezatela maitaleen ihesaldia izan dela, familiari azaltzeko beldur zirela. Eta hein handi batean egia da. Bihotza ez da norbaitek proiektua deuseztatzeko lan egingo duela diotson bakarra.
‎Arratsalde hartan, herrirako bidea hartzeko etxetik atera nintzenean, eguraldiarekin eta urteko kronikarekin baino endredatuago nenbilen telebistan aditutako beste lerdokeria batekin, urte berriak eragindako topikotzar horietako bat egia esan: urte berrirako nahiak eta desioak planifikatu beharra.
‎Rosasek, eskua astinduz, alde egiteko agindu zidan. Ospa egin nuen, amorru apur batez egia esateko. Sukaldera jaitsi eta mahaiaren aurrean eseri nintzen, ea nor edo nor agertzen zen, kondenatu bat epaileen zain bezala, beldurrez eta ezin nekatuago.
2006
‎Gisa batez egia da, baina ez guztiz ere. ELB Confederation Paysanne n ildoan ari da, Jose Boveren sindikatuarekin batera.
‎Maiz ez da gauza erraza izaten mezu bat egiazkoa den zehaztea, hartzaileari uste okerra sorrarazteko duen ahalmenean oinarritzen baita. Gaur egun, bi zutabetangarkia bere osotasunean hartu, eta, bigarrenik, testuinguruaren arabera interpretatzen da (De la Cuesta, 1995:
‎Gauzak aldatzen hasi ziren harrezkero, baina ez berehala. Batetik egia da tarteka deitu egiten zidala zer edo zer eskatzeko: baso bat ur eman niezaiola, aurrean zeukan liburua alda niezaiola...
‎Eta, alderantziz, pentsatu irakurritako istorioan sinesten hain zaila den hori egia izan daitekeela. Atal batean ehunetik laurogei asmatutakoa bada, beste batean egia izango da hamarretik bederatzi.
‎Hartan geratuko ziren kontu tristeok. Egun batez, ordea, emakumeak nire lagunaren kontra esandako destaina batek egiaren aurrean jarri ninduen: jeloskor zegoen, bera izan zen nire lagunaren salataria!
‎[5] I. Hipotesi faltsu batek egiaren antzari eustea erraza da, erabat orokorra denean, definitugabeko terminoak erabiltzen dituenean eta kasu partikularretara jo beharrean konparaketak erabiltzen dituenean.6 Hori bereziki harrigarria da bereizketa moral guztiak egiteko gaitasuna arrazoimenari bakarrik, sentimendua aintzat hartu gabe, egozten dion filosofiaren kasuan. Edozein kasu partikularretara joz gero, hipotesi hori ulergarria ere izatea ezinezkoa da, deklamazio eta diskurtso orokorren bitartez irudi engainagarririk osa badezake ere.
‎Ez ditut aipatuko hiru baino. a) Alde batetik, egia bilatu izan du beti filosofiak, egiaren kontzeptua eta balioa desberdina izan badaiteke ere filosofia batetik bestera: baten egia besteak ezinezkotzat jo dezake. Nolanahi ere, filosofian, funtsezko gai bat baino gehiago, bultzatzaile nagusitzat har daiteke egiaren bilatzea edo asmatzea, bereziki guztiaren funtsaren egia, eta Kojevek bizialdi ia osoa eskaini zion bilatze horri. b) Bestetik, denboraren inguruko gogoetak eman dizkio filosofiari orrialderik ederrenak:
‎ume batek egia zaharrak
‎Dena metala, dena izarniadura, dena itxura. Dena gezurra, edo beste moduko bateko egia. " Egia latinoen erara", esango nuke.
2007
‎Esan dit batek egia esanda omen da eiten faltatu.
‎Kafeinaren antzeko substantzia bat egia esan, ez da kafeina bezain kitzikagarria dauka, era berean, baina kafean hori baino askoz ere kopuru txikiagoan agertzen da teobromina izeneko.
‎890 Elkarte hori ezin da kontsideratu federazio bat Estatu federalaren zentzuan, Bund izena eraman arren (oraingo Bundesrepublik Errepublika Federal itzuli ohi da): botere zentral bat egiazkorik ez du inoiz izan; eta Elkartean kide ziren, esaterako, Ingalaterra, Herbehere eta Danimarkako erregeak ere, bazituztelako menpekoak behialako Inperio Erromatar Germaniar Santuko lurraldeetan (Hannover, Luxemburgo eta Linburgo, Holstein). Beharbada gaurko Europako Batasunaren antzekoago zerbait bezala pentsatu behar da.
‎Orduan, Hegel arteaz mintzo bada esaterako, italiarren izpiritu nazionalaz eta hark ernarazi duen arte moldeaz solasta daiteke, baina horrek errigortsuki ez dirudi Volksgeist bat historikoa zuzenbidearen filosofiako zentzuan, historia unibertsaleko agente, Estaturik ez baitu sortu. Are, esaterako, Volksgeist espainol naturalak ere, Estatua sortu du, baina askatasunarentzat bide unibertsal bat egiaz zabaldu duenik ez da asko ikusten, beharbada Hegel-entzat Volksgeist bat historia unibertsalekoa gradu minimoan eta zeharka soilik izango da, esan, ez du esaten, aintzat hartu ere ozta ozta egiten du (oraindik Estaturik gabeko holandesek askatasunaren bidea Espainia despotikoaren aurka urratu dutela, ez du isilik utzi).
‎Ziria sartu gabe, konbentzitzeko artea; horixe behar du izan erretorikaren muinak. Argudioaren eta erretorikaren mundu honetan, gure mundu partikular honetan, konbentzitu adiera erabiltzen dugu azpimarratzeko norbaitek gure postulaturen baten egia bere egin duela. Aldiz, limurtu adiera erabiltzen dugu norbait ekintza bat egitera animatzen denean.
‎Argudio mota honen estrategia da esatea ezen inork ez badu frogatu enunziatu bat egiazkoa dela, onartu beharra dagoela enuntziatua faltsua dela. Eta, kontrara, baldin eta frogatu ez bada gezurrezkoa dela, onartu beharra dagoela egiazkoa dela.
‎[Azken] hauen bitartez onduriko izpiritua ez da beste eragileez gain beste bat, ezpada guztiak burutuz betegin egiten dituena. Lehenik eta behin nazio bat egiaz halako bat bilakatzen da, harengan halakoa izan nahi izateko pentsamendua zoritzen denean, hala halakoa izateko sentimenduak gogobizitzen duenean721.
‎ni pentsatu (objektu bihurtu) hori eta hori pentsatzen ari naizena (subjektua) daukat, egiazko ni subjektu hau inoiz atzeman ezin dudala berbaitan, hots, subjektu den bezainbatean, ezpada objektutara pasatuz bakarrik, beraz jada ez dela ni/ subjektu bat egiaz. Subjektua bera ezin da ezagutu; ezagutzearen aurrebaldintza da beti.
‎Hizketa komunitate bat, gutxienez hizkuntza bat egiaz partekatzen duten hiztunen talde batek osatzen du, zeinak gainera arau eta balio soziolinguistikoen multzo bat komunean duen.138
‎ageriko zioten guztiek. Hamarkada batez egiaz, hainbat gauza aldatu ziren ene bizitzan, non ez nuen gehiago bilduma zehatzaren moldatzeko indarrik ere.
‎Alde batetik egia zen eta, bertzetik, susmagarritasun politikoa gaineratzen ahal zion arazoari.
‎Nundik dator, zure ustez, botiga tzar hori? — eta orduan, irriz hasi zen — ez nian horri pentsatzen, bainan, banakian egun batez egiak berriz agertzea zukela, haugi, mintzatuko gaituk — sukalderat itzuli ginen — pausa ordua duk berdin, balia dezagun — eta ama deiturik, biek betan hau kondatu zidaten — mila bederatzi ehun eta berrogoita hiruan, gerla zukan, gu merkatuan izan ginen egun hartan, manaturik joan nindian," erreziztenziak" manaturik. Aintzin bezperan, beren" maquisard" leial bat arrestatua izan zian, Donapaleuko presondegirat ekarria eta, gaua zelata, eskapatu ahal izan zian.
2008
‎funtzio metalinguitikoa nagusitzeak, kodeari estatus berria eskuratu diotenak izendatzeak, azken bi kopla hauek liburua argitaratzera doala jakitean idatzitakoak izateak, honako ondorioari irekitzen diote bidea: Linguae> Vasconum> Primitiae> argitaratzen duen Etxepare, kultura errenazentistak ekarritako sentsibilitate berrian zeharo murgildurik ez egonda ere, sentsibilitate berriaz ohartzen da eta hainbat alderditan behintzat bat egi
2009
‎Baziren nekazariak nagusiari uztaren eta kabalen erdia edo beste zatiren bat ordaintzen ziotenak, eta baziren beste batzuk dirutan pagatzen zutenak. Eta baziren beti istiluak, laborariak esaten zuela aratxea hil zitzaiola, batak egia zela, besteak ezkutatu egin zuela...
‎Estatistika errealitate baten egia ezagutzen laguntzen duen tresna da, eta bizitzako hainbat eremutan inbaditzen gaitu. Baina erabilera txarrak eta estatistikekin egiten diren gehiegikeriek, zenbaitetan, justifikatu egiten dituzte biztanleriaren parte batek estatistikarekiko dituen errezeloak.
‎zerbait, primateetan ere kausitu ahal da). Eboluzioaren milioika urte horietan, ordea, garuneko neuronen zirkuituak taxutu dituztenotan, eta baita gure sentitzeko eta pentsatzeko ahalbideak ere hortaz, gizaberetxoaren preokupaziorik larriena eta zientziarik behinena ez da izan kabinete batean egia objektiboa eta razionalki frogatua destilatzea, baizik ere, ororen aurretik (nahiz ez bakarrik!), bizi borroka gorria, izaki erkin baten biziraupenerako beharrezko disimulu, maltzurkeria, antolaketa zorrotz, indarkeria, amarru gezurrekin, argumentu razionalak baino askoz gehiago. Ez da arrazoizkoa orain gizaberea, arrazoimenaren gizaingerutzat harturik, bere funtzioetako batera murriztea.
‎edo erlijioaren beste kontzeptu batekoa da. Jainkoaren kontzeptu ez arrazoizko (mitologiko, erlijiozko) baten egiazko edo ez egiazkotasun razionalaz galdetzeak, berak ez du arrazoizko lekurik erakusten. Linguistikoki harrigarria, orduan (teologikoki ez derrigor),, jainkoaizun?
‎Politika utzirik (Krutwigen Vasconia, etc.), alde batetik antropologoen lanaren ezohiko harrera sozial esplikagarriak (Barandiaran, Caro Baroja), bestetik antzinaroan edo herri tradizio zaharretan (lan tresna, etab.), euskal? estetika batentzat erroen bilaketak arte plastikoetan (Txillida, Oteiza), pinturan, literaturan (M. Lekuona), zineman (Larrukert), etab., sentsibilitate berria iragartzen eta ber denboran ekoizten zuten, espirituen iraultza bat egiaz. Horren analisi zehatzagoa ez dagokio leku honi.
‎Bitorianoren ama eta Bitoriano bera dardararazi zituen infernua, Eliza kristauak adelatua zen, judu baino greko eta erromatarragoa, gero mendebalean botere politikoarekin uztartua eta, instantzia kritikoa barik? ordena sozialaren berme nagusi bihurtua, zapalduen zapaltzaileagoa, Eliza kristau modernoa bereziki, puritano burgesa, familia gaixoentzat sare bat egiaz infernuzkoa bilbatuz bekatua, deabrua, sentsualitatea eta zigor eternalarekin, eta zerikusi oso gutxi justiziagaz edo pobreen salbazioaz.
‎Euskal Herri hori, bere mendi basoetan itxia (Arrutik hain positiboa ikusiko duen menditar izate horretan), oraindik zibilizatzeke dago. Baiespen hori frogatzen Castelarrentzat ez dago zergatik alferrik nekatu, bere entzuleentzat eta bera inguratzen duen kulturan axioma historiko baten egia eta ebidentzia du eta,, que las playas mediterráneas se abren a todos los adelantos, y las montañas vascas y navarras se alzan para todas las resistencias? 145. Euskal mendiak progresoaren ideia orori uko egiten dioten murru itsuak izan dira beti.
‎ezin pozikago zegoen, beraz, Miryamen erreakzioarekin, liluratuta ere bai, ausaz, hain zituen begiak une hartan Miryamen begietara emanak?, baina, belabeltzak zeru oskarbia zeharkatzen duenean bezala, itzal beltz batek zeharkatu zuen orduan mutilaren betargia: bazirudien, izan ere, Miryamek primeran erreakzionatu zuela, baina berdin erreakzionatuko ote zuen muinoia erakusterakoan?; esan nahi baita Domingo beldur zela, baita lotsa ere, gauza bat baitzen egia hitzez biluztea eta beste bat hitzez biluzitako egia inori erakustea, hain zen bere egiazko egia hura, mutilatu baten egia, azken batean, mutilatuak ezin mutilatu zuena, itsusia eta nardagarria; nola iritsi zen, baina, Domingo puntu hartara, Miryami kanarioarekin lotutako bere historia kontatzeko asmotan hurbildu zitzaionean, kontatze hutsarekin neska bereganatuko zuelako ustean?
‎–Hemen loteria gutxiago eta justizia gehiago behar duk? esaten zian, eta nik ez nioan orduan ulertu, baina urte batzuk geroago bai, beste egun batean egia aitortu nion arte: –Arrazoi duzu, osaba, loteriak zenbaki bat saritzen baitu, eta justiziak guztiak.
‎Lekuko hori da erruduna. / Egon behar du moduren bat egia jakiteko!
‎Lekuko hori da erruduna. / Egon behar du moduren bat egia jakiteko!
‎HAIZEA: Ba gauza bat egia dok gitxienez. Maittmindu ein nok.
‎Lehendabizi, justizia eskubideak biktimen eskubideen urraketak ikertzeko eta epaitzeko beharrezkoa den sistema judiziala moldatzeko erantzukizuna jartzen du Estatuaren gain.Zigorgabetasuna ekiditeko balio duen sistema bat eta amnistia eta preskripziokasuak murriztuko dituen legedi bat diseinatu ditu. Betebehar hori gero etaargiago azaltzen da nazioarteko printzipio bezala, jurisprudentzian eta nazioartekoebazpen ezberdinetan32 Horrez gain, giza eskubideen urraketa larrien ikerketanbereizitako fiskaltza bat sortzea gomendatzen dute nazioarteko tresna gehienek, biktimen salaketarik ezean ere, urraketa larrienen kasuan, ofiziozko ikerketakeramango lituzkeena, bide batez egia jakiteko eskubidea ere bermatuz.
‎Udaberria poliki poliki hasi da, eta leku askotan ia nabaritu gabe. Baina, gauza bat egia da: estazio hori aurreikusi ezin denez, tenperatura altuak abisatu gabe iristen dira.
‎Jakina denez, uztailaren 1etik aitzinera, baserri auzoetako postontziak leku bakarrean biltzeko asmoa du Correos ek, 2007ko araudi berri bati segituz. Lehendik ere, 2001ean, honelako saiakeraren bat egi zuten, baina orduan ere Herriko Etxeak mugitu eta egitasmoa geldiarazai zuten. EAren ustez, etxez etxeko banaketa kentzea “nafar batzuen bizi kalitatearen, ongizatearen eta pribazitatearen aurka doa”.
‎Aspaldiko amets bat egi bihurtuko zela sinetsi genuen: Bidasoa aldean hain beharrezkoa diren obrak behingoz akituak ikusiko genituela.
‎Baina inportantena liburuan kontatzea bera da, kontaera. Eta badago kritika bat egiarena berarena, gauzak egia balira bezala kontatzearena.
‎Martxoaren 8an, pankarta bat zeraman emakume baten argazki ederretik abiatzen naiz. Atzera jauzi handi bat egi nez...
‎Eta manipulatua izan da ez zeukalako bere buruarengan konfiantzarik. Horregatik ni ere ez naiz fidatzen pertsona horiengan, aurpegi baten egia eldarnio baten ametsarekin estali dutelako.
‎Hori guztia esperientzia zoragarria da. Azken batean amets bat egia bihurtu dugulako.
‎Aldaketa. . Aurreko liburuetan piroteknia literarioa egiten nuela esan izan didate, eta neurri batean egia da; oraingo honetan estilo horrek ez zidan balio. Estilo soilagoa, sikuagoa, estuagoa, zorrotzagoa, eutsiagoa behar nuen?.
‎ezin pozikago zegoen, beraz, Miryamen erreakzioarekin –liluratuta ere bai, ausaz, hain zituen begiak une hartan Miryamen begietara emanak–, baina, belabeltzak zeru oskarbia zeharkatzen duenean bezala, itzal beltz batek zeharkatu zuen orduan mutilaren betargia: bazirudien, izan ere, Miryamek primeran erreakzionatu zuela, baina berdin erreakzionatuko ote zuen muinoia erakusterakoan?; esan nahi baita Domingo beldur zela, baita lotsa ere, gauza bat baitzen egia hitzez biluztea eta beste bat hitzez biluzitako egia inori erakustea, hain zen bere egiazko egia hura –mutilatu baten egia, azken batean, mutilatuak ezin mutilatu zuena– itsusia eta nardagarria; nola iritsi zen, baina, Domingo puntu hartara, Miryami kanarioarekin lotutako bere historia kontatzeko asmotan hurbildu zitzaionean, kontatze hutsarekin neska bereganatuko zuelako ustean?
‎osaba Pakunin ez zuan aitaren suerte onarekin poztu: " Hemen loteria gutxiago eta justizia gehiago behar duk" esaten zian, eta nik ez nioan orduan ulertu, baina urte batzuk geroago bai, beste egun batean egia aitortu nion arte: " Arrazoi duzu, osaba, loteriak zenbaki bat saritzen baitu, eta justiziak guztiak.
‎Hori, Foucaultek, hiru mailatan garatu du: guri geuri buruzko ontologia historiko bat egiarekin harremanetan, zeinek ezagutzaren subjektu eratzen gaituen (Histoire de la folie, Naissance de la clinique, Les mots et les choses); guri geuri buruzko ontologia historiko bat botere harremanetan, zeinek besteengan eraginez subjektu eratzen gaituen (Histoire de la folie, Surveiller et punir); guri geuri buruzko ontologia historiko bat erlazio etikoan, zeinen bidez ekintza moralaren subje... Guri geuri buruzko ontologia horretan, Foucaultek dio saiatuko dela aztertzen gure orainean gertatzen diren gauzen balioaren zentzua.
‎Arkimedesek lur osoa bere lekutik mugitzeko puntu bat eskatzen zuen, finkoa eta higiezina, besterik ez. Horrela, nik ere itxaropen handiak izan ditzaket aurkitzen badut gauza bakar bat egia eta zalantzaezina dena.38
‎Arkimedesek lur osoa bere lekutik mugitzeko puntu bat eskatzen zuen, finkoa eta higiezina, besterik ez. Horrela, nik ere itxaropen handiak izan ditzaket aurkitzen badut gauza bakar bat egia eta zalantzaezina dena.3
‎Arkimedesek lur osoa bere lekutik mugitzeko puntu bat eskatzen zuen, finkoa eta higiezina, besterik ez. Horrela, nik ere itxaropen handiak izan ditzaket aurkitzen badut gauza bakar bat egia eta zalantzaezina dena.1
2010
‎Horren harira dator Etxepare Institutuaren leloa, Euskara jalgi hadi plazara, Euskara jalgi hadi mundura, 1945 urtean Bernart Etxeparek berak jasotako esaldia. Etxepare Instituaren irekierak idazle honen aldarrikapen bat egi bihurtuko duela azaldu du Urgellek.
‎Esaten dute, zenbat eta adintsuagoa izan, orduan eta bareagotzen dela gizona, baina nire kasuan ez da egia; edo alde batetik egia da, bai, yogak eta ekialdeko mistikak izugarri erakartzen naute?, baina bestetik gezurra, gero eta errebeldeagoa sentitzen bainaiz, are errebeldeagoa azken urteotan, 1980ko martxoan Oscar Romero artzapezpikua erail zutenetik?, munduan dauden injustizien aurrean: isiltasuna maite dut; isiltasunaren erdian, ordea, garrasi egin behar batzuetan?
‎eta maite zaitut, nik maitatzen dakidan neurrian, jakizu hori ere?; bada, jakizu nire jarrera berdintsua izango dela, nik ere astindu egingo baitzaitut, baita astindu ahala zu maitatu ere: ez, haatik, maitasun bigun batez, pertsona bat egiaz maitatzeak, nik uste, Egia maitatzea baitu aurrebaldintza, hitz handiak, haatik, minuskulaz idazten ere hasi genuke, eta, egia, erabil nuke, beharbada,. Egia, ren ordez, zuk ere halako zerbait diozu zeurean?, are gehiago gure kasuan, bihotzeko anaiak izatetik buruko etsaiak, etsai politiko intelektualak, alegia?
‎–Prosa ona ardoa bezalakoa da; honek bezala, bizitzen, garatzen jarraitzen du. Horretan oraindik egiazkoak diren esaldiak daude; eta, hala ere, bizitza misteriotsu batek egiarantz goratzen ditu? (Paris, 1943/IV/11).]]
‎albiste bat egiazkoa den ala ez jakitea.
‎Alderdien itaunketaren frogaren balorazioa PZLren 316 artikuluak jasotzen du: «Gainerako frogen emaitzetatik kontrakoa ateratzen ez bada, epaian egiazkotzat joko dira alderdi batek egiazkotzat jo dituenak, baldin eta alderdi horrek parte hartze pertsonala izan badu egitateotan eta horiek egiazkotzat jotzea erabat kaltegarri izan badakioke». Dokumentuen balorazioa hainbat artikulutan jasotzen da.
‎Posible nuela esan zidaten, irabazi nezakeela; egunen batean nazioarteko probetan parte hartuko nuela esan zidaten... Uste nuen amets bat besterik ez zela, baina egun batean egi bihurtu zen.
‎Esaten dute, zenbat eta adintsuagoa izan, orduan eta bareagotzen dela gizona, baina nire kasuan ez da egia; edo alde batetik egia da, bai —yogak eta ekialdeko mistikak izugarri erakartzen naute—, baina bestetik gezurra, gero eta errebeldeagoa sentitzen bainaiz —are errebeldeagoa azken urteotan, 1980ko martxoan Oscar Romero artzapezpikua erail zutenetik—, munduan dauden injustizien aurrean: isiltasuna maite dut; isiltasunaren erdian, ordea, garrasi egin behar batzuetan...
‎ederki astindu zaitut nire jardun honetan, baina maite ere izan zaitut... eta maite zaitut, nik maitatzen dakidan neurrian, jakizu hori ere"; bada, jakizu nire jarrera berdintsua izango dela, nik ere astindu egingo baitzaitut, baita astindu ahala zu maitatu ere: ez, haatik, maitasun bigun batez, pertsona bat egiaz maitatzeak, nik uste, Egia maitatzea baitu aurrebaldintza —hitz handiak, haatik, minuskulaz idazten ere hasi genuke, eta" egia" erabil nuke, beharbada," Egia" ren ordez, zuk ere halako zerbait diozu zeurean—, are gehiago gure kasuan, bihotzeko anaiak izatetik buruko etsaiak —etsai politiko intelektualak, alegia— izatera iritsi ginela......
‎a) Lehenago azpimarratu dugu usteek, sinesmenek eta iritziek badutela nolabaiteko lotura bat egiarekin eta gure ekintzekin. Eta lotura batek askatasunaren murrizketa dakar beti.
‎Hemen kokatu beharrekoak dira, hain zuzen, Saussureren" langue" eta Chomskyren" competence" kontzeptu ezagunak. ...t; abstrakzioen eta idealizazioen bidez" jokatzen dutela eta, horrela, euren kontzeptuek ere" hizkuntzaren sistema bateratua bakarrik" kontsideratzen dutela87 Hizkuntza bat, bestela esanda, ez da berez homogeneoa —hortxe daude dialekto, erregistro eta estilo linguistiko ezberdinak—, eta, horrexegatik, jakite idiomatikoa ezin da gramatika hutsa ezagutzera mugatu, baldin eta batek egiaz" esanahi zuzenak" adierazi eta ulertu nahi baditu88 Hizkuntz konpetentziaren hirugarren dimentsioa, azkenik," egokitasun" diskurtsiboari loturiko" konpetentzia testuala edo jakite espresiboa" da89: hizketa ekintzak, beti, testuinguru komunikatibo ezberdinetan gauzatzen diren ekintza indibidualak dira, eta, horrexegatik, hitz egiten jakiteko ezinbestekoa da ere une bakoitzari dagokiona kontuan hartzeko gai izatea.
‎Bestea oker zegoen, dudarik ez, baina damutuko zelakoan, ez zen hil behar. Itzuliko zen halako batean egiaren eremupera. Rotterdameko Erasmok kristauen arteko iskanbila odoltsuak saminez ikusten zituen, bakea aldarrikatu nahi izan zuen, uste baitzuen erreformatzaileak damuarazi egin behar zirela, ez akabatu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bat 123 (0,81)
batean 59 (0,39)
baten 41 (0,27)
batek 29 (0,19)
batez 20 (0,13)
batetik 11 (0,07)
bateko 5 (0,03)
batera 5 (0,03)
batentzat 4 (0,03)
bati 3 (0,02)
batekin 2 (0,01)
baten aurrean 2 (0,01)
baten bitartez 2 (0,01)
baterako 2 (0,01)
BATEN BIDEZ 1 (0,01)
Batek 1 (0,01)
Batetik 1 (0,01)
batak 1 (0,01)
bataren 1 (0,01)
batekiko 1 (0,01)
baten gaineko 1 (0,01)
baten gibelean 1 (0,01)
baten ondoan 1 (0,01)
baten ondotik 1 (0,01)
batendako 1 (0,01)
bati buruzko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bat egia bihurtu 19 (0,13)
bat egia esan 16 (0,11)
bat egia bat 9 (0,06)
bat egia ez 6 (0,04)
bat egia jakin 5 (0,03)
bat egia aitortu 4 (0,03)
bat egia erakutsi 4 (0,03)
bat egia ere 4 (0,03)
bat egia kontatu 4 (0,03)
bat egia bilakatu 3 (0,02)
bat egia den 3 (0,02)
bat egia hau 3 (0,02)
bat egia jo 3 (0,02)
bat egia taula 3 (0,02)
bat egia te 3 (0,02)
bat egia ukan 3 (0,02)
bat egia auzo 2 (0,01)
bat egia azaldu 2 (0,01)
bat egia beharrezko 2 (0,01)
bat egia bera 2 (0,01)
bat egia beste 2 (0,01)
bat egia erantzun 2 (0,01)
bat egia ezagutu 2 (0,01)
bat egia gertatu 2 (0,01)
bat egia maitatu 2 (0,01)
bat egia oso 2 (0,01)
bat egia zahar 2 (0,01)
bat egia absolutu 1 (0,01)
bat egia amodio 1 (0,01)
bat egia antz 1 (0,01)
bat egia aratz 1 (0,01)
bat egia argi 1 (0,01)
bat egia ari 1 (0,01)
bat egia aurresuposizio 1 (0,01)
bat egia azaleratu 1 (0,01)
bat egia b 1 (0,01)
bat egia baieztatu 1 (0,01)
bat egia baino 1 (0,01)
bat egia balio 1 (0,01)
bat egia batzorde 1 (0,01)
bat egia baztertu 1 (0,01)
bat egia behar 1 (0,01)
bat egia berriz 1 (0,01)
bat egia betirako 1 (0,01)
bat egia bila 1 (0,01)
bat egia bilatu 1 (0,01)
bat egia do 1 (0,01)
bat egia eduki 1 (0,01)
bat egia egin 1 (0,01)
bat egia eldarnio 1 (0,01)
bat egia eremupe 1 (0,01)
bat egia errebelatu 1 (0,01)
bat egia ezarri 1 (0,01)
bat egia ezin 1 (0,01)
bat egia eztabaidaezin 1 (0,01)
bat egia fedegabe 1 (0,01)
bat egia funts 1 (0,01)
bat egia gisa 1 (0,01)
bat egia gizarte 1 (0,01)
bat egia goratu 1 (0,01)
bat egia gorri 1 (0,01)
bat egia hala 1 (0,01)
bat egia halako 1 (0,01)
bat egia handi 1 (0,01)
bat egia harrapatu 1 (0,01)
bat egia harreman 1 (0,01)
bat egia hurbil 1 (0,01)
bat egia hurrengo 1 (0,01)
bat egia huts 1 (0,01)
bat egia ikusi 1 (0,01)
bat egia infernu 1 (0,01)
bat egia iritsi 1 (0,01)
bat egia iruditu 1 (0,01)
bat egia izen 1 (0,01)
bat egia jarri 1 (0,01)
bat egia leku 1 (0,01)
bat egia metaforiko 1 (0,01)
bat egia moldatu 1 (0,01)
bat egia nahi 1 (0,01)
bat egia objektibo 1 (0,01)
bat egia oinarri 1 (0,01)
bat egia partekatu 1 (0,01)
bat egia sartu 1 (0,01)
bat egia sentitu 1 (0,01)
bat egia suposatu 1 (0,01)
bat egia ukatu 1 (0,01)
bat egia ulergarri 1 (0,01)
bat egia urrundu 1 (0,01)
bat egia zabaldu 1 (0,01)
bat egia zeharo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia