2000
|
|
Badakite geldirik ezin dutela iraun, horrek beren amaiera suposatuko lukeelako. Batek bide bat aukeratzen du senez; beste batek beste bide bat, zantzu bat dela-eta; hirugarren bat metodikoagoa da eta, zin zinez, ebentualtasun guztiak hartzen ditu kontuan, argumentu eta kontraargumentu denak neurtu eta, desegokiak direla ez dakien premisa batzuen arabera, ibilbide
|
batetik
bideratzen da hura zuzena delakoan, erabat harro eta fidakor arazoa maneiatzeko izan duen moduagatik. Laugarrenak, azkenik, hirugarrenak egin lez, aukera guztiak metodikoki eta arretatsu analizatu ondoren, denak oso ahulak direla onartzen du.
|
2004
|
|
Izan ere, eta Cencillok 1973az geroztik bederen proposatu zuen bezala, etika jakintza zorrotz eta kontrolatua bilaka daiteke, horretarako metodo fidagarri batzuez baliatuz gero eta formalizazio (terminologiko eta kategorial, besteak beste) bat ezarriz, giza egintzak eta jokabideak objektibatze eremutzat hartuta eta eremu horren orotaratze(" totalizazio") sistematiko eta erreferentzial
|
baterantz
bideraturik eta behaketa enpiriko hutsetan oinarriturik. Giza egintzak eta jokabideak, jakina denez, ikuspegi ezberdinetarik azter daitezke:
|
|
Gizakiaren izate etikoa ez da balio" erantsi" bat, ezta ezaugarri bat besteren artean ere, gizakiaren berezko izatea ongien eta sakonen adierazten duen dimentsioa baizik. Gizakia ez baita izate faktiko huts bat, ez eta ere izaki efiziente soil bat, baizik eta autokontzientzia duen izakia, bere buruaz eta ingurumenaz jabetzeko eta bere existentzia autoproiektu errealizatzaile
|
baten arabera
bideratzeko gaitasuna duena, mugak eta errakuntzak gorabehera.
|
2005
|
|
Hizkuntza baten benetako bikaintasuna honetan datza: haren hedatzearen bitartez, espiritua bere ahalmen propioen aktibitate eta osaketa erregular
|
batera
bideratzean edo, espirituarenganako eraginaren ikuspuntutik esateagatik, hizkuntza hark bere baitan arauei loturiko horrelako energia garbi eta bizi baten aztarna eramatean.142
|
2006
|
|
Hegelena dugu pentsaera bakarra egiazko jarduera sozial eta politiko
|
batera
bidera gaitzakeena(" iraultzailea" edo" marxista" zehaztuko du Kojevek, Bigarren Mundu Gerra artean ez da hasi ere egin), Historia zeharo amaitu ez den bitartean bederen, alegia, guztiaren funtsa goitik behera ulertu eta ondorioz globalizazioa gauzatu ez den bitartean bederen.
|
2007
|
|
" Elebitasunaren kontuan oihaneko legeak agintzen du, handiak txikia jan egiten duela" 237 I. Larrañaga: " Jakina da, bestalde, ez teorian ez praxian elebitasun sozialaren kontu hori modu iraunkor
|
batean
bideratu ezina dela" 238 Erriondo: " Zer dela eta elebitasuna aldarrikatu behar dugu?
|
2009
|
|
Denbora lineal, bakar eta ezinbestekorik onartu ordez —hau da, denak hasiera izan du eta bukaera izango du; edota historia, errepikatu ezin diren gertakizunen jarraipentzat harturik, azken xede
|
batera
bideratzen da, hain zuzen aurrerakuntzaren ideia horretan oinarritu da—, Marx eta marxismo iraultzailea —Bensaiden arabera— orainaldiko denbora zatikatuetan kokatu dira, denboren arteko diskordantzian, ezgaraiko denbora lehergarri eta ustekabekoetan, amaia seguru gabekoetan; baina ez, halabeharrezko denbora determinatzaileetan.
|
2013
|
|
Esaterako, helburu bati estu lotzen zaion bizitza oro zentzuz betetakoa al da? Hitlerren bizitza estu lotu zitzaion helburu bati; helburu
|
baterantz
bideratu zituen bere ahalegin guztiak. Hitlerren bizitzak zentzua al du?
|
2017
|
|
nire kontzientzia nire ekintzei itsasten zaie, bera da nire ekintzak, jomugek eta jomugetarako bitartekoek bakarrik gobernatzen dituztenak. Nire jarrerak, adibidez, ez dauka inongo ‘kanpokorik’, bitartekoa (sarraila) eta jomuga (espektakulua ikusgai) bateratze hutsa da, munduan galtzeko modua baino ez, gauzek edanarazia izateko modu soila, xukagarri batek tintarekin bezala, jomuga jakin
|
baterantz
bideraturiko tresna sare bat, mundua atzeko planoan duelarik, sintetikoki askatzeko. Kausazko hurrenkeraren kontrakoa da:
|