Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2008
‎Parte hartzearen zeinua eta izaera ebaluatzeko orduan, ohiko banaketa bat da ea parte hartzea beste helburu baterako bitarteko edo instrumentu huts gisa ulertzen dugun edo berezko helburutzat hartzen dugun. Lehenengo kasuan, parte hartzea teknika bat baino ez da beste askoren artekoa, hots, kasuaren arabera proiektu konkretu baten helburuak betetzeko eraginkorra izan badaiteke, hautatuko dugun bitarteko bat. Bigarren kasuan, parte hartzea garapen prozesuaren ezinbesteko partea da:
‎Zeharo bestela,, antolakuntza kultura indartsu? batean baino ez da posible esandakoa modu ezin eraginkorragoan aurrera eramatea.
2010
‎Horrek guztiak argi erakusten du gizarte zaurgarritasuna gero eta gazte gehiagorengana ailegatzen dela eta gero eta eragin handiagoa duela lehen errealitate honetatik at gelditzen ziren klase ertainetan. Hona hemen adibide bat baino ez: gazteen ia erdiak,% 48,9k zehazki, behin behineko kontratuak ditu Estatu mailan (CJE, 2008).
2011
‎Lau kapituluetako edukien azterketa egitea erabaki genuen, telesailetan agertzen diren gaien eta espazioen errepikapenek baliozkoak diren ondorioak ateratzeko aukera eskaini digutelako. Are gehiago, lan hau tamaina handiagoko ikerketari bidea zabaltzen dion lehenengo hurbilketa bat baino ez dela kontuan hartzen badugu.
‎Autore honek hauxe planteatzen du: sinboloa, kultura baten sailkapen arrunten aurka doazen objektuak agertzen direnean ematen den prozesu kognitibo bat baino ez dela. Alegia, sailkapenerako estandar kulturalei ihes egiten dieten (lekutik at dauden) gauzei buruzko eskemak eraikitzeko gaitasun bat bezala ulertzen du sinbolismoa.
‎Hau da, sinboloa ulermen kulturalaren aurka doan hori ulertzeko tresna bat dela dio Sperberek. Beraz, prozesu kognitiboaren zati bat baino ez litzateke izango, hau da, adimenaren gaitasuna (sailkapena), eta ez lirateke esanahi kriptologikoak izango sinbolistek (V. Turner, E. Leach, M. Douglas) esaten zuten bezala. Bestalde, Sperberek irudikapen kulturalak beti indibidualak direla planteatzen du eta, horren ondorioz, sinboloen bidez dugun ezagutza beti akastun eta gutxi gorabeherakoa izango da.
‎–Eta, azkenik, euskara dela antzemateko gai ez direnen ustez, edo gai izanda inolako garrantzirik edo funtzio berezirik antzematen ez dutenen ustean, izen bat baino ez da hor dagoen hitza: erreferentzia galdurik, izendatzeko balio duen hots hutsa.
‎Alde horretatik, mendekoa «serviceable other» bat baino ez da (Sampson, 1993). Edozertarako baliabide izan daitekeen subalternoa, hots, mendeko beste erabilgarria.
‎Nongoa erreferentzia duten izen horien logika hoberen deskribatzen duena ipar izena da. Iparraldean pare bat baino ez dago (Ipartrans eta Ipar Express, biak garraio enpresak). Beste lurraldeetan berriz nahiko ugariak dira.
‎Enpresa izenak izen komertzialen mota edo alderdi bat baino ez dira. Ingelesez bereizi ohi da trade name edo merkataritza izena eta trade markbrand edo merkataritza marka.
‎Euskaldunak beste zati bitxi hori uler dezake, badu horri hizkuntza dela aitortzeko behar den kodea, baina ezin dio ihes egin esan barik baina ondo agerian doan kode hierarkiari. Euskara hor ez da hizkuntza, baliabide estetiko bat baino ez da: kolorea, letra tipoa edota irudiak bezalaxe.
2012
‎11 Oposizioaren kalkuluen arabera, 4.000 bat lagun atxilotu zituzten salbuespen egoera peko hiru hilabeteetan, eta zazpi lagun hil ziren poliziaren ekintzen ondorioz. Horietako bati baino ez zioten jarduera politikoa leporatu. Ikus Noticias del País Vasco (1975:
‎Sadomasokista egiazkoak ironia erabiltzen du sadomasokista faltsuak erabiltzen duen zentzuaren aurrean, zentzuaren bidez azkeneko lexikoa aldarrikatzen baita, zentzudunak azkeneko lexikoaren bitartez ekintza eta sinesmen guztiak deskribatzen eta epaitzen baititu. Sadomasokista egiazkoarentzat azkeneko lexikoa beste lexiko bat baino ez da beste askoren artean, irizpideak huskeria baitira. Sadomasokista egiazkoa ironistak saiatzen diren horretan saiatzen da:
‎Sadomasokismoak berrikuntza esan nahi du, beraz; antzezlana ere bada. Harreman sadomasokistaren batean paperak aldatzen ez badira ere, bakoitzak bereari tinko heltzen badio ere, harreman horren barneko parte hartzaile guztiek dakite, ederki ere, joko edo antzezlan bat baino ez dela.
2013
‎Oraindik ez dute behar beste sufritzen; are gehiago, beraiengatik eta beraien minagatik baino ez dute sufritzen. Ezin dute absentziarik pairatu eta Jainkoaren lekuan edozer gauza jartzeko prest agertzen dira, astoa bada ere, asto bat bada ere, dibinitateren bat gurtzeko bestelako forma bat baino ez da, fede zaharrean erortzea berriz (Cragnolini, 2003: 93)?.
2014
‎Kalóa da benetako ijitoa. Izan ere, «Kalózko mezua beste ijito bati edo komunitateari oso gertuko zaion petsona bati baino ez zaio zuzentzen. Ijitoa izateak Gadjoarekin beste hizkuntza bat baliatzea esan gura du» (Escudero, 2003:
‎mapa handiagoa da eta Euskal Herriaren barruan ez da banaketa administratiborik azaltzen. Espainia eta Frantzia aldamenean ageri dira, zati bat baino ez: Euskal Herriarekin muga egiten duten lurraldeak dira, kolore leunagoz marraztuta.
2015
‎EAEn ikerketa zientifiko eta garapen teknologikoaren jardueretan diharduten langileen bostetik bat baino ez den arren unibertsitateko langilea (ikusi 1 taula), horrek ez du gutxiesten I+Gko jarduerek unibertsitatean duten garrantzia, ezta unibertsitatean garatutako I+Gk duen garrantzia bertako berrikuntza sistemarako ere. Izan ere, gaur egungo unibertsitatearen helburua da ezagutza zientifikoa garatzea, oinarrizkoa eta aplikatua, eta hori transmititzea eta transferitzea; ondorioz, inguruko berrikuntza bultzatuko da, eta garapen ekonomiko eta soziala lagunduko da (Beraza eta Rodriguez, 2007).
‎Espetxeko bizi kalitatean eragiten duen beste aldagai garrantzitsu bat denbora da. Denborak esanahi berezia hartzen baitu espetxean; izan ere, kondenak denbora tarte kopuru bat baino ez dira (Matthews, 2003). Espetxeratua den pertsona orok etenaldi bat bizi ohi du, erlojuaren orratzak gelditu egin ohi dira beraien ordularietan eta mundu zein kultura berri batera egokitu behar dute.
2016
‎Horrela ulertzen baita arte plastikoen delako Bolonia egiturako «portafolioa» testua ere badela izan ordez, testua bera dela. Hitz joko arras korapilatsu horrek gauza garrantzizko bat baino ez digu adimenera ekartzen; Derridak seguruenik filosofiako doktore tesi peto petoa burutu zuela, eta ez arazorik gabe. Abiada bizian beste galdera gertuago bat induzitzen digu horrek, alegia, Arte Ederretan adibidez zein puntutaraino doktore tesiak jakintza arlokoak (ez) diren, zuzenean esanda.
‎Horren aitzakiaz, arte plastikoen sabelean jarduten duen artista ikertzailetzat hartzea artearen ulermena gizartera helarazteko beste era problematiko bat baino ez litzateke izango (Dieter Lesage, 2011). Nahiz eta, bere horretan, arte ikerketa kuantifikatzeko arazo larriak ditugun, ezen iruditu al zaigu «egia» subjektiboak baino ez direla existitzen, berau sano singularra izaki.
2017
‎EHU euskal lurraldean dago kokatua, bere distritu eta campus ekin; hori du alde, baina antolaketa juridiko, administratibo eta akademikoaren aldetik unibertsitate sistema espainolaren zati bat baino ez da, gehienbat erdaraz ari dena. Errektore berriaren izendapenerako hauteskundeak direla-eta, prentsak berrikitan EHUren barruan piztu den eztabaida baten berri eman du.
‎Elkarte horietan izan duten parte hartze motari dagokionez (3 taula), ikus daiteke gehiengoak parte hartzaile moduan parte hartu duela% 79,69k (n= 51), ondoren monitore moduan,% 17,19 (n= 11) eta batek baino ez zuzendari moduan,% 1,56k (n= 1).
2020
‎debekua errepikakorra izan dakiguke, legearen 25 artikuluan, legaltasun printzipioari jarraiki, arau hausteak legez jaso behar direla ezarri denean (EK-ko kopia hutsa). Tipikotasunaren printzipioak eskatzen duen arau hausteak «concreta, clara, precisa e inteligible» izan behar duelako eskakizuna aipatzea behintzat litzateke, esaldi labur bat baino ez bada ere, tipikotasunari lege isla emateko.
2021
‎Azken batean, ikerketa hau hastapeneko lan bat baino ez da izan, arkitektook arkeologiaren betaurrekoak jantzirik, nafar erret gazteluak ikuspegi global batez ulertzen has gaitezen.
‎Hau da, nahiz eta aldagai batzuek aldaera kopuru desberdina izan, bere aldaerek inguru edo eremu geografiko bera izan dezakete. Egia da, batzuetan aldaerek ez dutela eremu geografiko jakin bat osatzen herri bakar batean baino ez direlako jaso. Herri bakarreko aldaera horiek ez dute parte hartzen eremu geografikoak osatzean.
‎" Jendeak bere buruari galdetzen zion ea bertan zer erakusten genien gure seme alabei. Baina ikastola bat baino ez zen, hizkuntza berreskuratzeko osagarri garrantzitsuarekin" (Amestoy, 2010: 64).
2023
‎Ez genuke ahaztu, ordea, dokumentu hauek errealitatearen eta pertsona haien apur bat baino ez dutela erakusten. Depurazio prozesuek, edozein iturri judizialek bezala, pertsona haiek haien eguneroko bizitzetatik ateratzen dituzte; Arlette Fargek esan bezala," las fija en algunas reclamaciones o en algunas lamentables negativas" (Farge, 1991:
‎34 Bere Gradu Amaierako Lanean, Mirari Arangurenek esan zuen Faustino Saez de Cortazar langileari buruzko informazioa aurkitu zuela, Nafarroako Oroimen Historikoaren Dokumentu Funtsean bilaketa eginez. Aldi berean, Faustinoren espedientearen zenbakia ematen du, 3.562 Hala ere, ez dugu Mirarik esandako fitxategia aurkitu Dokumentu Funtsean, eta Faustinoren izena aipatzen duen dokumentu bakarra 6.020 espedientearen barnean dago, aipamen bat baino ez dena.
‎Batetik, ez direla herritarrak akordio batera heltzera behartzen, ahalegintzera (hitz egitera, alegia) baino. Beraz, haien askatasuna zati batean baino ez da mugatzen, gure ordenamendu juridikoan zehar gatazkak epaitegitik kanpo ebazteko kultura eta horren ondorio eta fruitu guztiak zabaltzeko ahaleginetan. Guztiz lotuta, beren funtzioa bete dezaten, ezinbestekoa da teknika estrajudizialak ondo erabiltzea aldarrikatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia