2003
|
|
Nire komentario alaia zela eta, on Belisario garbantzuz betatako eltze baten antzera lehertu zen, haren listuak denak zipriztindu gintuelarik. Eta orduantxe bertan, apaizak txiste antierlijioso bat kontatu behar zigun uneantxe, beste laguntza oihu izugarri
|
batek
arima izoztu zigun. Orro motz, ebaki, agoniko, lazgarri bat izan zen.
|
|
Bekaturen
|
batekin
arimako birjintasuna zikinduz gero, aitortza on baten bidez garbi daiteke berriro; gorputzeko birjintasuna, ordea, behin galduta behin betiko galtzen da, eta hori ikaragarria da. Benetako dontzeilak hobe du, hortaz, bere burua hiltzen uztea bere dontzeilatasuna indarrez ken diezaioten baino:
|
2009
|
|
Aitzitik gertatzen da, ordea. Halakoek ulertu behar lukete gizabanako
|
baten
ariman ahalik gehien sakonduta izaten dela dimentsio handiko fenomeno sozialak ulertzeko aukera" (Marcel Proust, À la recherche du temps perdu).
|
2010
|
|
Azken buruan, arazo nagusia hauxe da: nola da posible mundu fisiko
|
batean
arimak egotea, eta arima horiek zeregina (kausazko zeregina, besteak beste) edukitzea mundu horretan. Nola txertatu arimak naturaren baitan?
|
2019
|
|
Lantxo batzuk egin nahi dituzulako, barruko neke minsor hori baretu nahi duzulako, atseden puxka
|
bat
arimaren barru barrutik behar duzulako, irratian 13 urte eta erdi, segido segidoan, jardun eta gero (Klasikoak gaur egiten gehiago, 18 bai dagoeneko, baina horrek ez du nekatzen eta aspertzen, hats hartzen lagundu bai), eguraldiaren iragarpenak uzteko permixoa eskatu, ahal duzun xumeen 3 emisoratan eta ETBn bertan esplikatu, Euskadi Irratian ilunabarreko Klasikoak gaur ordubetez betetzen jarraitu...
|
2022
|
|
" Miseria erlijiosoa, aldi berean, benetako miseriaren adierazpena da, eta benetako miseriaren aurkako protesta. Erlijioa izaki oinazetuaren hasperena da, mundu bihozgabe
|
baten
arima, eta gogorik gabeko egoeren espiritua ere bada. Erlijioa herriaren opioa da" 54 1844an argitaratu zuen idazki hori, hau da, Marx artean ez zen" marxista", hau da, artean ez zuen asmatu eta garatu bere teoria materialista.
|
|
Emakumeen gogoa bera ere hortxe nonbait. Herri ipuin zahar baten arabera, haize  hegoa printzesa haserre gozakaitz
|
baten
arima da. Argi dago:
|
2023
|
|
Berorrek kontu egin beza nahigabe handi
|
batek
arimaren bizitzara itzul gaitzakeela, eta horren ondotik egon daitekeela halako piztuera oinazetsurik. Pertsona errukarriak oinazearen lehen erasoaldiak kokaleku batean pairatzen ditu, noski, baina, ai, kokaleku horretatik kanpo egiten duen urrats bakoitzak esan ezin ahalako larrimina eragiten dio.
|
|
Nolanahi ere, gehienetan Aizebiur Egoirekin batera agertu ohi da, elkarren osagarri, elkar zirika. Era horretara eman zuen bere burua ezagutzera gazte misteriotsu batek, Lauzbeltzeko (Ataungo baserria) neskatila bat bahitu zuena, era berean, Arbilletako alaba
|
baten
arima dohakabe bat ere bahitu zuen, Ataungoa ere bai, bere gurasoen altxorra ohostu omen zuena. Kontatzeari baino ez diote ekin, eta aro bidaiaria liluraturik eta txunditurik sentitzen da.
|
|
Biblian apalago ageri da musikaren eragina, nahiz eta pasarteren batean bortizki agertu, Josuek tronpeten soinuz Jerikoko harresiak eraitsi zituenean esa  te baterako. Oro har, ordea, batik
|
bat
arima desosegutik bere onera ekartzeko erabiltzen da Biblian musika; hala egin zuen Eliseo profetak amorrua baretzeko, hala sosegatu zuen Davidek Saul harparen musikarekin. Tradizioko ipuinetan, Bremengo musikariak helburu lurtarrago baten atzetik abiatzen dira:
|