Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Hamabostaldiaren bukaera aldera, irakurketa ozenaren jardueran aurrerapen nabarmena egin zuten. Orduan, aurrerapen handiena egin zuen ikasleari ipuin bat buruz ikastea proposatu genion. Beraz, ahoz gora irakurri beharrean, buruz ikasitakoa jendaurrean burutu zen.
‎Irakurketa ozena egitetik testu bat buruz ikasi eta jendaurrean burutzekosaiakerara pasatzetik ondorio positiboa atera genuen geure esperientzian.Hala ere, sistematizatu gabe erabiltzea arriskutsua izan daitekeela konturatzen gara. Beraz, baliabide hori egokitzat jotzen dugun arren, testua etaikaslea ondo aukeratu beharra dagoela uste dugu.
2009
‎Naturalago eta ozenago izan behar da. Hurrengo eskolarako aho korapilo bat buruz ikasi dute.
2016
‎Pasarteren batean behaztopa egin orduko edo tramaren harietan katramilaturik geratzen direnean deitzen didate eta ez dit axola, nire lanaren barruan egitekorik errazenetakoa dela iruditzen zait hori: ordubete bat hartzen dut eta orrialdea idatzita bidali ohi diet. Gutxi gorabehera ikasiak ditut bakoitzaren estiloaren ezaugarri nagusiak, kanta luze bat buruz ikastea bezala da hori, eta beren eleberrietan nire orrialdeak ikusten ditudanean ez dut inolako alderik sumatzen, ez bada askotan nire prosa argiagoa dela. Egiteko hori nire lanaren barruan sartzen dela iruditzen zait, baina ezin ditut eraman beren miseriak kontatzen hasten zaizkidanean.
2017
‎Amarekin ikasi zuen payatzen, lehenik etxean pare bat urtez, 12 urterekin lehenengoz oholtzaratu arte: “Ni milonga [1] kaxkar bat joz hasi nintzen, letra bat buruz ikasi nahian oroimenari tiraka. Irakurri eta entzundakoarekin eta gure amak gidatutakoarekin hasi nintzen neurriak eta estrofak deskubritzen (zortzikoa, dezima), zerk zerekin errimatu behar zuen ikasten etab”.
2020
‎Asteazkenean, Carles Francinok Euskal Herrian girotutako polizia nobela idatzi duen Fernando Benzo gonbidatu zuen, Jon Sistiaga ondoan zuela, SERen. Nobelaren aitzakian, Calleja omendu nahi izan zuen, eta haren uztako egia absolutuetako bat buruz ikasi genezan saiatu zen: Euskal Herrian marra ezarri beharra dago ongileen eta gaizkileen artean, eta aurrenekoen artean polizia indarrak jarri behar dira, dena ondo egin zutelako.
2021
‎Bertzalde, Guardia Zibilak bere kontakizunean dioenez, Ertzaintzaren patruila batek lapurretaren abisua hartu baino minutu batzuk lehenago, bi ibilgailurekin topo egin zuen Errenterian eta agente batek horietako baten matrikularen zati bat buruz ikasi zuen.
‎Teoria dibertigarri eta xelebre bat defendatzen zuen. Kontakizun bat, bertso batzuk, elkarrizketa bat buruz ikasteko ahalegina inoiz egin ez dutenek zioen Antilokzailtasun handiagoa dute beren gorputzetik fluido kaltegarri batzuk kanporatzeko. Aldiz, testu luzeak buruz errezitatzeko gauza direnek aisa kanporatzen dituzte substantzia kaltegarri horiek arnasketaren bidez.
2023
‎Hitzaren presentziari dagokionez, hitza irakaslearena da, nagusiki, gela barruan. Ikasleek gero eta gutxiago izaten dute ahozkotasuna sendotzeko aukera, ez dute beren artean debate formalik izaten demagun klimaren aldaketaz, ez dute poema bat buruz ikasi eta hura errezitatzen (Oi, lur, oi ene lur...), apenas antzezten duten antzerki pieza laburren bat, ez dute lagunen aurrean honetaz edo hartaz mintzatzeko ohiturarik, eta inoiz egin behar dutenean lotsatu egiten dira...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia