Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 157

2003
‎Alde batetik, gelditzeak izugarri jaisten ditu batez besteko abiadurak, etahorrexegatik trenbideak hobeto moldatzen dira geldialdirik gabeko eta distantziaertain eta luzeko ibilbideetan; eta hortaz, hirigune handien arteko lotura areagotzen du baina lurraldeko gune ertainen bizkar.
‎Duela hamar urtetik, Alemaniak, Herbehereek, Suitzak eta Finlandiak Eco Driving izeneko gidatze ekonomikorako programa bat garatu dute, Europako Batzordeak kide diren herrialde guztietara zabaldu nahi duena. Hainbat ikerketaren bidez, erregaia aurrezten duten eta, aldi berean, segurtasuna eta, kasu batzuetan, batez besteko abiadura hobetzen duten gidatzeko ohiturak ezarri dituzte. Herrialde horiek, zenbait azterketa eta proba praktikoren ondoren, Eco driving izeneko ibilgailuaren mantentze, gidatze eta erabilera arau errazak ezarri dituzte.
2004
‎Interneteko sarbide konexioen batez besteko abiadura hobetzen du, Internauten Elkartearen azterketa baten arabera
‎Espainian telekomunikazio operadoreek eskaintzen dituzten Interneteko sarbide konexioen batez besteko abiadura hobetu egin da azken urtean, bai banda zabaleko konexioetan ADSL eta kablea, bai modem bidezko telefono lineen konexioetan, gaur aurkeztutako Internauten Elkarteak (AI) egindako azterlan baten arabera. Telefónicak eskaintzen duen abiadura maximoko 256 kilobyteko (kb/ s) ADSLaren errendimendua %11, 38 igo zen, eta eguneko batez besteko datu deskarga 208,4 kb/ s koa izan zen; iazko udan, berriz, 187,1 Gainerako konpainien batez besteko abiadurak, nahiz eta operadore nagusiaren sare bera erabili, nabarmen txikiagoak dira, AI azterlanaren arabera.
‎Espainian telekomunikazio operadoreek eskaintzen dituzten Interneteko sarbide konexioen batez besteko abiadura hobetu egin da azken urtean, bai banda zabaleko konexioetan ADSL eta kablea, bai modem bidezko telefono lineen konexioetan, gaur aurkeztutako Internauten Elkarteak (AI) egindako azterlan baten arabera. Telefónicak eskaintzen duen abiadura maximoko 256 kilobyteko (kb/ s) ADSLaren errendimendua %11, 38 igo zen, eta eguneko batez besteko datu deskarga 208,4 kb/ s koa izan zen; iazko udan, berriz, 187,1 Gainerako konpainien batez besteko abiadurak, nahiz eta operadore nagusiaren sare bera erabili, nabarmen txikiagoak dira, AI azterlanaren arabera. Esate baterako, Uni2 k Interneteko hornitzaileei zerbitzuak ematen dizkie, hala nola Wanadoo edo Arsysi, eta %7, 2 hobetu zuen deskargatzeko azkartasuna (186,2 Kb/ s), eta dagoeneko Grupo Auna gainditzen du, 2003ko zifra errepikatzen baitu eta eguneko batez besteko abiadura 181,3 kb/ s koa baita.
‎Telefónicak eskaintzen duen abiadura maximoko 256 kilobyteko (kb/ s) ADSLaren errendimendua %11, 38 igo zen, eta eguneko batez besteko datu deskarga 208,4 kb/ s koa izan zen; iazko udan, berriz, 187,1 Gainerako konpainien batez besteko abiadurak, nahiz eta operadore nagusiaren sare bera erabili, nabarmen txikiagoak dira, AI azterlanaren arabera. Esate baterako, Uni2 k Interneteko hornitzaileei zerbitzuak ematen dizkie, hala nola Wanadoo edo Arsysi, eta %7, 2 hobetu zuen deskargatzeko azkartasuna (186,2 Kb/ s), eta dagoeneko Grupo Auna gainditzen du, 2003ko zifra errepikatzen baitu eta eguneko batez besteko abiadura 181,3 kb/ s koa baita. Sare kommutatuko (RTC) konexioei dagokienez, Telefónicak nabarmen gainditu ditu bere lehiakideak, eta% 34 hobetu ditu 2003ko batez besteko 32,64 Kbps ak, 44 Kbps ra iritsi arte.
‎Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Erakundeak (OCU) ia 15.000 internautaren artean egindako azterketa baten arabera, Espainiako kable bidezko operadoreek banda zabaleko Interneterako sarbide hobea eskaintzen dute ADSL lineen bidez Sarerako konexioa merkaturatzen dutenek baino. Lan honek bi teknologia horien bidez Interneterako sarbidea eskaintzen duten hornitzaile planak eta modem analogikoa alderatzen ditu, eta bi parametroren inguruan lortutako batez besteko abiadurak aztertzen ditu: nabigazio abiadura (bisitatzen diren web orriak kargatzeko azkartasuna) eta fitxategi handiak (musika, irudiak eta abar dituztenak) deskargatzeko abiadura.
‎Zirkulazio zurrunbilotsuak Reynolds zenbakia balio zerrenda egokian badu soilik bermatzen du garbiketaren eraginkortasuna. Adierazle horretan sartzen dira dentsitatea, likidoaren biskositatea, zirkulazioaren batez besteko abiadura eta hodieriaren diametroa. Fluxu zurrunbilotsu egoki eta eraginkor baterako, 3000 eta 9000 arteko Reynolds zenbakia hartzen da kontuan.
2005
‎Baina lurrikarek eragindako uhinen abiadura aldakorra da material ezberdinak zeharkatzen dituztelako. P eta S uhinak hasieran espero zitekeen baino azkarrago heltzen dira sismografo urrunetara, hau da, hurbileko sismografoetara iritsitako uhinek baino batez besteko abiadura altuagoa erakusten dute, dentsitate handiagoko materialak zeharkatzen dituztelako. Uhin sismikoek zeharkatzen dituzten materialen ezaugarriak edo baldintza fisikoak aldatzen direnean bi fenomeno sortzen dira:
‎Lurrazalaren batez besteko abiadura (km/ s)
‎2.9 irudia. Lurrazal kontinentalean uhinek duten batez besteko abiaduren histograma. (Christensen eta Mooney, 1995).
‎2.10 irudia. Goi mantuan uhinek duten batez besteko abiaduren histograma. (Christensen eta Mooney, 1995).
‎2.11 irudian, 20 km-ko sakoneran nagusi diren presio eta tenperatura baldintzetan, hainbat arrokatarako neurtu diren uhinen batez besteko abiadurak aurkezten dira. Baldintza horietan serpentinitak, metagrauwackak, andesitak eta basaltoak dira 6 km/ s baino abiadura txikiagoa duten arroka bakarrak.
‎2.11 irudia. uhinen batez besteko abiadura eta urrunketa estandarra 20 km-ko sakoneran eta 309 °C tan (batez besteko bero fluxuan) arroka mota arruntenentzat. (Christensen eta Mooney, 1995).
‎2.12 irudia. uhinen batez besteko abiaduren eta material ezberdinen dentsitatearen arteko erlazioa. Datuak 20 km-ko sakonerari dagozkion presio baldintzetan eta 309 °C tan neurtu dira.
‎Adibidez, gneis granitiko, gneis tonalitiko eta anfiboliten arteko elkartea arrunta da lurralde metamorfikoetan eta horien ezaugarri sismikoak bat datoz lurrazal ertaineko abiadura sismiko arruntenekin. uhinen batez besteko abiadura sakonerarekiko zirkulu beltzez irudikatu da eta lerro horizontalek desbiazio estandarra erakusten dute. Gneis granitiko, gneis tonalitiko, anfibolita, granulita mafiko eta granatedun granulita mafikoen abiadura sakonera erlazioak ere irudikatu dira.
‎Gneis granitiko, gneis tonalitiko, anfibolita, granulita mafiko eta granatedun granulita mafikoen abiadura sakonera erlazioak ere irudikatu dira. Sakonera konkretuko tarteetan uhinen batez besteko abiadura sismikoarekin bat datozen arroka mota bakoitzaren portzentajeak 2.13 irudiaren ezkerraldean adierazi dira.
‎Abiadura horiek laborategiko esperimentuetan lurrazaleko arroka mota ezberdinetarako lortutako abiadurekin erkatuz, uhinek zeharkatutako arroken izaera eta konposizioari buruzko hipotesiak era daitezke. Horrela, lurrazal kontinentalean zehar uhin sismikoen batez besteko abiadura 6 km/ s ingurukoa dela neurtu da. Lurrazal ozeanikoa kontinentala baino zurrunagoa eta dentsoagoa denez, uhin sismikoen abiadura handiagoa da.
‎Lurrazal kontinental arrunt batean zehar uhinek duten batez besteko abiadura 6,45 km/ s ingurukoa da (2.9 irudia) eta Moho etenunea zeharkatu ondoren goi mantuan neurtzen den batez bestekoa 8,07 km/ s koa (2.10 irudia). 5 eta 10 km arteko sakoneretan uhinen abiadurak handitu egiten dira bat batean, 6,0 km/ s harrapatuz.
‎Abiadura istripuak eragiten dituen faktorea da eta, gainera, ondorioak larriagotzen dituen faktorea. Zenbait ikerketak erakutsi dutenez, orduko batez besteko abiadura kilometro 1 gutxituz gero, istripuen kopurua %3 murrizten da. Hala ere, Erresuma Batuan egindako “Saihestuko liratekeen istripuak” ikerketak erakutsi duenez, abiadura erregulatzaileek argizko edo soinuzko txivato batek kopuru jakin batetik pasatu dela ohartarazten duenak %24 murriztuko dituzte hildakoekin izandako istripuak.
‎Energia Dibertsifikatu eta Aurrezteko Institutuak (IDAE) plazaratutako datuen arabera, espainiarrok erregaiaren %15 aurreztu dezakegu urtean, gidatze merkeagoa erabiliz eta batez besteko abiadura murriztu gabe. Gidari guztiek ekonomikoki gidatzeko teknikak aplikatuko balituzte, Espainian 2.555 milioi litro erregai aurreztuko lirateke; horrek esan nahi du 2,6 milioi auto doan ibil daitezkeela eta 2.134 milioi euro aurreztuko liratekeela urtean (batez beste, 136 euro gidari bakoitzeko).
‎Zehazki, “eremu urdina” handituko du, eta “berdegune” bat sortuko du, Europako Automobil Komisariotzak (CEA) jakinarazpen batean adierazi duenez, neurri hori bidegabetzat jotzen baitu, eta, gainera, “Bartzelonako gidarien poltsikoari kalte egingo dio”. CEAk gogorarazi du Madrilen “berdegune” delakoa sortzeak ez duela hobetu “ez mugikortasuna, ez garraioaren batez besteko abiadura, nahiz eta diru sarrera handiak ematen ari zaien Madrilgo udal kutxei”. Gainera, gaineratu du “kalte handia egin diezaioke Bartzelonako mugikortasunari; izan ere, orain, ibilgailuen errotazio etengabea sustatzen da lurrazaleko aparkalekuetan”.
‎Erresuma Batuan edo Frantzian, adibidez, abiadura murrizteko radar finkoak instalatzeko esperientziak emaitza positiboak eman ditu. Adibidez, Galizian, ekimen horren bidez, hildakoen kopurua %25 murriztea lortu da, eta zirkulazioaren batez besteko abiadura %10 murriztea. Real Automóvil Club de Españarentzat (RACE), neurri positiboa da leku sentikorretan 500 radar finko jartzea, baina beharrezkotzat jotzen du bigarren mailako bideetan ere jartzea, ezbeharren inguruko txostenek erakusten baitute errepide horietan puntu beltz asko daudela.
‎Kataluniako errepideetako batez besteko abiadura hiru kilometro orduko jaitsi da 2003az geroztik. Hala ere, gidarien %15ek autobideko 150 km/ h gainditzen ditu, muga 120 km/ h denean.
‎Azterketa horren arabera, Kataluniako gidarien %10 Bartzelonako metropoli areako errepideetan ibiltzen da 140 km/ h tik gora, baina ezarritako maximoa 120 km/ h koa da. Txostenaren arabera, batez besteko abiadura 3,9 kilometro jaitsi da, 93,7 km/ h tik 89,8 km/ h ra pasa baita 2003ko lehen seihilekotik 2005eko lehen seihilekora; errepideetan pilaketarik gabeko aldietan, berriz, 2,9 km/ h ko murrizketa kalkulatu da, eta batez bestekoa 3 km/ h koa da. Tura andreak esan zuen batez besteko abiadura 3 km/ h murrizteak zerikusia duela 2003az geroztik errepideetan instalatu diren 24 radarrekin, eta iragarri zuen bere sailaren helburua orain hasi eta 2010era 5 kilometro gehiago murriztea dela.
‎Txostenaren arabera, batez besteko abiadura 3,9 kilometro jaitsi da, 93,7 km/ h tik 89,8 km/ h ra pasa baita 2003ko lehen seihilekotik 2005eko lehen seihilekora; errepideetan pilaketarik gabeko aldietan, berriz, 2,9 km/ h ko murrizketa kalkulatu da, eta batez bestekoa 3 km/ h koa da. Tura andreak esan zuen batez besteko abiadura 3 km/ h murrizteak zerikusia duela 2003az geroztik errepideetan instalatu diren 24 radarrekin, eta iragarri zuen bere sailaren helburua orain hasi eta 2010era 5 kilometro gehiago murriztea dela. Espainiako batez besteko abiadura iparraldeko herrialdeetakoa eta Europako erdialdekoa baino handiagoa dela adierazi ondoren, Montserrat Ricok gogorarazi zuen 9 km/ h murriztuz gero erdira jaitsiko litzatekeela trafiko istripu batek eragindako hildakoen kopurua, Europako Batasunak egindako ikerketen arabera.
‎Tura andreak esan zuen batez besteko abiadura 3 km/ h murrizteak zerikusia duela 2003az geroztik errepideetan instalatu diren 24 radarrekin, eta iragarri zuen bere sailaren helburua orain hasi eta 2010era 5 kilometro gehiago murriztea dela. Espainiako batez besteko abiadura iparraldeko herrialdeetakoa eta Europako erdialdekoa baino handiagoa dela adierazi ondoren, Montserrat Ricok gogorarazi zuen 9 km/ h murriztuz gero erdira jaitsiko litzatekeela trafiko istripu batek eragindako hildakoen kopurua, Europako Batasunak egindako ikerketen arabera. Azterlanaren arabera, autobideetako batez besteko abiadura 125 km/ h koa da, baina gidarien %15 149 km/ h tik gorakoa da, eta ehun auto gidaritik bat “ausartegiak” eta “arduragabeak” direla esan zuen; muga, berriz, 120 km/ h koa da.
‎Espainiako batez besteko abiadura iparraldeko herrialdeetakoa eta Europako erdialdekoa baino handiagoa dela adierazi ondoren, Montserrat Ricok gogorarazi zuen 9 km/ h murriztuz gero erdira jaitsiko litzatekeela trafiko istripu batek eragindako hildakoen kopurua, Europako Batasunak egindako ikerketen arabera. Azterlanaren arabera, autobideetako batez besteko abiadura 125 km/ h koa da, baina gidarien %15 149 km/ h tik gorakoa da, eta ehun auto gidaritik bat “ausartegiak” eta “arduragabeak” direla esan zuen; muga, berriz, 120 km/ h koa da. Autobiei dagokienez, batez besteko abiadura 100,5 km/ h koa da, nahiz eta balio hori handiagoa izan zenbait bidetan, hala nola Lleidan (A), non eroaleak 112,5 km/ h ko batez besteko abiaduran ibiltzen baitira.
‎Azterlanaren arabera, autobideetako batez besteko abiadura 125 km/ h koa da, baina gidarien %15 149 km/ h tik gorakoa da, eta ehun auto gidaritik bat “ausartegiak” eta “arduragabeak” direla esan zuen; muga, berriz, 120 km/ h koa da. Autobiei dagokienez, batez besteko abiadura 100,5 km/ h koa da, nahiz eta balio hori handiagoa izan zenbait bidetan, hala nola Lleidan (A), non eroaleak 112,5 km/ h ko batez besteko abiaduran ibiltzen baitira. Hori “gehiegizkoa da” Gerriarentzat, kontuan hartuta gehieneko abiadura 100 dela.
‎Azterlanaren arabera, autobideetako batez besteko abiadura 125 km/ h koa da, baina gidarien %15 149 km/ h tik gorakoa da, eta ehun auto gidaritik bat “ausartegiak” eta “arduragabeak” direla esan zuen; muga, berriz, 120 km/ h koa da. Autobiei dagokienez, batez besteko abiadura 100,5 km/ h koa da, nahiz eta balio hori handiagoa izan zenbait bidetan, hala nola Lleidan (A), non eroaleak 112,5 km/ h ko batez besteko abiaduran ibiltzen baitira. Hori “gehiegizkoa da” Gerriarentzat, kontuan hartuta gehieneko abiadura 100 dela.
‎Hori “gehiegizkoa da” Gerriarentzat, kontuan hartuta gehieneko abiadura 100 dela. Metropoli arean, gidarien %10ek 140 km/ h gainditzen ditu, baimendutako maximoa 120 km/ h denean, eta batez besteko abiadura 96 km/ h da. Era berean, ohiko bideetan 50 km/ h eta 60 km/ h artean ibiltzen da, eta hori, kontseletxearen arabera, “erabat gehiegizkoa” da, kontuan hartuta atal honetan mendiko errepideak eta hiriarteko bideak sartzen direla.
‎Klimari dagokionez, eguraldi oneko hilkortasuna (hildakoekin izandako istripuen %2, 78) euri gogorreko egoeretan baino handiagoa da (%2, 20). Mapfre Institutuaren arabera, ibilgailuen batez besteko abiadura txikiagoa izan daiteke euriarekin edo euriarekin. Arrazoiak Oinezkoak berak egindako arau hausteengatik gertatu ziren oinezko batek eragindako herri edo hirietako istripu gehienak.
2006
‎Hala ere, gidatzen ari zarela mugikorretik hitz egiteak entretenitzeko arrisku handia sortzen du. Hainbat ikerketaren arabera, mugikorretik hitz egiten minutu eta erdi eman ondoren (baita esku libreekin ere), gidariak ez du seinaleen %40 jasotzen, bere batez besteko abiadura %12 jaisten da, bihotz erritmoa bat batean azkartzen da deian, eta denbora gehiago behar du erreakzionatzeko. Toronton (Kanada) zirkulazio istripuetan nahasita egon ziren 700 gidarirekin egindako azterlan baten arabera:
‎“RTCn eskainitako abiaduraren %90 (64 Kb/ s) eta ADSLan %82, 4 (843,39 Kb/ s) lortzen ditu”, adierazi du AIk. Ya.com ek Auna ordezkatuko du RTCko rankingeko bigarren postuan, 57,61 Kbps ko batez besteko abiadurari esker. Gainera, ehuneko bigarren abiadura igoera handiena du, 51,61 Kbps koa baitzen.
‎RTCn puntarik altuena duen operadorea da, 59,15 Kb/ s, Ya.com en atzetik. Uni2 ri dagokionez, AIren azterketak adierazten du 56,75 Kbps ra ere igotzen duela batez besteko abiadura, aurreko neurketan baino %8 gehiago. Ordu tarte guztietan abiadura oso erregularra du, eta 54,98 eta 58,98 kb/ s ko balioak ditu.
‎Banda zabaleko neurketak Banda zabalari dagokionez, azterketak erakusten du ADSL operadoreek batez beste 727 Kb/ s dituztela egunean, eta 520 Kb/ s, berriz, kable operadoreak. “Kable bidezko Interneteko sarbidean, erabiltzaileek azpiegitura bera dute, eta horrek eragin negatiboa du batez besteko abiaduran, inbertsioak bezeroen hazkundearekin bat ez datozenean”, azaldu du AIk. Telefónica da eguneko batez besteko abiadurarik handiena duen operadorea, 843,39 Kb/ s koa (abiadura maximoaren %82, 4).
‎“Kable bidezko Interneteko sarbidean, erabiltzaileek azpiegitura bera dute, eta horrek eragin negatiboa du batez besteko abiaduran, inbertsioak bezeroen hazkundearekin bat ez datozenean”, azaldu du AIk. Telefónica da eguneko batez besteko abiadurarik handiena duen operadorea, 843,39 Kb/ s koa (abiadura maximoaren %82, 4). Lehiakideek 68,53 eta 309,9 Kb/ s arteko tartea dute Aunarekin.
‎" 20 megarainoko" konexioak eskaintzen dituzte, baina erabiltzaileak ez dira inoiz abiadura horretara iritsiko deskargetan. ADSLNet ek eta adslz ek egindako azterketa baten arabera, erabiltzaileentzako bi informazio orri dira, batez besteko abiadura agindutako abiaduraren %44 baino ez da. Desfase horren arrazoiak asko dira, baina gehienak kable transmisorearen distantzia eta kalitatea dira.
‎Azterlan baten arabera, batez besteko abiadura agindutako abiaduraren %44 besterik ez da. ADSL konexioak eguneroko bihurtzen ari dira, batez ere seme alaba nerabeak dituzten familientzat.
‎Proba honetan, motoak 72 km/ h ko abiaduran jo du aurrez aurre. Estatistiken arabera, batez besteko abiadura horretan gertatzen dira bi gurpileko istripu gehienak, lesio oso larriak edo hilgarriak dituztenak, aparkatutako auto baten alboaren kontra. Dummy batek gidatzen zuen motozikleta, istripu batean motor gidariak izandako erreakzioak simulatzen zituena.
2007
‎Zenbat eta gehiago berotu, orduan eta azkarrago mugitzen dira pilotak. Hala, tenperaturak pilotatxo horien batez besteko abiadura adierazten du.
‎ADSL teknologian, erreferentziako oinarrizko eskaintzari dagokionez kilobyte segundoko (kbps), Ya.com ek eguneko batez besteko baxuena lortzen du, 425,48 kbps, hau da, eskainitako abiadura izendatuaren %42 Jazztel, %50arekin, 507 kb/ s ko eguneroko batezbestekora iristen da; Orange, berriz, %71 ingurukoa da (729 kb/ s). Operadore horien artean, Jazztel eta Ya dira batez besteko abiaduretan irregulartasun handiena dutenak, 105 kbps-ko oszilazioak dituztenak; Orangerekin, berriz, 52 kbps-ko aldea dago. Bestalde, Telefónicak, eguneko batez besteko 849 kbps-arekin, abiadura handiena eta egonkorrena du, 8 kbps-ko oszilazioekin.
‎Abiadura izendatuaren %83, termino erlatiboetan, erreferentziazko eskaintzara gehien hurbiltzen den konpainia da, ikerketaren arabera. Kable bidezko sarbideari dagokionez, ONO bidez lortutako batez besteko abiadura oinarrizko sarbidearen %64, 5ekoa da (4.096 kb/ s). Baina, agian, esanguratsuena, AIren iritziz, fluktuazio handia da (885,86 kb/ s), erregistratutako abiadura minimoaren eta maximoaren artean, 2.199,28 eta 3.085,14 kb/ s bitartekoa.
‎Baina, agian, esanguratsuena, AIren iritziz, fluktuazio handia da (885,86 kb/ s), erregistratutako abiadura minimoaren eta maximoaren artean, 2.199,28 eta 3.085,14 kb/ s bitartekoa. Banda estuko konexioei dagokienez (RTC, Red Telefónica Conmutada), azterketak erakutsi du lehen aldiz jaitsi egiten dela batez besteko abiadura; Ya.com da jaitsiera nabarmenena(% 18); Orangek, berriz,% 14 eta Telefónicak, berriz,% 3 Azken hori da abiadura handiena eta egonkorrena duen operadorea. Azken datu horrek agerian uzten du operadoreek egiten duten inbertsioa banda zabalera mugitzen dela, RTCren kaltetan, Interneteko sarbidean protagonismoa galdu baitu.
‎Zapaterok azaldu zuenez, sistema horiek Erresuma Batuan, Holandan eta Frantzian funtzionatzen dute, non detekzio zentroak tarteko hirietan kokatu baitira, deszentralizatzen laguntzeko eta hirigune handien aurrean dituzten ahalmenak aprobetxatzeko. Bideetan jarriko diren aparatu berriak gai dira, besteak beste, errepide zatietako batez besteko abiadura, ibilgailuen arteko segurtasun distantzia, gidariek semaforoak edo “stop” seinaleak kontrolatzeko. Arau haustea atzeman ondoren, sistemak berehala jakinaraziko dio Salaketa Automatikoen Zentroari, zuntz optikoaren edo GPRS bidez. Radarrek etengabe funtzionatzen dute, baina atzematen dituzten arau hausteen datuak funtzionario batek gainbegiratu behar ditu, salaketa izapidetzeko, eta hori, gaur egun, ez da etengabe egiten.
‎Tasa altuena da Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) kopuruak zenbatzen dituenetik. Gidabaimen berriak ere eragina izan du gidatzean, batez besteko abiadura pixka bat murriztuta, baina ez da eraginkorra izan zehapen prozesuan. Duela sei urte, 2000ko uztailetik 2001eko ekainera, 4.219 lagun hil ziren errepidean.
‎Kasu gehienetan eta hirietan, “hegan egiteko” ordutegiak antzekoak dira, eta goizeko edo arratsaldeko lehen orduan irtetea aukeratzen da, orduan murrizten baitituzte haizeak, eta errazagoa baita aireontziaren norabidea kontrolatzea oinarrizko nabigazio elementuen bidez: altimetroa, barimetroa batez besteko abiadura bertikala, termometroa eta iparrorratza. Zenbait paketek hiri nagusietatik abiatzeko tokira joateko joan etorriak dituzte, gosaria eta hasierako brindiak barne.
‎Baina' Distronic Plus' izeneko sistema horrek (3.000 euro baino gehixeago balio du) autoa lerro zuzenean gidatzeko aukera ematen du, eta ez du inolaz ere bolantea biratzen uzten. Aurrean dauden autoak detektatzen dituzten radarretan oinarritzen da, eta aldez aurretik hautatutako segurtasun tartea eta gurutzaldi abiaduraren batez besteko abiadura mantentzen ditu. Dagoeneko marka markak aplikatzen hasi diren praktika bat:
‎Guztira, 114 kilometro egin zituzten; tartean, Udana eta Deskarga igo beharra izan zuten txirrindulariek. Irabazlearen bataz besteko abiadura 39' 26 kilometro ordukoa izan zen.Ihes egindako taldetxoak kilometro batzuk egin zituen ihes eginda. Baina, azkenean, tropel nagusiak harrapatu egin zuen taldea.
2008
‎Espainiako AVE batek inoiz hartu duen gehieneko abiada 357 kilometro orduko izan bada ere, batez besteko abiadura, kruzerokoa?
‎Sebastien Hinault Credit Agricoleko txirrindulari frantsesak irabazi zuen Espainiako Vueltako hamargarren etapa, 151 kilometro eduki zituen Sabiñanigo eta Zaragoza artekoa.Hinaultek 3 ordu 22 minutu eta 21 segundoko denbora behar izan zuen etapa burutzeko, hau da, 44,9 kilometro orduko batez besteko abiaduran korritu zen etapa. Lloyd Mondory (Silence Lotto) izan zen bigarren sailkatua tropelari denbora emanez.
‎Baimen berriak aise bete ditu bultzatzaileek ezarritako helburuak. Hala, zirkulazio istripuak eta ezbehar tasa murrizteaz gain, batez besteko abiadurak murriztu dira, alkoholemia kontroletan positiboak murriztu dira eta segurtasun gailuen erabilera sustatu da. Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren (TZN) datuen arabera, errepidean hil ziren 6.711 pertsonetatik, puntukako baimena abian jarri baino bi urte lehenago (2004ko uztailetik 2006ko uztailera), 5.287 dira, hau da, 1.424 pertsona gutxiago hil dira.
‎Guztira, zazpi pertsonak bakarrik egin zuten delitua eta epaileen esku jarri ziren, orduko 80 kilometro baino gehiago gainditu baitzuten autobietan eta errepide arruntetan baimendutako muga. Zirkulazioak adierazten du errepideetako batez besteko abiadura 116,7 km/ h tik 113,8ra jaitsi dela 2005ean. Abiadura handiegia ere nabarmen jaitsi da (140 km/ h baino abiadura handiagora doazenak), eta, orain, auto gidarien %1ek bakarrik.
‎Niretzat, ordea, gogorrena izan da. Ia 46 kilometro orduko batez besteko abiadurara joan gara, eta erritmo horretan normala da sufritzea. Eta hori gertatu zait niri, ederki sufritu baitut.
2009
‎Hainbatetan, entzuten dugu urakan batek indarra galdu duela eta ekaitz tropikal bilakatu dela: horrek esan nahi du haizearen batez besteko abiadura 63 km/ h koa dela. 62 kilometro orduko baino gutxiagoko abiadura duenean, depresio tropikala dela esaten da.
‎Dena dela, DGTk esan du gidarien batez besteko abiadura murrizten ari dela (2005eko 116, 7km/ h tik 2007ko 114km/ h ra) eta radarrek 140km/ h tik gora harrapatu dituzten ibilgailuen kopuruak ere behera egin du. 2005ean %6, 8koa zen kopurua, iaz %0, 8koa zelarik.
‎Suitzarrak ia 52 kilometro orduko batez besteko abiadura hartu du eta beraz, Saxo Bankeko txirrindulariaren nagusitasuna datuekin berretsi daiteke.
‎Haren argi espektroaren gorriranzko desorekari esker, Lurretik 10.700 milioi argi urte inguru urrundu zela kalkulatu zuten; beraz, haietatik jasotzen dugun argia unibertsoak 3.000 milioi urte besterik ez zituenean sortu zen. Izarrek galaxia horren inguruan duten errotazioaren batez besteko abiadura neurtzea ere lortu zuten, nahiz eta seinale ahula izan. Haren azkartasunak agerian utzi zuen Esne Bidea baino lau aldiz trinkoagoa zela (gure planetaren galaxia eta galaxia eliptikoa), baina sei aldiz txikiagoa.
‎Izan ere, bost kilometroko distantzia ere ez duen erlojupeko batean bigarren sailkatuari bederatzi segundoko abantaila ateratzea izugarria da. Baina harritzekoa ere ez da suitzarrak 54 kilometro orduko batez besteko abiadura lortzea. Inork ez ditu haren hanka zuztarrak, haren iztarrak; inork ez du haren planta bizikleta gainean.
2010
‎Gainera, ibilbidean zehar beste 4 herri daude, bidea zeharkatzen ez dutenak eta aterpea dutenak. Bide Frantsesa zeharkatzen duen aterpea duten herrien artean dauden kilometro distantzien artean batez beste, erromesak 6,3 kilometro edo 1,6 orduko abiadurako herri bat aurkitzen duela ezar dezakegu (4 km/ h ko batez besteko abiadura ezarriz, hori baita ohikoena atsedenaldietan erabilitako denbora kontuan hartuz gero). Etapa eta aterpetxe guztiak Bide frantsesa, Aragoiera, Primitiboa, Iparraldeko bidea, Zilarraren bidea, Barrualdeko Euskal Herria, Irundik Santo Domingo de la Calzadaraino, Sanabresa eta epilogoa Finisterrera. Orografia, ibilbidearen deskribapena eta horietako bakoitzean zer ikusi eta zer egin.
‎Hegazkin jasangarri batek orain arte lortutako altuera maximoa ere lortu du hegazkin horrek, itsas mailatik 8.564 metrora iritsi baita. Aparatua 64 metro luze eta 1,6 tonakoa zen, eta orduko 126 kilometro egin zituen gehienez; hegaldiaren batez besteko abiadura, berriz, orduko 43 kilometro izan zen. Hori guztia gainazalean dauden 10.748 zelula fotovoltaikoei esker lortu da.
‎Iparraldeko bidean aterpea duten herrien arteko batez besteko distantzia 14,2 kilometrokoa da eta Bide Primitiboan 13,4 kilometrokoa. Horrela, erromesak aterpetxe bat aurkitzen du 3,5 orduan behin eta 3,3 orduan behin, hurrenez hurren (4 km/ h ko batez besteko abiadura ezartzen du, eta hori ohikoa da atsedenaldietan erabilitako denbora kontuan hartuz gero). Erromesen kopurua ezin da konparatu, baina Bide Frantsesean 6,3 kilometro bakoitzeko aterpea duen herri bat dago.
‎Trafikoak aipatu duen beste azterlan baten arabera, bidearen eta inguruaren baldintzek gidariari abiadura aukeratzeko askatasuna ematen diotenean, auto eta furgoneten gidarien %38 eta %57 artean mugetatik gora ibiltzen dira, Europako beste herrialde batzuetan aurkitutako ehunekoen antzekoak. Gainera, udan batez besteko abiadura 3 km/ h inguru handitzen da. Abiadura eta oinezkoak Ibilgailu batek zirkulatzen duen abiadurak ere geldiarazteko behar den distantzian eragiten du.
‎Herrizaingo Sailak adierazi zuenez, abiaduraren eta segurtasunaren arteko erlazioari buruzko ebidentziak kontuan hartzen badira, “jaitsiera horrek istripuak eta biktimak murrizten lagundu ahal izan du”. Nilson en (Power Model) abiadurari buruzko azterlanaren ondorioetatik ondoriozta daitekeenez, batez besteko abiadura %5 jaisten bada, istripu hilgarriak %20 murrizten dira. Bestalde, iaz 224 pertsona atxilotu ziren abiadurari buruzko Zigor Kodearen araudia hausteagatik, hau da, Guardia Zibilaren Trafiko Taldeak Zigor Kodea aplikatuz egindako eginbide guztien% 2 baino gutxiago.
‎Harry’s LapTimer. Ekialdea GPS nabigatzaileaz eta azelerometroaz baliatzen den anbizio handiko garapena iPhone arena, gidariaren bidaia ohiturak jasotzeko, horien maiztasuna, batez besteko abiadura, etab. Aplikazioa piztu egin behar da gidatu. 8,99 euro balio du App Store n.
‎Interneteko batez besteko abiadura inguruko herrialdeetakoa baino hiru aldiz motelagoa da Espainian.
‎Espainiako Interneten sartzeko batez besteko abiadura inguruko Europako herrialde batzuetakoa baino hiru aldiz motelagoa da. Gure herrialdea Portugal, Alemania, Frantzia edo Erresuma Batuaren atzean dago.
‎VDSLren modalitatean, zentraletik hurbil dauden baina estaldura mugatua duen begiztetan ADSLa baino abiadura handiagoa eskaintzen duen teknologia da, bai Jazztelek bai Movistarrek errendimendu “nahiko onargarria” eskaintzen dute kontuan hartzen bada ADSLaren kobre parearen mende dagoen teknologia dela. Jazztelen 30 megako beheranzko eta 1,5 megako igoerako eskaintzatik, benetako batez besteko abiadura 20,86 mega eta 1025 kb/ s da; Movistarren 25 megako beheranzko abiaduran eta igoerako megan, berriz, batez besteko abiadura 22,12 mega eta 879 kb/ s da, hurrenez hurren.
‎VDSLren modalitatean, zentraletik hurbil dauden baina estaldura mugatua duen begiztetan ADSLa baino abiadura handiagoa eskaintzen duen teknologia da, bai Jazztelek bai Movistarrek errendimendu “nahiko onargarria” eskaintzen dute kontuan hartzen bada ADSLaren kobre parearen mende dagoen teknologia dela. Jazztelen 30 megako beheranzko eta 1,5 megako igoerako eskaintzatik, benetako batez besteko abiadura 20,86 mega eta 1025 kb/ s da; Movistarren 25 megako beheranzko abiaduran eta igoerako megan, berriz, batez besteko abiadura 22,12 mega eta 879 kb/ s da, hurrenez hurren.
2011
‎Izan ere, Irurako kameraren paretik igaro behar da ibilgailu bat, sistemak denbora eta abiadura neur ditzan. Beraz, sistemak du kalkulatu Itsasondon, Legorretan, Ikaztegietan, Alegian edo Tolosan (Gipuzkoa) N errepidea uzten duten ibilgailuen batez besteko abiadura. Gainera, gidariek muga hori gaindi dezakete, eta ondoren Tolosako irteera baliatu, Irurako kamera saihesteko.Egiarak ez du uste horrelakorik gertatuko denik.
‎Ordizian eta Iruran kamera bana jarrita, autoen batez besteko abiadura kontrolatuko dute hemeretzi kilometroko eremu bateanEusko Jaurlaritza ekainean hasiko da tarteko radarrak salatutako ibilgailuei isuna jartzen
Batez besteko abiadura neurtzen duen radarra ezarri du Eusko Jaurlaritzak Ordizia eta Irura (Gipuzkoa) artean, N errepidean. Hemeretzi kilometroko errepide eremua kontrolatuko du Jaurlaritzak radar horren bitartez, eta, batez beste, autoek eta motorrek ezin izango dute orduko 100 kilometroko abiadura gainditu.
‎Berdin gertatzen da autoa bigarren kameraren paretik igarotzen denean. Ondoren, bi datuak alderatu, hemeretzi kilometro egiteko erabili den denbora neurtu, eta batez besteko abiadura kalkulatzen da. Emaitza orduko 100 kilometrotik gorakoa bada? 90, kamioientzat?, zehapena jarriko zaio gidariari.
‎Ertzaintzak landutako polizia atestatuan agertzen denez eta Euskadi Directok eskuratu ahal izan duenez, Mikel Uriarteren kotxearen bataz besteko abiadura 2010eko irailaren 8ko goizaldean 13km/ ordukoa zen eta ez zeraman gehiegizko abiadura, hasieran Bizkaia Zubiko arduradunek azaldu zuten bezala.
‎Ekonomia Jasangarriari buruzko Legearen 52 artikuluak ezartzen duenez, Interneten funtzionalki sartzeko gaitasuna duen komunikazio sare publikorako konexioak banda zabaleko datuen komunikazioa ahalbidetu du segundoko megabit bateko abiaduran. Maiatzaren 20an onartutako errege dekretuak ezartzen duenez, zerbitzu unibertsaleko elementu hori emateko izendatutako operadoreak “erabiltzaile bakoitzari bermatuko dio 24 orduko edozein unetan bere konexioaren batez besteko abiadura gutxienez megabit bat izatea segundoko”. Nolanahi ere, erabiltzaileak “banda zabaleko ahalmenik gabeko konexioak kontratatzeko eskubidea izango du, hau da, ez du behartuko behar ez dituen zerbitzu edo erraztasunak kontratatzera.
‎Gu dozena bat kirol aire zabalean kontrolatzeko aukera ematen du, GPSa erabiliz edo eskuz. Denborak, batez besteko abiadura, egindako kilometroak edo kontsumitutako kaloriak dira parametro batzuk egindako jarduera bakoitza ezagutzea eta gure bilakaera aztertzea denbora errealean edo denbora jakin batean. Irudia:
‎Erregimen termikoak latitude altuagoetara joan dira, hamarkada bakoitzeko 27 kilometroko batez besteko abiaduran.
‎Ikerketa Zientifikoen Kontseilu Goreneko (CSIC) ikertzaileek parte hartu duten nazioarteko azterlan baten ondorioetako bat da, eta lehen aldiz kalkulatu du modu globalean klima aldaketaren abiadura. Lan horren arabera, ingurune jakin batean tenperaturak banatzeko moduaren araberako erregimen termikoak latitude altuagoetara joan dira, hamarkada bakoitzeko 27 kilometroko batez besteko abiaduran. Azterketa horretan, gainera, klima aldaketak espezieen banaketan eragiten dituen aldaketen abiadura zehazten da.
2012
‎Eraginkortasuna handiagoa da 50 megako Interneteko konexioetan; izan ere, Movistarren zuntz optikoaren erabiltzaileek batez beste 24,9 megako WiFi abiadura lortzen dute, eta Ono motakoek, berriz, 23,4 megakoa. 20 megako ADSLaren tarifei dagokienez, Movistarren WiFi konexioa duten bezeroek 11,7 megako batez besteko abiadura lortzen dute, eta Jazztelek 5,4 megakoa. Konexio mota horren barruan, batez besteko abiaduraren galera %49ra iristen da Orangen, eta %58ra Vodafonen kasuan.
‎20 megako ADSLaren tarifei dagokienez, Movistarren WiFi konexioa duten bezeroek 11,7 megako batez besteko abiadura lortzen dute, eta Jazztelek 5,4 megakoa. Konexio mota horren barruan, batez besteko abiaduraren galera %49ra iristen da Orangen, eta %58ra Vodafonen kasuan. Konexioen errendimendua nabarmen murrizten denez, ADSL zone atariak 10 megako edo gehiagoko konexioak dituzten erabiltzaileentzako Ethernet kable bidezko konexioak erabiltzea gomendatzen du, eta 30 megatik gorako konexioetan N wifi ekipoak instalatzea.
2013
‎Lasterketek aurrera egin ahala pedal kolpe hobeaz dabiltza Viveros San Antongo txirrindulariak. Ibilbide gorabeheratsua izan arren, bataz besteko abiadura orduko 41,3 kilometrokoa izan zen.
‎Merkatu digital digital batek, roamingetik oso salbuetsita egoteak, ez du zentzurik, baldin eta telekomunikazio azpiegitura sendo eta modernoetan oinarritzen ez bada. 2020rako helburuetako bat da erkidego osoan batez besteko abiadura 30 megabit segundoko izatea erabiltzaile guztientzat, edozein dela ere sarbide hori puntu finko batez (ADSL, kablea, FTTH) edo banda zabal mugikor batez (WImax, 3G edo 4G). Irudia:
2014
‎Lau kilometroko distantzia bost minutu azpitik osatu zuen, zehatz esanda, 4.59: 51ko denboran. Lehen urteko afizionatua izateko oso marka ona da, bataz besteko abiadura 48 km/ hkoa. Denbora honek bigarren postua eman zion Hyundai Caja Rural Niessen taldeko ziklistari sailkapenean.
‎V= uraren batez besteko abiadura, m/ s tan.
‎Bernoulliren batugaia, V²/ 2, g, konstantea da. Izan ere, emaria eta sekzioa konstanteak izanik eta jarraitutasunaren ekuazioak dioenez, halakoxea da batez besteko abiadura (V). Irudian lerro piezometrikoa eta energia lerroa ikus daitezke, baita azken horrek horizontalarekin osatzen duen?
‎mutur batean sabai iragazlea duen gune mugatu batetik pareko hormako behealdera.Kabinak diseinatuta egon behar du produktuen langartzeen hondarrak zuze­nean saretaren zonara eta paint stop iragazkietara bideratu daitezen. Kabinan, aire fluxuak lineala izan behar du, eta ez da turbulentziarik sortu behar, lehorketa homogeneo eta azkarra lortzeko.Ohiko kabina batean, pintura produktuak aplikatzeko aire emaria 20.000 edo 30.000 m3/ h da, gutxi gorabehera, airearen batez besteko abiadura 0,3 m/ s inguru izanik. Dena dela, merkatuan badira 15.000 m3/ h tik 50.000 m3/ h ra bitarteko aire emaria duten kabinak.Kabinan sartzen den aire bolumena ateratzen dena baino handixeagoa denez, gain­presio bat sortzen da, eta barnealdera hautsa sartzea galarazten du.Pintura kabinak argiztapen sistema bat izan behar du hondoko eta akabe­rako pinturak aplikatzeko behar den argiztapena hornitzeko.
Batez besteko abiadura: 4 m
‎ongi kalkulatu badut batez besteko abiadura.
‎Dudarik gabe, ez; batzuetan azkarrago ibiliko zen, eta beste batzuetan, mantsoago. Kalkulatu dugun abiadura hori, beraz, autoaren batez besteko abiadura da. Abiadura neurtzeko ohiko unitatea metro segundoko da.
‎Udaltzaingoak egunero lau kontrol egingo ditu batez beste, kanpainak irauten dituen zazpi egunetan, bolantean deskuiduak eragiten dituzten jokabideak ekiditeko, adibidez sakelako telefonoaren erabilera edo beste gailu elektroniko batzuen erabilera (GPS). Baieztatuta dago sakelako telefonotik hitz egiten ari den gidariak ez dituela seinaleen eta trafiko oharren% 40 identifikatzen, batez besteko abiadura% 12 jaisten dela eta ustekabekoen aurrean erantzuteko daukagun gaitasuna murriztu egiten dela.
2015
‎Udaltzaingoak batez beste lau kontrol egingo ditu egunean kanpainak dirauen zazpi egunetan, bolantean arreta galarazten duten jarrerak saihesteko, hala nola, errepidean telefono mugikorra, GPSa eta bestelako dispositibo elektronikoak erabiltzea. Ondotxo egiaztatuta dagoenez, gidatzen eskuko telefonoz hitz egiten duen gidariak ez ditu identifikatzen zirkulazioko seinaleen eta argibideen %40, batez besteko abiadura %12 jaisten du, eta edozein ezustekoren aurrean erreakzionatzeko ahalmena ere murriztu egiten zaio.
2016
‎egindako distantzia, izandako batez besteko abiadura eta tarteka izan duen azelerazioa.
‎b) Kalkulatu trenaren batez besteko abiadura (vm) ibilbideko tarte bakoitzean. Berdinak al dira abiadura
‎c) Kalkulatu ibilbide osoari dagokion batez besteko abiadura (vm).
‎dugun abiadura hori batez besteko abiadura da.
BATEZ BESTEKO ABIADURA (vm)
Batez besteko abiadura, higikariak
‎– Zenbatekoa da robotaren batez besteko abiadura?
‎– Aldiuneko abiadura edo batez besteko abiadura, biak berdinak baitira. Kalkulatzeko:
‎abiadura angeluarra. Konstantea denez, batez besteko abiadura eta aldiunekoa
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia