Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2001
‎Guk lehenengo mailari dagokion puntu hau moldatu genuen. Seiehunordu asko ziren, horrek klasean bostehun ordu zeraman ikasle bat eta zero orduzeraman beste bat elkarrekin izatea ekar baitzezakeen. Printzipioz hori posiblea da, baina zaila ere bai.
2002
‎Amaitzeko, Gil Calvo-ren ustez, Beck en tesiaren ospea ez datza arrisku errealen areagotzean(, objektiboki murrizten baitira?), jasaten diren edota irudikatzen diren beldurren kutsapenean baizik. Modarekin edo negozioekin gertatzen den bezala, zikloak gertatzen omen dira ordenatik desordenara, arriskutik ziurtasunera, kausalitate zirkular batean elkar elikatzen diren mugimendu kolektiboetan. Halakoetan, arriskuaren jatorriak garrantzia galtzen du, behin arrazoi erreal edo irudimenezkoengatik sortuta, birus epidemiologikoak bezala bazter guztietara hedatzen delako.
‎17 Mattin Larzabal Gure Irratiko lankideak ArgiaGure Irratiari egindako adierazpenean: «, Irulegiko Irratia eta Zuberoko Boza duela hogei bat egun bildu ginen eta goizetan berri saio bat elkarrekin ematen hasi gara, gaiak txandakatu eta datorren lekuaren arabera bertako irratiak ematen du albistea. Hau Iparraldeko ohituran sartu den zerbait da.
2003
‎Udako Euskal Unibertsitatea eta Unibertsitate ofiziala, elkarbilaketa bateruntz abiaturik doaz, noizbait puntu bakartsu batean elkar topatzeko, bere elementu pertsonal eta bestelako guztiak gogotan izanik, euskal gizarteari erantzun bat emateko, eta denon artean euskal Unibertsitatea izendatzen dugun hori sortzeko.
2004
‎edozein elkartruke monetariotan akzio erreakzioemozionalak daudela. Eta hori negozio hotzenean ere gertatzen da; demagun bienpresatako kudeatzaileek aireportu bateko batzar areto batean elkar ikusi dutelalehen aldiz, ordu pare batean itun bat sinatzeko, eta segituan bakoitza bere herriraitzultzeko. Ezezagunen arteko sinatze labur horretan ere, mundu emozionalak eranabarmenean hartzen du parte; eta nork daki, tirabirak badaude, negozio horrengabezia, ekonomikoren?
‎Idazkiaren gai nagusia mailasuna da, eta horren objektu zuzena, edertasuna. Platonen iritziz, edcrraden zerbait maitatu ahal izateko, prestakuntza cta heziketa behar dira, eta azken hori honako ideia estetiko hauek ongi ulertzeko oinarritzat hartu behar dira: (1) Arimaren edertasuna gorputzaren edertasunarcn gainetik dago. (2) Jarduera eta ohitura ederrak maitatzen ikasi beharra dago, baita horiek denekcdertasun mota bat elkarrekin batera dutela ohartzen ere. (3) Ez.agutza mota askotarikoen edertasunaz ohartu behar dugu. (4) Berezko edcrtasuna behar dugu hauteman, ez bakarrik entitate fisikoei eta espiritualei lotutakoa.Lau urratseko ibilbide hori abstrakziorantz hurbiltzen ari da. Platonek EdertasunarenForma deituriko horretara iritsi arte.
2007
‎Ikertzaileak murgildu behar dujendeak bere munduari eta bizitzari esanahia emateko erabiltzen dituen sinboloetan. Ikerkuntza narratiboa kontakizun partekatu bat elkarrekin eratuz hastenda gehienetan, eta horrek harreman simetriko eta konfiantzazkoa eskatzen duikerlariaren eta ikertuaren artean.
‎Erabakigarriena hiru puntutan bil genezake apika: 1) historia (gizartea, kultura, Estatua) ez dela era guztietako datu heteroklitoen pilaketa mordoilo bat1035, sistema bat elkarri hertsiki baino dena denarekin; 2) sistema horretako elkar erlazioen bilgune zentrala, geografiak, komertzioak, erlijioak, etab., emaitzatzen duten, eta horietxetan guztietan ere eta guztiekaz ekinkorra den izpiritu nazionala dela; 3) historiaren (gizartearen) ikerketa filosofiko zientifikoaren objektua, ez atal hau edo hura, osotasuna bere osoan dela, non ere dena baita denaren kausa....
2008
‎bata, 1867ko Batzar Orokorretarako ordezkariaren hautaketa; bestea, Melitón Martinez de la Perak zarratu nahi zuen garbitokia. Hasiera batean elkarren artean zerikusirik ez daukaten kontuak izan arren, batak zein besteak azken hamarkadan nagusitutako dinamika aspergarria hausten dute, itxurazko lasaitasunaren azpian zerbait mugitzen ari zela islatu nahi izango balute bezala.
‎Urte gutxiko aldearekin jaio diren pertsona guztiek kohorte bat osatzen dute, hau da, adina partekatzen duen pertsona talde batek elkarrekin bidaiatzen du bizitzan zehar (nahiz eta elkar ezagutu ez). Ideia da kohorte jakin bateko pertsona guztiak historia berari daudela lotuta:
‎Askotan, bazkide mota ezaugarri hau funtsezkoa da kooperatibaren agintearen egituran. Bazkide mota ezberdinak kooperatiba bakar batean elkarrekin sortzen duen arazo multzoa zabala da eta ez da batere erraza lan honetan aztertzeko. Momentuz, nahikoa da esatea kooperatibaren agintea kudeatzeko orduan ezagutu behar dela eta oso kontuan hartu behar dela:
2009
‎Programak edo script ak, lengoaia jakin batean elkarren segidan idatzitako aginduak baino ez dira. Programako kode lerro bakoitzari sententzia deitzen zaio, eta konputagailuak gauzatu beharreko agindua da funtsean («egin hau» edo «idatzi mezu hori» gisakoak).
‎4.16 irudian POP3 lan saio batean elkarri bidalitako komando eta erantzunak ikus ditzakegu. Irudia irakurgarriago egiteko, ez dira jasotako posta mezuaren goiburuko gehienak agertzen.
2011
‎Euskaratzailea beste jesuita bat izan zen, Plazido Muxika. Biek elkar ezagutu zuten Muxikak Teologia ikasketak Europan egin zituelako, eta sasoi batean elkarrekin bizi izan zirelako Valkenburg en (Belgika). Sveinsson en Nonni eta Manni obra, sasoi hartan arrakastatsua eta hainbat hizkuntzatara itzulia izan zen.
2012
‎Gizarteak dituen gabezien argazki ikaragarriak erabiliz (HIESAk jota hilzorian dagoen gizaseme batena, errefuxiatu itsasontzi batetik bere burua botatzen zuen gizasemearena, eta abar) hartzailea zur eta lur utzi nahi du. Alemanian eta Italian BenettoneLeistungwettbewerbn hainbat irudi debekatu egin dira (moja bat eta apaiz bat elkarri musua ematen azaltzen dituena edo jaioberri batena) desleialak direla argudiatuz. Izan ere, pertsonen sentimenduak (gupida edo karitatea) astintzen dituzte baina irudi horiek ez dute zerikusirik merkaturatzen diren produktuekin.
2015
‎Ilustrazio eraikuntzak soilik erakusten ditu erdibidekoen ebakidurak eta sorturiko bi segmentuen arteko proportzioa (11a irudia14), hau da, barizentroak 1:2 proportzioan ebakitzen du erdibideko bakoitza. Egiaz, erdibidekoa proportzio jakin horretan markatzeko pausoa frogapenaren zati da, hau da, erdibidekoek puntu bakar batean elkar ebakitzen dutela ondorioztatzeko tarteko argumentu bat da; ez da frogapenaren korolario bat, ez da propietatearen ondorio bat, ilustrazio eraikuntza ikusiz inork hori pentsa lezakeen arren. Frogapen eraikuntzak bestelakoa erakusten du (11b irudia15).
‎Digitalizazioak eta konbergentziak eragindako lurrikarak kolokan jarri du telebista deitu izan duguna bera ere. Duela gutxi arte, hainbat elementu zehatzen bidez definitzen zena (programa eta genero eskaintza zedarritua, igorle kopuru mugatua, emisio eta errezepzio sinkronikoa eta e rol estua, besteak beste) guztiz bestelako telebista eredu batekin elkarrekin bizitzera behartuta dago. Ohiko telebista eskaintza baztertu barik, sortu dira beste batzuk, telebistarentzako lurralde berriak zabalduz.
2019
‎Testaren ideia nagusia honakoa da: sistema automatiko bat kalitatezkoa edo adimenduna dela esateko, sistema hori eta pertsona bat elkar bereizezinak izan behar dute haiekin orduan. Sistema batek halako propietatea betetzen duen egiaztatzeko, Turingek hainbat epaile zenbaitmakinekin hitz egiten jartzea proposatu zuen, makina batzuen atzean sistema automatikoak eta besteen atzean pertsonak daudelarik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia