2007
|
|
Bestelako ekintza batzuek (ekintza osagarriak) sare horiek zabaltzeko aukera ematen dute, talde ezberdinetako jendearen arteko harremanak sortuz (hau da, sare handiagoak ehuntzea) eta proiektu baten eta talde
|
baten
partaide direla sentiaraziz.
|
2011
|
|
• Gorago esan dut komunitate
|
bateko
partaide izatearen kontzientzia ahulduta dagoela, hau da, herria, eskualdea, lurraldea nazioa edo kulturarekiko kidetasun sentimenduak indar gutxi duela gazteengan. Nire ustez ez du batere interesik pizten gazteengan" jatorri ezezaguna duen Europako hizkuntzarik zaharrena"," Pirinioak bizkarrezur zuen euskal zibilizazioa" edo" euskara herri zahar honek duen altxorra" bezalako ideiak adierazteak.
|
2014
|
|
Eckerten hitzetan, JK
|
bateko
partaide izateak munduan kokatzeko modu bat dakar berekin:
|
|
Elkarrekiko modu positiboan identifikatzen dira, eta identifikazio positibo horrek indartzen ditu bai gogoetarako joera eta baita euskararen erabilerarako joera ere. Hala, BE bezalako JK
|
bateko
partaide izatea izan liteke hizkuntza ibilbideko zenbait momentutan helduleku baliagarri, izan euskararen erabilerarako joera mantentzeko, zein hizkuntza nagusia erabiltzetik euskara erabiltzera iragateko. •
|
|
Hizkuntza ez da gizarte gertakari ezberdinen ispilu soila. Horretaz gain, hizkuntza (hiztunak, hizkuntz taldeak eta hizkuntza praktikak barne) kultura eta gizarte
|
baten
partaide eta eragile ere badela azpimarratzen da. (Hernandez, 2005:
|
|
Egitura linguistikoen errelatoak denbora eta espazio determinatu batean kokatzen ditu. Eta bertako subjektuak komunitate
|
baten
partaide diren hizlari edo aktore sozialak dira. Gauzak horrela, subjektu hauek instituzio sozialen bitartez egituratuak egoteaz gain, espektatiba, sinesmen eta balio moral batzuk dituzte.
|
|
Hizkuntza ez da gizarte gertakari ezberdinen ispilu soila. Horretaz gain, hizkuntza (hiztunak, hizkuntz taldeak eta hizkuntza praktikak barne) kultura eta gizarte
|
baten
partaide eta eragile ere badela azpimarratzen da. (Hernandez, 2005:
|
2015
|
|
Ikusi dugu baikortasunean lan egin denean, emaitza hobeak lortu direla. Irakaslearen jarrera, bestalde, askotan lotuta egon da egitasmo jakin
|
bateko
partaide sentitzeko aurrez egin den lanarekin eta irakasle taldean bizi izan dutenarekin. Ikastetxearen aldetik egitasmoarekiko inplikazioa jaso denean, eta irakasle taldeak elkarrekin lan egin duenean, egiteko modu guztiak izan dira errazago; eta emaitzek ere lotura zuzena izan dute honekin guztiarekin.
|
|
Irakasleak gai honekiko leukakeen jarrera emankorra izanagatik ere, formazio eta jarraipen behar handia duela jakinarazi zaigu. Gai honi lotutako hitzaldi edo formazio jakinek aberastuko lukete irakaslearen jarduna, eta bereziki, egitasmo
|
bateko
partaide izateak ere bai. osune Zabala – Tolosa. Ahozko laborategia.
|
2016
|
|
4 Etorkina den aldetik zenbaitetan diskriminatuta sentitu da, zentzu horretan euskara jakitea ezinbestekotzat jotzen du komunitate batean integratzeko, are gehiago hizkuntza azalaren kolorearen aurretik jartzen du komunitate
|
baten
partaide izaterakoan.
|
|
Hizkuntza beste batzuekin erabili eta partekatzen dugunean gizarte, komunitate zein talde
|
baten
partaide bilakatzen gara, Azkenik, hizkuntza bat zerbaiten ikur bihurtzen dugunean ideien munduan eragiteko aukera garatzen ari gara. Alegia, hizkuntzaz aritzen garenean horri lotutako ideologia garatzen ari gara, Jarrera eta motibazio kontzeptuen haratago...
|
|
Horretaz gain, hizkuntza beste batzuekin erabili eta partekatzen dugunean gizarte, komunitate zein talde
|
baten
partaide bilakatzen gara, talde hori mantenduz eta elikatuz. Hauek, talde etnolinguistikoak izan daitezke, baina beste era bateko taldeak irudikatu ditzakegu ere, praktika komunitate deiturikoak esate baterako (Eckert; McConnell Ginet 1992).
|
|
Modu honetan, hiztuna protagonista bilakatzen da, gizarte aktorea edo ekintzaile bihurtzen baita. Komunitate
|
bateko
partaide izateaz gain, errealitatearen sortzaile gisa —hizkuntzaren jabe den neurrian— ere agertzen zaigu. Ekimen eta egitearen poderioz bere oinatza uzten du testuinguruan, baina hori ere bueltan etorriko zaio, aritze horrek bere identitatearen sorkuntzan, eraikuntzan eta berreraikuntzan ondorioak izango dituelako.
|
2017
|
|
Gurasoak hizkuntza biziberritze prozesuan aktore ipar euskal herrian azken hamarkadetan euskararen familia bidezko transmisioaren etena gertatu da. ordea, azken aldian hiztun kopuruaren hazkunde apala gertatu da eta horretan izan dute zerikusirik seme alabak euskarazko murgiltze eskoletara eramateko erabakia hartu duten gurasoek. izan ere, euskararen jarraipenaren aktore gisa jokatzen dute eta bere egiten dute" moztu" dena" josteko" zeregina, lekukoa pasatzekoa. Jakitun dira euskarazko murgiltze ereduaren aldeko hautua eginda ahalegin kolektibo
|
baten
partaide direla.
|
|
Jakitun dira euskarazko murgiltze ereduaren aldeko hautua eginda ahalegin kolektibo
|
baten
partaide direla.
|
|
Gurasoak jakitun dira euskarazko murgiltze ereduaren aldeko hautua eginda ahalegin kolektibo
|
baten
partaide direla.
|
2018
|
|
6 Ele biko elkarrizketaren kultura zabaltzen hastea oso puntu interesgarria izan da. Horrek ahalbidetu egiten du elkarrizketa
|
batean
partaide bakoitzak bere euskara mailari eustea: dakienak dena euskaraz eta besteak ulertzeko ahalegina eginez esaterako, edo maila baxukoek, ahal zutena euskaraz eginez eta ezina etorritakoan baimena izatea beste hizkuntza batean aritzeko.
|
|
Kasu honetan jendeari berari (ahobiziei nahiz belarriprestei), partaideak jakitun baitziren datuak argitaratu eta publikoak izango direla. Jendea, nolabait, esperientzia urratzaile
|
baten
partaide sentitu da, eta horrek eragin positiboa izan du bere motibazioan. Ikerketa bat izateak eta ostiralero elkartzeak, bakoitzak bere papera serio betetzea eragin du, seguru asko.
|
2019
|
|
Jarreren bereizketa hau motibazio dimentsio jakin batzuekin daude lotuta, baina, lehenik eta behin, Martinez de Lunak zehaztutako hiru motibazioak azaldu dira. Motibazio sinbolikoa hizkuntza komunitate
|
bateko
partaide izatearen nahiari dagokio. hau da, komunitate horretan integratzeko nahiaren ondorio da motibazio sinbolikoa (in Zarraga et al. 2010, 213).
|
2021
|
|
Azken batean, kontraesana dirudien arren, babesgune bateko kide izatea estresagarria ere izan daiteke, partaideak esfortzu edo ahalegin bat burutzen ari direlako haustura (muda) gertatzeko. Batzuetan, erosoagoa litzateke babesgune
|
bateko
partaidearentzat gaztelaniaz jarraitzea eta hausturarako prest ez agertzea, euskaraz egiteko ahalegin hori egitea baino; izan ere, gizartearen ispiluan ez dira" hiztun natiboaren" autentikotasunera iritsiko. Horrela dio Donna H. Kerrek (Kerr 1996 in Boostrom 1998, 402):
|
2023
|
|
Beste alde batetik, azpimarratzen nuen mundu mailan tankera honen fenomenoak zeharo bakanak zirela (eta direla oraindik). Eta, hirugarrenik, esaten nuen ni ere banaizela elkarte horretako
|
baten
partaide eta gogo pertsonala bazegoela ere erabaki horren atzetik (beti ere, elkarteen jarduna hobetzeko eta efikazago egiteko asmoz).
|