Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎Ikerketa hori klasiko bat da, ikertzeko metodologia berria (matched guise technique) plazaratu zuelako. Matched guise techniquehorretan, elebiduna den gizabanako batek testu bat irakurtzen du ukipen egoerandauden bi hizkuntzatan, eta ikerketa horretan parte hartzen duten gizabanakoek irakurlearen nortasuna diferentzial semantiko batekin ebaluatu behar dute. Gizabanakoek pentsatzen dute testua irakurtzen duena bi pertsona ezberdin direla, eta, egindako ebaluaketa erabiliz, hizkuntzekiko jarrerak inferi daitezke.
2009
‎Honetarako, arratoi bikote bat egoera ezezagunbatean jarri nahi denean, hondarrean sartu bezain laster hasiko daebaluazioa. Egoera ezagun bat ebaluatzeko, ordea, datuak bildubaino lehenago arratoiak elkar ezagutzen utziko ditugu denbora tartefinko batez (5 minutu, elkarren segidako bi egunetan). Egoeraezezagunean egon den bikotea berriro aprobetxatzeko, lehenengoegoera ezezagunean, farmako antsiolitiko bat ebaluatzea dago (egoera honetan farmako honen efektua nabariagoa baita) eta hurrengoegunean egoera ezaguna izango denean, farmako antsiogenikoaebalua daiteke (egoera ezagunean bere efektua nabaritzeko).
‎Egoera ezagun bat ebaluatzeko, ordea, datuak bildubaino lehenago arratoiak elkar ezagutzen utziko ditugu denbora tartefinko batez (5 minutu, elkarren segidako bi egunetan). Egoeraezezagunean egon den bikotea berriro aprobetxatzeko, lehenengoegoera ezezagunean, farmako antsiolitiko bat ebaluatzea dago (egoera honetan farmako honen efektua nabariagoa baita) eta hurrengoegunean egoera ezaguna izango denean, farmako antsiogenikoaebalua daiteke (egoera ezagunean bere efektua nabaritzeko).
‎Frogaren helburua, aldiz, depresio egoera sortzen duen farmako batedo baldintza bat ebaluatzea bada, animalia mugitzen dagoen denbora kuantifikatu da (aktibitate depresiboak mugimendu denbora laburtukodu). Froga hau gauzatzeko gehienez 5 minutuko neurketak egin behar dira; izan ere, animalia uretan egoteak hipotermia sortzen du eta animaliarenportaera lokomotorra aldatu egiten du.
2012
‎o Prozesuko edozein aldagairen (pH-a, denbora...) eta errendimenduaren arteko harremana sakabanaketa grafiko baten bitartez ebaluatzeko.
2015
‎e) Irizpide anitzeko ebaluazioa: proiektuen ebaluazioa dimentsio anitzen ikuspegi batetik egiten du, non hainbat alternatiba irizpide multzo batekiko ebaluatzen diren. Erabakiak hartzera laguntzea du helburu eta EEren oinarrizko metodologiatzat jo da balioen «konparagarritasun ahul»ean oinarrituta.
‎IAESaren bidez, ordea, NEBen dimentsioak era integratu batean ebalua daitezke (ebaluazio irizpide bakarra erabili barik). Era berean, bide horrek eragile sozialen partaidetza onartzen du erabakitze prozesuetan, oro har, kasu errealetan erabakiak hartzeko erabilgarria den tresna oso eta integrala bilakaraziz IAESa.
‎Atal honetan, jarduera matematikoaren ebaluazioa egiteko bi modu konparatuko dira. Alde batetik, jarduera matematikoa gauzatze maximoko irizpide absolutu baten arabera ebalua daiteke. Bestetik, ebaluazioa gauzatu daiteke curriculumetik hartutako arau baten arabera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia