2008
|
|
Fox en eta Routh en arabera (1984), fonemen segmentazioan entrenatutakoek ez zuten kontrol taldekoek
|
baino
hobeto irakurtzen. Zatitze eta sintesi fonemikoan entrenatutakoek beste taldeetakoek baino emaitza hobeak lortu zituzten irakurketan.
|
2009
|
|
Ondorioz, Euskal Herriak parez pare dauzka irekita ateak fase politiko berri baten baitan independentzia posible egin dezakeen aldaketa gauzatzeko. Ondo
|
baino
hobeto irakurri dute egoera hau estatu biek, bereziki estatu espainiarrak eta gobernuan dagoen PSOEk. Herri hau behin betikoz bere kabuz ibiltzen hasi eta askatasuneraino iritsiko den beldurrez, motzetik eta behar diren bide guztiak erabiliz, mugimendu independentista deus ezteko estrategia politiko eta militarra garatzen dihardute.
|
2010
|
|
Handik aurrera, zazpi zortzi hilabete bikain pasatu genituen Helenak eta biok, uda, udazken eta negu; neska laguna siestako orduan etortzen zitzaidan, atea jo gabe, eta han egoten ginen bost hamar minutuz; bai, bagenekien arrisku handi batean geundela, baina, begiak eta belarriak adi edukitzeaz gain, aitzakia bat ere prest genuen inork inoiz harrapatzen bagintuen;. Ez pentsatu gaizki, ama? esango nion amari, baldin eta ama gelan sartzen bazen,. Helenak irakurtzen badaki,
|
baino
hobeto irakurtzen ikasi nahi du?, eta eskura emango nion Vida de los santos Justo y Pastor, don Anizeto kalonjeak, beste batzuen artean, gomendatutako liburua, mahai gainean izaten nuena, badaezpada; gauez, berriz, lotarakoan, Domingo, akademian goiz arratsalde egoten zena merkataritza ikasten, noiznahi aritzen zitzaidan bere kontu haiekin, hegazkinak gora eta hegazkinak behera, pilotua izan nahi zuela eta pilotua izan nahi zuela:
|
|
...n eta negu; neska laguna siestako orduan etortzen zitzaidan, atea jo gabe, eta han egoten ginen bost hamar minutuz; bai, bagenekien arrisku handi batean geundela, baina, begiak eta belarriak adi edukitzeaz gain, aitzakia bat ere prest genuen inork inoiz harrapatzen bagintuen;" Ez pentsatu gaizki, ama" esango nion amari, baldin eta ama gelan sartzen bazen," Helenak irakurtzen badaki,
|
baino
hobeto irakurtzen ikasi nahi du", eta eskura emango nion Vida de los santos Justo y Pastor, don Anizeto kalonjeak —beste batzuen artean— gomendatutako liburua, mahai gainean izaten nuena, badaezpada; gauez, berriz, lotarakoan, Domingo, akademian goiz arratsalde egoten zena merkataritza ikasten, noiznahi aritzen zitzaidan bere kontu haiekin, hegazkinak gora eta hegazkinak behera, pi... umetan bezala aritzen zitzaidan, beraz, txoriak eta txorien hegaldiak gogoan zituenean, baina, orduan ez bezala, nik ez nion erantzuten, erantzuteko gogoarekin geratzen banintzen ere:
|
2019
|
|
Dislexia era kategoriko batean ulertu ohi den arren, continuum baten beheko alde gisa ere har daiteke (1 irudia). Izan ere, beste ezaugarri batzuekin gertatzen den gisan (altuerarekin, adibidez), pertsona batzuek besteek
|
baino
hobeto irakurtzen dute (edo batzuk besteak baino altuagoak dira); gehiengoak batezbesteko maila dauka (gehienek altuera ertaina dute), baina badira batezbestekoa baino nahiko maila baxuagoa dutenak ere (altuerarekin lotuta, baxuagoak direnak). Azken horiek hartuko genituzke dislexikotzat.
|
|
Eta euren erantzunek ez dute zertan guztiz bat etorri benetan aztertu nahi dugun errealitatearekin, soziolinguistika arloan behin baino gehiagotan frogatu izan den bezala (lurrebaso Biteri, 2012; O Riagain, 2018). Gure kasuan, harritzekoa iruditu zaigu nerabeen erantzunek azaleratzen duten Ondarroako hizkeraren nagusitasun izugarria, nerabe gehienek tokiko hizkeran batuaz
|
baino
hobeto irakurtzen eta idazten dutela erantzun dutenean, besteak beste. Ez dugu, ordea, inongo bitartekorik benetan erantzun horien eta errealitatearen artean egon ote daitekeen alborapena zenbatzeko.
|