2002
|
|
0o 10eko kütxa
|
bat
eta
|
|
� Zenbakien [fil Aldian gai batez emendatzen den bildumaren segida egin zenbakikuntza KJ 40z goitiko idazkerak sortu
|
batekoen
eta diktaketa idatziaren ulertzeko (kokapenean oinarritu zenbakikuntza hamarrekoa hamarrekoen algoritmoan bermatuz.
|
|
0o 10eko kütxa
|
bat
eta
|
|
10eko kütxa
|
bat
eta 5ei horrada.
|
|
10eko kütxa
|
bat
eta horrada.
|
|
2 zifrako zenbaki
|
baten
eta zifra bateko zenbaki baten batuketa
|
|
� Ahozko kalkulua: bi zifrako zenbaki
|
bat
eta zifra [fil eta [g: 2 zifrako 2 zenbakiren batuketa (beste hamarreko bat osatu gabe).
|
|
Supizteko izaria ikusi dugun bezala (107 or.), orain cm-koa ikusiko dugu. Arrazoinamendu
|
baten
eta zifra bateko zenbaki baten batuketa. bera da baina neurri ttipiago batekin (erregelaren bi graduazio marraren artean, kolorezko Emaitzak ez du 20 gaindituko.
|
|
5eko kutxa erabili batuketaren ezagutzeko gehitze egoeran: 1+ 3.. erran nahi du kutxan badela jadanik kanika
|
bat
eta beste 3 gehituko direla. Batuketaren trukakortasuna (1+ 3, adibidez, 3+ 1 bezala kalkula daiteke) 39 orrialdean ikusiko da.
|
|
[Al Ahozko kalkulua: 2 zifrako zenbaki
|
bat
eta zifra bateko zenbaki baten batuketak. Baturak> 20 (112 orrialdeko ariketa bera).
|
|
� Ahozko kalkulua: 2 zifrako zenbaki
|
bat
eta zifra bateko zenbaki baten batuketak. Baturak 20 (114 orrialdeko ariketa bera).
|
|
[2S] Ahozko kalkulua: bi zifrako zenbaki
|
bat
eta zifra bateko zenbaki baten batuketak. Baturak> 20 (112 orrialdeko ariketa bera).
|
|
(29 Ahozko kalkulua: bi zifrako zenbaki
|
bat
eta [fileta [I]: Formografoko irudiak haien izaria (ttipi, ertain, handi) edo izaitea azaltzen duen hitz zifra bateko zenbaki baten batuketak. batez (zirkulu, arroltze, laukizuzen, karratu, hiruki) izendatzen dira.
|
|
� Ahozko kalkulua: 2 zifrako zenbaki
|
bat
eta zifra [fileta [g: lkasleek dataren agertzeko moldea ez dute arrotz (urtearen zenbakia, hilabetearen bateko zenbaki baten batuketak.
|
|
' � Ahozko kalkulua: 2 zifrako zenbaki
|
bat
eta zifra bateko zenbaki baten batuketak. Baturak 20 (114 orrialdeko ariketa bera).
|
|
Buruketa honen ebazteko, haur zenbaitek lau erhi esku
|
batean
eta hiru erhi bestean kontatzen dute eta ondotik, 7 erhiak bederazka berriz kontatzen.
|
2008
|
|
Romo kapitaina naiz eta gobernuaren partez heldu natzaizue, erran nahi baitu Perdomo jeneralaren izenean, eskola honetako klase guzietako haurren gomitatzera idazlan baten egitera. Politena idatziko duenak Perdomo jeneralaren eskutik beretik jasoko ditu urrezko medaila
|
bat
eta xingola bat, hau bezalakoa, banderaren koloretakoa. Eta, alabaina, Aberriaren Asteko desfilean harek du ibiliko bandera.
|
|
Eskuak bizkarrean eman zituen, zangoak ireki jauzi ttiki
|
batez
eta lepoa gogortu kokotsa doi bat goitituz.
|
|
Aste horren ondotik, beste bat izan zen, eta egun batez militarra itzuli zen kopiekin, oñoña pakete
|
batekin
eta jeneralaren argazkia zeukan egutegi batekin.
|
|
Urrezko medaila ez da zuen ikasgelarentzat baina beste batentzat, beste ikasle batentzat. Baina zuen lantto maitagarrien saritzeko, zuetarik bakoitzari emanen diot oñoña bat, bere idazlana ohar
|
batekin
eta egutegi hau gure buruzagiaren argazki batekin.
|
2012
|
|
Gizonaren eta herritarraren eskubideen deklarazioa (1791ko margolan
|
bat
eta deklarazioko 13 artikulu)
|
|
1735eko azaroaren 26an, goizeko oren
|
bata
eta bi orenak artean, hiruzpalau eguneko neska sortu berri bat abandonaturik aurkitu zen Baionako ospitalearen aitzinean.
|
2016
|
|
Bakarkako fitxa
|
bat
eta gometxo gorriak, urdinak eta berdeak.
|
|
◦ Ibilgailu
|
bat
eta zirkuitu bat hauta. Bidea segi.
|
|
◦ Beste ibilgailu
|
bat
eta beste zirkuitu bat hauta.
|
|
Irakasle
|
bat
eta 2 laguntzaile heldu onetsi, kalifikatu edo boluntario, 1 zikloko gela bakoitz.
|
|
Objektu xeheak (fruituak), kutxatxoak, oztopo mota desberdinak (konotxoak, kadirak, seinale hagak, Jarduera gelan edo kanpoan mugatu eremua (etxea), merkatua deitu eremu
|
bat
eta hartan fruituak; zenbait oztopo eremuan gaindi.
|
|
15 x 10 m ko eremuan, bi gune mugatu; gune bakoitzean talde
|
bat
eta bi aldeetan pilota kopuru bera (haur bakoitzak bat). Iraupena:
|
|
Zango
|
baten gainean
eta oin juntoz jauzi egiten du.
|
|
3 jarduera gunea: 100 m ko balizaz markatu zirkuitua; lasterkari bakoitzarentzat, ohar fitxa
|
bat
eta arkatz bat, txartel sorta bat.
|
|
• indar bereko" lehoi"
|
bat
eta" gazela" bat elkarren kontra aritzen dira (edo bi lasterkarien arteko tartea aldatu behar da).
|
|
◦ Haurrak binaka dira: lasterkari
|
bat
eta so egile bat.
|
|
Puntu ohargarriak identifikatzea: ikasleak lotura egiten du aulki
|
baten
eta planoko gometxoaren artean.
|
|
2 talde: aurtikitzen eta errezibitzen duen talde
|
bat
eta kontra egiten duen eta biltzen duen beste bat. 15 bat baloiko erreserba.
|
|
6 jokalariko A taldea 3 aurtikitzailerekin entsegu eremu
|
batean
eta 3 kapitain kontrako entsegu eremuan. 6 jokalariko B taldea 2 jokalarirekin defendatzaile harrapatzaile gunean (erdian) eta 4 jokalari joko eremutik kanpoko baloiak biltzeko.
|
|
◦ 3 x 3 metroko tapiz eremua, erasotzaile
|
bat
eta defentsari bat.
|
|
◦ 3 x 3 metroko tapiz eremua, erasotzaile
|
bat
eta defentsari bat.
|
|
Abiatzeko seinale
|
bat
eta ekintza bakoitzaren iraupena adostea.
|
|
◦ Biraketa bat, haizemaile
|
bat
eta ziba bat egizu, bat bertzearen ondotik, zenbait aldiz.
|
|
◦ Bi irudi hauta itzazu (handi
|
bat
eta ttipi bat), eta ibilbide denboran bata bestearen ondotik egizu.
|
|
• Hauta ezazu dantzatzeko molde
|
bat
eta zenbait aldiz egizu.
|
|
◦ Hauta ezazue pilota ibilarazteko molde
|
bat
eta lekualdaketarik gabeko dantza bat. Eremua zeharkatzen duzuen bitartean, erranaldi bera zenbait aldiz egizue.
|
|
◦ Har ezazu objektu
|
bat
eta pausa ezazu ur lerro bati lotu tapiz baten gainean.
|
|
◦ Jauzia, itzuli laurdenarekin eskuinera, oin baten gainean orekaturik (oreka belaun
|
batean
eta kontrako eskuan).
|
|
Erraketa
|
bat
eta 5 badminton pilota haur bakoitzarentzat, konotxoak gaztelua mugatzeko, eraso lerroak
|
|
Sare batekin edo gabe (1,55 m ko goratasuna, gehienez) Badminton pilota
|
bat
eta 2 erraketa 3 haurrentzat.
|
|
Badminton pilota
|
bat
eta erraketa bat 2 haurrentzat. konotxoak, egin behar den distantzia markatzeko.
|
|
▶ lekualdatuz: abiapuntu
|
bat
eta helmuga bat finkatzea.
|
|
3 eremu, eremu bakoitzean erasotzaile
|
bat
eta defentsari bat, talde bakoitzean atezain bat.
|
|
3 lerro, 2 talde, erasotzaile
|
bat
eta defentsari bat kanpoko lerroetan, talde bakoitzean atezain bat.
|
|
• oin
|
batez
eta besteaz, aldizka.
|
|
• laster egizu, eta lasterketaren ondotik xingilika jauzi
|
bat
eta punpa urrats bat egizu; jauzitokian lurrera zaitez, bi oinez.
|
|
Balizaz markatu zortzi formako zirkuitua, borobil ttipi
|
batez
eta borobil handi batez osatua.
|
|
200 m ko edo 400 m ko zirkuitua, haurrak binaka (lasterkari
|
bat
eta so egile bat). So egile guziek irakaslearen ondoan egon behar dute.
|
|
Talde urdin
|
bat
eta talde gorri bat, parez pare, elkarrengandik 40 m ra.
|
|
Ikasleak binaka ezartzen dira, baliza guziak agertzen dituen mapa
|
batekin
eta ibilbide orri batekin. Irakasleak bikote bakoitza 12 balizetarik baten xerka igortzen du.
|
|
Ikasleak launaka ematen dira (A bikotea+ B bikotea), baliza guziak agerrarazten dituen mapa
|
batekin
eta ibilbide orri batekin.
|
|
Irakasleak bikote bakoitzari argazki
|
bat
eta helburu bat emanen dizkio.
|
|
Materiala zigilu ezberdinak dituzten balizak, txistu
|
bat
eta ordulari bat talde bakoitzarentzat. 1/ 25 000 eskalako mapa, irakaslearentzat.
|
|
Ikasleak binaka abiatzen dira, mapa
|
batekin
eta ibilbide orri batekin.
|
|
Pirata ibilbidea zenbait tokitan, 2 baliza ezartzen dira: egiazko
|
bat
eta" pirata" bat (zenbait metroko akatsarekin, nahitara).
|
|
1/ 2 000 eskalako mapa bat hirukote bakoitzarentzat. Txistu
|
bat
eta ordulari bat hirukote bakoitzarentzat. Ibilbide orri bat hirukote bakoitzarentzat.
|
|
Urraspide osoan, talde egoera
|
bat
eta dagozkion aldaerak badira.
|
|
Grezian, kaxa dortoka oskol bat zen. Afrikar kora laute baten antzekoa da, mintz tinkatu batez estali erresonantzia kaxa
|
batekin
eta gider batekin. Baina jokoari begira, lira bat da, hari bakoitza hutsean jotzen baita.
|
|
lantzerra dutenak, flautek bezala funtzionatzen dutenak, eta mihidun hodiak, klarineteak bezalakoak. Organoetan
|
bat
eta bost arteko teklatu kopurua izan daiteke, eta gehienek oinez baliatzen den pedalier bat ere badute (zurezko teklatu handi baten antzekoa). Teklatu bakoitzak hodi multzo bat funtzionarazten du, multzo bakoitzak tinbre berezi bat duelarik.
|
|
Haren koadroa indartu eta harien tentsioa emendatu zuten, kontzertu salei egokitu soinu bolumen handiagoa emanez. Azken aldi honetan klabezinak berpiztu duen interesari esker, aspaldiko literatura jori
|
baten
eta zenbait musikagile garaikideren konposizioen berrezagutzeko parada dugu.
|
|
◦ Emazte heldu
|
baten
eta haur baten ahotsak guti gorabehera erregistro berean kokatzen dira. Gizon batena zortzidun bat baxuagoa da nonbait han.
|
|
Arpegioak jotzen ditu lau harietan. Arkua hari batetik bestera pasatzen da, musika tresnaren muxarradura
|
batean
eta bestean aldizka makurtuz.
|
|
Gero, soinu horiek maneiatu, nahasi eta bata bestearen gainean ezartzen dira. Gisa horretan egiazko musika obrak lortzen dira, erritmo berezi
|
bat
eta denboran toki jakin bat duten musika esaldiz osaturik. Pierre Henry, Pierre Schaeffer, Xenakis, Varèse, John Cageren obrak aipa daitezke, besteak beste.
|
|
Fagotak mihi sistema bera dauka. Plegatua den 2 metroko hodi
|
batez
eta giltza joko konplexu batez osatua da. XVII. mendeaz geroztik soinu baxu eta beroa duen musika tresna hau, orkestrako arbasoa da.
|
|
XIX. mende arte, musikariek hodi zatiak gehituz luzatzen zituzten musika tresnak, tronboia salbu, bere irristailuari esker nota guziak jotzeko gai baitzen. Pistoien asmakuntzari esker, 1813an, hodia zortziren batez (1/ 8), hamabosten batez (1/ 15), edo bosten batez (1/ 5) luza zitekeen, nota tonu batez, tonuerdi batez edo tonu
|
bat
eta erdiz beheitituz. Ezpainen tentsioa pistoi baten hautuarekin konbinatuz, nota guziak atera daitezke.
|
|
Gaurko bateria. Ezkerrean, charlestona, txindata
|
bat
eta kaxa; erdian, dunbala eta 3 tom; eskuinean, pordoi gabeko kaxa eta txindata bat
|
|
Eskoziar xirolarrua xaramela
|
bat
eta hiru pordoirekin
|
|
Adibidez, bigarren pistoia zapatuz, hodiaren luzera 1/ 15ez luzatzen da eta do bat si bilakatzen da, tonuerdi batez baxuagoa. Hiru pistoien konbinaketari esker, nota bat beheiti daiteke tonu batez, tonuerdi batez, edo tonu
|
bat
eta erdiz, eta beraz eskalaren nota guziak jo. Laugarren pistoi bat gehituz, tronparen oinarrizko nota (jotzen ahal den lehen nota) alda daiteke.
|
|
Irristailuak zazpi posizio zehatz ditu: bakoitzari esker, oinarrizko soinu
|
bat
eta ezpain jokoen nahiz hatsaren eraginez lortu honen harmonikoak jotzen ahal dira. Irristailua posizio batez behera mugituz, hodia luzatzen da eta soinua tonuerdi batez apaltzen da.
|
|
Biolan Mozarten obrak (sinfonia kontzertantea, hirukoteak), Faurérenak eta Ravelenak. Hari laukoteek 2 biolin, biola
|
bat
eta biolontxelo bat elkartzen dituzte. Anitz dira:
|
2017
|
|
• Eskultura klasiko
|
baten
eta mitologiaren arteko loturaren egitea.
|
|
Sinagogan bada gela nagusi bat, kultu gela
|
bat
eta emazteen gela. Gela nagusia sei gurutzeriako ganga batek estaltzen du.
|
|
Kanpotik sinagoga dela adierazten duen ikur bakarra, sartzearen gainaldean den Daviden izarra da. Sinagogan bada gela nagusi bat, kultu gela
|
bat
eta emazteen gela."
|
|
Euskal Herriko mendien eta Biarnoko lautaden arteko pasabidean izanki, protohistoriaz geroztik leku estrategikoa izan da. XI. mendean, Zuberoako bizkonderria sortu zelarik, gaztelua zurezko dorre bat baizik ez zen, zuresi
|
batez
eta arroila batez inguraturik. XIII. mendean, ingelesek Maule menean hartu zuten eta gaztelua antolatu eta azkartu.
|
|
Kapitulu honetan, gatazka horren inguruan egin diren arte obra batzuk aztertuko dira, denak Erdi Arokoak: Chartreseko katedraleko berina leiho bat, tapizeria bat, testu edertzapen bat, zalduntza kontakizun
|
bat
eta olifante zizelkatu bat.
|
|
2 Horra Roman de Roncevaux deitu XII. mendeko testuaren zati
|
bat
eta horren itzulpena. Aitzineko hiru dokumentuetan agertzen den gatazka aipatzen du.
|
|
▪ Panda
|
bat
eta haren kumea, beren ingurunean atxikitzen ditut gogoan.
|
|
Erroek hartu ura hostoetara heltzen da, garraio sistema
|
baten bidez
eta izerdi landugabean zehar ibiliz. Hostoetan ekoitzi materia organikoaren parte bat erreserba organoetara joaten da izerdi landuan zehar, beste hodi batzuetan barna.
|
|
• Krokisean ingura ezazu urdinez kromosoma
|
bat
eta gorriz alelo bat.
|
|
◦ Definizioei doazkien hitzez osa itzazu hitz gurutzatuen laukiak, eta hitz kukutua atzemazu. a a. Ingurune
|
batek
eta hartan bizi diren bizidunek b osatzen duten multzoa. c b. Lurrean agertu zen lehenbiziko bizidun multzoa. c. Lurrean bizia agertu zen lekua. d d. Bizidun baten hondarrak edo herexak. e. Gene baten menturazko aldaketa. e f. Lurreko bizidun guziek osatzen duten multzoa. f g. Garai geologikoetan zehar bizidun franko bat batean desagertzea. g h. Fenomeno baten esplikatzeko arrazoinamenduan h antolatuak diren behaketak eta datuak.
|
|
Simulazio programa
|
baten
eta datu baseen erabiltzea: Google Earth®
|
|
• Simulazio programa
|
baten
eta datu baseen erabiltzea: Google Earth® 15
|
|
Zaldi aztiak Anari olerki
|
bat
eta kantu bat irakatsi dizkio.
|
|
Zaldi aztiak Anari olerki
|
bat
eta kantu bat irakatsi dizkio.
|
|
Zaldi aztiak Anari olerki
|
bat
eta kantu bat irakatsi dizkio.
|
|
Zaldi aztiak Anari olerki
|
bat
eta kantu bat irakatsi dizkio.
|
|
Zaldi aztiak Anari kantu
|
bat
eta olerki bat irakatsi dizkio.
|
|
Zaldi aztiak Anari olerki
|
bat
eta kantu bat irakatsi dizkio.
|
2020
|
|
–Nola bereizten dira uharte
|
bat
eta lehorreko lur mutur bat?
|
|
ZZZRRRIIIISSSS!!! alde
|
batera
eta ZZZZZZRRAAASSSS!!! beste aldera.
|
|
Hauta ezazu animalia
|
bat
eta lagunen aitzinean deskriba. Hitz batzuk edo hitz multzo batzuk presta itzazu laguntza gisa, baina erranaldi osorik ez!
|
|
Behin, etxe ttipi batean bi adiskide bizi ziren: txakur
|
bat
eta gizon bat. Pintto eta Pettan deitzen ziren.
|
|
3 Orduan esnea isurtzen has zaitez zalitxo
|
batez
eta pausaldirik gabe. Ondotik zurezko zali batez nahas.
|
|
Eta hala mahairik mahai heldu zen Don Serio gelako azkeneko mahaira Han zegoen Fatima buru makur Hartu zuen Don Seriok serio baino serioago ezkerreko eskuarekin Fatimaren orria eta luzaro begiratu zion margolanari Bitartean irakasle serioak eskuineko eskuan zeukan erregelak gora egin zuen eta gelako isiltasuna ebaki zuen ZZZRRRIIIISSSS alde
|
batera
eta ZZZZZZRRAAASSSS beste aldera
|