2009
|
|
harik eta, hilabete pare bat igarota gero, Gabinok arkatza eskuan hartu eta orri zuri baten aurrean jarri zen arte; egin zituen hamar minutu jarrera hartan, hogei minutu, ordubetea? Gabinoren keinuei erreparatzen ari zitzaièn balizko ikusle
|
bat
berehala ohartuko zen minutu haien tentsioaz, arkatzari eusten ziòn eskuak mugimendu azkarrak egiten zituen, egin orduko desegiten zituenak, lehen marra egin nahi eta ezinean balebil bezala, arkatza orrira hurbildu ahala urruntzen baitzuen?, zalantzek Gabino erdibituta zuten seinale; Gabinok, izan ere, bere joera hura zuen, alde batetik, marrazkiak, marrazkitxoak?... egitera bultzatzen zuena eta bere istorioak kontatzera, berari ateratzen zitzaizkion bezala, aitarengandik bereiz; bestetik, baina, gogoan behar zuen aitaren jarrera gogorra?. Lehen egiten zenituèn marrazkiak gehiago gustatzen zitzaizkidan??, Gabino bere burua ukatzera zeramatenak; Gabino, beraz, bere buruarekin borrokan zebilen, antza; joko eremu hartan, gainera, bi parametro adierazle zeuden, borrokaren nondik norakoen berri eman zezaketenak:
|
|
Eszena bertatik bertara jarraitzen zuèn lekuko balizko
|
bat
berehala ohartuko zen nola Nazariok, pozak airean behar zuenak eta pozak airean zegoenak, hiru keinu urduri egin zituen, ez nabarmenak baina bai igartzeko modukoak, halako batean; are gehiago: lekukoak argi eta garbi egiaztatuko zuen Nazariok egin zituèn hiru keinu urduri haiek kausa efektu erlazio ezin zuzenagoa zutela koruko zuzendariak ahoskatutako hiru hiri izenekin:
|
|
Eszena bertatik bertara jarraitzen zuèn lekuko balizko
|
bat
berehala ohartuko zen nola Nazariok, pozak airean behar zuenak eta pozak airean zegoenak, hiru keinu urduri egin zituen, ez nabarmenak baina bai igartzeko modukoak, halako batean; are gehiago: lekukoak argi eta garbi egiaztatuko zuen Nazariok egin zituèn hiru keinu urduri haiek kausa efektu erlazio ezin zuzenagoa zutela koruko zuzendariak ahoskatutako hiru hiri izenekin:
|
|
Bazirudien, beraz, marrazkirik ezean, zibaren dantzaldiek ezabatzen zituztela Gabinoren pentsamendu eta sentimendu negatiboak, Gabinoren eta zibaren artean indentifikazio prozesu bat izango balitz bezala, zeinaren bidez Gabinok zibari pasatzen baitzizkion bere kezkak eta estualdiak, zibak, gero, dantzaldiaren jirabirek eragindako indar zentrifugoaren bidez kanporatzen zituenak, Gabinoren barrura halako lasaitasun bat ekarriz... harik eta, hilabete pare bat igarota gero, Gabinok arkatza eskuan hartu eta orri zuri baten aurrean jarri zen arte; egin zituen hamar minutu jarrera hartan, hogei minutu, ordubetea... Gabinoren keinuei erreparatzen ari zitzaièn balizko ikusle
|
bat
berehala ohartuko zen minutu haien tentsioaz –arkatzari eusten ziòn eskuak mugimendu azkarrak egiten zituen, egin orduko desegiten zituenak, lehen marra egin nahi eta ezinean balebil bezala, arkatza orrira hurbildu ahala urruntzen baitzuen–, zalantzek Gabino erdibituta zuten seinale; Gabinok, izan ere, bere joera hura zuen, alde batetik, marrazkiak –marrazkitxoak– egitera bul... Gabinoren betartea eta arkatzari eusten ziòn eskuaren mugimenduen maiztasuna; lehenengoari dagokionez, nabaria izan zen nola Gabinoren betartea pasatu zen, pixkaka, kemena adieraztetik –ez al zen, bada, aita gorrotatzeko gai zena bere bide propioari ekiteko gai izango? – kemen arrastorik ez adieraztera; esku mugimenduei dagokienez, berriz, gero eta urriagoak egin ziren, Gabinok arkatza alde batera utzi eta eskua orri gainean pausatu zuen arte... baita, jarraian, orria eskuan hartu eta lau zati egin ere, hirak eta suminak hartutako hiruzpalau segundoko erreakzioan.
|