2000
|
|
Zirkulu ugari existitzen ziren maila
|
batean
elkar loturik. Oso garrantzitsua da, hortaz," benetako" Vienako Zirkuluaren testuinguru filosofiko eta zientifikoa kontuan hartzea, honek ‘modernista’ izendatzaile komunaren azpian zeuden mugimendu zientifiko, politiko eta artistikoen aniztasun oso bat besarkatzen baitzuen.
|
2003
|
|
" Beste zerbait" horren zati bat da paradigmaren berezkotasuna deituko dudana. Edozein unetan espezialitate jakin bateko profesionalek hainbat eta hainbat klasiko ezagutu ditzakete, horietako batzuk —Ptolomeo eta Kopernikoren edo Newton eta Descartesen obrak, esaterako— neurri handi
|
batean
elkarren artean bateraezinak. Baina talde horrek berak, paradigmaren bat izatekotan, soilik bat eta bakarra izan dezake.
|
|
Ahaleginik gehienak, batik bat paradigmaren garapenaren hastapenetan, hura eratzera bideratzen dira, jatorrizko formulazioa ezinbestean zehaztugabea zen eremuei zehaztasun handiagoa eskainiz. Adibidez, elektrizitatea fluido bat zela jakinik, non partikula banakoek distantzia jakin
|
batera
elkar eragiten duten, Franklinen ondoko elektrizitatearen ikertzaileak partikula elektrikoen arteko indarraren lege kuantitatiboa ezartzen saiatu ahal izan ziren. Beste ikertzaile batzuk txinpart elektrikoaren, elektroskopioaren desbideratzearen, elektrizitate kopuruaren eta eroalearen konfigurazioaren arteko elkarren menpekotasuna bilatzen ahalegindu ahal izan ziren.
|
2007
|
|
Horren haritik aipatu, baita ere, bereziki ekialdekoen eta mendebaldekoen arteko elkarrizketaren beharra ere badagoela, zeinak muga politiko bereizle zorrotzak gaindituko dituen. Azken
|
batean
elkar ulertze oro —gerrate arriskuak saihesteko ahalegin oro— posible izateko, zera da ezinbestekoa: gizabanako bakoitzak —han eta hemen— bestea deabru gaizto bezala ikusteari uztea eta, aldiz, beste hori gizaki bezala onartzeko prest egotea, hain zuzen bere modura —berori kopiatzekoa ez bada ere, baina bai eskubide osoz— gizatasunaren errealizazioa ere bilatzen duen norbait bezala.
|
2010
|
|
Ildo bertsutik, Aristotelesek baieztatu zuen hiria zela lotura moral
|
baten bitartez
elkarri lotutako hiritar multzoa. Moralaren eta zuzenbidearen filosofoek erkidego perfektua eta ez perfektua bereizten dituzte.
|
2022
|
|
Konfiantza (1973) obran, konplexutasuna urritzeko faktore garrantzitsutzat hartuta aztertzen du erlazio hori. Ezin direnean aztertu, behatu eta kontuan hartu gizarte konplexu
|
batean
elkarri eragiten dioten aldagai guztiak, konfiantzak xurgatu egiten du zalantza eta zabaldu egiten ditu ekiteko eta erabakiak hartzeko aukerak. " Konfiantza ez da munduko arrazoi bakarra; baina munduaren behin betiko ikusmolde konplexurik litzateke ezarri konplexua ez den gizarterik ezean, era berean litzatekeena ezarri konfiantzarik ezean". 52 Analisi funtzional batetik, konfiantzak ikastea eta arriskua onartzea ahalbidetzen ditu aldi berean.
|