2007
|
|
Anartean, 2004n lankidetza hitzarmen bat izenpetu zen hezkunde Ministeritza eta departamenduko kontseilu nagusiaren artean" elkarlan tresna bat sortuz eskualde hizkuntzen irakaskuntza eskaintzeko eta egituratzeko pirinio Atlantikoetako bi hizkuntzen alde, euskara eta okzitaniera". hitzarmen honen gauzatzea eepren esku eman zen, ongi zehaztuz ez zela eskuduntza aldaketa
|
bat
baina behin behineko esperimentazio pedagogikoa. dena dela, hurrengo urtean, Fillon legeak" esperimentazioa" estatu osora zabaldu zuen: " eskualde hizkuntzen eta kulturen irakaskuntza eskain daiteke eskolatze denbora osoan, jokamoldea definituz hitzarmen baten bidez estatua eta hizkuntza horiek mintzatzen diren eskualdeen artean".
|
2008
|
|
Euskaldunak bere hizkuntzaz idatzi gura duenean zalantza ugari aurkitzen ditu. Batetik, eskolak toki guztietan oraindik idazteko gaitasuna bermatzen ez duelako, edo bestetik, belaunaldi zaharragoek euskaraz ikasteko aukerarik izan ez dutelako, sarritan euskaldunak badaki esaten hitz
|
bat
baina ez daki nola idatzi behar den batuaz; esate baterako, ondoko hitzen artean zein da batuaz erabili behar dudana arbola adierazteko, zuhaitz?
|
2009
|
|
Inguru horretan argitaratu nuen aldizkari honetan hasieran aipatzen nuen artikulua, eta hark ere lore batzuk jaso zituen bueltan. Bikain ez da sari
|
bat
baina bai errekonozimendua, eta horrela sentitu ginen Kutxako presidenteak zilarrari zegokion ikurra jaso zuenean Ibarretxe lehendakariaren eskutik Guggenheim en. Neroni ere oso esker oneko sentitu izan naiz eskatu zaidanean azal nezala zertan ari ginen Kutxan:
|
|
Instituzionalizatutako euskara planaren ahalmentzea bultzatu nahi da. Orain arte Emun Kooperatiba elkartearen esku egon da planaren inplementazioa neurri handi
|
batean
baina arian arian enpresako karguen esku utzi nahi da euskara plana. Kanpo aholkularitzaren makulua, pausu aurreratuagoei begira jarri nahi da eta planaren eguneroko kudeaketa enpresako ohiko zereginen artean kokatu.
|
2012
|
|
" eskolaren eraginez. Izan da gauza bat... ez dakit bultzatu den hitza, baina naturalagoa da","... egin dena da gelditu joera bat(...) arlo batzuetan sartu euskara"," Joera zen erdaraz aritzea adin
|
batekoak
baina orain adin batekoak euskaraz aritzen dira. Joera hori aldatu da(...) gero, gurasoek estimatzen dute, ematen diote halako garrantzia euskarari" (ibid.). eskolak herrian euskararen erabilera normaltzen lagundu du.
|
|
Eta maiz, mintzaira bereziak sortzen dira hizkuntzaeginkizunak banatzeko. Kasu horietan mintzaira bat biltze funtzional baten gaia eta emaitza izan daiteke. ez naiz teoria hauen ur sakoetan murgilduko, esan bezala, digresio txiki
|
bat
baina ez da izan bidaia hau. Umwelt, semiosfera, matrizea, sinbolismoa...
|
|
Areago doa Gemma Sanginés: " hori izango litzateke efektu kolpe
|
bat
baina oso nabarmena, oso interesgarria. Sekulakoa izango litzateke".
|
2013
|
|
Ikasleekin egindako talde eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreen artean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehien nabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru
|
batetan
baina hizkuntza gutxituaren arnas-gune batetan gauzatu da. Oro har, gure ikasleen kasuan familiaren jatorria edo etxean jasotzen duten input a euskalduna da, eta testuinguru soziolinguistikoa ere oso euskalduna da, beraz, ikerketa honetan ez dira horiek ikasleen euskarazko jardunean gaztelania txertatzea bultzatzen dieten faktore nagusiak.
|
2021
|
|
„Es ke neuri, neuri iruditzen jat postureoa dala (Euskaraldia). O sea, hasi zan ideia on
|
bategaz
baina ia postureoa. Ibilaldixe ta holan, euskara bultzatzeko lekuek die supuestamente ta jentie doa ba jaixe dalako eta" Euskeraz urte osuen eingo dogu, tal" baina posteroa dago eta gero ez da eitxen.
|
2022
|
|
(42) kuadrilakoekin, guztiek nahi degu e, eske saiatzen dugu pila
|
bat
baina da berdina" e, euskaraz, ahaztu zaigula! a ver, beinga, berriz" ta ahazten gara ta berriz" tu, berriz, euskaraz" ta hola (1ET Z)
|