2009
|
|
Bere itzulpen askotan sorburu hizkuntzaren egiturak gertutik jarraitzen ahalegindu izan da, xede hizkuntza baliabide berriz hornitu nahian. Baliteke, beraz, Moduari buruz espero genuen
|
baino
informazio gehiago topatu izanaren arrazoia horixe izatea, alegia, euskararen egitura edo joera «naturalak» pixka bat behartu eta malgutu nahia.
|
|
Egindako irakurketa orokorra egokia da aztertutako segmentu gehienetarako. Halere, generoaren araberako ezberdintasunak aztertuz gero, gizonezkoek emakumezkoek
|
baino
informazio gehiago dutela dirudi. Dena den, alde handienak lurraldearen araberakoak dira.
|
2010
|
|
Horretarako, oroimen libreko proba bat erabili da. Mota horretako probak erabiliz, gazteek pertsona zaharrek
|
baino
informazio osoagoa eskaintzen dutela aurkitu da, baina ez zaharrek baino kontakizun zehatzagoak eskaintzen dituztenik. Alde batetik, List ek (1986) supermerkatuetan burututako lapurretak aurkeztu zituen diapositibak erabiliz, eta pertsona gazteek zaharrek baino kontakizun osoagoak (0,59 vs 0,43) eta zehatzagoak (0,90 vs 0,73) eskaini zituztela aurkitu zuen.
|
|
Alde batetik, List ek (1986) supermerkatuetan burututako lapurretak aurkeztu zituen diapositibak erabiliz, eta pertsona gazteek zaharrek baino kontakizun osoagoak (0,59 vs 0,43) eta zehatzagoak (0,90 vs 0,73) eskaini zituztela aurkitu zuen. Aldiz, Light eta Anderson (1983) autoreek gidoi arruntetako (adb. ospitalera joan edo goizean jaiki) ekintzak aurkeztu zituzten; zaharrek gazteek
|
baino
informazio zuzen gutxiago gogoratu bazuten ere (0,37 vs 0,46), ez zuten akats gehiagorik izan, eta ez zen ezberdintasunik behatu akats motari zegokionez. Akatsak, oro har, ekintza oso tipikoak izan ziren; hau da, ekintza horiek maiztasun handiz sortu zituzten beste esperimentu batean parte hartu zuten gizabanakoek, datu arautzaileak lortzeko ekintzak sortzeko eskatu zitzaienean.
|
|
Adina x Informazioa elkarrekintza [F (1, 116)= 23,79; p < 0,001] eta Informazioa x Edukia elkarrekintza [F (2, 116)= 226,90; p < 0,001] esanguratsuak izan ziren. Horrela, gazteek zaharrek
|
baino
informazio nagusi gehiago gogoratu zuten (35,6 vs 23,34; p < 0,001) baina informazio periferikoari dagokionez ez zen ezberdintasunik behatu (0,53 eta 0,50). Bestalde, informazio nagusiaren kasuan ekintza gehiago gogoratu ziren pertsonekin loturiko edukiak baino (17,4 vs 6,88; p < 0,001) baita pertsonekin erlazionaturiko eduki gehiago detaile nagusiak baino (6,88 vs 5,18; p < 0,001).
|
|
Eredu hori antzekoa izan zen bi taldeetan. Hala ere, gazteek zaharrek
|
baino
informazio nagusi gehiago gogoratu zuten; informazio periferikoaren kasuan, aldiz, ez zen ezberdintasunik aurkitu. Oroimen libreko probak erabiliz, zaharrek gazteek baino kontakizun laburragoak eskaini ohi dituzte (Light eta Anderson, 1983; List, 1986).
|
|
Laburbilduz, pertsona zaharrek gazteek
|
baino
informazio zuzen gutxiago gogoratu zuten, kontakizun laburragoak sortuz, modu horretan aurreko ikerlanen emaitzak errepikatzen direlarik (Light eta Anderson, 1983; List, 1986). Hala ere, gazteek zaharrek baino akats gehiago izan zituzten, ziur aski informazio gehiago gogoratu izanaren ondorioz.
|
2015
|
|
Informazio gehiago du Argentinako eta Uruguaiko jendeak, non gehienek baduten arlo horretan egindakoaren berri, batez ere Peruko, Txileko edo Paraguaiko jendearekin alderatuta. Biktima zuzenek edo zeharkako biktimek indarkeria jasan gabekoek
|
baino
informazio gehiago dute. Ideologia kontuan hartuta, zenbat eta eskuinerago jo, orduan eta informazio gutxiago du jendeak.
|
|
Euskarazko egunkarian, 4 kasu zenbatu ditugu non idatzizkoak duen lehentasuna, hau da, non informazioa idatzizkoan biltzen den eta bideoa osagarria den. Hala ere, horietako informazio gehienak kronika informatiboak dira, ez dira erreportajeak, beraz, idatzizko testu laburrak dira, nahiz eta ikus entzunezkoan jasotzen dena
|
baino
informazio gehiago bildu.
|
|
Hala ere, aipagarria da datu gehiago emateko erabiltzen diren kasuen kopurua, kontuan hartzen badugu, esaterako, sakontze lanak edo analisi erakoak, gutxienekoak direla. Hala ere, bideoak berak idatziz
|
baino
informazio gehiago erakusten dutela ere esan daiteke, hedabide batzuetan. Esaterako, El Correok bideoa erabiltzen du dokumentazio iturri gisa eta idatziz oso era laburrean jasotzen du informazioa.
|
2016
|
|
Azkenik, erantzundakoen artean% 66k komunikabide tradizionalek (telebista, egunkari eta irratiak) ebolaz hitz egitean gaia puzten zutela uste zuen eta% 81,6k komunikabide horiek ebola sentsazionalizatzen zutela. Halere, parte hartzaileen% 45,9k soilik uste izan zuen sare sozialetan edo Interneten komunikazio tradizionaletan
|
baino
informazio hobea lor zitekeela gaiari buruz.
|