2001
|
|
Esango al duzu gauza hauek ongi ala gaizki esanak diren epaitzea arrantzaren arteari dagokiola rapsodikari
|
baino
neurri handiagoz, lon.
|
2008
|
|
Tesia: substantziak ez badira, ez da ulertzen zein izan daitezkeen gauzen substantziak; izan ere, a) ez gorputzen afekzioak, subjektua behar baitute existitzeko eta predikatzeko; b) gorputzak ere ez, errealitate geometrikoek gorputzak
|
baino
neurri handiagoan baitirudite substantziak. Antitesia:
|
|
substantziak ez badira, orduan: a) zabalerak eta puntuak gorputzak
|
baino
neurri handiagoan badira substantziak, eta bestalde ez da ikusten zein gorputzen substantziak diren, orduan ez da inolako substantziarik izango; b) ez dirudite substantziak, gorputzen zatiketak baizik; c) ez daude gorputzetan egintzan, potentzian baizik; d) ez dira sortzen eta usteltzen sorreraren eta ustelduraren bidez, substantziekin gertatu bezala; e) ez da ulertzen puntua, zatiezina izanik, n...
|
|
Tesia: substantziak ez badira, ez da ulertzen zein izan daitezkeen gauzen substantziak; izan ere, a) ez gorputzen afekzioak, subjektua behar baitute existitzeko eta predikatzeko; b) gorputzak ere ez, errealitate geometrikoek gorputzak
|
baino
neurri handiagoan baitirudite substantziak. Antitesia:
|
|
substantziak ez badira, orduan: a) zabalerak eta puntuak gorputzak
|
baino
neurri handiagoan badira substantziak, eta bestalde ez da ikusten zein gorputzen substantziak diren, orduan ez da inolako substantziarik izango; b) ez dirudite substantziak, gorputzen zatiketak baizik; c) ez daude gorputzetan egintzan, potentzian baizik; d) ez dira sortzen eta usteltzen sorreraren eta ustelduraren bidez, substantziekin gertatu bezala; e) ez da ulertzen puntua, zatiezina izanik, n...
|
|
Tesia: substantziak ez badira, ez da ulertzen zein izan daitezkeen gauzen substantziak; izan ere, a) ez gorputzen afekzioak, subjektua behar baitute existitzeko eta predikatzeko; b) gorputzak ere ez, errealitate geometrikoek gorputzak
|
baino
neurri handiagoan baitirudite substantziak. Antitesia:
|
|
substantziak ez badira, orduan: a) zabalerak eta puntuak gorputzak
|
baino
neurri handiagoan badira substantziak, eta bestalde ez da ikusten zein gorputzen substantziak diren, orduan ez da inolako substantziarik izango; b) ez dirudite substantziak, gorputzen zatiketak baizik; c) ez daude gorputzetan egintzan, potentzian baizik; d) ez dira sortzen eta usteltzen sorreraren eta ustelduraren bidez, substantziekin gertatu bezala; e) ez da ulertzen puntua, zatiezina izanik, n...
|
|
Izan ere, substantzia sentigarriaren printzipio egituratzaile, egintzatzaile, banantzaile eta bateratzailea forma edo definizioan zehazturiko esentzia da. Beraz, tradizio presokratikoaren kontra Aristotelesentzat substantzia ulertzeko modu lehena forma da, materia eta konposatua
|
baino
neurri handiagoan. Planteamendu hura ulertzeko, Aristotelesen azken helburua materiarik gabeko forma hutsen existentzia (motor geldiaren eta mundu azpilargiko beste gainontzeko motorren existentzia, hain zuzen) dela eta substantzia sentigarrien inguruko eztabaida substantzia ez sentigarriei buruzko ikerketaren sarrera besterik ez dela hartu behar da kontuan; baina horretaz gain, ontologia aristotelikoan badaude ontologia platonikoaren eragina adierazten duten bi aspektu:
|