Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2001
‎Asmakuntza zer den hobeki uler dezagun aski da entziklopedia digital bat (CD ROM batean ederki kabitzen dena) eta compact bat elkarrekin konparatzea: toki horretan bertan nekez jaso daiteke ordu eta laurdeneko doinu bilduma.
2002
‎Oin puntak apur bat elkarrengandik alboetara aldenduta eta oheko arropari eusteko indarrik egin gabe; estalkiek nasai izan behar dute.
2004
‎Kasu batzuetan plaka horiek magmazko ozeano baten gainean elkarren kontra egiten dute talka, batak bestearen aurrerabidea eragotziz.
2005
‎gutxienez bi talde behar dira, bata Europakoa eta bestea Latinoamerikakoa. Talde horiek bat egin dute tresna digitalen ustiapenean oinarritutako proiektu komun bat elkarrekin diseinatzeko. Taldeak elkartu egin dira tresna digitalen ustiapenean oinarritutako proiektu komun bat elkarrekin diseinatzeko Ekimenak arlo hauetan garatzen dira, besteak beste:
‎Talde horiek bat egin dute tresna digitalen ustiapenean oinarritutako proiektu komun bat elkarrekin diseinatzeko. Taldeak elkartu egin dira tresna digitalen ustiapenean oinarritutako proiektu komun bat elkarrekin diseinatzeko Ekimenak arlo hauetan garatzen dira, besteak beste: hezkuntza eta gaikuntza; laneratzea eta gizarteratzea; informazioa eskuratzea; demokrazia eta gizalegezko eskubideak erabiltzea; osasuna zaintzea, kultura arteko trukeak; tokiko garapena eta bidezko merkataritza edo ingurumenaren babesa.
2007
‎Birtaldekatze horren ondorioz, mikroklima heze halako bat sortzen da betetzen duten espazioan, eta hori oso onuragarria da, errazago lurruntzen den urtaroak ur gehiago behar duelako. Beraz, txoko bat elkarrekin egoteko erabil badaiteke, askoz hobeto. Aire korronteak eta landareentzako arriskua Arreta berezia jarri behar zaio, halaber, haizagailuetatik edo aire girotuko gailuetatik sor daitezkeen aire korronteei.
2008
‎Ikastetxea da hezkuntza sistemaren bizkarrezurra, eta erantzukizun handia du kalitatean. Kontuan hartu behar da ikastetxea dela hezkuntza sistemaren bizkarrezurra, eta oso erantzukizun garrantzitsua duela bere kalitatean, gizarte konplexu batean elkarrekin bizitzeko gaitasuna duten herritarrak" eraikitzeko" konpromisoa hartzen baitu. Beraz, funtsezkoa da zuzendari bakoitzak bere ikastetxetik kalitate hori lortzen laguntzeko duen erantzukizuna.
2009
‎“Normalean lan egiten duten pertsonak direnez, haiek ezartzen dute ordutegia —dio Llapart ek— Adinekoek ia beti izaten dute prestasuna”. Adostutakoaren arabera, boluntarioak helduaren etxera joaten dira ordu batzuetan hitz egitera, paseatzera, liburu bat irakurtzera edo film bat elkarrekin ikustera. Beste batzuetan medikuarengana joaten dira edo kudeaketak egiten dituzte.
2010
‎Muturreko kasuek ere izan dezakete konponbiderik? Oso gogoan ditugu zenbait kasu, hilketak gertatu direlako, bortxakeria izan delako, sentiberatasunik ez delako ikusten inon, adingabeek adingabeak bortxatu dituztelako... kasu horiek guztiek badute gauza bat elkarrekin: ez dago erruduntasun sentimendurik.
‎Horregatik, bi mailatan lan egiten da: bata elkarrekikoa eta bestea intrapsikikoa, Eduardo Brik Familia Terapia Sistemikoko Prestakuntza eta Tratamendu Institutuko zuzendariak azaldu duenez. Terapia horietan, senitarteko garrantzitsuenei hots, gurasoei, lagunei, bikotekideari eta abarri dei egiten saiatzen dira.
2012
‎Nahikoa da proiektuan izena ematea eta TwinSpace gunea zein bazkide edo bazkiderekin partekatuko den aukeratzea: “proiektu batean elkarrekin lan egiteko plataforma”. Teknologia egunero ikasgelan erabiltzea da helburua.
‎Horrek lagundu egiten dio erasotzailea bestearen lekuan jartzen eta zerbait txarra egiten ari zaiola ulertzen. Borroka gogorra bada, denboraldi batez elkarrekin ez jolastea. Eten horrek hunkitu egiten ditu, eta zerbait txarra egin dutela eta berriro egin behar ez dutela konturatzen laguntzen die. Borroka asko jostailu bat edo beste objekturen bat izatea. Horregatik, komeni da jostailuak errepikatuta izatea, handienak edo deigarrienak behintzat.
2013
‎DNA, gakoa Oinarria, olio laginetatik DNA erauztea da, eta ondoren SR (Simple Sectence Rebers) metodoa aplikatzea, mikrosateliteak ere esaten zaiona. DNA sekuentziak dira, non zati bat elkarren segidan errepikatzen den. Hala, olibondoa ez den beste espezie batzuen (adibidez, hurra) DNA anplifikatzeko aztarnak detekta daitezke.
‎Hori dela eta, komeni da 65 urtetik gorako jabeak kontuan hartzea, animaliarekin ezustekorik eta arazorik ez izateko. Adinekoak hartzen duen txakurra etxe batean elkarrekin bizitzeko hezita ez badago, zakur hezitzaile batengana jotzea gomendatzen da. Gainera, ez da harritzekoa trebakuntza zentroek txakurrak hezteko programak izatea, mugikortasun murriztua duten pertsonak. Sánchezen arabera, «txakur eskolen %80 inguruk dute horrelako prestakuntza, eta nahi duten adinekoei ere egokitzen zaie.
‎Arreta erakartzeko, laguntza eskatzeko eta eskaintzeko eguna da. “Bereizkeriarik gabeko mundu batean elkarrekin lan egitea” da aurtengo leloa.
‎Gaia hauxe da: «Bazterkeriarik gabeko mundu batean elkarrekin lan egitea: muturreko pobrezian bizi diren pertsonen esperientzia eta ezagutzak aprobetxatzea».
2014
‎Silvinak urratsak asmatzen ditu bientzat. Bera da bere lagunik onena, eta egun batean eszenatoki bati buruz elkarrekin dantza egitea amesten du. Silvina bailaria.
‎Pavla Txakurrentzako hezkuntza kanpaldiak lurreratzekoak dira Espainian, baina kanpamentu horiek beste herrialde batzuetan ere badaukate ibilbide gehiago. Aebetan, scoutperre talde bat dago udan, kanpaldi batera elkarrekin igarotzeko. Txakurrentzako hezkuntza kanpamentu hauen gakoa?
2016
‎Txokolategi horiek guztiek bazuten, hala ere, gauza bat elkarrekin: txokolatearen testura lodi lodia izaten zen, Europako gainerako herrialdeetan baino askoz gehiago.
2017
‎Oxfam Intermónek 2017an argitaratutako gida honi esker, ipuinetako protagonistei esker, 0 eta 12 urte bitarteko haurrek adiskidetasuna, errespetua, elkartasuna, lankidetza eta berdintasuna bezalako balioak aurkitu eta barneratu ditzakete: ‘Hansel eta Gretel’tik, non erakusten baitu nola laguntzen duten anaia eta ahizpa batek elkar salbatzeko, eta nola lortzen duten, elkarrekin egindako ahaleginei esker, ‘Cenicienta’ raino.
2019
‎Irudia: olly 18 1 Pisua zaindu Mens sana in corpe sano dozenaka azterketek bermatzen duten lokuzio bat da, gorputz osasuntsu bat eta adimen osasuntsu bat elkarri lotuta daudela baieztatzen dutenak. Ez da kasualitatea dementzia pairatzeko arrisku handienetako bat diabetesa edo obesitatea bezalako gaixotasunak izatea izatea, eta gaitz horiek dementzia arriskuak bikoiztu ditzakete zahartzen garenean.
‎5 Ez dago prebenitzeko modurik Alzheimer gaitza sendatzen duen sendagairik ez badago ere, zientzialariek etengabe nabarmentzen dute: gorputz osasuntsu bat eta adimen osasuntsu bat elkarri lotuta daude. Aski da begiratu bat ematea diabetesari eta obesitateari buruzko azterketei, eta ikusi egin behar da, zahartzen garenean dementzia izateko arriskua bikoiztu dezaketela.
‎Baina aurrera begira daiteke espezialistak azaltzen duen erronka batekin: egunero jabetuko gara nola igo dugun ahots tonua (erdikoa, altua edo baxua) eta “autopuntuatuko dugu”, eta emaitza positiboa bada, sari sinboliko txiki bat emango dugu (eskuekin talka egitea, besarkada bat, ibilaldi bat elkarrekin, txokolate gogokoena erostea…).
‎Horrela, sagarra, adibidez, egun horretan ez da jan behar azukre erantsi gehiago duten produktu gehiago, hala nola gurutzaontzia, ensaimadak… Eta are gehiago: egun batean elkar hartuta fuet ogitarteko bat jaten du, kasu bat jartzearren, lanaldiaren gainerako orduetan koipeak erabiltzea osasungarriak, hala nola oliba olioa, eta haragi gihartsuak (oilaskoa, arraina, indioilarra…). Hau da, ebidentzia zientifikoak dauden bezala elikagai batzuk maiz kontsumitzen direla (zereal finduak, opilak, freskagarri azukredunak…) bat garatzeko arriskua areagotzen du gaixotasuna, baita ohiko kontsumoarenak ere ren oinarria osatzen duten elikagaiena piramidea (fruta, barazkiak, lekaleak…) gaixotasun horien sintomatologia.
2020
‎“Abandonu sentsazio handia duten pertsonek, esate baterako, utzi egin dute konfinamenduan, besteak beti egoten baitziren bertan”, esan du García Mañasek, aldi berezi hori igaro duten bikoteetan (ni herri batean eta zu beste batean) maitasun erromantikoa nola indartu den ere ikusi baitu. “Hainbeste gutxiegi botatzeak, aldi berean, tristurak eta kasketak eragin ditu, baina baita sorkuntza estrategiak ere, lehen modu presentzialean egiten ziren gauza berak partekatzeko, erotismotik hasi eta film bat elkarrekin ikusi arte”, azaldu du. Koarentena garaiko maitasuna:
2021
‎Gainera, atal horien ondoren, Fuentesek hau gomendatzen du: “une zailak pasatzen lagunduko diguten irtenbideak bilatzea familian; adibidez, jarduera bat elkarrekin planifikatzea, dibertigarria izan dadin”. Haurren kasuan, jarraibide hauek bete behar dira:
‎Mahai joko entretenigarri baten aurrean mahaian esertzea bezain erraza da, eta haiek anana osatzea, partida irabazten saiatzeko. Birentzako puzzle bat. Puzzle bat, maketa bat edo beste eraikuntza joko bat elkarrekin muntatzea aukera bikaina da anai arreben arteko lehiak mugatzeko eta haien arteko laguntza eta lankidetza giroa lortzeko. (e) ko (a) ren (e) (a) n.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia