Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2008
‎Irrati programazioa igorle batek audientzia bati denbora tarte jakin batean eta parrilla gisa egituratuta barreiatzen dizkion programa jakin batzuen multzoa da. Definizio orokor hau, hala ere, beste autore batzuek emandakoekin gara daiteke.
2011
‎mundutik aparte bizi den herria da, ez baitute inorekin inolako harremanik. Trena bertatik pasatzen zenean munduarekin konektatuta zeuden; orain, aldiz, bakanak dira kanpoko bisitak, eta euren idiosinkrasia originala bezain xelebrea da, garai bateko denboran kokatua: etxeak aspaldikoak dira, arropak noizbaitekoak, eta bertakoen orrazkerek beste mundu batekoak dirudite.
2013
‎Azkenik, filogenesiaren eta ontogenesiaren arteko harremanari dagokionez, espezie edo talde batek denboran mantendutako jokabideek espeziearen garapen filogenetikoan eragina izan dezaketela aldeztu zuen Baldwinek. Ideia hori argitzearren, adibide bat jarriko dugu.
2015
‎Espetxeko bizi kalitatean eragiten duen beste aldagai garrantzitsu bat denbora da. Denborak esanahi berezia hartzen baitu espetxean; izan ere, kondenak denbora tarte kopuru bat baino ez dira (Matthews, 2003).
2019
‎bi noranzkoko erlazioa dela, alegia. Lurralde jakin batean denboran zehar txandakatzen diren giza okupazioak ez daude, hortaz, elkarrengandik isolatuta, bilakaera ekologiko komun baten parte diren heinean. Prozesu hauen konplexutasuna aintzat hartzea eta behar bezala ikertzea funtsezkoa da egungo paisaia kulturalen sakontasun historikoa ulertzeko, haien formazioan eragin duten faktore desberdinak identifikatzeko eta haien ondare balioak modu eraginkorrean kudeatzeko.
2020
‎6 urte Inguruko plano eta mapa errazak erabiltzea, eta herriko, bailarako kultura ondarearekin loturiko elementuak identifikatzea eta kokatzea. Inguruko paisaiaren marrazkiak eta oinarrizko krokisak diseinatzea, bereziki ondare natural eta arkitektoniko nahiz teknologikoarekin loturik. Behaketarako erremintak erabiltzea. Plastilina edo maketak erabiliz kultura ondarearekin loturiko elementuak diseinatzea. Kultura ondarearekin loturiko lamina, diapositiba, bideo, informatika programak erabiltzea. Irteeretan eta ikustaldi kulturaletan parte hartzea. Tokiko kultura ondarearen elementuekin loturiko datuak eta informazioa biltzea. Bailarako, herrialdeko etxe, eliza, jai, usadio eta ohiturak behatzea eta alderatzea. Norberaren, herriaren, bailararen historiarekin loturiko argazkiak biltzea. Ikaslearen, herriaren eta bailararen friso historikoa egitea. Tokiko/ bailarako eta norberaren familiako usadio eta ohiturak eta festak biltzea eta informazioa lantzea. Jolasak planifikatzea era autonomo eta sortzailean. Jolasak: ...a eta errespetua izatea. Herriko kultura eragileekin harremanak izatea eta saioak antolatzeari ekitea. Herrian antolatzen diren kultura aktibitateetan gurasoekin parte hartzea. Familiako iturrietatik abiatuz, haien artean ahozkoari garrantzia emanez, iragan hurbileko memoria (herrikoa, adibidez) berreraikitzen hastea jasotako informazioari garrantzia emanez. Eguneroko bizitzaren oinarrizko alderdi batek denboran zehar izaten dituen eboluzio faseei behatzea eta jarraitzea: janzkera, etxebizitza, lan egiteko moduak, errepideak, familiaren antolakuntza, jolasak... Iraganeko eta gaur egungo gertakarien eta horiek norberaren esperientziari gertukoak zaizkion alderdi historikoen arteko harremana. Iturri idatzi eta digitalak eta ikusizko hainbat iturri erabiltzea informazio historikoa lortzeko, eta tokiko, bailarako eta Euskal Herriko hurbileko historiari buruzko lanak egiteko. Aukeratutako herriko, bailarako gertakari historiko edo etnografiko baten inguruko lekukotza jasotzea ahozko informazioari garrantzia emanez. Hedabide askotarikoak erabiltzea gertuko kultura ondarearen sustapenari buruz eztabaidatzeko (egunkariak, aldizkariak, irrati telebista, telefonoa, Internet.). Ondare elementuak adierazteko seinaleak interpretatzea eta sailkatzea. Hegazkinez, itsasontziz, trenez eta kotxez egin daitezkeen bidaien simulazioak planifikatzea, herritik kanpo egon daitekeen gizateriaren ondarearekin lotuz. Eskola komunitatean parte hartzen duen ororen kultura eskubideak eta betebeharrak analizatzea. Familia eta komunitate bateko kultura ondarearen sustapenean parte hartzeko betebeharra analizatzea eta kontzientziatzea. Lantaldeetan aukerak eskaintzea informazioa, helburuak, aurkikuntzak eta esperientziak parteka ditzaten. Makina eta aparatu batzuen funtzionamendua ezagutzeko esperientzia errazak egitea (errota bat). Gertuko paisaiaren eta beste ondare elementu batzuen inguruan irudiak eta material inprimatua biltzea. Herriko elizaren, udaletxearen edo ohituren inguruko informazioa biltzea eta lantzea.
2022
‎Bestalde, esku bidezko abiadura eta jarioa ebaluatzeko, zereginen konplexutasuna kontuan hartuz, 3 proba mota sortu izan dira: 1) testu bat denbora muga jakin batean sortzea eta idaztea; 2) esaldi bat edo paragrafo bat azkar kopiatzea, eta 3) alfabetoa buruz azkar idaztea2.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia