2007
|
|
2001eko neurketan Araban, Gipuzkoan, Bizkaian, eta Nafarroa Garaian 5000 biztanletik gorako udalerri guztiak neurtu ziren. 5000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrien% 10 ere neurtu zen. Lapurdin, Nafarroa Beherean, eta Zuberoan aldiz 1000 biztanletik gorako udalerri guztiak neurtu ziren.
|
2008
|
|
Ikerketa honen arabera, kontsumitzaile handien perfila honakoa da: 36 eta 65 urte artekoak, estatus altua edo ertain altua, Gipuzkoarrak batez ere eta 50.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan bizi dira eta unibertsitate ikasketak dituzte.
|
|
CIESen emaitzen arabera, kontsumitzaile handien eta ertainak barne hartuko lituzkeen multzoaren perfila honakoa litzateke: 36 eta 65 urte artekoak, gipuzkoarrak, 10.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietakoak eta elebidunak.
|
|
Ikerketa honen arabera, kontsumitzaile handien perfila honakoa da: 36 eta 65 urte artekoak, estatus altua edo ertain altua, Gipuzkoarrak batez ere eta 50.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan bizi dira eta unibertsitate ikasketak dituzte.
|
2010
|
|
Argi eta garbi ikusten da 20.000100.000 biztanle artean duten udalerriek galera demografikoak jasan dituztelamigrazioak direla-eta, galdu egin dute jadanik industrializazio garaian zutenerakargarritasuna. 20.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerriek, ordea, hazkundenabarmena ezagutu dute; talde honetan oso deigarria da 2.500 biztanle bainogutxiagoko udalerrien kasua. Hauek hazkunde tasa handiegia ez dute saldonaturala oraindik negatiboa dutelako, baina migrazio saldoa ikaragarri altua da, neurri handi batean udalerri txiki hauek izan direlako udalerri dentso eta industrializatuenetatik ateratako populazioa hartuz joan direnak.
|
|
Azterlan horren arabera, bezeroek pentsatzen dute tarifak “modu arbitrarioan” ezartzen direla. Ikerketa horrek agerian uzten du, besteak beste, 2.090 euro balio duela batez beste 10.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerri batean ortodontzia osoak, eta 2.587 euro, batez beste, 500.000 biztanle baino gehiagoko hiri batean; ia 500 euroko aldea, tratamendu beragatik. Desberdintasun horiek lehenengo kontsultetan ere gertatzen dira (26 euro udalerri txikietan eta 39 euro hiri handietan), eta prezio jaitsiera orokorra eragiten dute.
|
2011
|
|
200 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan, sodio lurrunezko lanparak eraginkortasun handiko teknologien bidez berrituko dira.
|
|
Baliabideen transferentzia hori “ezin dugu onartu”, beharrezkoak baitira hazkunderako eta enplegua sortzeko. Udaleko argiteria publikoaren sistema berritzeari dagokionez, 19 proiektu integral (bat autonomia erkidego bakoitzeko, gehi bi hiri autonomoak) jarriko dira hiri handietarako, Energia Zerbitzuen Enpresen ereduaren bidez. Sodio lurrunezko lanparak ere berrituko dira eraginkortasun handiko teknologien bidez, 200 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan (2.200 udalerri inguru). Eraikuntza sektorearekin lotutako energia aurrezteko neurri batzuk ere jasotzen ditu Planak.
|
2013
|
|
Adibidez, Gaztela eta Leonen, bi modalitateak daude, eskualdekoa eta probintziakoa; Gaztela Mantxan, berriz, bi modalitateez gain, turismo informatzailea dago (gidariaren antzeko funtzioak ditu, baina ez du ohikotasun eskakizunik; hamar mila biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietarako edo, salbuespen gisa, hogei mila biztanlerainoko udalerrietarako balio du).
|
|
Era berean, CIESen (2007b) Euskarazko komunikabideen polikontsumoari buruzko azterlanaren arabera, kontsumitzaile handien profila honakoa da: 36 eta 65 urte artekoak, estatus altua edo ertain altua, Gipuzkoarrak batez ere, 50.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan bizi dira, eta unibertsitate ikasketak dituzte. Baina datu horiek guztiak bestelakoekin alderatzea komeni da.
|
2016
|
|
– 50.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan bizi dira eta
|
|
– 10.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietakoak eta
|
2017
|
|
5.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerria izanik, zer udal organok osatzen dute udal antolamendua?
|
2019
|
|
Zenbateko finko horrez gain, ikasleek aparteko beste zenbateko aldakor bat jaso dute, baldintza hauek betez gero: 25 urte edo gutxiago izatea eskaera egiten duten urtean; 20.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerri batean erroldatuta egotea, 2018ko abenduaren 31n; herritik ikastetxera 65 kilometro baino gutxiago egotea; BAT, BARIK edo MUGI txartelak izatea edo garraio kolektibo itundua erabiltzen dutela frogatzea; eta ikasturtean ikastetxera egindako joan etorrien %80 garraio txartel publikoa erabiliz egina izatea. Eskola garraio kolektiboa erabiliz gero, kuota guztiak ordaindu direla eg...
|
2020
|
|
5.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan, orain arte bezala, ez da ezarriko ordutegirik; 06:00etatik 23:00etara atera dira herritar guztiak. Dena den, jarduera fisikoa egiteko ondoko udalerrira joanez gero, eta hori 5.000 biztanletik gorakoa bada, udalerri horren ordutegiak errespetatu dira.
|
2021
|
|
Bizkaian Ondarroa eta Ermua egongo dira itxita, eta Gipuzkoan Arrasate, Beasain, Lazkao, Legazpi, Lezo, Oiartzun, Ordizia, Oñati, Tolosa, Urretxu eta Zumarraga itxiko dituzte. 5.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerri batzuk ere ixtea erabaki dute; honako hauek, hain justu: Berriatua, Berriz, Idiazabal, Ormaiztegi, Segura, Zaldibar, Zaldibia eta Zegama.
|
2023
|
|
Eremu euskaldunetan ibiltzen direnek, hurbiltasun handiagoa zein motibazio eta aukera handiagoak izaten dituzte ikasteko. 5.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan bizi direnek premia, gogoa eta atxikimendu altuagoa dauzkate. Aldiz, udalerri handi edo hiriburuetan asko apaltzen dira sentimendu horiek.
|
|
Emakume eta gizonen arteko «oreka» lortzeko, legeak zehazten du gehienez bost postuko tarte bakoitzean sexu bateko edo besteko hautagaiek dutela% 40tik beherako ordezkaritza izan. Salbuetsita gelditzen dira 3.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerriak.
|
|
Emakume eta gizonen arteko «oreka» lortzeko, legeak zehazten du gehienez bost postuko tarte bakoitzean sexu bateko edo besteko hautagaiek dutela% 40tik beherako ordezkaritza izan. Salbuetsita gelditzen dira 3.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerriak.
|
|
“Nafarroan, beste erkidego batzuetan ez bezala, biztanle atzerritar asko landa eremuan bizi dira. Nafarroan atzerriko nazionalitatea duten biztanleen %40 10.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan bizi dira. %58, 20.000 biztanletik beherako udalerriak kontuan hartzen baditugu.
|
|
Kasu honetan, plan proposamena Foru Aldundietara bidali da finantza zaintzako organo eskudunak neurri osagarriak ezarri ahal izateko. Ildo horretatik, 75.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan ekonomiaeta finantza plana toki erakundeen osoko bilkurek onetsiko dute. Azken kasu horretan, EAEko toki erakundeek hogeita hamar eguneko epean ekonomiaeta finantza planaren espedientea eta plana onetsi zuen osoko bilkurako ziurtagiria Foru Aldundietara bidaliko dituzte eta horiek neurri osagarriak jartzeko hogeita hamar eguneko epea izango dute (zuzeneko beste esku hartzea).
|
|
Artikulu horrek, 2013an zuen idazketan, udalei biztanle kopuruaren arabera gutxieneko zerbitzu batzuk emateko beharra ezartzen zien (1985tik aurrera gertatzen zen bezala). Legeak artikulu berdinak bigarren paragrafoan 20.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan probintziako diputazioei honako zerbitzu hauek koordinatzeko beharra ematen die: Hondakinen bilketa eta tratamendua Ur edangarriaren etxez etxeko hornidura eta ur hondakinen estolderia sarea eta tratamendua Bide garbiketa Biztanle nukleoetara sartzea Herri bideen zolaketa Argiteri publikoa
|
|
...re." Lurralde Historikoek" (Foru Aldundiek) TOALTBko 193 bis eta 218 artikuluetan jasotako txostenak jasoko dituzte." Foru Aldundiek" hitzarmenak egin ahal izango dituzte toki erakundeekin, beren esku hartzeaz eta kudeaketa ekonomikoaz nahiz aurrekontuen kudeaketaz arduratzen diren organoak sendotzeko helburuarekin. Foru Aldundiek erabakiko dute, hala badagokio, 20.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerriek nahitaez eman beharreko gutxieneko zerbitzuak eskaintzeko formula, TAOALeko 26.2 artikuluan zehazten denari kalterik egin gabe (Ogasun eta Herri Administrazio Ministerioaren ordezkapen gisa).
|
|
TAOLaren 26.2 artikuluak hurrengoa esaten du: " 20.000 biztanle
|
baino
gutxiagoko udalerrietan Probintziako Diputazioek edo antzeko erakundeek hurrengo zerbitzuak koordinatuko dituzte: a) Hondakinen bilketa eta tratamendua b) Edateko ur hornidura ematea eta hondakin uren ebakuazioa eta tratamendua c) Kaleen garbiketa d) Populazio nukleoen sarrera e) Hiri errepideen pabimentazioa f) Argiteri publikoa
|