Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2008
‎terminoaren interpretazioak ez dirudi batere pazifikoa; izan ere, Uruguaiko herritarrei modu bateko edo besteko tratu pribilegiatu bat eskaintzea bezala ulertzea badago ere, hori errealitatean konkretuki zertan datzan zaila delako zehaztea. Zenbait auzitegik ez dute inolako arazorik aurkitu Uruguaiko herritar horiei laneta erresidentzia baimenak esleitzeko orduan lehentasunezko tratu bat aplikatzeko, betiere, eta barne ordenamenduko legedia errespetatuz, bereziki nazioaren enplegu egoera. Hori, errealitatean, eskubide horiek ezerezean uztea ere bazen, zeren suposatzen baitzuen Uruguaiko herritar bati baimenak emateko lan eskaintza bat egon behar zela, eta, gainera, lan eremu horretan espainiar naziokotasuneko herritarrik ez egotea enplegu eske.
2010
‎Zer esan nahi du horrek? «Eremu judizial batean, epaileen aginduz eta kontrolpean garatzen dela»41 Ildo horretatik, Code de Procédure Pénale delakoaren 40 artikuluak xedatzen du Fiskaltzari dagokiola, bere aukera ahalmenen egikaritzan, jazarpen prozesua hastea, kausa artxibatzea edo prozedura alternatibo bat aplikatzea erabakitzea. Azkenekoaren bidetik, Code de Procédure Pénale delakoaren 41 artikuluarekin bat, Fiskaltzari dagokio bitartekaritzak bere xedeak betetzen dituela zaintzea42 eta bitartekaritza prozedurari hasiera ematea, zuzenean edo zeharka.
2011
‎ohiko telebistak monopolioa galdu du (sare sozialen eta Interneten mesedetan, hein handi batean) eta euskarri eta praktika berriak ugaltzen ari dira, nerabeak horietan aitzindari direla. Ikerketa honek fenomeno hori aztertzeko metodologia bat proposatu du, baina orain metodologia hori (proposaturiko zuzenketa eta guzti) lagin zabalago batean aplikatzea litzateke.
2012
‎Energia magnitudearen adibideetan funtsezko banaketa bat aplikatu dugu, aditzak eskatzen dituen postposizioak (erregimenekoak) eta magnitudeak berak hautatzen dituenak bereizteko. Abiadura ren adibideetan aditzaren erregimeneko bi adibide aurkitu ditugu:
‎Antzeko ikuspuntua hartu ohi da fraseologiaren korronte batzuetan, zeinetan kontsideratzen den ezen moteldu(, to reduce?;, reducir?) aditza dela abiadura(, speed?;, velocidad?) izenari dagokion izen klase lexiko jakin bat «aukeratzen» duena. Nolanahi den, bestelako korronteak ere badira fraseologian, zeinetan abiadura terminoari funtzio lexiko jakin bat aplikatzeak moteldu aditza lortzera eramaten gaituen. Horixe da, hain zuzen, lan honetan hartu dugun ikuspuntua, ez hainbeste arrazoi teorikoengatik, gure lanaren helburua batez ere praktikoa delako baizik.
‎Bestalde, matematika testuliburuak analizatzeko eredu bat proposatuko da. Eredu horrek aro luzea hartzen du eta testuliburu kopuru handi bati aplika dakioke. Eredu horren aldagaien arabera ezaugarrituko ditugu testuak, eta ezaugarrioi esker testuen bilakaera aztertu eta testuen arteko alderaketak egin ditugu.
2017
‎Lan honen ikertzaileok finkatutako irizpideak aldez aurretik ezarritako corpus batean aplikatuko ditugu. Jakina denez eta lehen esan dugun bezala, obrak ez daude zentzua eraikitzeko bide bakar batekin lotuta, eta umeek berek emango diote edukiari zentzu jakina.
2020
‎Irakasle horrek, aldaketak txertatu beharrean, irakaskuntza tradizionalago baten aldeko apustua egin du. Haren aburuz, iRAKERen ikasitakoak ez du haren testuinguruan aplikatzeko balio eta, horrenbestez, geroz eta klase magistralagoak ematen ditu eta ebaluazio sistema ere ez du programan ikasitakoarekin bat aplikatzen.
‎Ondarearekin loturiko ikerketa bat aplikatzea izango litzateke.
2021
‎Ikerketaren jardunean, tipologia hedatueneko gaztelu bakar bat sakonago aztertu nahi izan dugu, tipologia horretako gazteluak hobeto ulertzeko. Azken batean, Loarreko gazteluaren bilakaera eta eraikuntzaren azterketatik ateratako ondorioak, tipologia bereko edo antzekoei ere hein handi batean aplikatu ahal zaizkie, gazteluen eraikuntzak estandar minimo batzuk betetzen baitzituen. Loarreko gazteluan, Arkitekturaren Arkeologia baliatuz, fotogrametria bat burutuz, bere horma eta egiturak irakurriz, gaztelu horrek izan zituen eraikuntza faseak aztertu ditugu, eta horien hipotesi mailako kronologiak eman ditugu.
2022
‎Amaitzeko, esan beharra dago lana interes praktikokoa dela enpresentzat; izan ere, enpresen benetako lagin batean aplikatu ondoren, egiaztatu ahal izango da enplegatuen etengabeko hobekuntzan egindako inbertsioak, prestakuntzan egindako inbertsioaren bitartez, eragin positiboa izango duela haien baliabide ukiezinen balioan eta, ondorioz, enpresaren balio orokorrean.
2023
‎Eskaria kasuan kasuan erabiltzen den GEBEan akordio bat lortuz gero, berorri exekutatzea dagokion tokiko epaitegiaren aurrean egin da. Hori egin ezean, epaile eskuduna ezagutzeko beste irizpide subsidiario bat aplikatuko da: eskatutako kautelazko neurriek eragina duten tokikoa (PZLren 724 art.).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia