2001
|
|
Ikerketa hori klasiko bat da, ikertzeko metodologia berria (matched guise technique) plazaratu zuelako. Matched guise techniquehorretan, elebiduna den gizabanako batek testu bat irakurtzen du ukipen egoerandauden bi hizkuntzatan, eta ikerketa horretan parte hartzen duten gizabanakoek irakurlearen nortasuna diferentzial semantiko
|
batekin
ebaluatu behar dute. Gizabanakoek pentsatzen dute testua irakurtzen duena bi pertsona ezberdin direla, eta, egindako ebaluaketa erabiliz, hizkuntzekiko jarrerak inferi daitezke.
|
2009
|
|
Honetarako, arratoi bikote bat egoera ezezagunbatean jarri nahi denean, hondarrean sartu bezain laster hasiko daebaluazioa. Egoera ezagun
|
bat
ebaluatzeko, ordea, datuak bildubaino lehenago arratoiak elkar ezagutzen utziko ditugu denbora tartefinko batez (5 minutu, elkarren segidako bi egunetan). Egoeraezezagunean egon den bikotea berriro aprobetxatzeko, lehenengoegoera ezezagunean, farmako antsiolitiko bat ebaluatzea dago (egoera honetan farmako honen efektua nabariagoa baita) eta hurrengoegunean egoera ezaguna izango denean, farmako antsiogenikoaebalua daiteke (egoera ezagunean bere efektua nabaritzeko).
|
|
Egoera ezagun bat ebaluatzeko, ordea, datuak bildubaino lehenago arratoiak elkar ezagutzen utziko ditugu denbora tartefinko batez (5 minutu, elkarren segidako bi egunetan). Egoeraezezagunean egon den bikotea berriro aprobetxatzeko, lehenengoegoera ezezagunean, farmako antsiolitiko
|
bat
ebaluatzea dago (egoera honetan farmako honen efektua nabariagoa baita) eta hurrengoegunean egoera ezaguna izango denean, farmako antsiogenikoaebalua daiteke (egoera ezagunean bere efektua nabaritzeko).
|
|
Frogaren helburua, aldiz, depresio egoera sortzen duen farmako batedo baldintza
|
bat
ebaluatzea bada, animalia mugitzen dagoen denbora kuantifikatu da (aktibitate depresiboak mugimendu denbora laburtukodu). Froga hau gauzatzeko gehienez 5 minutuko neurketak egin behar dira; izan ere, animalia uretan egoteak hipotermia sortzen du eta animaliarenportaera lokomotorra aldatu egiten du.
|
2012
|
|
o Prozesuko edozein aldagairen (pH-a, denbora...) eta errendimenduaren arteko harremana sakabanaketa grafiko
|
baten bitartez
ebaluatzeko.
|
2015
|
|
e) Irizpide anitzeko ebaluazioa: proiektuen ebaluazioa dimentsio anitzen ikuspegi batetik egiten du, non hainbat alternatiba irizpide multzo
|
batekiko
ebaluatzen diren. Erabakiak hartzera laguntzea du helburu eta EEren oinarrizko metodologiatzat jo da balioen «konparagarritasun ahul»ean oinarrituta.
|
|
IAESaren bidez, ordea, NEBen dimentsioak era integratu
|
batean
ebalua daitezke (ebaluazio irizpide bakarra erabili barik). Era berean, bide horrek eragile sozialen partaidetza onartzen du erabakitze prozesuetan, oro har, kasu errealetan erabakiak hartzeko erabilgarria den tresna oso eta integrala bilakaraziz IAESa.
|
|
Atal honetan, jarduera matematikoaren ebaluazioa egiteko bi modu konparatuko dira. Alde batetik, jarduera matematikoa gauzatze maximoko irizpide absolutu
|
baten arabera
ebalua daiteke. Bestetik, ebaluazioa gauzatu daiteke curriculumetik hartutako arau baten arabera.
|