Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2000
‎Futboleko emanaldietan ere jokaldi eztabaidagarriak izaten dira. Ezinbestekoa dena da, gure barneko historia horretan gertaerensekuentzia bera izatea, partiduaren bideo bat eta bera erabiltzea; oraindik herri kulturanerdietsi ez duguna, bakoitzak bere historia partikularra baitarabil.
‎Elkarkidetasunak edo auzolan adigaiak erakusten duenmodura: nahiz eta gutariko bakoitzaren esperientzia besteei begira ezberdina izan etanor bera izan besteengandik ezberdina, kultura bateko eta bereko partaide gara; intereshistoriko komunak ditugu (sozialak, politikoak, ekonomikoak). Pentsatzen dut ezgarela behar bezain kritiko, sasi guztien gainetik, mozorrotutako jokabidez, lankide, adiskide... izenekin eusteko leherre nak egiten ditugunean, eta horiguztia diot sexuaz eta patriarkalismoaz egiten ditugun erabilerak bazter utziz.
2001
‎lehen hizkuntzakoa eta bigarrenekoa. Batek huts egiten badu, hiztunak bestera joko du, errealitatea bat eta bera delako. Ikasleak segurtasunez lotu behar du adierazle ikasiberria beste hizkuntzako adierazlearekin eta denotatzen duen errealitatearekin.. Hobe ez!?
2002
‎Ezagutzarensortze eta transmisio zentro da, ikerkuntzara eta goi mailako hezkuntzara zuzendua, jardun intelektualaren eta zientifikoaren erreferentzia, eta arestian aipaturikokulturaren dimentsio guztiak gauzatu eta elkartzen dira bere barnean: ezagutzaespezializatuak sortuz eta akademiaren bitartez sozializatuz, unibertsitateak kulturaunibertsalaren ondareari eta kultura partikularrari egiten dizkie ekarpenak, instituzio hori gizarte zehatz bati eta bere eskariei estuki loturik agertzen baita beti.Hala ere, Unibertsitatea ez da agortzen ofizialki egotzita dituen betebeharretan.Barne ikuspegi batetik, Unibertsitatea botere arlo bat da1; bertan aritzen diraagente desberdinak, egitura hierarkikoetan kokapen bereizgarriak dituztenak etaasimetrikoki banatutako baliabideekin dihardutenak. Eta, gizarteari begira ere, Unibertsitatea botere zentroa da, ez botere politiko konbentzionalen antzeraeraturik dagoelako, ezpada botere sinbolikoa sortzeko gune garrantzitsua delako.Azkcn aspektu hori azpimarratu gura dugu bereziki, oinarrizkoa baita txosten laburhonetan aurkezten den ikuskera ulertzeko.
2004
‎egon al zen Homerorik? Bat eta bera al dira Iliada eta Odisea idatzi zituena. Desberdinak al dira autoreak. Autore multzo baten aurrean al gaude?
2005
‎Horrela, bada, ondo bereizi lirateke elite politikoen artekoelkarrizketa, Alardeetako kideen artekoa eta biztanle guztiena. Prozesu hauera integral batean eta bere osotasunean planteatu behar da.
2006
‎Izan ere, zertaz ari gara euskal gatazkaz ari garenenean. Galdera horri literaturagileen ahotik erantzuten saiatzeko ahalegina ere bada eskuartean dugun bilduma hau, baina erantzun erabatekorik nekez topatuko duirakurleak. Ez da, inolaz ere, bat eta bera, gatazka, ri ematen zaion esanahia JonBenitoren. Ibilbide poetiko ideologikoa gatazkaren euskal poesian, artikuluan edoJokin Muñozen. Ohe azpia?
‎arraza, aberria, liderra, klanak eta tradizioa. Horientzat hitz hauen guztien esanahia bat eta bera da: errespetua eta obedientzia agintzen digun errealitate erakargarria.
2007
‎Kulturaren azterketak identitatera eraman gaitu behin eta berriro. Modernitatean kultura botere tresna izan dela esan dut, bereizteko tresna bat eta bere bereizketa onarrarazteko tresna. Kultura estatuek eta klase nagusiek asmatu zuten: nazioaren kultura kolektiboak denok berdinak garela dio, naziokideak; eta klasekultura findu eta landuak ezberdintasunak norberaren lanaren eta talentuaren emaitzak direla.
‎Bestalde, jatorri akademiko desberdinetako ikertzaileak aritu dira ulerkuntza publikoaren gaiaikertzen, jatorri teoriko eta metodologiko desberdinak atzematen dira ikerketetan, eta interes guneaere ez da bat eta bera guztientzat. Zientziaren ulerkuntza publikoari dagokion auzi hau, modudesberdinetan landu izan da:
‎Batasun hori gizadia da, eta gizadia beste ezer ez da neroni baino. Ni eta Hi, Jacobi-k beti esan ohi duen eran, bat eta bera da; eta berdin Ni eta Ha/ To, eta Ni eta Ha/ No eta gizaki guzti guztiok. Ispilu artistikoki fazetatu batean fazeta bakoitzak bere burua ispilu banatutzat hartuko balizu bezala da305 Noizpait etorriko da etorri aldakuntza, errore hau desagertuko dena eta gure begietako benda legez eroriko dena306 Ez dago gehiago esaterik horri buruz, eta ezein metafisikak ez luke gehiago esan behar.
‎naturalaz) aurkitzen direlarik, bat eta bera baita hizkuntza garatu eta arrazoimena garatu («arrazoimenaren aplikazio lehen, apalena ere ezinezkoa [baita] hizkuntzarik gabe») 128 Ratio et oratio. Hizkuntza edota arrazoimena; izan ere, ez da gizaberearen sortzetiko jabetasun bizigabe, inerte bat, estatikoa, baizik eta disposizio bat hura lantzeko, garatzekoa, horrela bere gizatasuna garatuz.
‎Herder-en «horroreaz gogoeta transzendentalarekiko» mintzo da E. Heintel, haren hizkuntzari buruzko testuen bildumaren argitaratzailea135 Herder, adimenaren eta sentigarria ren bakantze, irlatze kantiarra osotoro ukatzeraino da erradikala sentigarriaren eta, beraz, hizkuntzaren esijentzian. Berarentzat sentitzea (gizatiarki) eta pentsatzea eta hitz egitea bat eta bera da dena: «gizakiak adimenaren bidez sentitzen du, eta pentsatzen duen neurrian hitz egiten du»136 Hitz batean:
‎Erlieba dezagun hizkuntza guztien batasunaren ideia humboldtar hori (hizkuntza guztien funtsezko berdintasunarena, diferentzia ukatzen ez duen berdintasunarena, alegia!), aurre egiteko oraintxetik gaizki ulertze edo faltsifikazio interesaturen batzuei, gure artean frankotxo barreiatu baitira urteotan. Gizadia edonon bat den bezala, bat da giza hizkuntza nonahi, hots, hizkuntza guztiak bat dira, gizaki guztiengan beti bat eta bera delako hizkuntza eta pentsamendua exijitu duen premia, eta bat eta bera hizkuntza sortu duen ahalmena465 Bat da hizkuntza guztien gramatika edo forma466, eta hizkuntza bakoitza giltza bat da beste edozein hizkuntza ulertzeko467.
‎Erlieba dezagun hizkuntza guztien batasunaren ideia humboldtar hori (hizkuntza guztien funtsezko berdintasunarena, diferentzia ukatzen ez duen berdintasunarena, alegia!), aurre egiteko oraintxetik gaizki ulertze edo faltsifikazio interesaturen batzuei, gure artean frankotxo barreiatu baitira urteotan. Gizadia edonon bat den bezala, bat da giza hizkuntza nonahi, hots, hizkuntza guztiak bat dira, gizaki guztiengan beti bat eta bera delako hizkuntza eta pentsamendua exijitu duen premia, eta bat eta bera hizkuntza sortu duen ahalmena465 Bat da hizkuntza guztien gramatika edo forma466, eta hizkuntza bakoitza giltza bat da beste edozein hizkuntza ulertzeko467.
‎Egungo ikermoldeetan ohi den eran, hizkuntzak pentsaeran duen influentzia baiesteko edo ezesteko, haur eta larri japoniarrekin test esperimentalak egin dira ingelesekin erkatuta. Emaitzek berriz ere, ohi bezala, bat eta bere kontrarioa frogatzen bide dituzte1267 Kishitani andrearena ez da test baten emaitza, esperientzia pertsonalarena baizik, bere bizitza bi hizkuntzatan bizi duen pertsona batena. Eta besteari ezer kendu gabe, hark ezin duen asko ematen digu.
‎Karaktereak adierazten duen hori (hizkuntza bakoitzaren diferentzia eta autonomia osoa), edo hizkuntzak gauzkalakoa eta mintzatzen gaituelakoa, ulertu behar da, gogoan izanez karaktereak izpirituaren kausalitateari egiten diola erreferentzia, hastapen laukoitzaren adieran betiere, inoiz ez dadin gaizki ulertu ahal izan banakoaren uko gisa (agian interesatuki). Mundu bat eta bera da hizkuntza bakoitzean kontzeptura datorrena, pentsamenduaren lege berak dira hizkuntza guztien barne eraketa ildokatzen dutenak (gramatika unibertsala), diferentzia
‎Kant-en terminologiara ohitua ez dagoenari nolatxobait adierazteko (oso desegoki, baina, kontzeptuari ez bada? irudimenari behintzat lagundu aldera!), bereiziko bagenu bezala da, errealitate bat eta bera, udaberriko kukua adibidez, hautemateko begiaren modua eta belarriaren modua: adimenaren modua (enpirista) eta arrazoimenaren modua (logiko transzendentala), «sentsuen objektu bat(?) pentsatzeko dugun halako modu bikoitza» (A 538) 773 Gizonemakumearen edozein egitate beti zerbaitek baldindua atzemango digu adimenak, adimenarentzat hori baita errealitatea ulertzeko modua:
2009
‎Kautotze protokolo horien fidagarritasuna ziurtagirien erabileran datza. Ziurtagiri elektroniko bat agiri bat da (elektronikoa, noski), non gako publiko bat eta bere jabea uztartzen diren. Ziurtagiriaren fidagarritasuna, berriz, bere sinaduran datza.
2010
‎Lau euskaldun horiek ziotenaren arabera, jatekoaren bidea sarritan ez zenahotik sabelerakoa, karelen gainetik itsasorakoa baino. Ez bakarrik gaizki prestatuazegoelako, denentzako bat eta bera zelako baino. Gaixo edo umeentzako inongoberezitasunik egin gabea zelako.
‎Karlota Perez-ek «garapen uhina»ren kontzeptua ezartzen du. Hemen, iraultza teknologiko bat eta bere paradigma, ekonomia osoan hedatzen denean, «garapen uhina» suertatzen da. Prozesu honek, ekoizpenean, banaketan, komunikazioaneta kontsumoan egiturazko aldaketak ekartzen dizkigu.
‎Baina, zein dira lan gatazkari bukaera edo konponbidea ematen dioten epaileen ebazpenetan ikusten diren ahuleziak? Sistema jurisdikzionalaren arriskua eta desabantaila da auzi bat eta berari dagokion prozesua prozesal hutsa den sententzia batekin bukatzea, auzialdian absoluziokoa den sententzia batekin, alegia. Kasu horietan, magistratua ezin daiteke gatazkaren mamia aztertzera sartu, hori ekiditen duen oztopo edo akats prozesal bat dagoelako.
2011
‎Sarrera hau bukatzeko ezinbestekoa da adieraztea bake epaitegi bakoitzean bake epaile bat eta bere ordezkoa aritzen direla (BJLOren 101 eta 102 art. eta BERen 4, 5, 6 eta 13 art.), biei estatutu bera aplikatzen zaielarik.
‎Zer12 da gutxiengo linguistiko bat? Nozioak asumitzen du badela osotasun bat eta bera osatzen duen talde bat gutxiengoa dela(?) taldea eta gehiengoa bereizten dituen
‎Gala k eman zion egonkortasuna eta eragotzi zion mugagabeko zorotasunean murgiltzea. Dalí-k zioen, «zoro baten eta beraren arteko diferentzia bakarra honetan zetzala: bera ez zegoela zoratua».
2012
‎Lurralde baten eta bertako biztanleriaren barne gaitasunak bultzatu nahi dituengarapen eredu bat da, ekoizpen eta kontsumo ehuna (kate interdependenteak) sortzearen laguntzaz. Haren asmoa da ekoizpen soziala handitzea, desberdintasunakzuzentzea eta iraunkortasun ekologikoa bilatzea.
‎Aldiz, indigenen ikuspegian ez da horrela gertatzen eta gizakiaren eta lurraldearen arteko banaketa arlo askotan antzeman daiteke. Indigenen ikuspegian bat eta bera dena, ez indigenen kategorietan banatzeko joera nabari nabaria da giza eskubideen kasuan, horren isla HIGEA bera delarik. Eskubide politiko, kulturari loturiko ohikoaldaketaren hasiera 1972an Estokolmoko Mundu Konferentzian proposaturiko eko jakinduria eta lurraldearen gaineko jabetza eta erabilera eskubideak «native title» atal ezberdinetan zatikatuta agertzen dira (Corntassel, 2008).
2014
‎Hori ikusirik, ez dirudi oso zuhurra amaierako pertsona marka guztiok zinezbereizteak. Formalki berdinak izanik, eboluzio bat eta bera jasan duten morfemaberari buruz hitz egiteari deritzogu zentzudunen, bakoitzaren funtzioa inflexiojokatuan betetzen duen posizioak erabakiz.
‎Beauvoirren lanean sexua eta generoa desberdindu egiten al dira? Edota, funtsean ez al dira bat eta bera?
‎Eraikuntzara bideratuta naturatik hartzean lehengai batek zenbat eta alterazio gutxiago nozitu, bioerakuntzarako egokiagoa izango da. Zentzu horretan, prozesu guztia bere osotasunean aintzakotzat eduki behar da, balantze ekologiko oso batez eta bere bizi ziklo osoa kontuan hartuz. Materiala bere ingurune naturaletik erauzia den unetik, bere konformazio, kokatze, erabilera eta bere balio bizitzan jasandako prozesu guztiak aztertu eta kontuan hartu behar dira, baita ondorengo berrerabilera, birziklapen edo hondakin gisan eman zaion tratamenduari arreta jarri ere, prozesuetan eragingo diren kostu guztiak (energetikoak, ekologikoak edo sozialak) barne hartuz.
2015
‎Aipaturiko kanpainak komunikazio paradigma berriaren ezaugarriak ederki biltzen ditu. Erakunde baten eta bere publikoaren artekoak, erran nahi baita. Publizitatearen esparruan, 360° ko kanpaina esaten zaio, bai eta «publizitate integratua» ere(?
‎Cross media kontzeptuak pisu handia eta ibilbide luzea izan du, eta hala du oraindik ere, baina transmedia adigaia harago iristeko eta balio gehigarria eransteko sortu da, banatze askotarikotik harago doa eta. Argitu bezala, transmedia. ekintzak plataforma ezberdinak erabiltzen ditu istorio bat eta bera kontatzeko, eta istorioak publikoarengan esperientziak eragiteko sortuak dira, edo, hobe esanda, prosumitzaileak motibatu eta haien parte hartzea lortzeko. Istorioa hainbat mediotan azaldua da eta, aldi berean, erabiltzaileen ekarpenekin aberastua (blogak, komentarioak, txioak, telefono deiak, editoreari gutunak, etab.).
2017
‎edo segurtasun eremua deritzona, hain zuzen ere. Beheko irudian ikusten dugun bezala, hizkuntza bat eta bere komunitatea talde handiago batentzako mehatxua edo arriskua bada, orduan, segurtasun eremua, delako hori aplikatuko du azken honek eta hizkuntza gutxitu hori bizirauteko ekintzak zapaltzen saiatuko da.
‎Bi printzipio ezinbesteko dira neurri hauek guztiak sustengatzen dituztenak: aniztasunari eman beharreko arreta, estatuek eta haien hezkuntza sistemek hezkuntza eskubidea bermatzeko duten betebeharrean oinarritzen dena (Dieterlen, 2001; Gordon, 2001), eta inklusio printzipioa, pertsona orok aukera berdintasunean parte hartzeko eskubidea exijitzen duena, curriculum bat eta bera partekatuz eta eskola eremu arrunt batean, beti ere (Ainscow 2001; UNESCO, 2004).
‎Irakasleen testigantzak haien bizitza istorioetatik eta haiei egindako elkarrizketa sakonetatik eratorriak izan ziren. Informazioa eskuratzeko saio guztiek helburu bat eta bera zuten: sakonkiago ulertu ahal izatea ikasle migratzaileen harrera eta alfabetizazio prozesuan zehar irakasleek bizitako tentsio eta dilemak.
‎Lengoaia moduan argazkilaritza ez da ez genero bat ez estilo bat eta bere izakeratekniko eta erreprodukziozkoak, experientzia ezberdinak biltzeko metalengoaia bezalahautemana izatera darama. Bere ahalera heterogeneo, contextual eta aniztunari esker, beste disziplina artistiko batzuekin elkarlan eta deskontextualizatze prozesu bat eraginzuen, batik bat, XXI. mendean lengoaia digitalak piztutako prozesuekin ainbat analogiairadokitzen dizkiguna.
‎Exoma osoaren sekuentziaziorako, DMN pairatzen duen emakume bat eta bere gurasoak aukeratuziren. Sekuentziazioaren ostean, lorturiko datuak erreferentziazko giza genoma (UCSC GRCh37/ hg19) erabilita mapeatu ziren.
2019
‎Ikerketa honen helburua haurren ergatiboaren jabekuntza eta ergatiboak feedback negatiboarekikoduen sentikortasuna aztertzea da. Hori egiteko ikerketa pilotu bat diseinatu da, datu sasi espontaneoenbilketa bat eta bertatik ateratzen diren emaitzekin eta ondorioekin etorkizuneko ikerketa batbideratzeko asmoarekin.
‎–Nafarroa, arragoa mahats eta gari?, dio. Kanta honetan gauza bat eta bere aurkakoa aldamenean jartzen du behineta berriz.
‎(6) ko neurehan horrek (5a) n* etxehanberreraikitakoaren lekukotza eskaintzen digu; ez dugu, egia da, (5b) ko ereduaren ordezkaririk.Alabaina, aski datu da, nire ustez, gramatikalizaturiko erakuslearen azalpenaren alde egiteko: inork ezdu zalantzan jartzen bokalez bukaturiko hitzetan (etxe, mendi...) zein kontsonantez bukaturikoetan (lan, atal...) inesiboko atzizkia bat eta bera denik. Horrela, Jacobsenen proposamena behin betikobazter dezakegu.
‎Datuekin ziurta daitekeeneraino, horiexek dira bertsolarienaintzindariak (Alvarez 2005). Baina ikusiko dugunez, terminoetan ez dago batasunik, etabatasunik ezean figura asko zirela eman dezake, bat eta bera denean. Horren adibide, Bertsozale elkarteko web orrian «Historia» atalean dioena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia