Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Baina ezer ez da egiantzekoagoa hurrengo gertaera baino, hau da, geroago, gizakiek, pentsatzean, eguzkia eta arazteko zeremoniak harremanetan jarri zituztela, baita horiek jatorrian soilik araztaile gisa pentsatu ziren lekuetan ere. Gizon bati ideia bat (su arazketa) datorkionean eta beste gizon bati beste bat (su eguzki), zer da egiantzekoagoa gizon bati bi pentsamenduak etortzea baino. Beti teoria bat edukitzea atsegin izango lukete askojakinek!!!
2001
‎Espazioa ez da sortzen osagai ezberdinak bateratuz, zeren osagaien ordez zatiak baititugu, eta, gainera, osagaiak izango bagenitu ere hauen elkartze, bateratze eta konbinatze orok beti ere espazioa baitu aurrebaldintza gisa. Geometriaren oinarria, espazioaren ezaugarrien zientzia den heinean(" hiruki baten bi zati batera hartuta hirugarrena baino luzeagoak izango dira"), begiespen honetan egongo da, ez adigaietan.
2002
‎Eraikinaren inguruko xehetasun ugari eskaintzen ditu Benthamek bere idatzietan7 Hala nola, lurraren materiala, berogailu, argi eta ur sistemak luze eta zabal azaltzen ditu. Baina batik bat bi ezaugarriren zerbitzura ezarriko ditu arkitekturari dagozkion alorrak. Batetik, zaintza eraginkorra bideratzeko eraikina bilatuko du, argiarekin eta gardentasunarekin jokatuz.
2003
‎Hau baita maitasun kontuei zuzen ekic tea, norberak ala beste norbaitek gidatuta: hemengo ederretatik abiatuta eta edertasun hura helburu, beti gora joatea mailak bezala erabiliz, batetik bitara eta bitatik gorputz eder guztietara, eta gorputz ederretatik bizimodu ederretara, eta bizimoduetatik jakintza ederretara, eta jakintzetatik jakintza hartan amaitu arte, edertasun haren jakintza besterik ez dena, eta edertasuna bera zer den ezagutu arte.
‎3 Lehenengo bi legeen eta horien ondoriozko betebeharren menpe ez daudenei, alabaina, nahierarako lege deritze: legeok ez dute zehazten testamentu batean bi, bost edo zazpi lekuko izan behar diren, preskripzioa hogei, hogeita hamar edo berrogei urte igarotakoan eskuratzen den, edota moneta publikoaren balioa handiagoa ala txikiagoa izan behar den; hor, bada, nahierarako legeak ditugu, alegia, denbora eta lekua kontuan izanda, gauzak modu desberdinetan zehazten dituzten legeak.
‎Gizarteak iraun egingo du, erlijioak eta politikak bat eginez gero. Horregatik, jakin beharra dago nola egiten duten bat bi biok, ordena eratzeko nola banatzen diren eta zein den bakoitzari dagokion ministerioa. Zernahi gisaz, gai hori gizarte planaren oinarrizko atala denez gero, eta lege zibilekin lotura estuak dituenez gero, hurrengo kapituluan aztertuko da.
2004
‎Kontzientzia etikoak subjektu etiko egiten gaitu gizon emakumeok. Ez gara bi kontzientziaz ari, kontzientzia bakar baten bi aurpegiez baizik, aurkia eta ifrentzua bailiran. Eta kontzientzia bakar hori kontzientzia metafisiko ere bada, subjektu etiko ezagutzailea subjektu metafisiko egiten duena, hain zuzen ere.
2006
‎(Baillie 2000, 210). Txirrindularitzaren gaineko kritikari ideal batek biak oso onak izan direla onartuko luke eta bi txirrindulari horien arteko konparaketa egitea alferrikakoa dela ere esango luke.
‎Aristotelesen etika ere talde berean kokatzen da. Dena dela, badago desberdintasun aipagarri bat bien artean. Aristotelesen ikuspegian gizaki bertutetsua eredu bat da, besteok jarraitu behar dugun eredua, hain zuzen ere.
‎Baina baldin ispilu bakarra nolabait bi bada (bikoiztuz baitabil), ispilua funtsean baldin bada bata eta bakarra den argia ez bezalakoa, orain, bataren eta biaren arteko edota argiaren eta ispiluaren arteko lankidetzaz gogoeta egitearren para ditzagun aurrez aurre paraleloki ispilu bi, eta heda dezagun argi monokromatiko barreiatu bat bien artean, besterik sartu gabe. Eta zuzenean eta berehala ikusiko dugu (ez dakigu oso ondo nola eta nondik) bitasun azkengabea, geuri aurkeztuko baitzaigu (argiari esker) deusez infinitu gisa; infinitu eta amaigabea, bai, baina gainera, eta oroz gain, hutsa.
2008
‎Zuzenbidea definitzen da askatasunaren bide bezala, hain zuzen. Gizarteak eta Estatuak osatzen dute osotasun baten bi mutur. Lehenengoa" beharren eta nahien sistema" da, hau da, harreman ekonomikoen egitura, beti interes partikularrak ordezkaturik; bigarrena, interes orokorrak.
2009
‎Platonek, aldiz, ez. Platonek munduaren bertze aldean, txanpon baten bi aurpegi balira bezala, ikusten du beharrezkotasunaren mundu hori, mundu logiko hori. Platonen teorian ez bezala, Kantengan subjektu objektu bereizketa nabaria da.
2011
‎Ez bitasunetik ez dator monoteismoa ugaritasuna baizik, politeismoa agerpen orok bat bi jokoa baitu oinarri eta agertu ez denak, ageriaren oinarrian dagoen ez agerikoak ez baitu zenbakirik, Brahma ez da berez bat, ez bi baizik, eta ez bi bada, ez bat ere bai, ezin da eta zenbatu batak, berez, bia baitakar, eta biak, hirua, eta segida [infinitua zero bat, zero bat, zero bat, sistema binario orosortzailea zero bat, zero bat, ezdena badena, ezdena badena, Shakti jainkosaren mila bes...
2013
‎gauza bera esaten al dugu Blade Runner filma gustuko dugula eta Blade Runner filma ona dela diogunean? Badirudi denok atzematen dugula bereizketa bat bi baieztapen horien artean. Batetik, lehenengo baieztapena (hau da, gustuko dut Blade Runner filma) guztiz subjektiboa da, bigarrena (hau da, Blade Runner filma ona da, edo Blade Runner filma klasiko bat da, edo...) ez bezala.
‎Tesi hori da gogoeta honen abiapuntua. Aipatu ditugun pasarteek eta egileek, nork eta zeinek bere erara, iradokitzen dute gure sinesmen eta usteen zakuan badagoela (gutxienez) halako amildegi edo mozketa bat bi zatiren artean. Batetik, materiazko egitateen gaineko sinesmen eta usteak daude.
2014
‎Nola irakurri behar ditugu bi agerpen horiek batera? Eta ‘ametsak’ distortsionatutako esaldi oso baten bi atal gisa tratatuko bagenitu, alegia, bitan erdibituta dagoelako baldin bada irakurtezina. Soluzioa litzateke, beraz, proposizio osatua eraikitzea:
‎Charles Vidor en Rapsodia ren funtsezko lezioa da maite dugun emakumearen maitasuna jasotzeko gizonak erakutsi behar duela bera gabe bizirauteko gai dela, nahiago duela bere misioa edo ogibidea emakumea baino. Bat bateko bi lezio daude: (1) nire ibilbide profesionala da gehien axola zaidana, emakumea dibertsio soil bat da, distrakzio bat; (2) emakumea dena da niretzat, neure burua umiliatzeko prest nago, neure duintasun publikoari eta profesionalari uko egingo nioke berarengatik.
2016
‎Eta darrai Darwinek, Linneoren arrimuan: " Lineok kalkulatu duenez, baldin landare batek bi hazi bakarrik sortuz gero eta ez dago hain emankortasun urriko landareriketa honek sorturiko landareñoek hurrengo urtean beste bi hazi sortuz gero, eta horrela hurrenez hurren, 30 urteren buruan milioi bat landare izanen lirateke. Elefantea, ezagutzen diren animalia guztietatik astiroen ugaltzen omen da, eta haren gutxieneko berezko gehikuntza kalkulatzeko lana hartu dut; ziurrentzat onar daiteke hogeitamar urterekin hasten dela umatzen, eta laurogeita hamar urte izan arte umatzen segitzen duela, tarte honetan sei kume sortuz, ehun urtera arte bizi izanez; eta horrela izanik, 740 urte iragan ondoren, hemeretzi milioi elefante inguru, lehenengo bikotearen ondorengoak, izanen genituzke bizirik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia