Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2010
‎Soilik hala eskatzen duten lurraldeetan, hizkuntzaezagutzari buruzko galderak txerta daitezke, baina betiere hizkuntza erregionalei buruz, argi eta garbi beheragoko mailan jarrita; izan ere, inolaz ere ezin da gaztelania maila berean jarri, ezta formalki soilik izanda ere. beste behin ere, espainiako demolinguistikaren eta lehen munduko gainerako estatu guztietan aplikatzen denaren arteko aldea erabatekoa da. gainerako estatuetan, erroldan hizkuntzari buruzko galderak txertatzen direnean, gehiengoaren hizkuntza edo komunikazio-hizkuntza hizkuntza bat gehiagotzat jotzen da, nahiz eta biztanleriaren ehuneko laurogeita hamarren berezko hizkuntza izan, adibidez. demolinguiSTiKa eTa geolinguiSTiKa: oinarrizKo eKarpen BaT normalizazioraKo ez nuke gehiegi luzatu nahi erakutsiko ditudan bi mapak aurrez azaltzen. ziurtzat jotzen dut irakurleen zati batek izango zuela inoiz esku artean nire liburuetakoren bat (euskaltzaindiak argitaratuak). lan horiek ezagutzen ez dituztenentzat, azaldu behar dut XX. mendeko soziolinguistikan ezinbestekotzat jotzen dudan betebehar baten alde egiten dela, aurkezten ditudan ezagutza-mapen bidez; hau da, hizkuntza gutxituaren gizarte-ezagutza lurraldetik ahalik eta gertuen kokatzearen alde. normalizazio-prozesuetan gai hori funtsezkoa dela uste dut, baina ez naiz azalpenetan luzatuko. hizkuntza-politikarik onena gizartera egokien eta modurik hurbilenean egokitzen dena da. horregatik, nire mapak ez dira inolako helburu, baizik et... lurraldera ahalik eta gehien hurbiltzea, eta hizkuntza gutxituaren presentziari buruz ahalik eta informaziorik zorrotzena ematea. hauxe da, beraz, nire proposamena:
2011
‎Baina oker gaude; izan ere, hizkuntzez gainera, beste elementu garrantzitsu bat dago: testuingurua. hizkuntzak beti daude testuinguru jakin batean; testuinguruak espezie jakin baten alde egingo du. hortaz, espezieen arteko lehia aztertzen dugunean, espezieak beren testuinguruan aztertu behar ditugu. esate baterako, azter dezagun hizkuntza-berdintasunaren gaia katalunian eta euskal herrian, legelarien ikuspuntutik. hasteko, hizkuntza-komunitate horien hizkuntza-berdintasunak aztertzean, kontuan izan behar dugu hizkuntza-komunitate horietako batek besteak baino hiztun gutxia... Bi hizkuntzak ez daude egoera berdinean. hori dela eta, egoera hori konpentsatuko duen testuingurua sortu behar dugu.
2012
‎Ikastolen, gau-eskolen, euskara elkarteen... sorrera eta burututako lan eskerga ezagutu egin behar dute. Horrekin guztiarekin ez dut inondik inora gazteen gainean utzi nahi erabileraren zama, ez horixe, hizkuntza baten alde egiteak duen garrantziaz jabetzea baino ez dut gura. Orain gazte horiek euskararen normalizazioa erdiesteko duten abagunea benetakoa eta behin betikoa izan daitekeela adierazi nahi diet, aukera gal ez dezaten.
2016
‎Teorizazio jasoari edo orokorrari ekiteko egun dauden mugez jabetuta, Ricentok irtenbide pragmatiko baten alde egiten du. Hau da, giro akademikoetako adituek aintzat hartzen dituzten langaiei erreparatzea eta, horietatik abiatuz," ikerketa-eremuak" inferitu eta jorratzea:
‎Teorizazio jasoari edo orokorrari ekiteko egun dauden mugez jabetuta, Ricentok irtenbide pragmatiko baten alde egiten du. Hau da, giro akademikoetako adituek aintzat hartzen dituzten langaiei erreparatzea eta, horietatik abiatuz," ikerketaeremuak" inferitu eta jorratzea.
2017
‎(Zalbide, 2016 22 or.) hortaz, inkesta Soziolinguistikoaren zehaztasun falta saihestu eta informazio-hutsune hori betetzeko asmoz, ikerketa honen marko teorikoak hizkuntza-erabileraren definizio osoa-Soziolinguistika hiztegiak dakarrena, alegiaizango du oinarri; hortik, helburuetan hizkuntza-erabilera osoa zehaztapena egin izana, argi gera dadin jardun-mota guztiak hartuko direla aintzat: hitz egitea, entzutea, idaztea eta irakurtzea. horrela, informazio aberatsagoa eta zehatzagoa lortu ahal izango da, baita oso baliagarria ere. baina ez hori bakarrik, horretaz gain, erabileraren ikuspegi jakin baten alde egiten da, jardun-mota hartzaileei-entzuteari eta irakurtzeariekoizleei adinako garrantzia aitortzen diena, hain zuzen ere, eta hori ere garrantzitsua da. izan ere, batetik, jardunmoten artean lotura bat badago, nahiz eta informazio faltagatik ez jakin oso ondo zenbaterainokoa-zenbatetan ez da gertatzen txiste, film edota istorio bat jaso den hizkuntzak gero horiek kontatzeko hizkuntza ba...
2022
‎Hala ere, enpresa gutxik normalizatzen dituzte hizkuntza-alderdiak gizartearekin dituzten elkarrizketetan, eta gabezia baten alde egiten dute, oinarrizko gai bat normaltasunez eta beldurrik eta apriorismorik gabe kudeatzeko aukerarik ematen ez duena.
2023
‎Euskaraz bizitzeko hautua beste mundu baten alde egitea da. Euskara elkarteen mugimenduan parte hartu dugun gehienok partekatutako ideia dela uste dut.
‎Derioko etxe-agentziak begiratu genituen eta, azkenean, aproposa izan zitekeen lokal baten alde egin genuen: Urkiola 6 kalean zegoen lokalera (lehenago telefono-konpainia baten denda izandakoa eta azken eginkizuna garraio-enpresa bateko bulegoa izan zena).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia