2023
|
|
(c) Lanpostu
|
bat
aldi baterako betetzea, lanpostu hori kontratu finkoarekin betetzeko egin den hautaketa prozesuak edo lanbide aurrerakuntzarako prozesuak iraun bitartean.
|
|
Nabarmendu behar da 2018ko ekainaren 5eko EBAk (C, Montero Mateos auzian) adierazi duela aipatu Zuzentarauarekin bat datorrela, eta beraz, ez duela bereizkeriarik sortzen, estatu bateko arautegiak inolako kalte ordainik ez ezartzeak kontratuaren iraupena bukatzean, aldi baterako kontratuak dituzten langileen kasuan, halako langileak kontratatu direnean lanpostu
|
bat
aldi baterako betetzeko, hain zuzen, lanpostu hori behin betiko betetzeko hautaketaedo aurrerakuntza prozesuak iraun bitartean, langilea ordezteko kontratuarekin gertatu ohi den bezala. Gainera, argiro adierazi du egoera horrek ez duela zerikusirik langile finkoei lan kontratua arrazoi objektiboen ondorioz azkentzen zaienean ematen zaien kalte ordainarekin.
|
|
Printzipioz, Espainiako antolamendu juridikoak debekatu egin du langileak kontratatzea, gerogarrenean beste enpresa
|
bati
aldi batean lagatzeko. Aitzitik, salbuespen gisa, LELTBk jarduera hori ahalbidetu die aldi baterako laneko enpresei bakarrik, betiere, behar den moduan baimenduta badaude (43.1 artikulua).
|
|
Teknikoki, lege ikuspuntutik, aldi baterako laneko enpresa deritzo langileak kontratatzen dituen enpresari, beste enpresa erabiltzaile
|
bati
aldi baterako lagatzeko. Legeak ezarritakoaren arabera behar bezala baimendutako aldi baterako laneko enpresek bakarrik kontrata ditzakete langileak, beste enpresa bati aldi baterako lagatzeko.
|
|
Teknikoki, lege ikuspuntutik, aldi baterako laneko enpresa deritzo langileak kontratatzen dituen enpresari, beste enpresa erabiltzaile bati aldi baterako lagatzeko. Legeak ezarritakoaren arabera behar bezala baimendutako aldi baterako laneko enpresek bakarrik kontrata ditzakete langileak, beste enpresa
|
bati
aldi baterako lagatzeko. Alabaina, aldi baterako laneko enpresek lanpostu agentzia gisa ere jardun ahal izango dute, otsailaren 28ko 3/ 2023 Legeak, Enpleguari buruzkoak, ezarritako betekizunak betetzen dituztenean, bai eta hori garatzeko arautegiarenak ere (ikusi ekainaren 1eko 14/ 1994 Legearen, aldi baterako laneko enpresak arautzekoaren 1 artikulua).
|
|
Toki erakundeek ez dituzte beren gain hartu behar legeak esleitzen ez dizkien eskumenak eta finantzaketa egokia ez duten eskumenak. Beraz, udal ogasun osoaren finantza jasangarritasuna arriskuan jartzen ez denean eta zerbitzu publiko bera beste Administrazio publiko
|
batekin
aldi berean gauzatzen ez denean bakarrik erabili ahal izango dituzte berezkoak ez diren edo eskuordetzaz esleitutakoak ez diren eskumenak. Era berean, aurrekontu egonkortasunak zuzenean lotzen du Administrazioen arteko hitzarmenak egitea eta administrazio bikoiztasunak ezabatzea" 541.
|
|
...n eta TAOLren 7.4 artikuluari jarraituz, toki erakundeek eskumen propioak eta eskuordetzaz esleitutakoak ez diren beste eskumen batzuk erabili ahal izango dituzte, baldin eta udal ogasun osoaren finantza jasangarritasuna arriskuan jartzen ez bada, aurrekontu egonkortasunari eta finantza jasangarritasunari buruzko legeriaren eskakizunen arabera, eta zerbitzu publiko bera beste Administrazio publiko
|
batekin
aldi berean gauzatzen ez bada. Ondorio horietarako, beharrezkoak eta lotesleak izango dira gaiaren arabera eskumena duen Administrazioaren aurretiazko txostenak, bikoiztasunik ez dagoela adierazten dutenak, eta eskumen berrien finantza jasangarritasunari buruzko finantza zaintza esleituta duen Administrazioarenak.
|