2008
|
|
hitz solteak edo hitz segidak ezagutzeko sistemak dira. Sistemak aukera sorta itxi
|
bat
besterik ez du onartzen, eta hortik kanpoko hitz guztiak ez ditu ezagutzen. Elkarrizketa gidatuetarako baliatzen dira, batez ere; adibidez, telefono bidezko elkarrizketa automatikoak egiteko, edo ordenagailu batekin agindu bidez komunikatzeko.
|
2009
|
|
" Galestar mugimenduaren zatirik gogorrena, S. Lewis-en inguruan zebilena, elebitasunaren aurka jartzen da, jokaera hori gaelera emekiemeki suntsiarazteko jukutria
|
bat
besterik ez delakoz: `ni ere —zioen Lewis-ek 1962an, 71 urteetan— elebitasunean gaeleraren heriotza baketsu eta ohoretsu, eta malko eta lanturik gabeko ehorzketa ikusten duen gutxiengo burugabe horretakoa nauzue’ Eirwyn Morgan irakasleak esaten digu, berriz, ‘bi hizkuntzen elkar bizitzak, gehiengoaren garaipenean amaitzen du beti’ Ideia berdin berdinak Williams irakaslearen lumatik ateratakoak:
|
2010
|
|
Hizkuntza lanbro moduko bat, edo ikusten ez den substantzia bat, edo paisaiaren kolore bat, edo usain jakin baina antzemanezin bat, edo... balitz bezala. Eta ezberdina da Iruñean edo Leitzan, eta minutu
|
bat
besterik ez da behar horretaz jabetzeko. Ukiezina den horrek, nolanahi ere, zure hizkuntza jarrera eta jokabidea ukitzen ditu, eta hiztun elebiduna alde batera edo bestera lerratzen edo bultzatzen du maiz.
|
|
Baina egoera jakin batzuetan beste zerbait behar dela edo beste erregistro batzuk egokiagoak direla iruditzen zaie, bestela ezin uler liteke hizkuntza jarduna" markatzeko" hainbestetan egiten den ahalegin hori. Izan ere, ETBko kamaren aurrean egindakoa adibide
|
bat
besterik ez da, baina ahalegin bera egiten da beste zenbait egoeratan, esate baterako hiztunaren solaskidea kanpotarra denean edo, agian, pertsona ikasia edo ustez ilustratua denean.
|
|
Bada, ziur asko bai, adineko elebakar osorik ia ez delako gelditzen, eta haurrak ere hala diren arren, trantsizio alditxo
|
bat
besterik ez delako egoera hori.
|
|
La conversión de la Magdalena liburua ez da, besterik pentsarazi dezakeen arren, Santa Madalenaren bizitzaren kontakizuna edo biografia mota bat. ebanjelioetako Madalena hura, kristau jaieretan halako garrantzi historikoa izan zuena (fededunen artean, eta arte ederretan) 43, aitzakia handi
|
bat
besterik ez da aszetikaren bideak eta moldeak erakusteko, beti ere dena kultura eta azalpen erlijioso aberatsez emanda. idazlearen hitzetan esateko, bizitzako hiru une kontrajarri dira deskribatu nahi duen historiaren ardatz: " los tres estados que tuvo de pecadora, i de penitente, i de gracia". kristau orori eta emakumeari bereziki aurkeztu nahi zaion ereduzko bidea erakutsi nahi du Malon etxaidek liburu honen bidez. garaiko literatura espiritualak emakumezkoak ere baditu protagonista; berei ere zerbait esan nahi zaielako eta, idazle bezala, luma paregabe bat agertu zelako behintzat (teresa avilakoa). hainbat tokitan esanda utzi zuen bezala, maite du eta premiazkoa ikusten du idazkera edertasunez janztea, testu argi eta erakargarriak
|
2011
|
|
Gero espazialitatean eta pribatu/ publiko dikotomian bere erakusleihoa duena. Lourdes Mendezek edertasunaren kontzeptua naturalizazio prozesu
|
bat
besterik ez dela eta naturalizazio sexual eta intelektualak emakumeen bazterketarako oinarriak ezarri zituela ikertu bezala22, hizkuntzarekin antzeko prozesu baten aurrean geundekeela pentsatzeko zantzuak baditugu. Eta ildo honetan, Udalak, esklusio berri baterako orubeak prestatuz, haur, gazte eta kultur arlo zehatzez gaindi, euskara lekuz kanpo ikusten du, eta ez dio naturalizazio eta asignazio horietatik irteteko esparrurik eskaintzen.
|
|
Arrastoak arrasto, hau idazterakoan diglosiaren azken aztarnak desagerturik izan zitekeen. diglosiarena utzita, bada, gurea elebitasun partzialeko egoera mugikorra da. diglosiarik ez badago, berriz, ulertu behar dugu elebitasun partziala esaten duenean, biztanleria osoa baino biztanleriaren zati
|
bat
besterik ez dela elebiduna eta beste zatia, oro har, elebakarra, erdalduna. Partziala adjektiboa, beraz, ez dugu ulertzen elebidunen ezaugarri psikolinguistikoa denik.
|
2012
|
|
1) diagnostiko hau debako kultur panoramaren zati
|
bat
besterik ez da. Bidean geratu zaizkigu, aurreragorako, herriko hiru kultur elkarte zabalenak.
|
|
Atal bakoitza zehatzago eta sakonago landu litzateke, baina biderik motzena eta zuzenena Mikel Zalbideren artikulu horiek (biografian aipatzen ditudanak) irakurtzea da. Hemen, horren laburpen xume
|
bat
besterik ez dut egin, gerora aztertuko ditugun aldagaien argigarri. Edozein modutan, hemen aipagai izan dugun elementu asko adibide zehatz horiek aztertzerakoan ere azalduko zaizkigu.
|
2013
|
|
Garbiñe Bereziartua – Ingurune euskalduneko gazteak eta hizkuntza idatzia, eskolan eta eskolatik kanpo dute berehalako mezuetan erabiltzen den hizkuntza okerra eta kaltegarria dela (Oxford Learning, 2006; Lee, 2002). Baina beste aditu batzuk (Lewis & Fabos, 2005; Merchant, 2001; Spatafora, 2008; Tagliamonte & Denis, 2008) uste dute jargoi
|
bat
besterik ez dela, alegia, ingeles hizkuntzaren garapeneko prozesu soil bat. Beste batzuk, berriz, (Crystal, 2001; Davis & Brewer, 1997) oraindik haratago doaz eta diote kaltegarria ez izateaz gain, onuragarria eta osagarria dela; sarearen bitartez egiten den komunikazioan garatu diren hizkuntza egitura berriek hizkuntzaren aldaera berri bat (new media language) sortu dutela.
|
|
Bukatzeko, Barrundiako biztanleen euskararen desagerpenaren inguruko iritziak bildu ditu. Artikulu hau, baina, jatorrizko lanaren laburpen
|
bat
besterik ez da. • Hitz gakoak:
|
2018
|
|
Egiari zor, proposamen
|
bat
besterik ez da batezbesteko haztatu hori hizkuntza gutxituaren erabileraren goi muga izatea. Lehen azaldu dugu, egoera isotropikoan, hizkuntza gutxituaren erabilera tasak ezin gaindi dezakeela elebidunen proportzioaren langa (ex).
|
|
Badakigu, jakin, euskara etxean ez ikasi izanak –hiztun ibilbidea definitzen duen elementuetako
|
bat
besterik ez izanik eregarrantzia izan dezakeela hiztunen hizkuntza portaeran. Eta zentzu horretan, hiztun berrien hizkuntza identitatea eta erabilera ikerlerro interesgarri bezain emankorra ari da bilakatzen azken urteotan, nola Europan (O’Rourke eta Ramallo, 2011, 2013, 2015; O’Rourke, Pujolar eta Ramallo, 2015; Pujolar eta Puidgevall, 2015; Boix Fuster eta Parad� s, 2015; Costa, 2015; Hornsby, 2015; Smith Christmas, Murchadha, Hornsby eta Moriarty, 2017), hala gurean (Amorrortu, Ortega eta Goirigolzarri, 2017; Ortega, Amorrortu, Goirigolzarri, Urla eta Uranga, 2013, 2014; Ortega, Urla, Amorrortu, Goirigolzarri eta Uranga, 2015; Ortega, Amorrortu, Goirigolzarri eta Urla, 2016; Goirigolzarri, Manterola eta Salces 2015; Urla, Amorrortu, Ortega, Goirigolzarri eta Uranga, 2016; Urla, Amorrortu, Ortega eta Goirigolzarri, 2018; Ortega, Amorrortu eta Urla, 2017).
|
2019
|
|
Belaunez belauneko transmisioa ziurtatzen duten baldintzetan bizi diren hiztunen kopurua modu ohargarrian jaitsi da Hegoaldean tartean, eta 2011 urtean Hego Euskal Herriko hiztun guztien multzo oso txiki
|
bat
besterik ez dute osatzen.
|
|
• arnasgune beteetan bizi zirenak gutxitu dira batez ere, 71.509tik 8.421era (hegoaldeko hiztun guztien %2, 8 izatetik %0, 3 izatera). horrela, bada, belaunez belauneko transmisioa ziurtatzen duten baldintzetan bizi diren hiztunen kopurua modu ohargarrian jaitsi da hegoaldean tartean, eta 2011 urtean hego euskal herriko hiztun guztien multzo oso txiki
|
bat
besterik ez dute osatzen.
|
|
III.3 Ondorio nagusiak ondorio kezkagarria du, oro har, batez ere etxeko jardunaren nagusitasun moldaeran oinarritu den azterketa honek: Iñakiren hitzetan esanik," belaunez belauneko transmisioa ziurtatzen duten baldintzetan bizi diren hiztunen kopurua modu ohargarrian jaitsi da hegoaldean 19912011 tartean, eta(..) hiztun guztien multzo oso txiki
|
bat
besterik ez dute osatzen." arnasgune askotan, agian gehienetan, ageri da gainbehera hori. euskara hutsezko" oasi" osorik ez dago inon: familian ere ez.
|
|
Bildutako datuekin egindako taularen bertsio finkatu bat, 8.426 errenkada eta 92 zutaberekin, eta hemen dago atzigarri: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0077056.s001. artikulu honetan horren gainbegiratze
|
bat
besterik ez dugu aurkeztuko, nahiz eta zehaztasun gehiago esteka honetan ikus daitezkeen: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0077056.s002). kontuan izan datuetan munduko hizkuntza guztien adierazleak bildu nahi izan ditugula, baina, halere, hainbat hutsune egon daitekeela. halere, kontuan izan behar da datuen gainean egindako sendotasun testak %95 baino estaldura handiagoa dela diola.
|
2021
|
|
Jakin badakigu euskararen erabileran bide ezberdinetatik eragin behar dela eta eskola bide horietako
|
bat
besterik ez dela. Azken urteotan gauzak aldatzeko ahaleginak egin diren arren, gure hezkuntza sisteman ahozko hizkuntzaren irakaskuntzak tradizio txikia du oraindik, eta horretaz gain, azken 30 urteotan ereduak izan duen gorakadak (1 irudia) baditu bere argi ilunak (ISEI IVEI, 2018; Martinez de Luna eta Suberbiola, 2018).
|
2022
|
|
Hala ere, goian aipatutakoa ikerlerro interesgarri
|
bat
besterik ez da. Euskarak gaur gaurkoz, eta nahiz eta euskagintzatik feminizaziorako joera bat izan duen, ez nuke esango esanahi bakarra daukanik; euskalgintzak esanahiak sortzeko daukan irismena baitauka.
|