Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2004
‎Ekintzaren diskurtsoak izan ere jarraitzaile urriak ditu euskal munduan, txit bakanak. Ez dago horretarako euskal kultura eta informazio idatziaren eremuan batez besteko euskaldunaren jarduna eta erantzuna apur bat behatzea besterik. Oro har, ahozko kultura gaietan hobeto ibili arren, egungo gizartearen eskakizunetara ez da funtsezko ezertan heltzen euskaldungoa euskararen bitartez.
‎Txepetxek, duela zenbait urte, euskarazko gaitasunaren halakoxe txirotze orokor bat nabaritu zuen batez besteko euskaldunen artean. Fenomeno hori argitu nahirik, Basil Bernsteinen teoriaz baliatu nahi izan zuen ondorio hau ateratzeko:
‎Elebitasun mota aipatzean, hizkuntza bakoitzaren jabetze mailaz ari garela kontuan hartuta, nolako gaitasuna eskura dezake gaur eta hemen batez besteko euskaldunak. EuskaƱolaren aipamena egin dugu gorago, elebidunaren bigarren hizkuntza tankera definitze aldera.
‎nolabait esateko, euskal izatearen kontzientzia eguneroko bizimoduan hezurmamitzeko nekea hartzen duen euskaldunen azpimultzoaren azpimultzo horri. Gainerakoan, batez besteko euskaldunaren jokaerak gurinetik gehiago duela iruditzen zait, irmotasun zindoak eragindako praxitik baino.
‎Zenbateraino jabe daiteke euskararen senaz batez besteko euskaldun berria. Zenbateraino murgil liteke gaur hiztun elebidun bat euskaratik eraikitako gizarte komunikazioaren esparru natural batean?
2017
‎(norberak)" zein hizkuntza erabili zuen lehen aldiz (hiru urte bete arte)?" eta" zein hizkuntza erabiltzen du gehien etxean?" 12 ez da harritzekoa, beraz, mapak beste iturri batzuen datuekin osatu izana. beste iturri horiek, erregistroak gehienak, honako hauek izan ziren laugarren mapan: ...horiek zein taldetan sartuko zituzten erabakitzeko erabili ziren irizpideak ez dira azaltzen Mapa Soziolinguistikoan. hala ere, datuak ikusita ondorioztatu ahal da, esaterako, d ereduko ikasleek elebidunen taldea handitu zutela. horrela uler liteke nola, 2014ko V Mapa Soziolinguistikoan, bilbon euskaraz ez dakiten gurasoek euskaraz dakiten seme alabak hezi dituzten (35/ 50 urte tarteetan daudenen batez besteko euskaldun kopuruak ez dira %20tik pasatzen). izan ere, 2011ko Maparen datuen arabera, bilbon 15 adin tartean %60, 4 dira euskaldunak, 10 tartean %75, 3, eta 5 tartean %68, 8 baina, operazio hau borobiltzeko, gutxitzen doan kategoria bat diseinatu zuten ikerlariek: erdaldunak (euskaldunak eta euskaldun hartzaileak kategoriekin batera).
‎Ezberdin du Itxarok hizkuntza ez ezik mundu erreferentziala batez besteko euskaldun arruntarentzat, Xabier Leteren koplak merezi izan zituen Antonio, Lorentxo edo Joxemari bezala Itziar, Lurdes eta Karmelerentzat ere. Ez zaigu garburarik jarri hegoaldeko gure plateretan, alferrik da.
‎Ikus dezagun batez besteko euskaldunen hizkuntza identitatea zertan den Txepetxen gidaritzapean. Euskara identitate hizkuntza onuragarria izateko, besteak beste, baldintza hauek bete behar lituzkeela iradokitzen digu soziolinguistak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia